اگر انضباط مالی به درستی پیاده شود، خودروهایی مانند پراید تا ۴ میلیون تومان و خودروهای گرانقیمت ما شاید ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان جای کاهش قیمت دارد. به گزارش تسنیم، علی علیلو، رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی با بیان این مطلب گفت: نباید مسؤول یا متولی قیمتگذاری تعیین کنیم زیرا اقتصاد جهان آنقدر پیشرفت کرده که بازار، رضایتمندی، کیفیت و در یک کلام رقابت تعیینکننده قیمت است و وظیفه شورای رقابت ایجاد و حفظ فضای رقابتی و رفع موانع انحصار است. وی با تاکید بر اینکه انحصار، سم رقابت سالم است، گفت: صنعت خودروسازی ایران انحصاری است. علیلو با انتقاد از عملکرد شورای رقابت افزود: چرا این شورا انحصارشکنی نکرده است؟ وی ادامه داد: وقتی دولت، سهامدار شرکتهای خودروسازی از جمله ایران خودرو و سایپاست قطعا ابتدا به سود و زیان خود فکر میکند و سپس به رقابت میاندیشد. علیلو تاکید کرد: برای رسیدن به قیمتگذاری باثبات و واقعی باید عناصر اصلی قیمتگذاری برای خودرو اصلاح شود. نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون قیمت تمامشده برای خودرو در کارخانه واقعی نیست و شورای رقابت براساس قیمتهایی که خود خودروسازان برای قطعات اعلام میکنند، قیمتگذاری میکند. وی با اشاره تلویحی به وجود مافیا در بازار خودرو و لزوم مبارزه با آن، گفت: عزم جدی مجلس این است که تحقیق و تفحص از خودروسازان به بایگانی نرود.