مدیرعامل شرکت ساخت در جلسهای با انجمن بینالمللی پیمانکاران چینی ضمن اعلام آمادگی ایران برای گسترش همکاری با شرکتهای چینی، گفت: حدود 660 پروژه راه و راهآهن در ایران در دست اجراست که برای تکمیل آن به سرمایهای بیش از 11 میلیارد یورو نیاز است. علی نورزاد افزود: در نظر است خطوط ریلی تا سال 2020 به 15 هزار کیلومتر برسد که از این مقدار 20 درصد به صورت برقی و 20 درصد به صورت دوخطه به اجرا در خواهد آمد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل آغاز عملیات اجرایی 4 هزار و 800 کیلومتر راهآهن در سالهای آینده را از دیگر برنامههای توسعه شبکه ریلی در ایران عنوان کرد و گفت: اجرای این میزان از خطوط ریلی به صورت فاینانس به میزان 5 میلیارد یورو صورت خواهد گرفت. نورزاد به تشریح جدول پروژههای ریلی آماده سرمایهگذاری پرداخت و پروژههایی چون راهآهن سریعالسیر قم- اصفهان، خطآهن قزوین- رشت- انزلی- آستارا، راهآهن ملایر- کرمانشاه و کرمانشاه- خسروی، خطآهن میانه- تبریز، راهآهن شیراز- بوشهر و خطوط ریلی تهران- همدان- سنندج و گرگان- بجنورد- مشهد را آماده حضور سرمایه خارجی عنوان کرد. معاون وزیر راه و شهرسازی جمعاً از 32 پروژه ریلی آماده سرمایهگذاری در کشور از طریق فاینانس نام برد که در برنامه آتی شرکت قرار دارد. وی با اعلام آمادگی ایران برای گسترش همکاری با شرکتهای چینی گفت: در حال حاضر در ایران بیش از 660 پروژه راه و راهآهن در دست اجراست که برای تکمیل آن به سرمایهای بیش از 11 میلیارد یورو نیاز است و تلاش وزارت راه و شهرسازی بر ایجاد فضای مناسب برای مشارکت شرکتهای خارجی در احداث این پروژههاست.