گروه اجتماعی: معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال از صدور کارت هوشمند ملی فقط برای کارت اولیها و همچنین افرادی که اسناد هویتی آنان نیازمند اصلاح است خبر داد. محسن کرمی، معاون اسناد هویتی سازمان
ثبت احوال با بیان این مطلب افزود: عملیات صدور کارت هوشمند ملی از بهمن ماه سال گذشته به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به طور رسمی در استانهای گوناگون کشور آغاز شد و در حال حاضر نیز در تمام استانهای کشور ثبتنام و صدور این کارت انجام میشود. معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال به تجهیزات مورد نیاز صدور کارت هوشمند ملی اشاره کرد و به مهر گفت: صدور این کارت نیاز به تجهیزات سختافزاری ویژهای دارد و هنگامی که این تجهیزات کامل شود برای تمام افراد جامعه صدور این کارت را خواهیم داشت. وی با اشاره به اینکه فعلا فراخوانی برای صدور گسترده کارت هوشمند نداریم، افزود: همچنین افرادی که اسناد هویتی آنان مفقود شده نیز در مرحله بعد کارت هوشمند برایشان صادر خواهد شد. به گفته کرمی کارت هوشمند در مرحله اول برای دو گروه از مردم صادر میشود یکی کارت اولیها یعنی آنهایی که 15 ساله شده و گروه دوم نیز آنهایی هستند که قصد اصلاح اسناد هویتی خود را دارند. معاون اسناد هویتی سازمان ثبت احوال اظهار داشت: عملیات صدور کارت هوشمند به طور متوسط حدود یک ماه زمان میبرد و متقاضیان برای ثبتنام باید به سایت سازمان ثبت احوال مراجعه کنند.