printlogo


کد خبر: 4758تاریخ: 1393/2/28 00:00
عضو کمیسیون آموزش مجلس هشدار داد
نمره‌دهی صوری انحراف از جریان آموزش

گروه اجتماعی: اصرار مدیر مدرسه برای دادن نمره قبولی به دانش‌آموزان برای بالا بردن سطح عملکرد مدرسه یک روند انحرافی در جریان آموزشی مدارس است. میرقسمت موسوی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره نمره‌‌‌دهی کاذب در مدارس توضیح داد: نمره‌دهی صوری به دانش‌آموزان در حقیقت یک روند انحرافی در جریان آموزشی مدارس است. وی به تسنیم افزود: اصرار مدیر مدرسه برای دادن نمره قبولی به دانش‌آموزان برای بالا بردن سطح عملکرد مدرسه به سست شدن پایه‌های آموزش و پرورش منجر می‌شود. با ارائه چنین آموزش‌هایی در سطح مدارس نمی‌توان به تربیت نسل باسواد دلخوش بود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه نظام آموزشی کشور به سمت حذف کنکور می‌رود، اظهار داشت: در این شرایط که نمرات دانش‌آموزان جایگزین کنکور می‌شود باید نسبت به وضعیت نمره‌دهی در مدارس حساس بود. به گفته موسوی، نمره‌دهی صوری از گذشته در نظام آموزشی وجود داشت و نمی‌توان منکر این موضوع شد. باید با چنین رویه‌ای در مدارس مقابله کرد و در شرایطی که نظام آموزشی کشور به سمت تحول حرکت می‌کند باید با رویه‌هایی که منجر به آموزش سطحی در مدارس و کاهش کیفیت آموزش می‌شود، مقابله کرد. وی با اشاره به ورود کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به موضوع نمره‌دهی کاذب در مدارس خاطرنشان کرد: این موضوع را با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی خواهیم کرد چرا که چنین رویه‌ای نباید در سطح مدارس گسترش یابد.
 


Page Generated in 0/0063 sec