printlogo


کد خبر: 80188تاریخ: 1393/6/19 00:00
میزان گران‌فروشی و کم‌فروشی‌ها اعلام شد

در 4ماه اول امسال بیش از 104 هزار مورد شکایت اعلام شده به سامانه 124 پیگیری شد که 79 درصد شکایات مربوط به گران‌فروشی، 9 درصد کم‌فروشی و 4 درصد مربوط به عدم درج قیمت، بیشترین سهم تخلفات را به خود اختصاص داده‌اند. اسماعیل قاسمی، مدیر کل امور حقوقی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این باره اظهار داشت: در 4ماه اول سال جاری نزدیک به 105 هزار مورد شکایت از مردم اخذ شده که 104 هزار و 580 مورد آن قابل پیگیری و بقیه غیرقابل پیگیری بوده است. قاسمی 70 درصد از شکایات دریافتی را به‌صورت تلفنی، 10 درصد حضوری و 20 درصد دیگر را کتبی عنوان کرد و افزود: از مجموع شکایات قابل پیگیری 40 درصد متخلف و 60 درصد غیرمتخلف تشخیص داده شد. وی تصریح کرد: از مجموع شکایات دریافتی 83 درصد به بخش کالا و 17 درصد دیگر مربوط به بخش خدمات است. وی رسیدگی به شکایات مردمی از واحدهای تجاری را از وظایف بسیار مهم این سازمان دانست و اظهار کرد: در گذشته مردم نمی‌توانستند شکایت‌های خود را با مسؤولان در میان بگذارند و رسیدگی به شکایات مردم به‌صورت فوریتی نبود که برهمین اساس تصمیم گرفته شد به عنوان پل ارتباطی بین مسؤولان و مردم با راه‌اندازی سامانه 124، رسیدگی به مشکلات آنان به‌صورت شبانه‌روزی و به‌صورت فوریت در دستور کار قرار بگیرد. وی درباره بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی اعلام کرد: هیچ پایگاه آماری و نیروی کارشناسی بهتر و سریع‌تر از 75 میلیون جمعیت مصرف‌کننده کشور که در تمام ساعات شبانه‌روز و در تمام نقاط کشور حضور دارند، نمی‌تواند عمل کند. قاسمی با اشاره به ستادهای خبری مستقر در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های کشور ادامه داد: این سازمان تا حد امکان از این پتانسیل عظیم اطلاعاتی استفاده کرده و گزارش‌های آن را به‌صورت مرتب و متناوب به اطلاع مسؤولان برنامه‌ریز و سیاستگذار وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌رساند.
 


Page Generated in 0/0060 sec