|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
«وطن امروز» در آستانه روز دختران، تصویر دختر در آثار نمایشی ایرانی را مورد بررسی قرار میدهد
دختران غریب!
احسان سالمی: چند مورد از دخترهای سینمای ایران را به خاطر دارید که نقش آنها مثبت بوده باشد؟ اصلا چند دختر موفق در میان فیلمهای سینمایی و سریالهای شبکه نمایش خانگی به خاطر دارید؟ واقعیت آن است که تقریبا عموم فیلمهایی که در آن دختران نقش محوری و مهم را دارند، آثاری با محوریت ظلم به زنان و دختران، فرار دختران از خانه، تفاوت نسلی و عدم درک خانوادهها از دخترانشان و... است. کافی است مروری بر ساختههای چند سال اخیر سینمای ایران و شبکه نمایش خانگی داشته باشید تا دقیقا متوجه شوید که چگونه نبود دختران موفق در این آثار به قدری پررنگ شده که به وضوح به چشم هر مخاطب آگاهی میآید. البته که تلویزیون سعی کرده طی این سالها مسیر متفاوتی را در این زمینه طی کند.
* رابطه سینما با دختران از همان ابتدا شکرآب بود!
شاید برایتان جالب باشد که اولین فیلم دوبله پخششده در سینمای ایران، «دختر فراری» به کارگردانی تورکر ایناناوغلو و نویسندگی اسماعیل کوشان بود. البته که قصه فیلم ارتباط چندانی به فرار دختران از خانهها ندارد اما مسیری که کوشان به عنوان یکی از پایهگذاران سینما در ایران با نامگذاری این فیلم بنا کرد، متاسفانه سالها بعد و در سینمای پس از انقلاب به شکل عملی توسط فیلمسازان سینمای ایران پیگیری شد تا «دختر فراری»ها تبدیل به بخشی جداییناپذیر از سینمای ایران شوند.
اولینبار در سینمای بعد از انقلاب کامپوزیا پرتویی بود که با ساخت «افسانه دو خواهر» در سال 1373 ماجرای فرار 2 خواهر را از یک عروسی اجباری به تصویر کشید. هر چند که فضای این فیلم خیالی و بیشتر در همان حال و هوای آثار کودک و نوجوان بود ولی او اولین نفری بود که در سینمای پس از انقلاب دست روی سوژهای ملتهب همچون فرار دختران گذاشت. البته که چند سال بعد رسول صدرعاملی با «دختری با کفشهای کتانی» و با الهام از ماجرای معروف «جنایت خیابان گاندی» برای اولینبار به شکل صریح و مستقیم سراغ مسأله فرار دختران از خانه رفت.
* دایرهزنگی تکرار یک سوژه ملتهب
با نگاهی به ادامه این روند در سالهای بعد بویژه در 2 دهه 70 و 80 که سوژههای اجتماعی از جمله همین مسأله فرار دختران از خانه و ظلم به زنان تبدیل به سوژه محبوب فیلمسازان شده بود، میتوان به موارد زیادی در این زمینه اشاره کرد. برای نمونه فقط در 2 سال پایانی دهه 70 بیش از ۴ فیلم با موضوع دختران فراری تولید شد که «بچههای بد» ساخته علیرضا داوودنژاد، «زیر پوست شهر» ساخته رخشان بنیاعتماد، «نگین» ساخته اصغر هاشمی و «بانوی کوچک» ساخته مهدی صباغزاده از جمله مهمترین این آثار است.
البته در این میان بودند نمونههایی که سعی کردند تا از منظری درست به مسأله مشکلات و مسائل دختران در جامعه ایرانی بپردازند. آثاری که صرفاً برای بیان تلخیها ساخته نشدند و به بررسی ریشهها و پیامدهای این موضوع نیز ورود کردند. «بوتیک» ساخته درخشان حمید نعمتالله و «مرهم» علیرضا داوودنژاد از جمله این آثار بودند که در دهه 80 تولید شدند. هر چند که در همان دهه 80 و در ادامه در دهه 90 آثاری با همان نگاه مرسوم سینمای ایران به دختران ساخته شد که «دختران» قاسم جعفری، «آینههای روبرو»ی نگار آذربایجانی، «دایرهزنگی» پریسا بختآور، «قاعده تصادف» بهنام بهزادی، «مالاریا»ی پرویز شهبازی، «آخرین بار کی سحر رو دیدی؟» فرزاد موتمن و «دختر» رضا میرکریمی نمونههایی از آنهاست.
* خبری از دختران موفق نیست!
مسأله فقط محدود به سینما نیست، چرا که مرور آثار شبکه نمایش خانگی نیز نشان میدهد خبری از دختران موفق در آثار این حوزه نیست یا حداقل میتوان گفت کمتر نمونه موفقی از دختران در این آثار به تصویر کشیده شدند. چرا راه دور برویم؟ از میان همین 3 سریالی که این روزها در شبکه نمایش خانگی در حال پخش است، چند دختر موفق را میتوانید نام ببرید؟ از «دل» گرفته که «رستا» و «رابی» آن، دخترانی بشدت مورد ظلم و ستم هستند تا «همگناه» که «نیکی» آن دختر دروغگوست و «سیما» و «سارا»ی آن نیز تحت ظلم پدر مستبد خود هستند. «خوابزده» نیز روایت دختری هوسباز است که به اعتماد صاحبکار خود خیانت میکند.
این البته مشتی نمونه خروار است، اگر نه نمونههای متأخرتر این سریالها نیز پر بودند از دخترهایی که به دلایل مختلف یا تحت ظلم مردان قرار داشتند یا به واسطه شرایط اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی خود، درگیر معضلاتی همچون اعتیاد، فرار از خانه و... شدند. «نهنگ آبی»، «رقص روی شیشه»، «کرگدن»، «ممنوعه» و «مانکن» بخشی از آثاری بودند که حداقل یک مورد از مواردی که به آن اشاره کردیم، در آنها دیده میشود.
* دخترانی در آرزوی خروج از موقعیت انفعال!
مسأله اصلی آنجاست که سینمای ایران در این سالها هر وقت سراغ دختران رفته یا از منظر ظلم به آنها به موضوع ورود کرده است یا دختران را در حاشیه قصه قرار داده است و خبری از روایت موفقیتهای دختران نیست. البته نباید منکر نمونههای موفق همچون «بوتیک»، «مرهم» و نمونههای متأخرتری همچون «دربند» پرویز شهبازی شد اما واقعیت آن است که این نمونههای انگشتشمار نیز در شرایطی طی 4 دهه اخیر تولید شدند که شمار آنها در برابر آثاری که دختران را در موقعیت انفعال قرار دادند، به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. خلق موقعیتهای پیچیده که در آن دختران و حتی به طور کلی زنان، در موقعیتی آچمز و غیرقابل فرار از ظلم مردان قرار دارند، یکی از ایدهآلهای سینمای ایران در سالهای اخیر بوده است. «چند مترمکعب عشق»، «درساژ» و «فراری» تنها نمونهای از این موقعیتهای آچمز هستند که دختران در آنها در شرایط انفعال قرار دارند؛ قصههایی که نمونههای مشابه آن را میشد در دهه 80 و در آثاری چون «من ترانه ۱۵ سال دارم»، «بیتابی بیتا»، «من مادر هستم»، «خانه پدری»، «زندگی با چشمان بسته»، «اسب سفید پادشاه»، «دیشب باباتو دیدم آیدا» و «آفساید» دید.
تنها شاید «لاک قرمز» سیدجمال سیدحاتمی را بتوان از معدود آثار این چند سال اخیر دانست که با وجود قرار گرفتن قهرمان اصلی آن که یک دختر است، در موقعیتهایی بشدت سخت، در نهایت به خروج او از موقعیت انفعال و تلاش برای تغییر شرایط قرار گرفته در آن منتهی میشود.
البته مسأله فرار دختران از خانه یا ظلم به زنان تنها چارچوبهایی نبوده که سینمای ایران در این سالها سعی کرده از درون آنها با دختران ایرانی و مسائل مرتبط با آنها روبهرو شود؛ مسأله اعتیاد دختران ایرانی نیز از دیگر موضوعاتی است که طی این سالها به آنها پرداخته شده است؛ فیلمهایی چون «خون بازی» و «در امتداد شهر» از جمله مهمترین نمونهها تولیدشده در ارتباط با این مسأله است.
ارسال به دوستان
تلویزیون
«طلاق» ابوالقاسم طالبی از سرگرفته شد
پس از توقف تصویربرداری سریال تلویزیونی «طلاق» به دلیل شیوع کرونا، گروه سازنده سریال از ۲۵ خردادماه تصویربرداری پروژه را در تهران آغاز کردهاند. به گزارش «وطن امروز»، تاکنون 40 درصد از تصویربرداری سریال پیشرفته است. ابوالقاسم طالبی پس از ساخت 2 مجموعه «بازگشت پرستوها» و «به کجا چنین شتابان» ساخت مجموعهای را عهدهدار است که به مسائل روز جامعه توجه دارد. او قصهای در هم تنیده شده را طراحی و به نگارش درآورده که به مسائل اجتماعی میپردازد و در دل قصهها، نگاهی به مفاسد اقتصادی نیز دارد. سریال «طلاق» که در مرکز سیمافیلم تهیه میشود، علاوه بر تهران در چند کشور خارجی نیز تصویربرداری خواهد شد.
***
پخش انیمیشن زندگی«حاجقاسم» در سالگرد شهادت سردار
رئیس مرکز پویانمایی صبا درباره ساخت تک قسمت انیمیشن مرتبط با زندگی سردار شهید سلیمانی در مجموعه «چهل شاهد» توضیحاتی ارائه کرد و از پخش آن همزمان با سالگرد این شهید بزرگوار خبر داد. به گزارش مهر، محمدرحیم لیوانی درباره مجموعه پویانمایی مرتبط با شهید سلیمانی که پیش از این خبر ساخت آن مطرح شده بود، اظهار کرد: پس از شهادت سردار سلیمانی قول دادیم که اثری را در قالب زندگینامهای بسازیم که یک مجموعه پویانمایی با نام «چهل شاهد» است. محمدعلی صفورا ساخت این مجموعه را برعهده گرفت که تهیهکننده و کارگردان آن است و همچنان در حال کار روی مراحل تولید این مجموعه است. رئیس مرکز پویانمایی صبا درباره این مجموعه 40 قسمتی که چند فصل دارد، عنوان کرد: فصل اول از این مجموعه که 7 قسمت دارد هماکنون آماده شده و قرار است در هفته دفاع مقدس سال جاری روی آنتن برود. یک قسمت از این مجموعه ۴۰ قسمتی به زندگی سردار سلیمانی اختصاص یافته است که مقاطعی از زندگی او را دربر میگیرد و قرار است در سالگرد شهادت این شهید بزرگوار پخش شود. «چهل شاهد» شامل زندگی تا شهادت ۴۰ شهید انقلاب و دفاع مقدس با نمایش تصویری از اخلاق، رفتار و سبک زندگی آنان است.
***
قدردانی از رسانه ملی برای روشنگری درباره حواشی مالی فوتبال کشور
عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما با ارسال نامهای برای دکتر علیعسکری از رسانه ملی به خاطر پخش برنامه اخیر «فوتبال برتر» که حواشی مالی و مدیریتی در فوتبال کشور را موشکافانه به چالش کشید، قدردانی کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در بخشی از نامه سیداحسان قاضیزادههاشمی آمده است: «این برنامه با بحث و بررسی فنی و کارشناسی، قرارداد آقای ویلموتس سرمربی سابق تیم فوتبال کشور عزیزمان را به نقد گذاشت و مقوله مدیریت و حواشی مالی در فوتبال را بهطور موشکافانه به چالش کشید». در این نامه با تحسین این روشنگری در رسانه ملی آمده است: «جا دارد که از چنین برنامههایی در صداوسیما حمایت و زمینه برای ساخت برنامههای نقد ورزشی همانند برنامه «فوتبال برتر» بیش از پیش فراهم شود».
ارسال به دوستان
گفتوگوی تازه آرش عباسی نشان میدهد مدیران صداوسیما نسبت به جایگاه این رسانه توجه ویژه ندارند
اعتراض نویسنده «پایتخت6» به خلأ نظارت در صداوسیما!
گفتوگوی تازه نویسنده «پایتخت6» درباره مشکلات این سریال، باعث شد گزاره عدم نظارت بر محتوای این سریال از سوی سازمان صداوسیما جدیتر از پیش مطرح شود. به گزارش «وطن امروز»، آرش عباسی به نکاتی درباره این سریال اشاره کرده که نشاندهنده کوتاهی صداوسیما در نظارت بر محتوای این سریال است. نویسنده «پایتخت6» به خبرگزاری مهر گفت: «در همین سریال به «قیصر» هم ارجاع دادیم. مسأله این است که حتی اگر شیطنت شده باشد، دم و دستگاه عریض و طویل تلویزیون و ید طولایی که در سانسور و ممیزی دارد آن زمان کجا بود؟ چرا جلوی این صحنه را نگرفت. مگر فیلمنامه ارائه نشد و به تصویب نرسید؟ مگر صد بار بازبینی نشده است؟ ناظر پخش کجا بود که گذاشت این صحنهها پخش شود؟ اصلا اگر بگوییم شیطنت انجام شده است و عاملش هم ستون پنجم بوده، چه کسی باید جواب بدهد؟ الان اگر دادگاه برگزار شود آیا باید محسن تنابنده محاکمه شود یا کسی که مسؤولیت دارد و در طول سال دفتر بزرگی دارد که کارش فقط سانسور و نظارت است؟ اگر بپذیریم که این صحنهها اشتباه بوده است (که من نمیپذیرم اشتباه بوده است و میگویم ارجاع، شوخی یا پارودی بوده است) مگر نظارت نیست؟» قابل تأمل آنکه نویسنده «پایتخت 6»به صراحت از اینکه خطوط قرمز مرسوم را زیر سوال برده صحبت میکند و همزمان نبود نظارت و ممیزی برایش سوالبرانگیز است!
همین گزاره اخیر که یک نویسنده نه چندان مطرح تلویزیون آن را به این شکل و از موضع طلبکاری مطرح میکند، نشان میدهد که مدیران سازمان بویژه معاونت سیما که مسؤولیت مستقیم تولید این سریال را برعهده گرفت و با افتخار درباره تولید «پایتخت 6» مصاحبه کرد، چقدر این جایگاه را متزلزل و بیهویت کردهاند که نویسندهای تازه از راه رسیده میتواند اینگونه سرکارشان بگذارد و اینها تازه بعد به دنبال عوامل بیگانه و ستون پنجم در ماجرای محتوای سریال بگردند! سریالی که محتواییترین بخش در امور نمایشی سیما، مسؤولیتش را به عهده نمیگیرد و صریحا اعلام میکند «پایتخت 6» به ما ربطی ندارد: «به دلیل تولید این سریال از طریق اداره کل بازرگانی، این مرکز مسؤولیتی نسبت به پایتخت ۶ ندارد».
گفتوگوی اخیر نویسنده «پایتخت 6» البته بخشهای قابل تامل دیگری هم دارد. از جمله توهین او به شخصیتپردازیهای سالم مرحوم خشایار الوند، که در فصل ششم کاملا تخطئه شده بودند. در جایی از گفتوگو خبرنگار میپرسد: سارا و نیکایی که ما در 5 فصل دیدیم خیلی فرق دارند با فرزندان گستاخ و حاضر جوابی که این بار شاهد بودیم...» و آرش عباسی اینطور پاسخ میدهد: «بله 5 فصل پخمه بودند و حرف نمیزدند، دقیقاً مثل هما سعادت!»
به نظر میرسد مسأله «نظارت» و رقابتهای سازمانی در صداوسیما این روزها از جدیترین مسائل این سازمان است، چرا که تنها در چنین شرایطی است که یک نویسنده میتواند تا این اندازه محتوای زرد و مبتذل را وارد یک سریال با سابقه سالم کند و تلویزیون کماکان خریدارش باشد.
ارسال به دوستان
«نشان رسول» در جشنواره فیلم «مقاومت» اهدا میشود
یادبود رسول ملاقلیپور برای سینماگر خلاق
«نشان رسول» (یادمان رسول ملاقلیپور) در شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» به سینماگر خلاق در حوزه انقلاب اسلامی، دفاعمقدس و مقاومت اهدا میشود. به گزارش «وطن امروز»، به منظور ترغیب و تشویق سینماگران به خلاقیت و نوآوری در آثار خود در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت و ایجاد فضای انگیزشی برای آنان، جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت»، جایزه ویژه «نشان رسول» را به یاد زندهیاد رسول ملاقلیپور به یکی از سینماگران خلاق در این حوزه اعطا میکند. در اولین مراسم اعطای «نشان رسول»، سینمای ۴۰ ساله انقلاب مورد داوری قرار میگیرد و از میان سینماگران فعال در این ۴۰ سال، یک سینماگر به عنوان برگزیده این جایزه معرفی میشود. اولین مراسم اعطای «نشان رسول» همزمان با هفته دفاع مقدس (شهریور ۹۹) در تهران برگزار خواهد شد. این مراسم قرار بود ۱۶ اسفند ۹۸ در سالروز درگذشت رسول ملاقلیپور به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد. دومین دوره اهدای این نشان از اسفند ۱۴۰۰ به صورت سالانه برگزار میشود. شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» در 2 زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس برپا میشود. ارسال به دوستان
کتاب جدید مسعود دهنمکی منتشر شد
کارنامه عملیاتی گردان حمزه در ۳ جلد
«بچههای حمزه»، کارنامه عملیاتی 3جلدی گردان حمزه سیدالشهدا(ع) لشکر ۲۷ محمد رسولالله(ص) به کوشش مسعود دهنمکی منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، «بچههای حمزه»، کارنامه عملیاتی 3 جلدی گردان حمزه سیدالشهدا(ع) لشکر 27 محمد رسولالله(ص) در دفاع مقدس از اردیبهشت 1365 الی شهریور 1367 است که هر جلد آن در 720 صفحه منتشر شده است. این دوره 3 جلدی به پژوهش و نگارش مسعود دهنمکی است که توسط نشر بعثت چاپ و منتشر شده است. مجموعه کتاب کارنامه عملیاتی گردان حمزه سیدالشهدا(ع) ماحصل بیش از 300 ساعت مصاحبه با 73 تن از افرادی است که در مقاطع مختلف در این گردان حضور داشتهاند و پس از مصاحبه، متن همه مصاحبهها بدون هیچگونه دخل و تصرفی پیاده و پس از تایپ و ویرایش براساس ترتیب زمانی حوادث و عملیاتها تنظیم شده است. گردان حمزه سیدالشهدا(ع) جزو اولین گردانهایی بود که پس از تأسیس تیپ 27 محمد رسولالله(ص) در دیماه سال 60 تشکیل شد و تا پایان دفاع مقدس، از گردانهای صاحبنام و عملیاتی لشکر 27 بود. نکته جالب توجه درباره گردان حمزه سیدالشهدا(ع) این بود که هیچگاه در طول دوران دفاع مقدس منحل نشد و در عملیاتهای اصلی که لشکر در آن عملیاتها حاضر بوده حضوری پررنگ داشت. این گردان در 16 عملیات اصلی مثل فتحالمبین، الی بیتالمقدس و... مشارکت داشت. ارسال به دوستان
انتصاب مدیر انتشارات روایت فتح
با حکم رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مهدی محمدخانی جایگزین محسن دریالعل در انتشارات روایت فتح شد. به گزارش «وطن امروز»، سیدمحمدیاشار نادری، رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح طی حکمی مهدی محمدخانی را که پیشتر جانشین این انتشارات بود، به سمت مدیر انتشارات روایت فتح و ساقی منصوب کرد. از سوابق مهدی محمدخانی میتوان به دبیر تحریریه ماهنامه نقد سینما، مدیر کارگاهها و نشستهای نمایشگاه بینالمللی رسانههای دیجیتال و دبیر تحریریه سینما رسانه اشاره کرد. پیشتر محسن دریالعل از سال 96 عهدهدار مدیریت انتشارات روایت فتح بود.
ارسال به دوستان
«کنفرانس تهران» به روش تئاتر کاربردی اجرا میشود
کارگردان تئاتر از آغاز تمرینات نمایش «کنفرانس تهران» خبر داد. به گزارش فارس، میلاد جباریمولانا درباره این نمایش اظهار کرد: «نمایش کنفرانس تهران هماکنون در حال تمرین است، این نمایش در کافه لقانطه اجرا خواهد شد». وی با اشاره به اینکه زمان اجرای نمایش احتمالا مردادماه میشود، گفت: «این اجرا به شیوه تئاتر کاربردی و متفاوت از اجراهای معمول خیابانی یا صحنهای است. این نمایش دارای 8 بازیگر است. موضوع تم رمانس دارد اما در بطنش به اتفاقات کنفرانس تهران در سال 1943 که با حضور چرچیل، استالین و روزولت به میزبانی محمدرضا شاه پهلوی برگزار شد، میپردازد. جالب است بدانید مخاطب به عنوان یک فرد عادی در یک فضای کافه حضور پیدا میکند و میخواهد خدمات بگیرد که وقایع نمایشی اتفاق میافتد».
ارسال به دوستان
نوجوانان صاحب مجله خبری شدند
شبکه امید در آرزوی HD شدن
مدیر شبکه امید با اشاره به شروع برنامهها و مسابقات سرگرمی، تفریحی و علمی این شبکه، از شروع مجله خبری نوجوانان در آن هم خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، فرآیند HD شدن شبکههای تلویزیونی از چند سال قبل آغاز شد و برخی شبکههای تلویزیون نیز از مدتی قبل به شکل HD روی آنتن رفتند؛ اتفاقی که شبکه امید سیما نیز امیدوار به تحقق آن است. مهدی سالم، مدیر شبکه امید درباره تدارک ویژه این شبکه برای نوجوانان در تلویزیون به تسنیم گفت: با توجه به زمان اتمام امتحانات متوسطه دوم در تیرماه، پخش برنامههای تابستانه این شبکه تخصصی نوجوانان، از نیمه تیرماه آغاز میشود. ما زمانی که شبکه امید آمدیم هیچ برنامه ذخیرهای نداشتیم اما امروز بیش از 180 هزار دقیقه برنامهسازی شده و این مقدار تولید محصول فرهنگی برای نوجوانان با هیچ تولیدکننده دیگری در داخل کشور قابل مقایسه نیست. سالم درباره تأییدیه برای حضور نوجوانان در برنامهها، توضیح داد: ما منتظر تأییدیه پروتکلهای بهداشتی هستیم و سلامت بچهها برای ما از هر چیزی مهمتر است. ظاهراً گفتهاند تأییدیه بهداشتی حداکثر تا 15 یا 20 تیرماه صادر خواهد شد و امیدواریم کرونا در شیب نزولی قرار بگیرد تا با خیال راحت از حضور بچهها و برنامهسازی بانشاطتر و باطراوتتر بهره ببریم. مدیر شبکه امید درباره انتقاد عدهای به ندیده شدن شبکه و عدم توجه درست به حوزه نوجوانان در تلویزیون، گفت: امیدواریم انشاءالله با HD شدن شبکههای سیما، هم سطح رقابت شبکههای ما از جهت نسبی با رسانههای موازی مجازی و ماهوارهای تقویت شود و هم به ما در بهتر دیده شدن شبکه کمک کند. الان 60 درصد کشور را پوشش میدهیم و در میزان جلبنظر مخاطب رشد داشتهایم و از میان 8 میلیون نوجوان، حداقل 5 میلیون بیننده داریم. وی با اشاره به اینکه به هر قیمتی بیننده نیاوردیم، افزود: روی خطوط قرمزمان پا نگذاشتیم و مخاطب خوبی داریم. فضای نوجوان باید پاک و سالم باشد و مراقبت کردیم که با هزینههای آنچنانی به هر قیمتی با ترفند آوردن چهرهها و سلبریتیها مخاطب را فریب ندهیم تا بیننده ما شوند! تقریباً 80 درصد برنامههای شبکه امید، مهارتی و آموزشی است و در لایههای دوم و سوم، دنبال انتقال پیام و مفاهیم مهمی هستیم. او درباره سایر برنامههای تابستانی شبکه امید نیز اظهار کرد: مجله خبری «خبردار» به تهیهکنندگی امیرحسن شاهتیموری یک برنامه ترکیبی زنده و روزانه شامل بخشهای مختلف اخبار روز، گزارش روز، شهروند خبرنگار، خبر داغ، خبر خوب و... است. این مجله از 15 تیرماه به آنتن میرسد و روزانه خبرهای حوزه نوجوانان را پخش میکند. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|