printlogo


کد خبر: 47483تاریخ: 1389/4/2 00:00
5 خطاي بزرگ داوران

 

«کولوبالی» داور مالیایی دیدار 2 تیم آمریکا و اسلوونی به علت نپذیرفتن گل سالم تیم آمریکا، بزرگ‌ترین و عجیب‌ترین اشتباه این دوره از بازی‌ها را مرتکب شد تا بدین ترتیب اشتباه وی در میان
۵ اشتباه بزرگ و تاثیرگذار در این رقابت‌ها به حساب آید. به عقیده بسیاری از کارشناسان، نپذیرفتن گل
پیروزی بخش آمریکا در دقیقه ۸۵ تنها اشتباه این داور نبود زیرا او در همین دیدار در استفاده از کارت برای جریمه بازیکنان نیز قدرت لازم را نداشت. 5 اشتباه بزرگ داوران این دوره جام‌جهانی که باعث انتقادهای بسیاری از عملکرد داوران شد به شرح زیر است:

۱-کولوبالی (مالی):

نپذیرفتن گل سالم تیم ملی آمریکا مقابل اسلوونی در دقیقه ۸۵ که تیم ملی آمریکا را از رسیدن به نخستین پیروزی خود در جام نوزدهم محروم کرد.

 

۲- رودرگلوئز (مکزیک):

اخراج «تیم کاهیل» بازیکن تیم ملی استرالیا در دقیقه ۵۶ مقابل آلمان در روز اول بازی‌های گروه چهارم در حالی که در آن صحنه، وی به عقیده بسیاری از کارشناسان مستحق دریافت کارت زرد هم نبود.

 

۳ـ دی بلیکیر (بلژیک):

پذیرش گل آفساید ایگوآین مقابل کره‌جنوبی

 

۴- کولوبالی (مالی):

جریمه «روبی ویندلی» بازیکن تیم ملی آمریکا با کارت زرد در دیدار با اسلوونی

 

۵- لاریوندا (اروگوئه):

جریمه رونالدو بازیکن پرتغال با کارت زرد در دیدار 2 تیم پرتغال و ساحل عاج.

 

هیتسفلد: الغمدی برود در ساحل سوت بزند

اوتمار هیتسفلد شکست سوییس مقابل شیلی را تقصیر کارت قرمزی دانست که والون بهرامی در نیمه اول دیدار گرفت. بهرامی پس از آن که در دقیقه 30 با آرنج به صورت آرتورو ویدال زد از سوی خلیل الغمدی، داور عربستانی کارت قرمز مستقیم گرفت. این اتفاق باعث شد شیلیایی‌ها از برتری عددی خود استفاده کرده و با گل دقیقه 75 مارک گونزالس پیروز شوند. هیتسفلد، مربی سوییس می‌گوید: «از آن کارت قرمز خشمگین شدم، البته که باید عصبانی می‌شدم. من تنها 2 متر با صحنه فاصله داشتم و دیدم که ویدال چقدر مصنوعی و نمایشی خود را به زمین انداخت. حق بهرامی کارت قرمز نبود و حتی کارت زرد هم نباید می‌گرفت. جالب بود که ویدال روی زمین می‌غلتید و از داور می‌خواست کارت قرمز نشان بدهد. اگر 11 به 11 بودیم، بخت خود را داشتیم». تعجبی نداشت که بهرامی هم با هیتسفلد موافق باشد: «از همتیمی‌هایم معذرت خواستم اما آنها گفتند نیازی نیست، چون کارت قرمز تو شگفت‌انگیز بود. ویدال داشت نقش بازی می‌کرد. در آن صحنه برای توپ رفتم و نیازی نبود به او ضربه بزنم. تعادلم را از دست دادم و دستم به گردنش خورد اما او صورتش را گرفت. باورم نمی‌شود». ویدال هم گفت بهرامی با او برخورد داشته اما واکنش داور بیش از حد بوده است: «بی‌تردید بهم خوردیم اما به نظرم او نباید کارت قرمز می‌گرفت و باید به او اخطار داده می‌شد». با آنکه تعداد کارت‌های الغمدی در این بازی سرانجام به 9 رسید اما هیتسفلد داور عربستانی را زیر سوال نبرد: «من انسان مودبی هستم و نمی‌خواهم درباره داور نظر بدهم. تنها می‌گویم بعضی در زمین سوت می‌زنند و بعضی هم باید بروند و در ساحل سوت بزنند!» مارسلو بیلسا، مربی شیلی هم درباره صحنه اخراج می‌گوید: «چیزی ندیدم، موقعیت خوبی برای دیدن نداشتم. در تلویزیون هم ندیدم چه شد و نمی‌توانم نظری بدهم».

کاکا: داور نسبت به من سختگیر بود

کاکا عقیده دارد استفان‌لانو، کمک داور فرانسوی درتصمیمی که درباره وی گرفته بیش از حد سختگیری کرده است. کاکا در بازی برابر ساحل‌عاج در پی یک برخورد با کیدا کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد. این بازیگردان رئال‌مادرید می‌گوید:«در نهایت از کارتی که نصیب من شد خوشحال نیستم. من هرگز کار اشتباهی انجام ندادم. من بازیکنی هستم که اصولا کارت قرمز نمی‌گیرم و آخرین باری که از زمین اخراج شدم مربوط به زمانی است که در سائوپائلو بازی می‌کردم. عقیده من این است که داور در این صحنه به شدت سختگیر بود. من واقعا چه کاری کردم که بابتش از زمین اخراج بشوم؟» کاکا ادامه می‌دهد: «من علاقه‌ای به هل دادن و زدن کسی ندارم و بازیکن حریف بعد از برخورد با من آن واکنش را نشان داد. این در حالی بود که در این بازی خطاهای بسیار شدیدی اتفاق افتاد که داور هیچ کدام از آنها را نگرفت».
کاکا در بازی آینده تیمش مقابل پرتغال غایب است و رویارويي او و همتیمی‌اش کریستیانو رونالدو رخ نمی‌دهد.


Page Generated in 0/0066 sec