گروه اجتماعی: باید چارهای برای 90 درصد تبلیغات غیرعلمی و فریبدهنده در حوزه سلامت اندیشید، چراکه مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کردهاند. به گزارش «وطن امروز» علیرضا زالی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان این مطلب اظهارداشت: مردم شایستگی آن را دارند که در تمامی ابعاد، خدمات متناسب با شأن خود را دریافت کنند. این خدمات بویژه در حوزه سلامت از حساسیت بسیاری برخوردار است. زالی درباره تبلیغات حوزه پزشکی خاطرنشان کرد: به این منظور بررسی را در فضای عمومی کشور انجام دادیم؛ بالغ بر 50 هزار تبلیغ مستقیم و غیرمستقیم در فضای رسانهای کشور وجود دارد که این حجم از تبلیغات عدد بزرگی است. حدود 90 درصد تبلیغات حوزه سلامت نیز توسط افراد غیرذیصلاح اتفاق میافتد. بزرگترین چالش ما در حوزه تبلیغات نظام سلامت مربوط به این گروه است. در مجموع تنها 10 درصد این تبلیغات توسط صاحبان حرف پزشکی اتفاق میافتد. وی ادامه داد: باید چارهای برای 90 درصد تبلیغات غیرعلمی و فریبدهنده در حوزه سلامت اندیشید، چراکه مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کردهاند. نگرانی عمیق ما از تبلیغات شبکههای ماهوارهای است که بسیاری از آنها پایه علمی نداشته و گمراهکننده هستند. رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: به عنوان نمونه بسیاری از داروهای ترک اعتیاد تبلیغی ماهوارهها ملغمهای از مواد آرامبخش، شبه آمفتامین و عصارههای ناخالصی است که در عمل نوع اعتیاد فرد را تغییر داده و ناخالصیهای آن نیز آسیبهای فراوانی به کبد و دیگر اعضای بدن میرساند. قرصهای لاغری تبلیغی ماهوارهها نیز عوارض نگرانکنندهای را ایجاد کردهاند.