|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
پروژه تاریخی «سنجرخان» پس از چند سال انتظار در معاونت استانهای رسانه ملی کلید خورد
قهرمانهای استانها در سیمای ملی
عباس اسماعیلگل: در جلسه آغاز پیشتولید سریال تلویزیونی «سنجرخان» مطرح شد که ساخت سریالهای امیرنظام گروس و مستوره اردلان در آینده کلید میخورد. به گزارش «وطنامروز»، آخر هفته گذشته، مراسم آغاز پیشتولید سریال«سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی برگزار شد تا سریالی که سالها مرحوم سیدضیاءالدین دری به دنبال ساخت آن بود، در نهایت توسط محمدحسین لطیفی کلید بخورد.
* آرزوی ناکام دری برای «سنجرخان»
5 سال از ساخت آخرین پروژه سیدضیاءالدین دری میگذشت که فروردینماه 97 در دیداری که با استاندار کردستان داشت، از ساخت سریال جدیدی به نام «سردار سنجرخان» خبر داد. او در آن زمان اعلام کرد ساخت سریال «سردار سنجرخان» بیش از ۹ ماه زمان خواهد برد و در ساخت آن بیش از ۶۰۰ نفر دخیل خواهند بود که تجربه ارزشمندی برای هنرمندان جوان این دیار محسوب خواهد شد. دری که تجربه کارهای تاریخی ارزشمندی را برای تلویزیون داشت، میخواست سردار سنجرخان را به زبان فارسی تولید کند تا از شبکههای سراسری قابل پخش باشد. البته قرار بود این پروژه به صورت زیرنویس و دوبله شده به زبان کردی و قابل درک برای همه کردها هم اجرایی شود و برای موسیقی هم از یک هنرمند بینالمللی کرد استفاده کنند. دری اظهار کرده بود سریال سردار سنجرخان با کیفیت بسیار مطلوبی تولید خواهد شد، به نحوی که بتواند هزینههای خود را دربیاورد و سرمایهای برای تولید آثار بعدی در کردستان شود؛ پروژهای که البته در نهایت با درگذشت سیدضیاءالدین دری ناتمام ماند تا «کلاه پهلوی» آخرین اثر ساخته شده توسط این فیلمساز باسابقه باشد.
* فراز و نشیبها در مسیر قهرمان کرد
اما پس از درگذشت دری، وضعیت پروژه «سنجرخان» هم در هالهای از ابهام باقی ماند؛ از همان ابتدا قرار شد محمدحسین لطیفی این سریال را بسازد اما به دلیل طولانی شدن فرآیند پیشتولید، لطیفی یک بار از ساخت این سریال انصراف داد. حتی سال 97 «سعید جلالی» تهیهکننده این سریال در گفتوگویی گفت: «قرار بود تصویربرداری این سریال تا پایان امسال در کردستان آغاز شود اما شرایط تولید به گونهای پیش رفته که هنوز زمان تولید این سریال مشخص نیست». با این همه در نهایت لطیفی به این پروژه بازگشت تا ساخت این سریال تاریخی که مدتها در انتظار رسیدن بودجه بود، امسال آغاز شود و قصه این قهرمان کرد از روی کاغذ به داخل قاب دوربین محمدحسین لطیفی و همکارانش کشیده شود.
* آرزوی ساخت اثری در سطح استانداردهای بینالمللی
پنجشنبهای که گذشت با حضور جمعی از مدیران سیما و سازندگان سریال «سنجرخان» بالاخره این سریال کلید خورد تا آرزوی ناتمام مرحوم دری بالاخره به واقعیت نزدیک شود. محمدحسین لطیفی که کارگردانی «سنجرخان» را پس از فوت مرحوم دری برعهده گرفت، در این مراسم درباره ساخت این سریال اظهار کرد: «قوم کرد بسیار مهربان، سختکوش، دوستداشتنی و مردند و امیدوارم در کنار این مردان بزرگ بتوانم این کار را بخوبی به اتمام برسانم. با توجه به اینکه دوست دارم این کار در استانداردهای بینالمللی ساخته شود، انتظار دارم حمایتهای بیشتری از عوامل سازنده این فیلم صورت گیرد تا بتوان در تمام مناطق کردنشین کشورهای دیگر بخوبی این چهره فاخر را معرفی کرد». وی با اشاره به اینکه بیشتر عوامل این فیلم از کسانی هستند که جزو همین خطه بوده و استعدادهای بسیاری دارند، بیان کرد: «امیدوارم بتوانم مردم کردستان را با ساخت این فیلم خوشحال کنم».
* پخش 240 قسمت سریال از چهرههای فاخر ایران در یک سال
رئیس سیمای استانهای سازمان صداوسیما نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بالاخره مقدمات ساخت سریال «سنجرخان» فراهم شد، گفت: «خوشبختانه سریال سنجرخان به کارگردانی سپرده شده که یکی از موفقترین کارگردانان چند دهه اخیر سینما و تلویزیون ایران است و امیدواریم با تیم توانایی که برای این پروژه انتخاب شده بتوانیم شاهد یکی از بهترین سریالهای تاریخی باشیم». سید عباس فاطمی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته 240 قسمت سریال از چهرههای فاخر ایران در شبکههای مختلف ملی و استانی به نمایش درآمد، گفت: «برای ساخت سریالهای اجتماعی معمولی در رسانه ملی فضای بسیاری برای کار وجود دارد اما در سیمای استانها باید با مشارکت مسؤولان استانی به دنبال ساخت و تولید سریالهایی از چهرههای فاخر باشیم که کار را کمی سخت میکند».
* امیرنظام گروس و مستوره اردلان سوژه سریالهای سیمای استانها
فاطمی در ادامه صحبتهایش در این مراسم به سوژههای مهم دیگری که در دستور کار ساخت آثار نمایشی در تلویزیون هستند، اشاره کرد و گفت:«ساخت سریال امیرنظام گروس و مستوره اردلان که بانوی سرداری در حوزه فرهنگ کردهاست، در اولویتهای ساخت و تولید سریالهای سیمای استانها قرار دارد». البته با توجه به مشکلات اقتصادی تلویزیون در سالهای گذشته بویژه در زمینه ساخت آثار نمایشی در صحبتهایش به این اشاره کرد که امیدوار است هر چه زودتر با تأمین منابع مالی ملی و استانی شرایط ساخت این آثار فراهم شود.
***
حسن نجفی، کارگردان «جلال» در گفتوگو با «وطن امروز» مطرح کرد
«مهاجرت معکوس» با تولید آثار فاخر در شهرستانها
حسن نجفی، کارگردان و فیلمنامهنویس باسابقه که سال گذشته همزمان با دهه فجر سریال تاریخی «جلال» را به سفارس معاونت استانهای صداوسیما روی آنتن شبکه یک سیما برده بود، در گفتوگو با «وطن امروز» به اهمیت بالای تولید سریالهای فاخر تاریخی در مراکز استانهای صداوسیما اشاره کرد.
***
* جناب نجفی از آنجا که شما تجربه همکاری با معاونت استانهای صداوسیما را در کارنامه کاری خود دارید، روند چند سال اخیر تولید آثار فاخر تاریخی در استانها را چگونه ارزیابی میکنید؟
در ابتدا باید بگویم، متاسفانه به علت سیاستگذاریهای اشتباه مسؤولان فرهنگی در سالهای گذشته شاهد هدر رفتن استعدادهای هنری شهرستانهای مختلف بودیم که البته برخی هنرمندان شهرستانی طی سالهای گذشته با مهاجرت به تهران به موفقیتهایی رسیدهاند. از سوی دیگر از زمان مدیریت آقای ضرغامی و با تولید تلهفیلمهای مختلف در مراکز استانها، اتفاقهای خوبی رقم خورد که این مسیر طی سالهای اخیر با درایت و نگاه استراتژیک علی دارابی و سایر مسؤولان معاونت استانهای صداوسیما اتفاق مهمی را در حوزه تولیدات مراکز استانی سیما رقم زده است که تولیدات فاخر تاریخی را به مراکز استانها سپردهاند و همین مسأله طی سالهای اخیر به مهاجرت معکوس هنرمندان منجر شده است و بسیاری از هنرمندان شهرستانی در سالهای اخیر به خاطر حضور در این تولیدات از تهران به شهرستانهای خود رجعت کردهاند که در نهایت امیدوارم این دست اقدامها به حوزه سینما هم کشیده شود تا به معنای واقعی به سیمای ملی دست پیدا کنیم.
* این مبحث مهاجرت معکوس که شما میفرمایید کاملا درست است اما برخی کارشناشان معتقدند تولید آثار تاریخی و فاخر در شهرستانها یک ریسک بزرگ در جهت تولید آثار باکیفیت محسوب میشود.
این موضوع که اشاره کردید کاملا بستگی به حضور عوامل حرفهای پشت دوربین دارد؛ اگر کارگردان و سایر عوامل تولید با هوشمندی و توانایی بالایی به یک ترکیبی از هنرمندان شناخته شده و هنرمندان گمنام اما مستعد شهرستانی برسند مسلما نتیجه رضایتبخشی برای پروژه رقم خواهد خورد. از سوی دیگر وقتی یک فیلمساز قرار است در این پروژهها از لوکیشنهای آپارتمانی پایتخت دور شود و برای ساخت اثر تاریخی دوربین را به دل طبیعت بکر مناطق مختلف کشور ببرد، باید بتواند به زیبایی هر چه تمامتر از ظرفیتهای تصویری و بصری اقوام مختلف بهره ببرد تا پروژهاش به یک رنگ و لعاب خوبی برسد.
* در پایان از فعالیتهای اخیرتان بگویید.
این روزها مشغول گذراندن مراحل پیشتولید سریال تاریخی «جلال 2» هستم که با توجه به شرایط کرونایی کشور و سایر مشکلات امیدوارم بزودی وارد مراحل تولید این سریال شویم.
ارسال به دوستان
اسامی ۲۱ فیلمی که وام ۳۰۰ میلیونی وزارت ارشاد به آنها تعلق میگیرد، اعلام شد
بذل و بخشش به شیوه سازمان سینمایی!
احسان سالمی: پنجشنبه هفته گذشته در آخرین روز کاری هفته، سازمان سینمایی اسامی ۲۱ فیلم متقاضی اکران نوروز ۹۹ را که به دلیل تعطیلی سینماها متضرر شدهاند، برای دریافت وام ۴ درصدی ۳۰۰ میلیونتومانی به بنیاد فارابی اعلام کرد. هر چند حمایت سازمان سینمایی از آثار متضررشده به واسطه کرونا اتفاقی بود که باید زودتر از اینها به وقوع میپیوست اما اسامی فیلمهای قرار گرفته ذیل این وام، کمی عجیب و غیرمنتظره به نظر میرسد. بر اساس آنچه روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرده، معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، فیلمهای «خوب بد جلف ۲»، «شنای پروانه»، «پسرکشی»، «زنها فرشتهاند ۲»، «بازیوو»، «لامینور»، «خط استوا»، «درخت گردو»، «طلا»، «آنجا همان ساعت»، «زعفرانیه ۱۴ تیر»، «بنفشه آفریقایی»، «تومان»، «تعارض»، «دوزیست»، «عنکبوت»، «تبسم تلخ»، «بیصدا حلزون»، «پالتو شتری»، «سلفی با دموکراسی» و «مورچهخوار» را جهت دریافت وام ۳۰۰ میلیونتومانی به بنیاد سینمایی فارابی معرفی کرده است.
با وجود آنکه سازمان سینمایی اعلام کرده هر کدام از این فیلمها که از سایر حمایتها مانند اخذ وام از صندوق کارآفرینی امید بابت ساخت همین فیلم یا حمایت بابت اکران آنلاین برخوردار شده باشند مشمول این حمایت نمیشوند اما قطعا برای اعطای کمکهای دولتی به آثار سینمایی باید کیفیت این آثار نیز مورد توجه قرار میگرفت. اصلا آیا میشود آثاری همچون «تعارض»، «تومان» و «بنفشه آفریقایی» را که از لحاظ کیفی بشدت سطح پایینتری نسبت به برخی دیگر از این آثار دارند، به لحاظ حمایتهای مالی دولت با سایر آثار در یک سطح قرار داد؟ البته این طرح نکات مثبتی نیز دارد که یکی از آنها را باید عدم حمایت دولت از فیلمهای دولتی دانست اما این مسأله مانع از آن نمیشود که ایرادهای این طرح را نادیده بگیریم، بویژه آنکه دولت در شرایطی همه آثار متقاضی اکران نوروزی را مورد حمایت قرار داده که برخی از این آثار «فقط» متقاضی اکران نوروزی بودند اگرنه مجوزی برای اکران نوروزی دریافت نکرده بودند که تعطیلی کرونایی به فعالیت اقتصادی آنها ضربهای زده باشد. این وام به شکل منطقی صرفا باید به همان آثاری تعلق میگرفت که یا در حال اکران عمومی بودند و اکران آنها به دلیل شیوع کرونا ناقص مانده است یا آثاری که مجوز اکران عمومی گرفته بودند و به واسطه کرونا از چرخه اکران دور ماندند. حتی بهتر بود دولت به جای رقم 300 میلیون، مبلغ بیشتری را به این آثار اختصاص میداد اما تعداد آثار را محدودتر میکرد. با این شرایط به نظر میرسد دولت در این ماجرا صرفا به دنبال کم کردن انتقادات از سازمان سینمایی به عنوان متولی سینمای کشور بوده، نه کمک اصولی و منطقی به آثار سینمای ایران و کمک به چرخه اقتصادی سینما.
ارسال به دوستان
ادبیات
برگزاری غیرمتمرکز نمایشگاه کتاب فرانکفورت
نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۲۰ به صورت غیرمتمرکز برگزار خواهد شد. به گزارش روابط عمومی موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران، بر اساس خبر منتشرشده در پایگاه الکترونیکی نمایشگاه کتاب فرانکفورت، مسؤولان این نمایشگاه از برگزاری آن به صورت غیرمتمرکز و مجازی در شهر فرانکفورت خبر دادهاند. با توجه به بحران جهانی کرونا، این برگزاری بر اساس تایید مدیران ایالت هسن و با گسترش فعالیتهای مجازی محقق خواهد شد. بر اساس خبر منتشرشده و همچنین اطلاعرسانی کاترین گروین (مدیر روابط عمومی نمایشگاه کتاب فرانکفورت)، مسؤولان برگزاری نمایشگاه بر اساس تصمیم اتخاذشده توسط شورای عالی اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان و رایزنی با مقامات مختلف به این نتیجه رسیدهاند. مطابق برنامهریزی صورتگرفته، نمایشگاه کتاب فرانکفورت در دوره جاری خود به صورت غیرمتمرکز در مرکز نمایشگاهی شهر فرانکفورت و همزمان بهصورت مجازی برگزار میشود.
***
مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی تودیع میشود
با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران معاونت و مؤسسات مربوط، تودیع مهدی قزلی، مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی این هفته برگزار میشود. به گزارش تسنیم، بر پایه این خبر، در راستای طرح ساماندهی مؤسسات زیرمجموعه معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد، چندی است تشکیل کارگروهی با همین عنوان در حال پیگیری است و قرار است در آینده نزدیک، 3 موسسه نمایشگاههای فرهنگی، خانه کتاب و بنیاد شعر و ادبیات داستانی، تجمیع شده و فعالیتهای خود را در قالب موسسهای فراگیر پی بگیرند.
ارسال به دوستان
آغاز سفرهای راهیان نور از تیرماه
رئیس ستاد مرکزی راهیان نور اعلام کرد با رعایت پروتکلهای بهداشتی، از تیرماه ۱۳۹۹ سفرهای راهیان نور در مناطق سفید انجام میشود. به گزارش «وطن امروز»، سردار کارگر در جلسه شورای سیاستگذاری راهیان نور کشور اعلام کرد: با توجه به موافقت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و با رعایت پروتکلهای بهداشتی، از تیرماه ۱۳۹۹ سفرهای راهیان نور در مناطق سفید انجام میشود.
ارسال به دوستان
کارگردان «چرنوبیل» سریال دیگری میسازد
«یوهان رِنک» کارگردان «چرنوبیل»، سریالی که برنده جایره امی شد، قرار است کارگردان سریال «مغ» یا «مجوس» شود. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، کارگردان سریال تحسینشده «چرنوبیل» در حال مذاکره است تا با اقتباس از رمان مشهور جان فاولز یک مینیسریال بسازد. تهیهکننده این مینیسریال، تهیهکننده فیلم «۱۹۱۷» یعنی «نیل استریت پروداکشنز» است که سم مندس از رؤسای آن است. پیپا هریس دیگر رئیس کمپانی تهیهکننده، تایید کرد در حال مذاکره با «رنک» است تا این مینیسریال را بسازد و افزود نمیتواند تصور کند فرد دیگری بهتر از وی از پس انجام این کار برآید. فیلمنامه اقتباسی این سریال را «تام اج» نوشته که فیلمنامهنویس فیلم تحسینشده «جودی» با بازی «رنه زلوگر» بود که برای بازی در آن اسکار دریافت کرد. «مجوس» رمانی است که سال ۱۹۶۶ منتشر شد و داستانش در جزیرهای یونانی میگذرد؛ مردی انگلیسی به نام نیکلاس اورفه که معلم جوان مدرسه است خود را در محاصره مالک ناشناس این جزیره میبیند. ارسال به دوستان
سروده عرفانپور درباره رومینا تا کِشته خویش را درو کرد پدر
میلاد عرفانپور از شعرای کشورمان چند رباعی درباره ماجرای غمانگیز قتل رومینا اشرفی توسط پدرش سروده که آنها را از نظر میگذرانید.
دستان مرا بگیر بابا... سردم...
یک بوسه...که از فرارها برگردم
مهری که دریغ کردی از من، بابا!
از هر کس و ناکسی گدایی کردم
**
آرام گرفتهام، بیا باباجان
از حال دلم بپرس... ها... باباجان
آن بوسه که خرج من نکردی، آخر
داسی شد و بوسه زد مرا، باباجان
**
آه از گل سرخ بیگناهی که منم
بر غربت خویشتن، گواهی که منم
بی مهر پدر، هیچ نفهمید از عشق
آن دختر بیپشت و پناهی که منم
**
سنگی شده بود... ساکت و سرد، پدر
پیغام محبتی نیاورد، پدر
لبخند نداشت، داس در دستش بود
تا کِشته خویش را درو کرد پدر
**
ای حسرت احساس کبودم! بابا!
ای مهر تو خواهش وجودم! بابا!
دیشب یکی آمده سرم را بردهست...
ای کاش هنوز خواب بودم، بابا
**
این درد چه دودمان تلخی دارد
این جوهر خون، زبان تلخی دارد
سوغاتی دستهای بیایمان است
این داس که داستان تلخی دارد
ارسال به دوستان
«جاسوسبازی» حمید داوودآبادی به بازار نشر آمد
عبرتی برای نسل جوان
«جاسوسبازی» اثر جدید حمید داوودآبادی، نویسنده کتاب «دیدم که جانم میرود» توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، آنچه در این کتاب خواهید خواند، نه داستانهای پلیسی است به شیوه آگاتاکریستی و نه قصههایی هیجانی به تقلید از جیمز باند! داستانهای آنها، واقعی بودند یا تخیلی، متعلق به عصر، زمان و مکان خودشان بودند؛ ماجراهایی بسیار تلخ از برخی افراد که خواسته یا ناخواسته، خود را قربانی بیگانگان کردند و در نهایت اینکه هیچکدام از این ماجراها، تخیلی، داستان و ساخته و پرداخته ذهن یک داستاننویس نیستند. همه آنچه خواهید خواند حوادثی است که چهبسا به ریختن خونهای بیگناهان بسیاری منجر شده است تا دشمنان از دستاندازی به کشور عزیزمان ایران ناکام بمانند. حمید داوودآبادی، نویسنده در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره این اثر گفت: «جاسوسبازی، برای عبرتآموزی نسل جوان کشور نوشته شده تا آنها بدانند که هر انسانی امکان لغزش و خیانت داشته است. برخی داستانهای نقلشده در این کتاب مربوط به دوره دفاع مقدس است و همیشه برای خودم سوال بوده که چطور یک ایرانی و مسلمان حاضر شده جاسوسی بعثیها را انجام بدهد و حتی شخصیتهایی داشتیم که برای آمریکا جاسوسی کرده و اعدام شدهاند. من برای پاسخ به این سوال، مطالبی که برایم ملموس بوده و درک کرده یا شنیدهام را در این سالها جمعآوری کردم که نتیجه آن «جاسوسبازی» شده است.» جاسوسبازی در قطع رقعی با ۲۸۰ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.
ارسال به دوستان
رونمایی از کتاب «دخترها باباییاند» در هیأت
کتاب«دخترها باباییاند» داستانی از زندگی شهید مدافع حرم، جواد محمدی به روایت خانواده، جدیدترین اثر بهزاد دانشگر در جلسه هفتگی هیأت فدائیان حسین(ع) با حضور سیدرضا نریمانی، مداح اهل بیت(ع) رونمایی شد. شهید مدافع حرم جواد محمدی، چهارمین شهید مدافع حرم شهر درچه از توابع اصفهان است که پنجشنبه ۱۱ خردادماه ۹۶ به سوریه رفت و سهشنبه ۱۶ خردادماه ۹۶ با اصابت گلوله به پا و پهلویش همزمان با یازدهم ماه مبارک رمضان به شهادت رسید و پیکر مطهرش بعد از ۲۵ روز چشمانتظاری، پیدا شد و به وطن بازگشت. کتاب «دخترها باباییاند» روایتی پراحساس از زندگی شهید مدافع حرم جواد محمدی است که به قلم بهزاد دانشگر(نویسنده کتاب ادواردو) در قطع رقعی و ۲۷۲ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. ارسال به دوستان
آقای خاص سینمای جهان بهترین فیلم یک دهه اخیر را انتخاب کرد
«شبکه اجتماعی» انتخاب شماره یک تارانتینو
کوئنتین تارانتینو فیلم «شبکه اجتماعی» را به عنوان بهترین فیلم دهه ۲۰۱۰ انتخاب کرد. به گزارش «وطنامروز»، تارانتینو که بسیاری از علاقهمندان سینمای جهان به واسطه سبک خاص آثارش، از او به عنوان فیلمسازی خاص یاد میکنند، در تازهترین اظهارنظر خود فیلم «شبکه اجتماعی» را به عنوان بهترین فیلم دهه ۲۰۱۰ انتخاب کرد. براساس آنچه ایندی وایر منتشر کرده، تارانتینو اعلام کرده «شبکه اجتماعی» ساخته دیوید فینچر که سال ۲۰۱۰ درباره فیسبوک ساخته شد، همه رقبا را شکست میدهد. این در حالی است که تارانتینو ماه ژانویه گفته بود به نظرش «دانکرک» کریستوفر نولان دومین فیلم برتر دهه ۲۰۱۰ است. وی در پادکستی بدون اینکه از بهترین فیلم نام ببرد این نظر را مطرح کرد و حرف او هوادارانش را به این فکر انداخت که از نظر وی چه فیلمی میتواند بهترین فیلم دهه باشد؟ در هر حال کارگردان «قصه عامهپسند» حالا نظرش را درباره بهترین فیلم دهه اعلام کرده و در مصاحبه با مجله «پریمیر» گفته است درام فیسبوکی «شبکه اجتماعی» میتواند تمام رقبا را پشت سر بگذارد. وی از آرون سورکین، نویسنده فیلمنامه نیز به عنوان «بهترین دیالوگنویس فعال» یاد کرد. تارانتینو گفته است: «شبکه اجتماعی» شماره یک است چون بهترین است، همین! همه رقبا را شکست میدهد. «شبکه اجتماعی» در فهرست برترین فیلمهای دهه ۲۰۱۰ به انتخاب «ایندیوایر» در رده شانزدهم قرار گرفت. این فیلم پیش از ورود به دنیایی که متاثر از فیک نیوز است ۸ نامزدی اسکار کسب کرد و تماشای آن هنوز ضروری به نظر میرسد. سونی «شبکه اجتماعی» را اکتبر سال ۲۰۱۰ عرضه کرد و فیلم کمی بیش از ۲۲۴ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرد و با نقدهای مثبت توانست اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین موسیقی متن و بهترین تدوین را از آن خود کند. این فیلم یکی از نامزدهای بهترین فیلم سال نیز بود که در نهایت این رقابت را به «سخنرانی پادشاه» باخت. سورکین سال پیش گفته بود اکنون بسیار بیشتر از سال ۲۰۰۵ درباره فیسبوک اطلاعات دارد و میداند باید دنبالهای برای این فیلم ساخت.
جسی آیزنبرگ که در فیلم نقش زاکربرگ را بازی کرد و نامزدی اسکار را برای بازیگریاش کسب کرد نیز تابستان پیش گفته بود منتظر است تا اعلام شود دنباله «شبکه اجتماعی» ساخته میشود. به این ترتیب از نظر تارانتینو «شبکه اجتماعی» اولین و «۱۹۱۷» دومین فیلم برتر دهه ۲۰۱۰ هستند. معلوم نیست وی بخواهد فهرست منتخبش از بهترین فیلمهای دهه ۲۰۱۰ را اعلام کند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|