printlogo


کد خبر: 80208تاریخ: 1393/6/19 00:00
اخبار

الزام دستگاه‌ها  به ارائه برنامه عملیاتی دولت الکترونیک
جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور گفت: دستگاه‌ها دو ماه فرصت دارند برنامه عملیاتی خود در راستای مصوبات دولت الکترونیک را ارائه کنند در غیر این‌صورت گزارش آنها را به رئیس‌جمهور ارائه می‌کنیم. به گزارش تسنیم، محمود عسگری‌آزاد در اولین نشست تخصصی دولت الکترونیک با اشاره به اینکه ابلاغ دو بخشنامه در زمینه دولت الکترونیک، توجه ویژه رئیس‌جمهور به این موضوع را نشان می‌دهد، اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ اجرایی نشدن دولت الکترونیک، عدم وجود سند رسمی تصویب‌شده قطعی تحت عنوان نقشه راه دولت الکترونیک بود. وی درباره چالش‌های پیش روی دولت الکترونیک عنوان کرد: از سال 1381 مصوبات متعددی از سوی هیات وزیران و در تبصره‌های احکام برنامه در راستای دولت الکترونیک داشته‌ایم و به‌رغم اینکه دستگاه‌های دولتی در آن زمان آشنایی با این موضوع نداشتند اما اقدامات اجرایی از سال 82-81 شروع شد. جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه روند فعالیت‌های دولت الکترونیک در مقایسه با دیگر بخش‌ها و به‌رغم همه کمبودها، بهتر بوده است، گفت: بخش‌هایی همچون نظام عملکرد و برنامه‌ریزی یا توسعه منابع انسانی رشد چندانی در برابر توسعه دولت الکترونیک نداشته است.  عسگری آزاد با اشاره به اینکه اصلاح ساختارهای سازمانی از هر جهت بدون دولت الکترونیک شدنی نیست، گفت:  در زمینه توسعه سرمایه انسانی هم نیازمند این بخش هستیم لذا از این جهت حدود یک سال قبل، جلسات مفصلی را با دبیر شورایعالی فناوری اطلاعات داشتیم تا براساس مطالعات دولت‌های قبلی بتوانیم نقشه راه را تبیین کنیم.

دستور رئیس جمهور برای پیگیری مشکلات مسکن مهر
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی از دستور رئیس‌جمهور برای مطرح شدن طرح مسکن مهر در شورای اقتصاد جهت رفع موانع پیشرفت آن خبر داد و گفت:‌ قطعاً با تأکید رهبر معظم انقلاب تکمیل پروژه‌های مسکن مهر تسریع می‌شود. احمد اصغری‌مهرآبادی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد:‌ مقرر شده هر هفته در استان‌ها مدیران وزارت راه و شهرسازی با مدیران وزارت نیرو جلسه داشته باشند و پیشرفت فیزیکی را صورتجلسه کرده و  به وزرای راه و نیرو اعلام کنند. مهرآبادی با اشاره به اینکه برای شهرهای جدید اطراف تهران قرار شده جلسات هفتگی با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های راه و نیرو برگزار شود، بیان کرد:‌ در این جلسات روند کار از نظر خدمات زیربنایی رصد شده و مشکلات احتمالی آن گزارش می‌شود. وی با بیان اینکه عزم جدی برای تأمین خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر وجود دارد، یادآور شد: بویژه که رهبر معظم انقلاب هم تأکید فرمودند قطعاً روند کار سرعت خواهد یافت. قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان «صمیمانه باید از رهبر معظم انقلاب تشکر کنیم» افزود:‌ یک سال است که پیگیر افزایش تسهیلات و تأمین خدمات زیربنایی هستیم که با تأکید مقام معظم رهبری قطعاً کار شتاب خواهد گرفت. مهرآبادی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری دستور داد که موضوع مسکن مهر در شورای اقتصاد مطرح شود، افزود: بر این اساس مقرر شده مسائلی که به‌عنوان گره در پیشرفت طرح مسکن مهر است شناسایی شود که قطعاً با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب هم ساخت و هم تأمین خدمات زیربنایی پروژه‌های این طرح سرعت می‌گیرد.

دسترسی آسان به شماره تلفن مردم و مسؤولان در ۲۰ ثانیه
این امکان که به‌لطف مخابرات در اختیار تمام افراد قرار گرفته، این اجازه را به هر فردی می‌دهد که با مرکز ۱۱۸ تماس گرفته و با اعلام نام مشترک و محدوده تقریبی محل سکونت، شماره تلفن وی را در اختیار بگیرد. به گزارش تسنیم، مزاحمت تلفنی یکی از بیشترین جرائمی است که در کشور به وقوع می‌پیوندد و آن‌طور که حجت‌الاسلام حمید شهریاری، رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضائیه در اسفند سال 92 اعلام کرده بود، مزاحمت تلفنی بین 10 رتبه اول جرائم ارتکابی کشور قرار گرفت. شهریاری گفت: مزاحمت تلفنی با 11 هزار و 551 مورد برای نخستین بار بین 10 اتهام اول قرار گرفت که یکهزار و 883 مورد از آن منجر به صدور قرار مجرمیت شد. این موضوع در حالی است که بخش عمده‌ای از این مزاحمت‌های تلفنی مربوط به تلفن ثابت است و نکته عجیب و قابل تأمل این است که هر شخصی می‌تواند تنها با یک تماس تلفنی، هر شماره ثابتی را که به ثبت رسیده باشد،‌ در مدت 20 ثانیه به دست آورد. این امکان که به‌لطف اهمال و بی‌توجهی مسؤولان مخابرات در اختیار تمام افراد قرار گرفته، این اجازه را به هر فردی می‌دهد که با مرکز 118 تماس گرفته و با اعلام نام مشترک و محدوده تقریبی محل سکونت وی، شماره تلفن منزل وی را در اختیار بگیرد. با این وجود از این طریق شما می‌توانید با ارائه محدوده تقریبی محل سکونت،‌ شماره منزل هر فردی را به‌راحتی به دست آورید که قطعاً این فرد می‌تواند یکی از مسؤولان ارشد در هر جایگاهی باشد که این درز اطلاعات می‌تواند تبعات خاص خود را داشته باشد.


Page Generated in 0/0062 sec