|
تردد تانکرهای مرگبار در محورهای پلدختر پایان ندارد
مرگ محیطزیست لرستان زیر چرخ نفتکشها
واژگونی پیدرپی تانکرهای عراقی و ریختهشدن مواد نفتی در محورهای مواصلاتی پلدختر خسارت جبرانناپذیری به محیطزیست این منطقه وارد کرده است. به گزارش تسنیم از پلدختر، محور خرمآباد- پلدختر یکی از پرحادثهترین محورهای استان لرستان است که به دلیل عرض کم و پیچهای متعدد و خطرناک تصادفات مرگباری در آن رخ میدهد و همواره شاهد داستان تکراری واژگونی غولهای نفتکش در این محور هستیم. وجود آزادراه پل زال نیز فقط تا یک زمانی توانست زیر بار تردد این نفتکشها برود، چرا که گرانی عوارض آزادراه پل زال سبب افزایش تردد در محور قدیم خرمآباد به پلدختر شده و همین موضوع خود سبب افزایش بار ترافیک در این مسیر شده است و تردد تریلرهای نفتکش محیطزیست این منطقه را دستخوش تغییر کرده است. به علت نبود کمربندی در ورودی پلدختر تمام تریلرهای نفتکش از داخل شهر پلدختر و خیابان اصلی آن که بازار اصلی این شهر در آن واقع است و حجم اصلی تردد و ترافیک در این خیابان جریان دارد، عبور میکنند که هر لحظه در صورت تصادف ممکن است فاجعه انسانی در داخل شهر رخ دهد. با وجود اینکه محور چهارخطه خرمآباد- پلدختر یکی از مهمترین پروژههای راهسازی لرستان است که عملیات اجرایی آن سالها پیش کلید خورده است تا با احداث آن شاهد ایمنی بیشتر و کاهش تصادفات در این محور باشیم اما کمبود اعتبار و مشکلات دیگر سبب شده تا روند این پروژه همچنان لاکپشتی پیش برود و همچنان مرگ از روند احداث این محور چهارخطه سبقت بگیرد. احسان بیرانوند، رئیس اداره راهداری و حملونقل جادهای پلدختر در گفتوگو با تسنیم در پلدختر اظهار داشت: 5 پیچ خطرناک پران پرویز، اردوگاه، ملاوی، تنگ گاوزرده و تنگ جلگه در محور خرمآباد به پلدختر نقاط حادثهخیز این شهرستان است که چند نقطه در حال تعریض است. وی با اشاره به اینکه برنامه راهداری فقط آشکارسازی نقاط حادثهخیز است تا برای رانندهای که در این محور تردد میکند حادثهخیز بودن این نقاط مشخص باشد، افزود: انسان، جاده و خودرو 3 ضلع تاثیرگذار در تصادفات هستند که 70 درصد عامل تصادفات انسانی است و عامل جاده و خودرو نیز تاثیرگذار است که از مسؤولان میخواهیم اعتبار لازم برای حذف نقاط حادثهخیز و تعریض جادهها را اختصاص دهند. سیدحمیدرضا کاظمی، نماینده پلدختر و معمولان در مجلس نیز اظهار داشت: باید به روند احداث محور چهارخطه خرمآباد به پلدختر سرعت بیشتری بدهیم و باید به فکر کمربندی برای شهر پلدختر باشیم؛ با جدیت این موضوع را دنبال میکنیم چون اگر این کمربندی احداث شود مشکل داخل شهر حل خواهد شد. وی افزود: 3 قسمت محور چهارخطه خرمآباد به پلدختر انجام شده که به یکدیگر وصل خواهد شد و از سمت ویسیان 16 کیلومتر در حال انجام است. امیررضا محمدینژاد، رئیس محیطزیست پلدختر نیز در اینباره اظهار داشت: هدف از احداث آزادراه پل زال کاهش صرفهجویی در مصرف سوخت، کاهش خطرات جانی و تسهیل حملونقل استان لرستان بود که در آن منطقه محیطزیست دست نخورده را با ساخت جاده دستخوش تغییر کردند، این در حالی است که در حال حاضر نیز بیشتر ترددها در محور قدیم انجام میشود. وی افزود: همیشه شاهد واژگونی تانکرهای حامل مواد سوختی که از سمت لرستان به خوزستان و بالعکس و جاده کرمانشاه تردد میکنند هستیم که واژگونیها در گردنه طولکش سبب آلودگی خاک در تابستان میشود و در فصل زمستان نیز با توجه به آبراهایی که در این منطقه وجود دارد مواد سوختی وارد رودخانه کشکان شده و سبب آلودگی آب و تلفات آبزیان میشود. رئیس محیطزیست پلدختر عنوان کرد: به دلیل اینکه جاده خرمآباد در امتداد رودخانه کشکان قرار دارد، به محض واژگونی تانکرهای حمل سوخت، رودخانه کشکان آلوده میشود و با توجه به اینکه چهارخطه کردن جاده ترانزیتی هنوز انجام نشده همیشه با مشکلات زیستمحیطی مواجه هستیم. محمدینژاد خاطرنشان کرد: کارواشهای داخل شهر پلدختر علاوه بر اینکه چهره شهر را زشت کردهاند، آب شرب شهر را که نیاز آیندگان است صرف شستوشوی تانکرهای نفتکش میکنند که با این اقدام مواد نفتی حاصل از شسته شدن وارد خاک و محیطزیست شهرستان میشود، بنا بر این باید هرچه زودتر ساماندهی شوند. وی گفت: عوارض آزادراه پل زال نیز گران شده و بیشتر خودروهای سنگین در جاده قدیم خرمآباد به پلدختر تردد میکنند که باید پلیس راهنمایی و رانندگی تریلرهای نفتکش و خودروهای سنگین را به طرف آزادراه هدایت کند تا به دلیل صرف هزینه 5 یا 10 هزار تومانی جاده قدیم را انتخاب نکنند، چون اگر همین تانکر بهخاطر 5 هزار تومان عوارض جاده قدیم را برای تردد انتخاب کند و واژگون شود محیطزیست منطقه و رودخانه کشکان آلوده میشود که خسارت آن چندین برابر هزینه عوارض است. ارسال به دوستان
برگزاری نخستین نمایشگاه صنایع غذایی در برج میلاد
نخستین نمایشگاه هتل، رستوران، کافه و صنایع وابسته با هدف تمرکز بر بازار، تولید و تبلیغات صنوف هتل، رستوران و کافه از 16 تا 19 مرداد امسال در برج میلاد تهران برگزار میشود. امین کیانی، مدیر اجرایی این نمایشگاه گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصتی است تا دستاندرکاران، واردکنندگان تجهیزات و لوازم وابسته به این صنایع حضور فعالانهای برای تسهیل فعالیت صنوف مرتبط داشته باشند. کیانی افزود: فعالان حوزه دکوراسیون داخلی، مبلمان، تجهیزات آشپزخانه و رستوران و سایر کالاهایی که برای سرو انواع نوشیدنیها در کافهها مورد استفاده قرار میگیرد از جمله رشتههایی هستند که میتوانند کالا یا خدمات خود را در این نمایشگاه در معرض عموم فعالان این صنعت قرار دهند. وی با اعلام این خبر که مرداد سال جاری از اپلیکیشن جامعی که برای معرفی و آشنایی با فعالیت رستورانها، کافهها و هتلها طراحی شده است رونمایی میشود، اظهار کرد: تلاش شده است با استفاده از زیرساختهای مجازی مواد اولیه مورد نیاز رستورانها، هتلها و کافهها بر اساس اصل قیمت، کیفیت و دسترسی بهتر در اختیار فعالان قرار گیرد. کیانی به مخاطبان خاص نمایشگاه نیز اشارهای کرد و افزود: در حاشیه این نمایشگاه، گالریها نیز حضور خواهند داشت که 3 سرفصل هنرهای تجسمی، نقاشی و موسیقی را در معرض دید عموم قرار میدهند. وی افزود: این نمایشگاه از 16 تا 19 مرداد آماده بازدید علاقهمندان خواهد بود. محمدرضا صفری، مدیر نخستین نمایشگاه هتل، رستوران، کافه و صنایع وابسته نیز گفت: برگزاری این نمایشگاه میتواند نتایج موثری را به همراه داشته باشد. وی افزود: امروزه به دلیل نبود فرهنگ مناسب در حوزه کافهداری در برخی از کافهها قلیان ارائه میشود که این موضوع اشتباه است و میتواند سلامت مردم را بشدت تحت تاثیر قرار دهد. وی تاکید کرد: این نمایشگاه تلاش میکند مخاطبان را با زیانهای کشیدن قلیان آشنا کند. ارسال به دوستان
اخبار
افتتاح سپردههای سرمایهگذاری ارزی در بانک اقتصادنوین ارسال به دوستان
مجلس، تکرار آخوندی و داد مستأجران
محمد رسولی: 5 سال قبل که حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی سال 92 میگفت «دولت تدبیر و امید دنبال این هست که آنچنان رونق اقتصادی ایجاد کند و آنچنان درآمد سرشار در اختیار مردم قرار بگیرد که اصلا به این 45 هزار تومان یارانه، خودشان نیاز نداشته باشند» افرادی که تفکرات اقتصادی حلقه نزدیک به او را میشناختند، تنها سر تکان میدادند و لبخند تلخ میزدند! قرار گرفتن روحانی در راس دستگاه اجرایی کشور، معنایی جز تکرار نسخههای اقتصادی تاریخ مصرف گذشته سرمایهداری نداشت؛ مسالهای که مردم ایران، آن را پیش از این در 8 سال دولت سازندگی هم تجربه کرده بودند و برآیند آن چیزی جز تورم 50 درصدی، افزایش فاحش فاصله طبقاتی و له شدن طبقات ضعیف زیر فشار اقتصادی کمرشکن نبود. تناقض نهفته در سخنان روحانی این بود که اجرای سیاستهای اقتصاد بازار، اساساً در تضاد کامل با منافع اقشار فرودست جامعه قرار دارد! ارسال به دوستان
خوزستان
آزادی 53 زندانی در سال 96 توسط شوراهای حل اختلاف خوزستان ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|