printlogo


کد خبر: 80222تاریخ: 1393/6/19 00:00
اخبار

حوزه هنری کارگردان انقلابی را سرکار گذاشت و ساخت فیلم درباره تکفیری ها منتفی شد
عایدی من تکرار اندوهبار خیال خام مدیریت فرهنگی است
جلیل سامان که قرار بود با همکاری سازمان حوزه هنری فیلمی با موضوع تکفیری‌ها بسازد از منتفی شدن این اثر خبر داد. جلیل سامان، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با  تسنیم، از منتفی شدن ساخت فیلمی با موضوع تکفیری‌ها خبر داد و گفت: فیلمی با موضوع روز و محوریت گروه تکفیری‌ها در دست تولید داشتیم که محقق نشد. وی افزود: مراحل تحقیق و پژوهش این فیلم در ایران به پایان رسیده است و خلاصه داستان این فیلم هم آماده شده بود که به دلایلی عملیاتی نشد و به تولید نرسید. سامان درباره تولید نشدن این قصه توضیح داد: برای ساخت این فیلم در مرحله اول نیاز به لوکیشن‌های واقعی بود. داستان در سوریه می‌گذرد که شرایط منطقه اجازه کار به ما نمی‌داد. من سه ماه منتظر ماندم که برای بازبینی به سوریه بروم اما مدام امروز و فردا شد و وقتی زمان اعزام مشخص شد تمام اطمینان من به مجری طرح سلب شده بود. کارگردان «شهید چمران» اضافه کرد: درخواست کردم برای اینکه کار اجرایی پیش برود ابتدا تکلیف تهیه‌کننده و بودجه کار مشخص شود که عملا به نتیجه نرسیدیم یعنی حوزه هنری نمی‌توانست با این قصه عزمش را جزم کند و بودجه چند فیلم سینمایی معمولی را خرجش کند. این شد که نشد. سامان گفت: نمی‌دانم از حوزه هنری گلایه کنم یا نه! اما کارهایی از این دست مدیرانی‌ می‌خواهد که یا قدرت تشخیص و ریسک بیشتری داشته باشند یا جیب پرپول‌تری که البته توقع زیادی است. 6 ماه رفت و عایدی من غصه‌ای است برای قصه‌ای ناتمام از تکرار اندوهبار خیال خام مدیریت فرهنگی کشورم و خیل ایده‌های در گل مانده خودم.

محمد کاسبی مقابل دوربین «هانیه» رفت
محمد کاسبی، بازیگر سینما و تلویزیون روز گذشته 17 شهریور مقابل دوربین مجموعه تلویزیونی «هانیه» به تهیه‌کنندگی علی مهام و کارگردانی سیدجلال دهقانی‌اشکذری رفت. جلال دهقانی‌اشکذری در این زمینه به مهر گفت: محمد کاسبی روز گذشته، 17 شهریور در نقش «سید جلال» پدر «هانیه» جلوی دوربین این مجموعه تلویزیونی قرار گرفت. سید‌جلال از کسبه بازار و فردی مذهبی است که با فعالان سیاسی و انقلابی یزد ارتباط بسیار نزدیکی دارد.

فداکاری مادران و همسران شهید جلوی دوربین می‌رود
تهیه‌کننده فیلم‌سینمایی «ویلایی‌ها» گفت: موضوع این فیلم نمایش فداکاری پنهان مادران و همسران شهدا در دوران دفاع‌مقدس است که از اواسط مهرماه کلید می‌خورد. محمد پیرهادی، تهیه‌کننده «ویلایی‌ها» در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه پیش‌تولید این فیلم سینمایی به کارگردانی منیر قیدی که از اواخر مردادماه آغاز شده بود، مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد، گفت: از اواسط مهرماه کارتولید این فیلم سینمایی را آغاز می‌کنیم. با برنامه‌ریزی انجام شده فیلمبرداری این فیلم سینمایی را پس از نهایی شدن بازیگران اصلی و عوامل پشت دوربین از ماه آینده کلید می‌زنیم. قصه «ویلایی‌ها» مربوط به سال‌های جنگ است و برای نخستین بار درباره نقش  همسران و مادران رزمندگان پشت خطوط جبهه، صحبت می‌کند و به نقش آنان و فداکاری پنهان با آنها که تاکنون به آن پرداخته نشده است می‌پردازد. پیرهادی که تلاش دارد این فیلم را برای جشنواره فیلم فجر آماده کند پیش از این اعلام کرده بود که در این فیلم بیشتر نقش‌ها متعلق به خانم‌ها است و از این رو از بازیگران مطرح و باتجربه تئاتر برای این فیلم استفاده می‌کنیم.

توزیع بیش از ۵۰ نوع نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی جدید
جنبش توزیع آقا روح‌الله به منظور ترویج فرهنگ ایرانی - اسلامی اقدام به تولید نوشت‌افزار با طرح‌های اینچنینی کرده است. همچنین این مجموعه اقدام به توزیع تعدادی از طرح‌های جدید خود همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید کرده است. به گزارش تسنیم، جنبش توزیع آقا روح‌الله در راستای تولید نوشت‌افزارهای ایرانی - اسلامی با سبک زندگی اسلامی، اقدام به ساخت و انتشار لوازم‌التحریرهایی کرده که  به تازگی روانه بازار شده است.  از جمله تصاویر و طرح‌های
ایرانی - اسلامی به کار گرفته شده در نوشت‌افزارها می‌توان به چهره‌های شاخصی همانند استاد مرتضی مطهری، علی شریعتی، میرزا کوچک‌خان جنگلی، غلامرضا تختی، قیصر امین‌پور و تصاویری با موضوع اقتصاد مقاومتی، جمعیت، کار ایرانی،کودکان غزه، مهدویت و... اشاره کرد.


Page Generated in 0/0056 sec