نمایش جدیدترین فیلم حاتمیکیا در بازار کن
فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا برای اولین بار دیروز 17 مه مصادف با 27 اردیبهشتماه در بازار فیلم کن به نمایش درآمد. به گزارش مهر، پس از گذشت 2 روز از آغاز شصت و هفتمین دوره از جشنواره فیلم کن، فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا برای اولینبار در بازار فیلم این جشنواره به نمایش درآمد. این فیلم سینمایی که سال گذشته در سیودومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت در اکران نوروزی 93 به نمایش در آمد و تا به حال بیش از 2 میلیارد تومان در سینماهای ایران فروش داشته است. غرفه ایران در این دوره از جشنواره بینالمللی فیلم کن، فیلمهایی چون «فردا»، «تراژدی»، «گنجشکک اشی مشی»، «دلتنگیهای عاشقانه»، «طبقه حساس»،«اشباح»، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و... را برای حضور در بازار فیلم انتخاب کرده است. همچنین چتر سینمای ایران که از سوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده است از فیلمهای «حق سکوت»، «مهمان داریم»، «امروز»، «رستاخیز»، «سپیده دمی که بوی لیمو میداد»، «فرشتگان با هم میآیند» و «ما همه سربازیم» حمایت تبلیغاتی میکند.
95 درصد از مناطق بیش از 21 شبکه را میبینند
قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما گفت: تا پایان سال جاری 95 درصد مناطق مختلف کشور از سیستم دیجیتال بهرهمند خواهند شد و بیش از 21 شبکه با کیفیت بالا در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. حجتالاسلام موسویمقدم در بازدید از فرستنده پرقدرت مادیان کوه سنقر و کلیایی افزود: تا 5 سال گذشته بیش از 80 درصد نیازمندیهای رسانهای از خارج از کشور تامین میشد اما امروز با بهرهگیری از دانش بومی بیش از 85 درصد نیازمندیهای رسانهای در داخل کشور تامین میشود. معاون رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه امروز جنگ به حوزه رسانهها منتقل شده است، گفت: در دنیا 2 تفکر بزرگ یعنی دینداری و معنویتگرایی به پرچمداری انقلاب اسلامی ایران در مقابل تفکر لیبرال ـ دموکراسی با نگاه مادیگرایی به پرچمداری آمریکا و غرب در عرصه رسانهای با هم درگیرند. موسویمقدم افزود: بهرغم سرمایهگذاری غرب و آمریکا در راستای ترویج و نشر اهداف خود از طریق ماهوارهها و رسانههای مکتوب و فضاهای سایبری و مجازی، برای دور کردن انسانها از ارزشها و باورها، کشش جوانان به معنویت و ارزشهای دینی و معنوی در حال گسترش است و ایران اسلامی در حوزه رسانه فعالانه حضور دارد. نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به برخورداری مردم این شهرستان از ظرفیت بالای فرهنگی، گفت: مردم سنقر و کلیایی انتظار دارند پوشش رسانه ملی در این شهرستان تقویت شود.
موضوعات و بخشهای «جشنواره مصاف» اعلام شد
موضوعات و بخشهای «جشنواره مصاف»، نخستین جشنواره محصولات فرهنگی و هنری برای مقابله با شبکههای ماهوارهای و رسانههای بیگانه، اعلام شد. به گزارش فارس، معاونت فرهنگی- اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین با هدف «شناسایی، ساماندهی، حمایت از تولیدات و محصولات فرهنگی- هنری و فعالیتهای فرهنگی ایجابی و اقناعی گروههای مردمی» برای مقابله با آثار سوء برنامههای شبکههای ماهوارهای و رسانههای بیگانه بر فرهنگ، نظام خانواده و جوانان و نوجوانان اقدام به برگزاری نخستین دوره «جشنواره مصاف» کرده است. این جشنواره از خرداد تا مرداد سال جاری به صورت سراسری برگزار میشود که از موضوعات اصلی آن میتوان به «نحوه مقابله با تأثیر شبکههای ماهوارهای بیگانه بر فرهنگ عمومی، خانواده، جوانان و نوجوانان و کودکان ایرانی»، «تبیین نقش شبکههای ماهوارهای در ترویج سبک زندگی غربی و مصادیق آن (فردگرایی، لذتگرایی، دینگریزی، خشونت، بزهکاری و فساد اخلاقی) و ارائه آرمانشهر تمدن غرب» و «تبیین نقش شبکههای ماهوارهای در حوزه سیاست و حکومت، ارائه اخبار نادرست، ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت، تضعیف باورهای دینی سنتی و ایجاد اختلافات قومی و فرقهسازی» اشاره کرد.بخشهای «جشنواره مصاف» عبارتند از «ادبی (داستان کوتاه و بلند، شعر، نمایشنامه و فیلمنامه، خاطره)»، «هنرهای تجسمی (پوستر، عکس، کاریکاتور، نقاشی و گرافیک)»، «چندرسانهای (فیلم داستانی، مستند، انیمیشن، نماهنگ، پادکست، موسیقی، سرود، برنامههای رادیویی و تلویزیونی)»، «رسانههای مکتوب و دیجیتال (یادداشت و مقاله، گزارش، مصاحبه، سایت و وبلاگ)» و «پژوهش (مقالات علمی و پایاننامه)» . از دیگر بخشهای این جشنواره میتوان به «روشنگری (فعالیتهای فردی و گروهی تبلیغی، سخنرانی و نشستهای تبیینی)» و «ایده (ایدهها و فعالیتهای خلاقانه جهت مقابله با تأثیرات ماهوارههای بیگانه)» اشاره کرد. براساس این گزارش، علاقهمندان برای آگاهی از شیوه ارسال آثار و زمانبندی دقیق برپایی «جشنواره مصاف» میتوانند به سایت جشنواره مراجعه کنند.