printlogo


کد خبر: 47412تاریخ: 1389/4/2 00:00
سرباز نمونه کشور معرفی و تقدیر می‌شود

 

ایسنا:

رئیس اداره اجتماعی سازمان وظیفه عمومی ناجا از برگزاری جشنواره جوان سرباز در چارچوب جشنواره ملی جوان ایرانی در22 تیر امسال در تهران خبر داد. سرهنگ واعظی‌نژاد افزود: این جشنواره با همکاری نیروهای مسلح و سازمان ملی جوانان به منظور معرفی و تجلیل از سربازان برتر و موفق در عرصه‌های مختلف دفاعی، امنیتی و سازندگی کشور برگزار می‌شود. به گفته رئیس دبیرخانه جشنواره ملی جوان سرباز، این جشنواره در 10 محور برگزار می‌شود و در هر محور 3 سرباز برتر به عنوان رتبه اول تا سوم با نظر هیات داوران نیروهای مسلح انتخاب شده و در مراسم جشنواره از آنها تجلیل خواهد شد که یک سرباز به عنوان سرباز نمونه کشور به جشنواره ملی جوان ایرانی راه خواهد یافت.

 

 

راه‌اندازی نخستین موزه ویژه
صنایع دستی معاصر در تهران

ایرنا:

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور از راه‌اندازی و گشایش نخستین موزه ویژه آثار برجسته صنایع دستی هنرمندان معاصر کشور در اواسط مردادماه در تهران خبر داد. تهمینه دانیالی اظهار داشت: ساختمان نظامیه واقع در جنوب بهارستان یکی از بناهایی است که برای دایر شدن این موزه درنظرگرفته شده است که در تیرماه بررسی‌های نهایی روی آن به اتمام خواهد رسید و موزه در اواسط مردادماه گشایش خواهد یافت. معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: در این موزه آثار منحصر به فرد و برجسته هنرمندان صنایع دستی معاصر کشور در یکصد سال اخیر نگهداری و به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

 

ممنوعیت تغییر رشته در آزمون دستیاری

مهر:

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به روند اعلام ذخیره‌های آزمون دستیاری و نحوه تغییر رشته گفت: تنها افرادی که به تشخیص دانشگاه دارای نقص عضو موثر در رشته قبولی باشند، امکان تغییر رشته دارند. محمدعلی محققی افزود: افرادی که مایل به شرکت در مرحله اعلام ذخیره‌های آزمون دستیاری در دوره سی و هفتم هستند، باید براساس اطلاعیه‌های مرکز سنجش آموزش پزشکی عمل کرده و در صورت تمایل این موضوع را به اطلاع مرکز سنجش برسانند. وی گفت: افرادی که پذیرفته شده‌اند نیز در صورت عدم ثبت‌نام در موعد مقرر، از شرکت در آزمون دستیاری سال آینده محروم می‌شوند.معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره تغییر رشته در دوره دستیاری تاکید کرد: تغییر رشته در دوره دستیاری امکانپذیر نبوده و غیرقانونی است.

 

 

محور کرج ـ چالوس جمعه مسدود است

وطن امروز:

پلیس راه راهور ناجا با صدور اطلاعیه‌ای از مسدود بودن محور کرج به چالوس در روز جمعه،چهارم تیر خبرداد. براساس این اطلاعیه محور کرج ــ چالوس در استان تهران از ساعت 18 الی 22 روز جمعه از کرج به سمت چالوس به منظور تخلیه بار ترافیکی مسدود خواهد بود. بر این اساس به تمام رانندگان وسایل نقلیه که قصد عبور از این محور را دارند، توصیه می‌شود قبل از ساعت انسداد محور مذکور عبور کنند. رانندگان می‌توانند از وضع راه‌های کشور (جوی و ترافیکی) یا امدادرسانی احتمالی از طریق تماس با شماره تلفن 88255555 (10 خط) به طور شبانه‌روزي مطلع شوند.

 

 

پیش‌بینی آب‌گرفتگی معابر
در 6 استان کشور

فارس:

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: به دلیل بارش باران، در 6 استان کشور آب‌گرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود. پرویز رضا‌زاده با اشاره به رگبار و رعدوبرق، گفت: از اواخر دوشنبه و روز سه‌شنبه در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به دلیل بارش و رگبار آب‌‌گرفتگی معابر پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه به فعال شدن هسته‌های تولید گرد و خاک در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: طی 3 روز آینده هوای استان‌های کرمانشاه، ایلام،خوزستان، بوشهر و لرستان تحت تاثیر
گرد و خاک‌ها قرار خواهد گرفت.

 

 

تهذیب، تحصیل و ورزش 3 راهبرد خودسازی دانش‌آموزان

وطن امروز:

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: توجه به
3 اصل تهذیب، تحصیل و ورزش 3 راهبرد اصلی و اساسی در خودسازی دانش‌آموزان است. حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: اگر دانش‌آموزان ما امروز به این 3 اصل خود را مجهز کنند می‌توانند به تعالی و رشد واقعی که در دین اسلام به آن تاکید شده دست یابند.وی فرصت جوانی را فرصت بازشناسی حقیقی و اصلی حقایق معرفتی و اسلامی عنوان کرد و گفت: فرصت جوانی همچون بهار زندگی در حال عبور و گذران است و باید از لحظه لحظه این فرصت در توان‌افزایی روحی و جسمی بهره‌برداری کرد.

 

 

وقوع 76درصد موارد ابتلا به ایدز
در سنین 15 تا 44 سالگی

وطن امروز:

براساس اعلام اداره سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس وزارت بهداشت، از مجموع
20 هزار و 547 مورد آلودگی ثبت شده به ویروس ایدز، 76 درصد از موارد آلودگی به این بیماری در گروه سنی 15 تا 44سال کشور اتفاق افتاده است. بنابراین گزارش، میزان آلوده‌شدگان در کشور به ایدز 70 تا 80 هزار نفر تخمین‌زده می‌شود که
8/69 درصد از موارد آلودگی در اثر استفاده از سرنگ و سوزن مشترک در بین معتادان تزریقی بوده است، همچنین میزان آلودگی به ایدز در سال‌های 79 تا 87 بیش از 6 برابر شده که 7/8درصد از موارد آلودگی در اثر تماس جنسی بوده است.

 


Page Generated in 0/0067 sec