printlogo


کد خبر: 80204تاریخ: 1393/6/19 00:00
آوای شهر

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد
جریمه برای سرپیچی از فرمان پلیس مدرسه
اگر راننده از فرمان پلیس مدرسه سرپیچی کند هم جریمه می‌شود و هم نمره منفی دریافت می‌کند. به گزارش «وطن امروز» سردار اسکندر مومنی، رئیس پلیس راهور ناجا در نشست کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی اظهار داشت: با توجه به گزارش‌هایی که به دست ما می‌رسد در تهران و کلانشهرها خودروی
حمل و نقل عمومی برای سرویس مدارس به اندازه کافی است. سردار مومنی تصریح کرد: مسؤولان مدارس، اولیا، شهرداری تهران و کلانشهرها باید این موضوع را مدنظر داشته باشند که از سرویس و خودروهای حمل و نقل عمومی برای سرویس‌دهی به دانش‌آموزان استفاده کنند و معاینه فنی خودرو و صلاحیت راننده چک شود. وی به افزایش ترافیک 25 تا 30 درصدی در اول مهر نسبت به روزهای قبل اشاره داشت و افزود: مهر امسال نسبت به مهر سال قبل افزایش ترافیک 10 تا 15 درصدی را شاهد خواهیم بود.رئیس پلیس راهور ناجا به پلیس مدارس اشاره کرد و بیان داشت: اگر راننده از فرمان پلیس مدرسه سرپیچی کند هم جریمه می‌شود و هم نمره منفی دریافت می‌کند. 170 تخلف داریم، 20 تخلف حادثه‌سازند که یکی از آنها نداشتن توجه به فرمان پلیس مدرسه است.  همچنین سردار مومنی درباره گواهینامه فوتبالیست‌هایی که کارت معافیت آنها باطل شده است، گفت: باید اجازه دهید این پرونده بررسی و اسامی افراد مشخص شود و بعد ما شروع به استعلام در این رابطه می‌کنیم. ضمن اینکه باید مشخص شود این افراد چه زمانی گواهینامه دریافت کرده‌اند. وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به راه‌اندازی سامانه کنترل هوشمند ترافیک درباره ویژگی‌های این سامانه اظهارداشت:‌ در این سامانه، اطلاعات به محض ثبت تخلف، برای صاحب پلاک از طریق پیامک ارسال می‌شود و در پیامکی دیگر نیز مبلغ جریمه و نحوه پرداخت الکترونیکی آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران خبر داد
جای خالی 5هزار اتوبوس در پایتخت
شهر تهران حداقل به 11 هزار اتوبوس نیاز دارد این درحالی است که هم اکنون تنها 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در پایتخت فعال است که بخش قابل توجهی از این اتوبوس‌ها نیز فرسوده‌اند و نیاز به بازسازی دارند. پیمان سنندجی، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان این مطلب افزود: ورود 200 دستگاه اتوبوس دوکابین جدید در دستور کار قرار دارد که بزودی 120 دستگاه از این اتوبوس‌ها وارد ناوگان خواهد شد. وی به مهر گفت: خط 7 اتوبوس‌های تندرو اولویت نخست برای ورود سری جدید اتوبوس‌ها هستند و 80 اتوبوس دوکابین دیگر نیز به مرور برای تقویت خطوط 1،3،4 و 5 سامانه اتوبوسرانی تندرو به‌کارگیری خواهند شد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران همچنین با اشاره به قول مساعد دولت برای واگذاری اتوبوس‌های تک کابین به شهر تهران بیان داشت: در صورت تحویل اتوبوس‌های تک کابین تا پایان سال، این اتوبوس‌ها نیز در خطوط نیمه جنوبی شهر به‌کارگیری خواهند شد، چرا که با مشکلات کمبود ناوگان در برخی از خطوط محدوده جنوبی تهران مواجهیم. وی تصریح کرد: به تازگی اعتبارات ال‌سی برای خرید 200دستگاه اتوبوس دوکابین دیگر نیز گشایش یافته که امیدواریم زمینه ورود سری دیگر این اتوبوس‌ها هم هرچه سریع‌تر فراهم شود. سنندجی تاکید کرد: شهر تهران حداقل به 11 هزار اتوبوس نیاز دارد این درحالی است که هم اکنون تنها 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در پایتخت فعال است که بخش قابل توجهی از این اتوبوس‌ها نیز فرسوده‌اند و نیاز به بازسازی دارند.
 


Page Generated in 0/0061 sec