گروه اجتماعی: برنامههای پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش در همه ابعاد دچار رکود شده همچنین آموزش و پرورش منابع مالی و نیروی انسانی متخصص لازم را در اختیار این معاونت قرار نمیدهد. عبدالجبار کوچکینژاد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب، گفت: پس از انقلاب فعالیتهای پرورشی در مدارس مطابق با اهداف نظام و اهداف آموزشی برای هر دانشآموز تعریف شد که باید دانشآموزان در حساسترین مقطع سنی که دوره راهنمایی و دبیرستان است آموزشهای لازم را در ابعاد گوناگون دینی، فرهنگی و اعتقادی ببینند.وی به مهر افزود: اما متاسفانه در طول این سالها برنامههای پرورشی در مدارس به روز نشده و تمام برنامهها تکراری است که این منجر به بیانگیزگی و بیعلاقگی دانشآموزان برای حضور در کلاسهای درس پرورشی میشود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه فعالیتهای پرورشی در آموزش و پرورش به حاشیه رانده شده است، بیان داشت: برنامههای پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش در همه ابعاد دچار رکود شده همچنین آموزش و پرورش منابع مالی و نیروی انسانی متخصص لازم را در اختیار این معاونت قرار نمیدهد.وی افزود: در حال حاضر به دلیل غفلت از فعالیتهای پرورشی، کشور هزینههای زیادی را برای جبران این غفلت در موضوع آسیبهای اجتماعی پرداخت میکند.