چندی پیش صادق زیباکلام که در شمار معدود حامیان توافق ژنو است، اظهارات تندی علیه برادر خود سعید زیباکلام که یکی از منتقدان این توافق است، مطرح کرد. او درباره برادر خود و زندگی شخصیاش ادعاهایی مطرح کرد بهگونهای که به صورت گسترده در رسانههای حامی دولت منعکس شد. به گزارش «وطن امروز»، در این سو سعید زیباکلام درباره ادعاهای برادر خود واکنش نشان نداده است. سعید زیباکلام وقتی سوالات خبرنگاران درباره این اظهارات صادق زیباکلام مواجه میشود هم واکنش تقابلی نشان نمیدهد و تنها میگوید برای نقد مواضع سیاسی افراد وارد حریم خصوصی آنها نخواهد شد. به گزارش «وطن امروز» سعید زیباکلام در جدیدترین گفتوگوی خود بار دیگر با این سوال مواجه شد. وقتی از وی درباره اتهامات تندی که برادرش درباره او مطرح کرده، سوال شد، وی گفت: حقیقتاً بیشتر احساس تأسف کردم که شخصیتهای دانشگاهی که به هر حال به لیبرالیزم یک اعتقاد ویژهای را اعلام میکنند، چطور عرصه خصوصی را مورد تعرض قرار میدهند و آن را وارد عرصه عمومی میکنند. چطور مطبوعات و رسانههای ما نهتنها در این مورد، بلکه در موارد بسیار دیگر برای تخریب یک شخصیت سیاسی یا علمی متعرض عرصه خصوصی میشوند. وی افزود: متأسفانه به بنده اصرارهای زیادی شده برای مصاحبه تا به تکتک مواردی که از طرف اخوی بزرگوار بنده اظهار شده، جواب دهم اما به جد بر آنم که از این کار بسیار زشت اجتناب کنم. البته حرفهای گفتنی بسیاری دارم در تمام زمینههای گفتهشده اما اعتقادم این است که عرصه خصوصی را به هیچ وجه نباید وارد عرصه عمومی کرد. این را هم از لیبرالیزم یاد نگرفتهام، از حضرت حق یاد گرفتهام. آموختهام که عیوب دیگران را هم نباید جستوجو کرد و هم نباید اعلان کرد بلکه بر عکس! باید پوشاند. ورود به این وادی علیالاصول کار بسیار زشت و قبیحی است. سعید زیباکلام ادامه داد: به کرات در این چند هفته اخیر که بسیاری از ارباب رسانهها مراجعه کردهاند برای مصاحبه مفصل، گفتهام وارد این عرصه نمیشوم و در برابر اصرار آنها که گفتهاند شما در مظان اتهامات زیادی در عرصه افکارعمومی قرار گرفتهاید و به طور ضمنی فالانژ و بدتر از بن لادن معرفی شدهاید، گفتم که پاسخ من به شما فقط این است: «افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد». اینکه آنچه گفته شده است راست است یا دروغ یا سخنانی تحریفشده، قابل بررسی است. این استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: صرفنظر از صدق و کذب این اظهارات، ورود به این وادی علیالاصول کار بسیار زشت و قبیحی است که «ویل لکل همزه لمزه الذی جمع مالا و عدده یحسب ان ماله اخلده» و «مال» البته در این عرصه چیزی جز تمجید و ستایش این و آن و محبوبیت و مشهوریت نزد خلایق نباشد. از حضرت حق برای خود و ایشان عاقبتبهخیری طلب میکنم که تا به خود آییم «یومالخروج» است، همان «یوم یقوم الحساب»، آری! «یوم الحسره». وای بر ما که چقدر از این کیمیاسخن به دوریم: «یا دهر اف لک من خلیل».