|
ارسال به دوستان
سینمای ایران از منظر گیشه چه نسبتی با کارگردانان دارد؟
سینمای محفل؛ سینمای بیمخاطب
گروه فرهنگ و هنر: در حالی که وضعیت تاسفبار اکران فیلمهای غیرکمدی، سینمای ایران را عملا به صنعتی ورشکسته در سالهای اخیر تبدیل کرده است، هنوز برگزاری محافل سینمایی با انواع و اقسام اسمها و عناوین ادامه دارد؛ محافلی که برعکس جشنها و جشنوارههای سینمایی مرسوم در دنیا کمکی به رونق گیشه نمیکند. به گزارش «وطنامروز» در کنار دهها جشن و جشنواره سینمایی که از سوی نهادهای متعدد در طول سال برگزار میشود، محافل خودمانیتر در سینما پررنگتر از گذشته در حال برگزاری هستند. در تازهترین جشنهای سینمایی، کانون کارگردانان قرار است جشنی را با عنوان «نخستین جشن بزرگ کانون کارگردانان سینمای ایران» برگزار کند. این جشن قرار است کارگردانانی را در بخشهای مختلف به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی کند. هیات داورانی هم برای این کار انتخاب شدهاند. این مراسم محفلی در شرایطی در کنار دهها جشن و مراسم دیگر برگزار خواهد شد که اگر از منظر اقتصادی و گیشه به تولیدات سینمای ایران نگاهی بیندازیم، نمیتوان بیشتر از انگشتان یک دست کارگردان موفق نام برد. اگر چه ممکن است وضعیت سالهای اخیر بویژه کرونا عاملی موثر در رکود گیشه معرفی شود اما باید گفت پیش از کرونا هم وضعیت سینما آنچنان تعریفی نداشت. عمده کارگردانان سینما اما همیشه تلاش کردهاند عدم فروش فیلمهای سینمایی و شکست در گیشه را به هر چیزی غیر از «خود» مرتبط بدانند. در گزارشهای سینمایی هم این گزاره مشهود است. همیشه از بازیگران پرفروش و حتی تهیهکنندگان موفق در سینما سخن به میان آمده است اما کمتر در این باره صحبت شده است که کدام کارگردانها در طول سالهای فعالیت توانستهاند آثار پرفروشی بسازند. در یکی از آخرین آمارهای فروش درباره دهه 90 سینمای ایران، گزارهای قابل تامل وجود دارد. پرمخاطبترین فیلمهای سینمای ایران در دهه ۹۰ عموما فیلمهای کمدی بودهاند. البته در این بین تعدادی از فیلمهای غیرکمدی نیز موفق شدند مخاطبان بسیاری را به سینماها بکشانند؛ فیلمهای مهمی که در ژانرهای متفاوتی مانند تاریخی، پلیسی، عاشقانه، تریلر و درامهای اجتماعی ساخته شدهاند. در میان آنها تنها ۳ کارگردان هستند که فیلمهایشان جزو 12 فیلم پرمخاطب دهه 90 قرار گرفته است. ابراهیم حاتمیکیا از نسل سینمای دهه 70 با ۲ اثر «بادیگارد» و «به وقت شام»، اصغر فرهادی که از موثرترین سینماگران دهه 80 است با «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» و سعید روستایی با «ابد و یک روز» و «متری شش و نیم» ۳ کارگردانی هستند که توانستهاند با کارگردانی بیش از یک اثر مخاطبی قابل توجه داشته باشند. کارگردانانی مانند مجید مجیدی، قربان محمدپور، محمدحسین مهدویان، هومن سیدی، نیما جاویدی و نرگس آبیار تنها با یک اثر در میان کارگردانان 12 اثر پرفروش دهه 90 قرار دارند. به عبارت دیگر، کارگردانانی که در سینمای غیرکمدی توانستهاند عدد قابل قبولی از مخاطب را پای تماشای آثارشان بیاورند، کمتر از انگشتان ۲ دست هستند. گویی سینمای ایران مستقل از کارگردان در گیشه معنادار میشود. با همه اینها اما کانون کارگردانان با انتخابهایی که به نظر نمیرسد به مؤلفه «مخاطب» توجهی داشته باشد، در حال برگزاری جشنی برای تقدیر از کارگردانان است. این در حالی است که گزینههای مطرح شده و نامزدهای بخشهای مختلف کارگردانی با انتقادهایی مواجه شدهاند. مصطفی کیایی، دبیر نخستین جشن بزرگ کارگردانان ایران در واکنش به برخی انتقادها، درباره برگزاری این رویداد گفته است: شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران در سال جاری تصمیم گرفت مراسم شب کانون کارگردانان را که پیش از این هر سال برگزار میشد، تغییر داده و از یک سیستم سنتی به یک شب جذابتر و البته رقابتی تبدیل کند. در بسیاری از کشورهای دارای صنعت سینما، جوایز تخصصی در حوزههای مختلف سینما اهدا میشود که هر کدام اعتبار و جایگاه خود را دارد، به همین دلیل کانون کارگردانان سینمای ایران تصمیم گرفت چنین جشنی را برگزار کند. کیایی به مهر گفته است: در همین راستا، پیشنهاد شد تا کارگردانی را کلیتر دیده و فیلمهای کوتاه و مستند نیز داوری شود اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ۳ بخش فیلمهای بلند سینمایی، فیلم اولیها و شبکه نمایش خانگی را مورد داوری قرار دهیم، البته این جشن قرار است به صورت سالانه برگزار شود اما با توجه به اینکه طی ۲ سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری جشنهای سینمایی وجود نداشت، در نخستین دوره جشن کانون کارگردانان سینمای ایران فیلمهایی که از سال ۹۹ تا پایان ۱۴۰۰ اکران شدهاند، مورد داوری قرار گرفتهاند. کیایی البته گفته است جشن کارگردانان ایران در امتداد شب کانون کارگردانان برگزار میشود و تنها فرم برگزاری آن تغییر کرده و جوایزی نیز در آن به بهترینها تقدیم میشود. اگر چه این «جشن در جشن بازیهای سینمایی» طبعا روی یکدیگر اثر میگذارند اما کیایی گفته است: همه صنوف برای خود مراسمهایی را برگزار کرده و جوایزی نیز اهدا میکنند، به همین دلیل برگزاری جشن کانون کارگردانان و جوایزی که در آن اهدا میشود تاثیری در اهمیت جوایز جشن خانه سینما نخواهد داشت و هیچکدام از ۲ جشن یکدیگر را تحتالشعاع قرار نمیدهد بلکه صنف کانون کارگردانان سینمای ایران تصمیم گرفته تا برای ارزشگذاری به اعضای صنف خود جوایزی اهدا کند. یکی از ادعاهای طرح شده درباره جشن کانون کارگردانان تلاش برای ارتقاع سطح کیفی کارگردانی با برگزاری مراسمهایی چون جشن کانون کارگردانهاست. در میان نامزدها اما مؤلفهای که در آن تلاش برای ایجاد رقابت تلقی شود، ملموس نیست؛ با اینکه کیایی ادعا کرده، تنها ملاک «کارگردانی» است. ***
هشدار سازمان سینمایی به عوامل فیلمهای فاقد پروانه
تنبیه بیمجوزها
رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد تمام کسانی که بدون پروانه ساخت فیلمسازی فیلم سینمایی تولید کردهاند باید تا ۳۰ اردیبهشت دلایل این اقدام را اعلام کنند. به گزارش «وطنامروز» محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی اعلام کرد: تمام کسانی که بدون پروانه ساخت فیلمسازی مبادرت به تولید فیلم سینمایی کردهاند تا ۳۰ اردیبهشتماه جاری فرصت دارند ضمن اعلام کتبی دلایل این اقدام، درخواست رسیدگی به پروندهشان را کتبا به معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان ارائه کنند. خزاعی گفت: از ابتدای ورودم به سازمان سینمایی و طی ملاقاتهای متعددی که با افراد مختلف و اصناف سینمایی داشتم، متوجه شدم تعدادی از فیلمسازان به دلایلی همچون تعطیلی شوراهای فیلمسازی در زمان تغییر و تحول و استقرار دولت سیزدهم، عدم توافق با اتحادیه تهیهکنندگان جهت مجوز تهیهکنندگی و سایر دلایل، متاسفانه اقدام به تولید فیلم سینمایی کردند که بدیهی است این امر در تضاد و مغایرت کامل با آییننامه و دستورالعملهای اجرایی تولید و نمایش آثار سینمایی سازمان بوده است و موجب از بین رفتن سرمایه و زحمت عوامل فیلمسازی خواهد شد. وی ادامه داد: برای حل مشکلات پیشآمده و جهت مساعدت و امکان یک فرصت برای این افراد، مقرر شد این افراد دلایل مبسوط خود را به همراه یک کپی از فیلم تا ۳۰ اردیبهشتماه به معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان ارائه کنند. رئیس سازمان سینمایی بیان کرد: کمیتهای برای بررسی پرونده این افراد تشکیل خواهد شد و با توجه به دلایل و اثر تولید شده درباره این آثار تصمیمگیری خواهد کرد. وی تصریح کرد: بدیهی است اخذ پروانه ساخت برای تمام متقاضیان تولید فیلم سینمایی الزامی است و این فرصت پیشبینی شده تمدیدپذیر نبوده و صرفا به دلیل مشکلات بازه زمانی انتقال دولت دوازدهم تا دولت سیزدهم منظور شده است و الزاما نیز به صدور پروانه ساخت برای آثار تولید شده نخواهد انجامید، بلکه فرصتی برای رسیدگی و تمایز بین مشکلات موجه با افرادی است که بدون دلایل موجه فیلم ساختهاند و به منظور عدم اتلاف سرمایه بخش خصوصی اتخاذ شده است. رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه تمام افراد متقاضی تولید فیلم نیازمند اخذ پروانه ساخت هستند، اظهار کرد: همانطور که در ابلاغ معاون ارزشیابی و نظارت به صنوف مختلف تهیهکنندگی و مدیرعامل خانه سینما آمده و به همه صنوف نیز منعکس شده است، میبایست در صدر قراردادهای تولیدی شماره پروانه ساخت معتبر درج شود و لذا دیگر هیچیک از عوامل سینما در مشاغل مختلف عذری بابت عدم اطلاع از نداشتن پروانه ساخت در پروژهای که با آن همکاری میکنند، نخواهند داشت و نسبت به عواقب تنبیهی همکاری با پروژههای بدون پروانه ساخت مسؤول هستند.
ارسال به دوستان
به روایت کارشناس برنامه «کتاب باز»
«آداب کتابخواری» منتشر شد
«آداب کتابخواری» مجموعه روایتهای احسان رضایی، کارشناس برنامه تلویزیونی «کتابباز» از خاطرات کتابخوانی اوست که از دل هر یک به یکی از مسائل و موضوعات مرتبط با کتاب و کتابخوانی پرداخته و این کتاب را نشر «جامجم» منتشر کرده است. به گزارش «وطنامروز»، احسان رضایی سالها خبرنگار و دبیر سرویس ادبیات در مطبوعات مختلف بوده و در برنامههای کتابی رادیو و تلویزیون حضور داشته است. او را با گفتوگوهایش با سروش صحت در «کتابباز» به خاطر میآوریم. در کتاب جدید او «آداب کتابخواری» برای نمونه در روایت «از متن به حاشیه» به یادداشتهایی که در حاشیه کتابها نوشته میشود پرداخته شده و این یادداشتها به 5 گروه تقسیم شده است. در شروع این روایت اینطور آمده است: «اولین بار را هنوز یادم هست. برای خرید «دونکیشوت» ترجمه محمد قاضی، که آن روزها نایاب بود، همراه با آشنایی که حکم ویرژیل منظومه دانته را داشت، از راهروها و دهلیزهای تو در توی پاساژهای انقلاب رفته بودیم تا یک کتابفروشی کوچک که تویش کتابها به شکل ستونهایی منظم تا سقف روی هم چیده شده بود و آقای کتابفروش، در عین حیرت من، جای هر کتابی را وسط این توده به هم پیوسته میدانست. گفتم «دونکیشوت» و آقای کتابفروش انگار که اسم رمز شنیده باشد، بلند شد و از یک جایی در وسط ستون چندم از طرف پنجره، ۲ جلد کتاب بیرون کشید. گفت «چاپ قبلیاش را هم دارم ولی این بهتر است. قاضی تجدید نظر کرده». تازهکار بودم و نمیدانستم چی باید جواب بدهم. سعی کردم خودم را با ورق زدن کتاب مشغول نگه دارم که یکباره چیزی توجهم را جلب کرد. کسی در حاشیه یکی از صفحات با خودکار نوشته بود «باید اینجا دونکیشوت گریه میکرد». یعنی چی؟ چرا باید قهرمان لامانچا به گریه میافتاد؟ اصلا این کسی که دوست داشت شخصیت اول داستان را بگریاند، کی بوده؟ چرا اینطوری فکر کرده؟ آدم بدجنسی بوده؟ یا زیادی رمانتیک و دلنازک بوده؟... در کنار داستانی که آن همه وقت دنبالش گشته بودم، یک داستان دیگر هم شروع شده بود. سرم را آوردم بالا و به آقای کتابفروش گفتم: «همین خوب است، همین را میبرم». قبلا از احسان رضایی کتابهایی مثل مجموعه طنز «باغ وحش اساطیر»، مجموعه داستان مینیمال «شهرزاد خسته است»، کتاب تاریخی «سرگذشت پزشکی در ایران» و ۲ کتاب دانشنامهای مصور «کتابهای تاریخساز» و «نویسندگان تاریخساز» را دیده بودیم. کتاب «آداب کتابخواری» در ۱۶۸ صفحه و به قیمت ۵۴ هزار تومان منتشر شده است و علاوه بر کتابفروشیها در نمایشگاه کتاب تهران قابل تهیه است. ارسال به دوستان
اخبار
پایان تصویربرداری سریال «تازهوارد» در تهران
تصویربرداری سریال اپیزودیک «تازهوارد» به تهیهکنندگی محمدجواد موحد در تهران به پایان رسید. به گزارش «وطنامروز»، ورزشگاه کبکانیان آخرین لوکیشنی بود که گروه سازنده این اثر کار خود را در آنجا به پایان رساندند. حسن حبیبزاده، رضا محبی، میلاد محمدی، سجاد معارفی، رضا کشاورز، احمد حیدریان، محسن امانی و محمدجواد صالحی از جمله هشت کارگردان جوان این اثر هستند که اپیزودهای مختلف «تازهوارد» را جلوی دوربین بردند.
این سریال 11 اپیزودی که بیش از 45 بازیگر اصلی در آن نقشآفرینی کردند و در 140 لوکیشن متفاوت کار شده است، دست روی یکی از معضلات اجتماعی یعنی افزایش سن جمعیت گذاشته و به مساله فرزندآوری پرداخته است. رضا بنفشهخواه، آشا محرابی، سپیده خداوردی، امیرمحمدزند، علی عاملهاشمی، زهرا داوودنژاد، الهام طهموری، محمد نادری، مهدیه نساج، حسین شهبازی، سالار کریمخانی، سهیبانو ذوالقدر، شیوا خسرومهر و جوانه دلشاد از جمله بازیگران این اثر هستند. سریال اپیزودیک «تازهوارد» در باشگاه فیلم سوره تولید شده و محصول خانه تولیدات جوان است.
***
«مشعلهای نژادپرستی» منتشر شد
مستند «مشعلهای نژادپرستی» به کارگردانی محمدصالح شاهآبادی با موضوع تاریخچه برخورد ورزش با سیاست منتشر شد.
به گزارش «وطن امروز»، «مشعلهای نژادپرستی» جدیدترین اثر خانه تولیدات جوان صداوسیما است که نویسندگی آن بر عهده علیاکبر شهبازی بوده و کارگردانی آن توسط محمدصالح شاهآبادی انجام شده است. مساله محرومیت چندساله محمدعلی کلی در اوج دوران ورزشی به خاطر امتناع از حضور در جنگ ویتنام، محرومیت 3 ساله کریس رونالدو از سه توپ طلا بهخاطر حمایت از مردم فلسطین و محرومیت فتحی نورین، جودوکار مشهور مراکشی به دلیل مسابقه ندادن با جودوکار رژیم صهیونیستی و همچنین محرومیت گسترده ورزشکاران روس به خاطر جنگ اوکراین از محورهای بررسی شده در این مستند کوتاه است. در این مستند سعی شده است رویکردهای دوگانه نهادهای بینالمللی ورزشی در مساله رابطه ورزش و سیاست به چالش کشیده شود و با ذکر مصادیقی از ورزشکاران مشهور جهان، این تفسیر و استاندارد دوگانه در نسبت سیاست و ورزش اندکی آشکار شود.
***
نمایش «هیچکس نمیداند» در خانه هنرمندان ایران
فیلم ژاپنی «هیچکس نمیداند» به کارگردانی هیروکازو کورئیدا دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۱۷ در پانصدمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران نمایش داده میشود. به گزارش «وطن امروز»، این جلسه از سینماتک با حضور امید عبداللهی، فیلمساز و مدرس سینما همراه خواهد بود. «هیچکس نمیداند» محصول سال ۲۰۰۴ میلادی است و داستان «آکیرا»ی ۱۲ ساله و خانوادهاش را روایت میکند که بعد از اینکه مادرشان آنها را ترک میکند، در آپارتمانی کوچک در توکیو مجبور است از خواهر و برادر کوچکترش مراقبت کند. برنامه فصل بهار سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلمهای سینمایی معاصر ژاپن اختصاص دارد.
***
«آخرین زاغ بور دشت بزرگ» برای بچهها چاپ شد
کتاب «آخرین زاغ بور دشت بزرگ» به قلم محمدرضا شمس و تصویرگری ساناز زمانی که روایتگر داستان زاغی است که جفت خود را از دست داده، بهتازگی توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطن امروز»، این کتاب در کنار ۱۰ جلد دیگر مجموعه «آهای، مواظب ما باشید!» قرار میگیرد. مجموعه «آهای، مواظب ما باشید!» زندگی گونههای جانوری در معرض انقراض ایران در قالب ۱۱ داستان به قلم نویسندگان و تصویرگران کتاب کودک و نوجوان توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است. این کتاب با ۲۸ صفحه و قیمت ۲۵ هزار تومان در شمارگان ۲ هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.
***
اجرای دفنوازان «حیران» در تبریز
اجرای صحنهای گروه دفنوازان «حیران» سهشنبه ۲۰ اردیبهشتماه، با هنرنمایی حامد علیپور (تنظیم و نوازنده دف)، بهروز مقدمنژاد (تار آذربایجانی)، فرهاد حقسالمی (ویولنسل) و میلاد فرجاللهی (کلارینت و نی) در تبریز برگزار میشود.
به گزارش «وطنامروز»، گروه دفنوازان حیران با سابقه درخشان و اجراهای بینالمللی از جمله برگزاری تورهای کنسرت آذربایجان در راستای فرهنگسازی موسیقی اصیل ایرانی و عرفانی، شرکت در فستیوالهای بینالمللی، اجرای کنسرت در کشور ترکیه، همچنین سابقه همکاری با اساتید بنام موسیقی کشور از جمله استاد حسین بهروزینیا، وحید اسداللهی و...، حضور در پروژه تار ایرانی استاد علی قمصری، ضبط پروژه تصویری سلوک و دارای نخستین آلبوم گروهنوازی دف (از عشق تا حیرانی) که از طریق پلتفرمهای بینالمللی ارائه شده، به فعالیت میپردازد.
جدیدترین فعالیت هنری گروه دفنوازان حیران، کنسرت تلفیقی این گروه به نام بیرلیک ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در سالن استاد صیامی برگزار خواهد شد. این کنسرت بدون کلام با تنظیم جدیدی از قطعات فولکور و خاطرهانگیر قدیمی از جمله آی ایشیغیندا، آشیق جنون و... با سازبندی تار آذربایجانی، ویولنسل، کلارینت و گروه دفنوازان خواهد بود که سعی دارد با تنظیم متفاوتی، رنگ و صدای جدیدی به این قطعات دهد.
ارسال به دوستان
چهل و یکمین جشنواره جهانی مینیاپولیس برگزار میشود
نمایش «زالاوا» در ۳ جشنواره فیلم آمریکایی
فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری و تهیهکنندگی سمیرا و روحالله برادری، با ادامه نمایش در آمریکای شمالی، در جشنواره بینالمللی فیلم «مینیاپولیس» (۱۵ تا ۲۹ خرداد) حضور خواهد داشت. به گزارش «وطنامروز»، این جشنواره یکی از قدیمیترین جشنوارههای فیلم ایالات متحده است که سعی دارد فضایی برای تبادلات فرهنگی بین ملتها فراهم کرده و فرصتی در اختیار تماشاگرانش قرار دهد تا غنای سینمای بینالمللی را کشف و درک کنند. «زالاوا» در این جشنواره که امسال در سالنهای سینما و به صورت حضوری برگزار میشود، با ۳ نمایش در روزهای ۶، ۹ و ۱۹ ماه مه (۱۶، ۱۹ و ۲۹ خرداد) در بخش Dark out، در کنار آثار منتخب ژانر جشنوارههای جهانی، برای طرفداران فیلمهای بینژانری، وحشت، رازآمیز و اکشن به نمایش درمیآید. همچنین «زالاوا» در جشنواره جهانی 4 روزه فیلمهای ژانر وحشت «اورلوک» در نیواورلئان در ایالت لوییزیانا (۵-۲ ژوئن) به نمایش در میآید. در معرفی این جشنواره آمده است: «نیواورلئان، تسخیرشدهترین شهر آمریکا توسط ارواح، میزبان فیلمهای ژانر وحشت و افسانههای ترسناک و خونآشام و دلهرهآور و طرفداران پروپاقرص این ژانر از سراسر جهان است». این فیلم سینمایی ماه گذشته نیز در ایالت پنسیلوانیا در جشنواره فیلمهای مستقل جیم تروپ به نمایش درآمد و کاندیدای جایزه بهترین فیلم این جشنواره شد. نوید پورفرج، پوریا رحیمیسام، هدی زینالعابدین، باسط رضایی، شاهو رستمی، فریدون حامدی، صالح رحیمی، زاهد زندی و مهسا حجازی در «زالاوا» نقشآفرینی کردهاند که قرار است بزودی در سینماهای کشور نیز اکران شود. ارسال به دوستان
اکران فیلم ویل اسمیت به تعویق افتاد
سیلی دردسرساز اسکاری!
به نظر میرسد عواقب سیلی ویل اسمیت در مراسم اسکار ۲۰۲۲ حالاحالاها دست از سر وی برنخواهد داشت، چرا که نمایش فیلم «رهایی» با بازی وی که قرار بود پاییز امسال راهی سینماها شود تا بتواند در فصل جوایز سینمایی بدرخشد، تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد. به گزارش «وطنامروز»، این فیلم که ساخته اپل و کمپانی تولید فیلم ویل اسمیت یعنی «وستبروک استودیوز» است تا زمانی نامشخص از سال آینده راهی سینماها نخواهد شد. چند هفته پیش از مراسم اسکار سر و صدا درباره این فیلم بالا گرفته بود و حتی گفته میشد ویل اسمیت پس از دریافت اسکار برای «شاه ریچارد» برای «رهایی» نیز این جایزه را تصاحب میکند. اپل همچنین «قاتلان ماه کامل» ساخته جدید مارتین اسکورسیزی را هم دارد که وی هنوز با همکار قدیمیاش، تلما شونمیکر در حال تدوین آن است. با وجود پایان یافتن کار فیلمبرداری در سپتامبر ۲۰۲۱، اکران این فیلم ۲۰۰ میلیون دلاری هم ممکن است به سال ۲۰۲۳ موکول شود. فیلمنامه «رهایی» را بیل کولاژ نوشته و بن فاستر دیگر بازیگر اصلی فیلم است.
این فیلم داستان واقعی بردهای فراری را روایت میکند که در دوران بردهداری با تحمل شکنجههای فراوان از دست صاحبان مزرعه میگریزد. پس از جنجال اسکار، سونی ساخت فیلم «پسران بد ۴» را در حالی که مراحل پیشتولید به سرعت سپری میشد و حتی اسمیت ۴۰ صفحه از فیلمنامه را دریافت کرده بود، متوقف کرد. نتفلیکس نیز فیلمی را که قرار بود با حضور ویل اسمیت بسازد تا زمان نامعلومی به تعویق انداخت.
ارسال به دوستان
طرح چالشهای خانوادگی در شبکه 2
«هزار راه نرفته» روی آنتن
برنامه «هزار راه نرفته» که بر تحکیم خانواده تأکید دارد، اهمیت تشکیل خانواده و ازدواج، روابط بین اعضای خانواده، رفع سوءتفاهمات در زندگی مشترک و حل اختلافات خانوادگی و... را به عنوان موضوعات و کلیدواژههای اصلی خود قرار داده و این هفته با محوریت دخالت خانوادهها در روابط زوجین و اعتیاد در میان اعضای خانواده روانه آنتن میشود.
به گزارش «وطنامروز»، «هزار راه نرفته» به روابط والدین با فرزندان به عنوان بنیان اصلی شکل روابط در آینده فرزندان، راههای مواجهه با تنشها در زندگی متأهلی، سوالات جوانان در شرف ازدواج، انتخاب آگاهانه زوجین پیش از ازدواج و موضوعاتی که در این انتخاب اثر دارند، روابط زناشویی و چالشهای سالهای اول زندگی، بچهدار شدن و تربیت فرزند، نقش فرزند در تحکیم روابط زوجین، چالشهای مختلف زندگی، دوری از تصمیم عجولانه برای جدایی و بازسازی زندگی و روابط جدید بعد از طلاق میپردازد. در این برنامه افراد یا زوجین درباره مسائل و دغدغههای خود صحبت و مشکلاتی را که پیش آمده مطرح میکنند و سپس درباره موضوع آنها مشاور صحبت میکند و راهحلها یا تکنیکهایی را آموزش میدهد. اهمیت حفظ خانواده به عنوان نهاد اصلی برای جامعهپذیری و تربیت فرزندان یک ضرورت انکارناپذیر است. خانواده در جامعه مدرن به دلیل گسترش نیازها و مباحث افراد، کارکرد و جزئیات آن بسیار گسترش پیدا کرده است که این امر باعث میشود بازنماییهای رسانهای از مباحث خانواده نیز به تبع بیشتر شود. این برنامه که سال ۸۱ نخستین تجربه حضور در آنتن رسانه ملی را کسب کرد، در سالهایی که از تلویزیون پخش میشود، رضایت اکثر مخاطبان را جلب کرده است. «هزار راه نرفته» کاری است از گروه خانواده شبکه ۲ به تهیهکنندگی ناهیدسادات شریفی که هر شب ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه ۲ سیما روانه آنتن میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|