printlogo


کد خبر: 80186تاریخ: 1393/6/19 00:00
اخبار

روابط عمومی سپاه اعلام کرد
ناکامی حمله تروریست‌های مسلح به یک پاسگاه مرزی در سراوان
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از درهم شکستن حمله اشرار و تروریست‌های مسلح به یک پاسگاه مرزی در منطقه سراوان خبر داد. در اطلاعیه روابط عمومی سپاه آمده است: در ساعات اولیه بامداد روز سه‌شنبه گروهی از اشرار و تروریست‌های مسلح با حمله به یک پاسگاه مرزی در منطقه سراوان قصد تصرف آن را داشتند که با هوشیاری و مقاومت دلیرانه رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و نیروهای بومی بویژه بسیجیان دلاور بلوچ منطقه مواجه شدند و عملیات مذبوحانه آنها درهم شکسته شد؛ مزدوران استکبار جهانی که از خاک کشور پاکستان برای سازماندهی و حمله به این پاسگاه استفاده کرده بودند، با تحمل تلفات سنگین متواری شدند.

مأرب پرس:
دیپلمات ایرانی در یمن در زندان اطلاعات این کشور است
پایگاه خبری «مأرب پرس» در خبری به نقل از روزنامه العربی الجدید نوشت: «به گفته یکی از مسؤولان عالیرتبه یمن، دیپلمات ایرانی که از بیش از یک سال پیش در یمن ربوده شده بود، زندانی دستگاه اطلاعاتی یمن است و ربوده نشده است.» به گزارش باشگاه خبرنگاران، این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: «نوراحمد نیکبخت» کارمند سفارت ایران در صنعا گروگان دستگاه امنیت ملی از شعبه‌های دستگاه اطلاعات یمن است.

بیانیه ستاد حقوق بشر درباره مرگ مشکوک پرویز خاکی در فیلیپین
در پی فوت مشکوک پرویز خاکی، تبعه ایرانی در یکی از بازداشتگاه‌های پلیس فیلیپین، ستاد حقوق بشر بیانیه‌ای صادر کرد. به گزارش تسنیم، این بیانیه مرگ مشکوک این شهروند ایرانی را باعث تاسف و نگرانی عمیق دانسته و از دولت فیلیپین خواسته است خود را در قبال این شرایط مسؤول دانسته و به تعهدات قانونی و بین‌المللی خود در این زمینه عمل کند. پرویز خاکی در سال 1391 و بنا به درخواست ایالات متحده آمریکا به بهانه‌ای واهی در فرودگاه مانیل بازداشت و از آن زمان در بازداشتگاه پلیس مانیل بسر می‌برد تا آنکه دولت فیلیپین اخیرا فوت ناگهانی وی را به‌علت حمله قلبی اعلام کرد. متن بیانیه ستاد حقوق بشر درباره مرگ مشکوک پرویز خاکی به شرح زیر است:
1- مرگ مشکوک آقای پرویز خاکی – شهروند ایرانی – در فیلیپین باعث تأسف و نگرانی عمیق است.
2- از ابتدای بازداشت ایشان، ستاد حقوق بشر ضمن پیگیری مسأله، همواره از دخالت‌های نابجای آمریکا در پرونده‌سازی و طرح اتهامات بویژه غیرموجه و تلاش برای منصرف کردن وکلای مدافع نامبرده با توسّل به تهدید، نگرانی داشته است.
3- ستاد حقوق بشر معتقد است؛
اولاً: اتهامات وارد شده توسط مقامات آمریکایی علیه این شهروند ایرانی مورد تردید جدّی بوده و لذا موجه نیست.
ثانیاً: با جوسازی‌های وسیع رسانه‌ای و دخالت‌های آشکار مقامات سیاسی آمریکا در این پرونده، فضای بی‌‌طرفانه ضروری برای رسیدگی عادلانه مخدوش شده است.
ثالثاً: مرحوم خاکی از داشتن وکیل مدافع مورد نظر و سایر امکانات دادرسی عادلانه محروم بوده است.
رابعاً: دولت فیلیپین باید در قبال این شرایط خود را مسؤول دانسته و به تعهدات قانونی و بین‌المللی خود عمل کند.

اعتراض آیت‌الله روحانی به ازدواج نوه‌اش با نوه هاشمی
در پی انتشار خبر ازدواج زهرا سید‌روحانی، نوه حضرت آیت‌الله سید‌محمدصادق روحانی، با عماد هاشمی رفسنجانی که در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی نیز بازتاب گسترده‌ای داشت، دفتر آیت‌الله روحانی طی اطلاعیه‌ای توضیحاتی در این باره ارائه کرد. به گزارش «وطن امروز»در بخشی از اطلاعیه دفتر آیت‌الله سیدمحمدصادق روحانی آمده است: پایه‌گذاری این وصلت از ابتدا بدون اطلاع و مشورت و بدون نظر مثبت جناب مهندس کاظم روحانی (پدر زهرا سید‌روحانی) انجام شده است و روند طی شده در این زمینه دارای اشکالات فراوان قانونی بوده که از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است و  فعلاً از بیان توضیح بیشتر در این زمینه خودداری می‌کنیم. این اطلاعیه می‌افزاید اعضای بیت معظم‌له از طریق رسانه‌ها در جریان خبر برگزاری مراسم جشن قرار گرفته‌اند، آن هم در شرایطی که حضرت آیت‌الله العظمی روحانی چندین روز است به دلیل کسالت در بیمارستان بستری هستند. در این اطلاعیه آمده است فارغ از اشکالات وارده به اصل این ازدواج، باعث تأسف است در شرایطی که بسیاری از مردم در تنگنای اقتصادی قرار دارند این مراسم در باشگاهی گرانقیمت و مجلل برگزار شده است. لازم به ذکر است انتساب ظاهری دختر به مقام مرجعیت و برگزاری جشن در چنین مکانی موجب اعتراض و انتقاد بسیاری از مؤمنین واقع شده که برای رفع هرگونه ابهامی تاکید می‌شود بیت معظم له هیچ‌گونه حضور و نقشی در برگزاری این مراسم نداشته‌است.
 


Page Generated in 0/0052 sec