برند مشخصی برای برنج ایرانی در بازار وجود ندارد و برندهای تبلیغاتی با نام ایرانی که عمدتا خارجی هستند، برنج ایرانی را تنها برای عطر دادن به محصول خود میخرند. غلامرضا خانکشیپور، عضو هیات علمی موسسه تحقیقات برنج در گفتوگو با ایسنا اظهار داشت: برنجهایی مانند آوازه، محسن، تبرک، خاطره و گلستان که اکنون به عنوان برنج ایرانی تبلیغ میشوند از آنجا که نظارتی بر فرآیند تولید و تبدیل آنها وجود ندارد نمیتوان اطمینان کرد که این محصولات ایرانی هستند. وی افزود: برندهای کنونی عرضهکننده برنج به نام ایرانی که خریدار برنج خارجی هستند درنهایت مقداری از محصول داخلی را نیز برای عطر دادن به محصول خود و البته تکمیل فرآیند ایرانی سازی تولیدشان خریداری میکنند. وی تاکید کرد: برای برندسازی برنج باید دورهگذاری طی شود و ضمن استانداردسازی که هماکنون درحال تکمیل در موسسه استاندارد به کمک موسسه تحقیقات برنج است باید ارقام مختلف برنج ایرانی نیز شناسایی شود.