printlogo


کد خبر: 80203تاریخ: 1393/6/19 00:00
نبض جامعه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد
رشد 5درصدی زایمان طبیعی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از افزایش ۵ درصدی زایمان طبیعی و استقرار پزشکان خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان تهران خبر داد. علی‌اصغر پیوندی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اهمیت طرح تحول سلامت و افزایش میزان رضایتمندی مردم اظهار داشت: طرح تحول سلامت از 15 اردیبهشت سال جاری با دستور مستقیم رئیس‌جمهور و جدیت وزیر بهداشت آغاز و در تمام بیمارستان‌های دولتی دانشگاه‌های علوم پزشکی اجرا شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به فارس افزود: طرح تحول سلامت در ارتقای ویزیت، هتلینگ، کاهش فرانشیز و زایمان طبیعی رایگان مؤثر بوده است. وی تصریح کرد: فاز دوم طرح بهداشتی هفته پیش کلید خورد و امیدواریم در شهرها و روستاهای زیر 20 هزار جمعیت طرح پزشک خانواده را با استاندارد پزشک، پرستار و ماما پیش ببریم که در حین درمان بهداشت را نیز مورد توجه قرار داده باشیم زیرا لازم و ملزوم یکدیگرند. پیوندی با بیان کاهش میزان سزارین در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: آمار زایمان طبیعی متفاوت است و در حال حاضر می‌توان درباره تمام دانشگاه‌ها نظر داد زیرا باید زمان بگذرد تا با دانشگاه‌های دیگر به جمع‌بندی برسیم چیزی که مشخص است کاهش زایمان سزارین و افزایش زایمان طبیعی است که رقم آن بین 5 تا 7 درصد است.

رئیس سازمان سنجش خبر داد
ثبت‌نام قبولی‌های کنکور از شنبه
زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها از 22 تا 25 شهریور اعلام شد. ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها را از 22 تا 25 شهریور اعلام کرد و به ایسنا گفت: از آنجایی که ممکن است برنامه زمانی برخی دانشگاه‌ها متفاوت باشد، به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود ابتدا به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و از زمان‌بندی ثبت‌نام دانشگاه آگاه شوند. خدایی اظهار داشت: کارنامه آزمون سراسری 93 از 26 شهریور در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و در صورتی که داوطلبان به کارنامه خود اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را از طریق سایت سازمان سنجش منتقل کنند. گفتنی است، روز گذشته نتایج نهایی آزمون سراسری سال 93 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی
www.sanjesh.org اعلام شد. در کنکور امسال بیش از یک میلیون داوطلب شرکت کرده بودند که در نهایت 466 هزار و 888 نفر پذیرفته شدند.

مشاور دفتر مقابله با جرم سازمان ملل‌ هشدار داد
فروش و قاچاق اینترنتی مواد مخدر
پولشویی اینترنتی و قاچاق مواد مخدر مهم‌ترین جرائم اعضای سایبر هستند. مهر در این باره نوشت: علی سریزدی مشاور دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در تهران در دومین کارگاه آموزشی منطقه‌ای همکاری‌های بین‌المللی مبارزه با جرائم سایبری اظهار داشت: گروه‌های بین‌المللی مجرم نسبت به گذشته قوی‌تر شده‌اند و ما شاهد چالش‌هایی مانند قاچاق مواد مخدر، پولشویی و جرائم سایبری هستیم. وی ادامه داد: در حوزه کشورهای آسیای میانه چالشی به نام مواد مخدر افغانستان وجود دارد که سعی کردیم تحت عنوان برنامه افغانستان از گسترش این معضل جلوگیری کنیم. سریزدی با بیان اینکه فناوری چالش جدیدی است که نیاز به پژوهش گسترده دارد، افزود: باید برای موضوع قاچاق مواد مخدر از طریق فضای سایبر و جرائم سازمان‌یافته پاسخی طراحی کنیم. یکی از مهم‌ترین جرائم سایبری خرید و فروش مواد مخدر است. مشاور دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در تهران با اعلام اینکه سود جرائم سایبر از فروش مواد مخدر بیشتر است، تاکید کرد: باید با ظرفیت‌سازی و ارتقای نیروها و همکاری منطقه‌ای به مقابله با این چالش برخاست. جرائم سایبری ماهیت خلاقانه دارد. وی با بیان اینکه موضوع قاچاق مواد مخدر از طریق فضای مجازی نیاز به پاسخ عدالت کیفری دارد، خاطرنشان کرد: دولت‌ها باید ابزار پیشگیری از وقوع این جرم را فراهم کنند تا افراد قربانی نشوند. مشاور دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در تهران با برشمردن جرائم فضای مجازی تصریح کرد: فروش مواد مخدر مجازی و دارک وب از جمله مهم‌ترین جرائم سایبری است.


Page Generated in 0/0059 sec