|
«اعجوبهها» کی روی آنتن میرود؟
مجموعه تلویزیونی «اعجوبهها» با 2 شب پخش در هفته روی آنتن شبکه 3 سیما میرود. به گزارش «وطن امروز»، پیش از این اعلام شده بود همزمان با شروع ماه ربیعالاول، برنامه سرگرمکننده شبانگاهی «اعجوبهها» به تهیهکنندگی سروش گلمحمدی و کارگردانی احسان عبدیپور به کنداکتور شبکه 3 اضافه میشود. حالا بناست این برنامه تلویزیونی از همین هفته در روزهای شنبه و یکشنبه بعد از خبر ساعت 22 روی آنتن برود. این برنامه در راستای نشان دادن توانمندیهای کودکان و نوجوانان با اجرای مهران غفوریان پخش خواهد شد.
ارسال به دوستان
درباره یک نزاع مهم پیرامون فیلمهای ابرقهرمانی که حالا بخش مهمی از سینمای جهان شدهاست
ابرقهرمانهای سینماخوار!
احسان سالمی: ماجرا پیچیدهتر از آن چیزی است که فکرش را کنید؛ بزرگان سینمای جهان بر سر یک موضوع جدید یعنی گسترش دیوانهوار تولید فیلمهای ابرقهرمانی و استقبال مخاطبان از این قبیل آثار با هم به مشکل برخوردهاند. حالا موافقان و مخالفان این قبیل آثار در 2 دسته کلی جای گرفتهاند؛ مخالفانی که معتقدند این فیلمها هر چه باشند، قطعا سینما نیستند و موافقان که معتقدند باید به سلیقه مخاطبان احترام گذاشت و سینما بزرگتر از آن است که با تولید این فیلمها جا برای سایرین تنگ شود.
ابرقهرمانهای نفرتانگیز!
چند هفته پیش بود که این قضیه پیچیده آغاز شد؛ ماجرا این بود که مارتین اسکورسیزی که این روزها با فیلم سینمایی «مرد ایرلندی» حسابی در گیشه سینماها گرد و خاک به پا کرده است، دیدگاهش درباره فیلمهای مارول را بیان کرد و گفت این فیلمها سینما نیستند بلکه بیشتر شبیه شهربازی هستند! اما در میان همه حامیان آقای اسکورسیزی، خالق «پدرخوانده» مهمترین کسی بود که به پشتوانه صحبتهای اسکورسیزی صحبتهای تندتری را علیه فیلمهای ابرقهرمانی مطرح کرد. او در حاشیه جشنواره لومیر فرانسه صحبتهای اسکورسیزی را تایید کرد و یک گام جلوتر رفت و گفت: «اسکورسیزی به فیلمهای دنیای مارول لطف داشته که آنها را مانند شهربازی سرگرمکننده دیده است، زیرا به نظر من این فیلمها نفرتانگیز هستند!»
فیلمهایی شبیه همبرگر!
این نزاع در ادامه به سطح بازیگران سینما نیز رسید؛ جنیفر انیستون که بسیاری از مخاطبان سینما او را به واسطه بازی در آثاری همچون «فرندز» و «بروس توانا» میشناسند، فیلمهای مارول را موجب نبودن فیلمهای خوب در سینما دانست و گفت: «با وجود فیلمهای پرخرج مارول برای من که علاقهای به بازی در کنار پردههای سبز ندارم، انتخابها مدام در حال کاهش هستند. نگاه میکنی و میبینی همه چیز دارد محدود و محدودتر میشود و فیلمهای بزرگ مارول باقی مانده است». فیلمسازانی از جریان هنری سینما نیز از جمله کسانی بودند که نسبت به تولیدات مارول انتقاد کردند تا در صف مخالفان ابرقهرمانهای پر سروصدای هالیوودی از اسکورسیزی و فوردکاپولا تا کن لوچ جا بگیرند. کن لوچ که از جمله فیلمسازان نوآور سینمای جهان به شمار میرود، در سخنانی با تشبیه فیلمهای مارول به همبرگر گفت: «فیلمهای مارولی و ابرقهرمانی مثل کالاهایی مانند همبرگر ساخته شدهاند که هدفشان کسب سود برای یک شرکت بزرگ است».
ناراحت نباشید، برای همه جا هست
اما ابرقهرمانهای هالیوود شاید در باطن کاراکترهایی بیریشه باشند که قرار است برای پر کردن جای خالی قهرمانهای واقعی دنیای غرب، پیش چشم مخاطبان فیلمهای هالیوودی کارهایی خارقالعاده کنند ولی در دنیای واقعی آنقدر هم بدون پشتوانه و هوادار نیستند که انتقاد بزرگان سینما از آنها موجب تنها شدنشان شود.جالبترین واکنش را جان فاورو، کارگردان فیلمهای سینمایی «مرد آهنی» و «مرد آهنی ۲» از دنیای مارول داشت. او در یک مصاحبه تلویزیونی با اشاره به مارتین اسکورسیزی و فرانسیس فوردکاپولا گفت: این 2 نفر قهرمان من هستند و آنها این حق را دارند که نظرات خود را بیان کنند. اگر آنها راه را هموار نمیکردند، الان من جایی که هستم، نبودم. آنها به عنوان یک منبع الهامبخش فعالیت کردهاند و هر نظری که دوست داشته باشند، میتوانند بیان کنند. ناتالی پورتمن، بازیگر فیلم «ثور» از دنیای مارول نیز از دیگر چهرههایی بود که به صحبتهای اخیر کاپولا و اسکورسیزی پاسخ داد. او در پاسخی محترمانه گفت فکر میکند برای همه انواع سینما به حد کافی جا وجود داشته باشد.
مسأله فراتر از یک اختلافنظر ساده است
واقعیت آن است که در پس این اختلاف سلیقه ظاهری یکی از مهمترین بحثهای سینمای جهان مخفی شده است. اختلافی به قدمت تاریخ سینما درباره اینکه بالاخره اولویت با فیمهایی عامهپسند است یا فیمهایی که منتقدان آنها را میپسندند و ارزش هنری بالاتری نسبت به آثار عامهپسند دارند؛ یک نزاع تمام عیار میان نظر مخاطبان حرفهای و عام سینما بر سر اینکه ملاک قضاوت آثار سینمایی دقیقا باید سلیقه مردم باشد یا نظر مخاطبان حرفهای سینما که همان منتقدان هستند؟!این نزاع سال قبل نیز در جریان اضافه کردن اسکار «بهترین فیلم مردمی» در میان جوایز اسکار سال خود را نمایان کرد. آنجا نیز بخش عمدهای از منتقدان معتقد بودند دلیلی برای اضافه کردن این جایزه به مجموعه جوایز اسکار وجود ندارد، این در حالی بود که مدافعان افزودن این جایزه جدید معتقد بودند این مراسم بدون وجود فیلمهای محبوب سال که فروش بالایی در گیشه داشتند، نمیتواند نماینده واقعی هالیوود و سینمای آمریکا باشد. البته این دغدغه چندان هم کماهمیت نیست، بویژه اگر متوجه این نکته باشیم که برخی برندگان جوایز بهترین فیلم اسکار یا بهترین کارگردانی اسکار طی چند سال گذشته برای بخش زیادی از مخاطبان سینما در آمریکا چندان شناخته شده نیستند و حتی در بعضی موارد فیلمی که جایزه اسکار میبرد، مجددا در چرخه اکران احیا شده و تازه موج دیدن فیلم آغاز میشود. این یعنی مارول و ابرقهرمانهای آن در کنار نجات سینما در بعد تجاری، در حال بلعیدن سینما در بعد هنری و غیرتجاری آن هستند. این نزاع البته ریشه در تاریخ سینما دارد و صرفا به سینمای هالیوود محدود نمیشود، چرا که بحث اولویت سینمای هنری در مواجهه با سینمای بدنه بحثی است که در همه کشورهای صاحب سینما از جمله ایران نیز مطرح بوده و هست. همیشه نزاع بر این بوده که بالاخره باید ماهیت «مردمی» هنر را بیشتر مورد توجه قرار داد یا وجه «هنری» و «مخاطب خاص» بودن آن. این نزاع در چند سال اخیر با گسترش روند ساخت کمدیهای عامهپسند به شکلی دیگر در سینمای ایران ظهور و بروز پیدا کرد تا حالا یکی از مسائل اصلی سینمای ایران نیز مسأله اولویت رقابت فیلمهای عامهپسند با آثاری باشد که شاخصههای حقیقی یک اثر سینمایی را در خود جای دادهاند.
عقبنشینی به سبک اسکورسیزی
احتمالا کمتر کسی باور میکرد مارتین اسکورسیزی با آن مواضع تند و تیزش علیه فیلمهای ابرقهرمانی به یکباره از مواضع خود عقبنشینی کند ولی واقعیت آن است که حالا ابرقهرمانها و به صورت کلی فیلمهای عامهپسند مبتنی بر جلوههای ویژه تبدیل به جزئی مهم از سینمای جهان شدهاند و خالق «گاو خشمگین» هم چه بخواهد و چه نخواهد باید با تولید این آثار کنار بیاید. او بتازگی در نیویورک تایمز گفته است این فیلمها توسط استعدادهای جوان و هنری ساخته شده است و ما میتوانیم این استعدادها را بر صفحه سینما ببینیم. اینکه این فیلمها را من دوست ندارم بهخاطر این است که به مزاج من خوش نمیآید. من مطمئنم اگر جوان بودم قطعا از تماشای این فیلمها خوشحال میشدم و حتی امکان داشت یکی از این فیلمها را بسازم. او در ادامه سخنانش گفته است: «زمانی که من به تماشای فیلمهای کارگردانانی مانند توماس اندرسون یا اسپایک لی یا وس اندرسون میروم، میدانم چیزی جدید و تجربه هنری خاصی را خواهم دید اما در فیلمهای مارولی چیزی که وجود ندارد، الهام، رازآلودگی و حس عاطفی اصیل است». البته این مواضع بعد از آن به شکل شفافتری مطرح شد که «باب ایگر» مدیر کمپانی دیزنی در برابر نقدهای اسکورسیزی گفته بود که این انتقادات تلاش صدها انسان خلاقی را که برای این پروژهها کار میکنند، نادیده میگیرد و این در حالی است که فیلمهای مارول تاثیر جهانی داشتهاند. ایگر سپس اشاره کرد که خود اسکورسیزی گفته بود او هیچیک از فیلمهایی را که به آنها نقد دارد، ندیده است.
ارسال به دوستان
«ایکسونامی» در راه است
مستندی داستانی با محوریت ناگفتههای بازیگر هرزهنگار آمریکایی برای مردم ایران آماده اکران شد. به گزارش تسنیم، مستند داستانی «ایکسونامی» در ژانر اجتماعی آماده نمایش شد. در این مستند، زن آمریکایی هرزهنگاری تجربه رسیدن به آزادیهای جنسی در ایالات متحده را برای مردم ایران روایت میکند. تولید این مستند 90 دقیقهای که 2 سال و نیم زمان برده، به صورت مشترک در ایران و آمریکا انجام شده است. «ایکسونامی» که دارای آرشیوهای دیدهنشده از تاریخ سده اخیر آمریکاست، توسط مؤسسه فرهنگی- هنری «آوش» تهیه شده است. «محسن آقایی» پژوهش، نویسندگی و کارگردانی، «محمدرضا بورونی» تهیهکنندگی و «بهنام توفیقی» روابط عمومی این اثر را برعهده دارد. این مستند 20 آبانماه در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان بهصورت همزمان رونمایی خواهد شد.
ارسال به دوستان
آغاز «یک داستان یک نمایشنامه»
جشنواره ادبی- هنری «یک داستان یک نمایشنامه» این روزها در مرحله جمعآوری آثار است. به گزارش «وطن امروز»، محمود داوودزاده، معاون آفرینش و اجرای فرهنگسرای ابنسینا و دبیر جشنواره ادبی- هنری «یک داستان یک نمایشنامه» اظهار داشت: این جشنواره برای اولین بار با هدف تولید محتوای ارزشمند در جهت اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری و سیاستهای گسترش فرهنگی جامعه در دهه فجر برگزار میشود. یکی از ویژگیهای جشنواره این است که همزمان با تولید محتوای فاخر در قالب داستان که زبان مشترک تمام نسلهاست، قابلیت اجرای محصول تولیدشده توسط گروههای نمایشی نیز بررسی میشود و همان طور که داستانهای برگزیده توسط هیات علمی جشنواره بررسی و انتخاب میشوند تا برای چاپ در یک کتاب گردآوری شوند، بهترین گروههای نمایشی برای اجرا نیز ارزشیابی میشود. داوودزاده در پایان با بیان اینکه داوری اجرای نمایشنامه از آثار برتر از 15بهمن 98 آغاز میشود، به نحوه ارسال آثار و سوابق گروههای نمایشی اشاره کرد و گفت: علاقهمندان برای شرکت در این جشنواره میتوانند آثار و سوابق خود را در بخش تولید محتوا و اجرا در وبسایت جشنواره
بارگذاری کنند.
ارسال به دوستان
بعد از یک سال، مستند «شورش علیه سازندگی» به اکران رسید
صدایی که دیر شنیده شد
اکران مستند «شورش علیه سازندگی» به کارگردانی مصطفی شوقی در دانشگاههای کشور آغاز شد. این فیلم مستند به تهیهکنندگی «مهدی مطهر» در «خانه مستند انقلاب اسلامی» ساخته شده است و نگاهی به اعتراضات اجتماعی در شهرهای مشهد و اسلامشهر در دهه 70 شمسی دارد. «شورش علیه سازندگی» سال گذشته متقاضی شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم مستند سینما حقیقت شده بود که به یکباره از روند جشنواره کنار گذاشته شد و این مسأله مورد اعتراض «مصطفی شوقی» قرار گرفت. وی در مصاحبهای اعلام کرد: «منتظر اکرانش در جشنواره سینما حقیقت بودیم که متأسفانه یک اتفاق بسیار آشنا تکرار شد و یک فرد آشنا و زبده (در سانسور حقیقت)، از نمایش این مستند در جشنواره سینما حقیقت جلوگیری کرد». وی همچنین افزود: «دیده نشدن در جشنواره حقیقت تا فشارهای غیرفرهنگی که از طرف برخی سازمانها و نهادها برای عدم نمایش این مستند صورت گرفت برخی از مشکلاتم بود. «شورش علیه سازندگی» یک مستند مستقل تاریخی- سیاسی است اما متاسفانه گرفتار نگاههای سلیقهای شد».
مستند اما یک ماه بعد از جشنواره سینماحقیقت در نهمین دوره جشنواره عمار دیده شد و اتفاقا با استقبال مخاطبان و اعضای هیأت داوری مواجه شد و توانست جایزه ویژه هیأت داوران این جشنواره را به دست آورد. اگر چه برای شوقی بیش از همه اکران عمومی مستند و به نمایش درآمدن آن برای مردم مهم بود و در این راه کارشکنیهای زیادی وجود داشت. وی بعدها در توئیتی در اعتراض به فرآیند اکران مستند نوشت: «ما در تعلیق به سر میبریم. 10 ماه از ساخت مستند «شورش علیه سازندگی» میگذرد و هنوز بهرغم تلاشهای بسیار، اکران نشده! مستندی درباره شورشهای دهه 70 شمسی در مشهد و اسلامشهر. در این راه بیمهریهای زیادی دیدیم. شورش علیه سازندگی صدایی است که دیر شنیده شد و دیده نشد!»
کارگردان این مستند تلاش کرده با روایتها و صحنههای دیده نشدهای از تاریخ معاصر ایران به بررسی علل و عوامل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی این شورشها در زمان ریاستجمهوری حجتالاسلام هاشمیرفسنجانی بپردازد. داستان با آغاز ریاستجمهوری هاشمی شروع میشود و ضمن نگاه کارشناسی اقتصادی و اجتماعی به تبعات تصمیمات اقتصادی هاشمی در فضای اجتماعی ایران در نیمه اول دهه 70 میپردازد.
داشتن آرشیو خوب، روایتی دقیق و مستند و همچنین مصاحبه با نزدیکان و تصمیمگیران اطراف هاشمیرفسنجانی و همچنین منتقدان سیاستهای اقتصادی دولت سازندگی توانسته کار با کیفیت و قابل قبولی را جمع کند تا آنجا که محسن هاشمی، فرزند حجتالاسلام اکبر هاشمیرفسنجانی پس از دیدن مستند «آن را تلاشی منصفانه در جهت روایت تاریخ معاصر دانست». این مستند ۸۰ دقیقهای که حاصل 2 سال کار پژوهشی و تولیدی است از این هفته در فضای دانشگاهی اکران میشود.
ارسال به دوستان
واکنش اسکار به انتقاد از حذف نماینده سینمای نیجریه
آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار در پی اعتراضها به حذف نماینده نیجریه در شاخه اسکار بینالمللی، بیانیهای صادر کرد. به گزارش ایسنا به نقل از واشنگتن پست، فیلم «شیردل» به کارگردانی «ژنویو ناجی» که امسال به عنوان اولین نماینده سینمای نیجریه در شاخه بهترین فیلم بینالمللی جوایز سینمایی اسکار انتخاب شده در نهایت از سوی آکادمی اسکار واجد شرایط رقابت در این شاخه شناخته نشد و حذف شد. حذف نماینده نیجریه در اسکار ۲۰۲۰ اعتراضهای فراوانی از سوی کارگردان فیلم تا فیلمسازانی چون «آوا دوورنای» را در پی داشت و به همین دلیل آکادمی با انتشار بیانیهای به این انتقادها پاسخ داد و نوشت: «هدف از اعطای این جایزه نیز همچنان معرفی و تقدیر از فیلمهایی است که خارج از آمریکا و به زبان غیرانگلیسی ساخته شدهاند. با بررسی فیلمهای معرفیشده از سوی کشورها برای اسکار ۲۰۲۰ متوجه شدیم فیلم «شیردل» نماینده نیجریه تنها ۱۱ دقیقه دیالوگ غیرانگلیسی دارد که این برخلاف قوانین شاخه بهترین فیلم بینالمللی است». بر اساس قوانین اسکار، یک فیلم بلند بینالمللی اثری است با مدت زمان بالای ۴۰ دقیقه که خارج از آمریکا ساخته شده و دیالوگهای فیلم عمدتا به زبانی غیر از انگلیسی است. «آوا دوورنای» کارگردان زن و سیاهپوست آمریکایی با انتقاد به این تصمیم آکادمی اسکار در صفحه توئیتر خود نوشت: «شما اولین نماینده تاریخ سینمای نیجریه در اسکار را به بهانه دیالوگهای انگلیسی حذف کردید، در حالی که انگلیسی، زبان رسمی این کشور است!»
ارسال به دوستان
نیما جاویدی از انتشار غیرقانونی «سرخپوست» انتقاد کرد
نگذاریم بالا رفتن از دیوار سینما عادی شود
کارگردان فیلم سینمایی «سرخپوست» از انتشار نسخه غیرقانونی و بیکیفیت این فیلم در شبکههای مجازی خبر داد. به گزارش «وطنامروز»، نیما جاویدی در یادداشتی نوشته است: «صفحات مجازی پر شده از نسخه غیرقانونی و بیکیفیت فیلم «سرخپوست» که از روی پرده برداشته شده است. متاسفانه برخورد با سارقان و قاچاقچیان فیلم سینمایی در فضای مجازی به هیچوجه قاطعانه و جدی نیست و دزدان با وقاحت و خیال راحت حالا دیگر فیلمها را از روی پرده سینما(!) میدزدند و انگار نه انگار! نگذاریم این دزدی و بالا رفتن از دیوار سینما تبدیل به امری عادی شود. باور کنید کار به جایی رسیده که بیم تجری میرود و امنیت و آرامش صاحبان فیلمها مختل شده است. به نمایندگی از طرف بیش از یکصد نفر از عوامل و دستاندرکاران فیلم سینمایی «سرخپوست» که ماحصل تلاش شبانهروزیشان در روز روشن به یغما رفته، از متولیان محترم برقراری امنیت در این حوزه میخواهم یکبار برای همیشه با برخورد قاطع و سریع خود ضمن برقراری آرامش به این اوضاع خاتمه دهند که دیگر دزدان مال مردم جرأت نکنند چنین بیپروا و گستاخانه در روز روشن اموالمان را به تاراج ببرند. در ادامه اطمینان دارم مخاطبان فهیم فیلمهای سینمای ایران حتی اگر فرصت دیدن این فیلم روی پرده سینما را پیدا نکرده باشند، به احترام خودشان هم که شده حاضر به دیدن نسخه بیکیفیت و پردهای فیلم نخواهند شد. نسخه با کیفیت فیلم برای مخاطبان عزیز بزودی در شبکه نمایش خانگی عرضه خواهد شد». ارسال به دوستان
6 فیلم تازهای که روی پرده سینماها رفت
فروش فیلمفارسی در بازی توقیف و توقف
از چهارشنبه گذشته و با تغییر ترکیب اکران، 6 فیلم به گیشه اضافه شده است. به گزارش «وطن امروز»، حضور 2 فیلم کمدی، یک فیلم جریان سیال ذهن، 2 فیلم کودک و یک فیلم نوجوان، چهره متفاوتی به ترکیب اکران داده است. از چهارشنبه ۱۵ آبان، «چشم و گوش بسته» فرزاد موتمن، «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا هنرمند، «مطرب» مصطفی کیایی، «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داسارگر، «تورنادو» به کارگردانی سیدجواد هاشمی و انیمیشن «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی روی پرده سینماها رفته است. فرزاد موتمن در حالی به سمت ساخت یک فیلم کمدی رفته است که «پوپک و مشماشاءالله» را پیش از این در این ژانر تجربه کرده بود. حالا موتمن بعد از «سراسر شب»، «خداحافظی طولانی» و «آخرین بار کی سحر رو دیدی»، «چشم و گوش بسته» را روی پرده دارد. این در حالی است که در فرآیند ساخت، خبری از آن منتشر نشد. «تورنادو» و «بنیامین» 2 فیلم دیگر ترکیب فعلی اکران هستند که در ژانر سینمای کودک دستهبندی میشوند. «تورنادو» را سیدجواد هاشمی در ادامه آثار پیشینش برای سینمای کودک ساخته است. سری فیلمهای «آهوی پیشونی سفید 1،2،3» با استقبال مواجه شد و اکنون او با «تورنادو» تلاش کرده جریان سینمای تخیلی را برای مخاطب کودک سرپا نگه دارد. «بنیامین» دیگر فیلم قرار گرفته در ترکیب فعلی اکران است. این انیمیشن البته دارای کاستیهای فراوانی در نوع روایت و کاراکترهاست که به گفته خود کارگردان به خاطر تکمیل نشدن مراحل پیشتولید است. حضور «بنیامین» به عنوان یک انیمیشن در چرخه اکران، البته میتواند امیدواریهایی را برای سینمای انیمیشن به همراه داشته باشد. «منطقه پرواز ممنوع» یکی دیگر از فیلمهای روی پرده است که به خاطر قرار گرفتن در ژانر نوجوان، امیدوار است بتواند از این ظرفیت استفاده کند. «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر، اولین محصول جریان جشنواره عمار است که بالاخره پس از 10 سال از برگزاری این رویداد، توانسته در چرخه واقعی اکران قرار بگیرد. «مطرب» ساخته مصطفی کیایی که احتمالا به خاطر ژانر کمدی و حواشیاش به پرفروشترین فیلم ترکیب فعلی اکران یا حتی
پرفروشترین فیلم اکران پاییز تبدیل شود، در روزهای اول بخوبی توانسته از ظرفیتهای تبلیغاتی که از هفته پیش و در پی توقف اکران «خانه پدری» به وجود آمد استفاده کند. عوامل «مطرب» با استفاده از بازی توقیف و توقف اکران، نام «مطرب» را به صدر اخبار سینمایی آوردند.
ارسال به دوستان
وزیر ارشاد از تأمین ۴۰ هزار تن کاغذ خبر داد
خروج از بحران؛ تا حدودی
وزیر ارشاد گفت: امسال تامین ۴۰ هزار تن کاغذ در حوزه نشر به منظور حمایت از ناشران برنامهریزی شده است که ۲۵ هزار تن به منظور کنترل بازار کاغذ و حمایت از ناشران ثبت سفارش شده که بخشی از آن توزیع شده و بقیه در حال توزیع است. به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی روز پنجشنبه در حاشیه سفر به استان سمنان اظهار داشت: امسال تامین ۴۰ هزار تن کاغذ در حوزه نشر به منظور حمایت از ناشران برنامهریزی شده که اکنون ۲۵ هزار تن در حال توزیع است. وی ادامه داد: تامین این میزان کاغذ شاید کافی نباشد اما به منظور حمایت از ناشران انجام شده و تا حدودی موجب کنترل شرایط بحران شده است. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چاب کتاب با وجود مشکلاتی مانند شرایط حوزه کاغذ افزایش داشته است. صالحی یادآور شد: نیمه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته در حدود 2 تا 3 درصد چاپ عنوانهای کتاب افزایش یافته که با وجود شرایط کاغذ این افزایش ارزشمند است. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|