|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطن امروز» با نجمالدین شریعتی مجری برنامه «ماه من»
ماه من علی است
عباس اسماعیل گل: این شبها از ساعت 3 صبح تا اذان صبح مخاطبان شبکه سوم سیما میهمان برنامه «ماه من» با اجرای نجمالدین شریعتی هستند؛ برنامهای که در نظرسنجی اخیر مرکز تحقیقات صداوسیما توانسته در جلب رضایت مخاطبان نمره قبولی دریافت کند و پخش آیتمهای مختلف و جذاب از تفاوتهای اصلی این برنامه با سایر برنامههای روتین سحرگاهی تلویزیون طی سالهای اخیر است که آیتمهایی چون «گفتوگو با حجتالاسلام کاشانی»، «پخش دعاها و مناجات اقوام»، «روایتگری بهروز شعیبی»، «روایتی از زندگی شهدا» و «سخنرانی حجتالاسلام سیدحسین هاشمینژاد» بسیار مورد توجه مخاطبان این برنامه قرار گرفته است. به همین بهانه گروه فرهنگی «وطن امروز» با نجمالدین شریعتی، مجری موفق این برنامه تلویزیونی گفتوگویی کرده است.
***
* ابتدا درباره حضورتان برای دومین سال متوالی در برنامه سحرگاهی «ماه من» صحبت کنید.
اگر صادقانه بخواهم بگویم بنده از ابتدا خیلی برای حضور و اجرای «ماه من» راغب نبودم که این موضوع دلایل مختلفی دارد؛ از ریسک بالای حضور در این پروژه سخت و نفسگیر گرفته تا مشقتهایی که به لحاظ شخصی برای حضور در برنامه 100 دقیقهای سحرگاهی داشتم اما سال گذشته با تاکید علی فروغی (رئیس شبکه 3 سیما) انجام این مسؤولیت را پذیرفتم که تنها پس از سپری شدن چند شب از آغاز برنامه بخوبی متوجه شدم اصرار مدیر شبکه برای حضورم در برنامه «ماه من» تصمیم درستی بود و خوشبختانه مخاطبان شبکه 3 بخوبی با حال و هوای «ماه من» مانوس شده و نجمالدین شریعتی را در قالب یک برنامه متفاوت سحرگاهی بخوبی پذیرفته بودند.
* از آنجا که سالهاست اغلب مردم اوقات سحرگاهی خود را با برنامههای رادیو سپری میکنند، حضور در یک برنامه سحرگاهی یک کار ریسکپذیر برای عوامل برنامه به شمار میآید؛ خود شما نگران دیده نشدن برنامه سحرگاهی «ماه من» نبودید؟
اینکه بسیاری از مردم طی سالها با برنامههای رادیویی در اوقات سحرگاهی انس گرفتهاند، حرف درستی است اما چند سالی بود فرزاد جمشیدی با برنامه سحرگاهیاش در شبکه یک سیما، پای بخش عمدهای از مردم را به برنامه سحرگاهی تلویزیون باز کرده بود که این مسأله راه را برای سایر برنامههای سحرگاهی تلویزیون هموار کرده اما متاسفانه جای فرزاد جمشیدی با لحن دلنشینش طی چند سال اخیر در قاب تلویزیون خالی است که امیدوارم دوباره شاهد حضورش در برنامههای سحرگاهی تلویزیون باشیم.
اما برنامه «ماه من» به لحاظ ساختاری کاملا فضای متفاوتی با برنامه پرمخاطب «ماه خدا»ی فرزاد جمشیدی دارد؛ از آیتمهای پرتعداد و متنوع گرفته تا مدت زمان بیشتر برنامه به تفاوتها و سختیهای تولید «ماه من» اضافه کرده است.
* معمولا برنامههای سحرگاهی تلویزیون در سالهای اخیر بدون آیتمهای مختلف روی آنتن میرفته است اما طی 2 سال اخیر «ماه من» با اجرای شما در این باره ساختارشکنی کرده است که این موضوع با توجه به ساعت پخش برنامه کمی پرریسک محسوب میشود.
سازندگان برنامه «ماه من» برای لحظه لحظه برنامه در 100 دقیقهای که زنده روی آنتن هستیم، برنامهریزی میکنند؛ از شروع تیتراژ پرشور برنامه گرفته تا آیتمهای پایانی برنامه، همگی با یک ریتم مشخص و منظم طراحی شده است. زیرا مخاطب برنامه سحرگاهی تلویزیون دنبال آرامش، مناجات، معرفت و حس معنوی متفاوتی است و تمام آیتمهای برنامه بر همین اساس روی آنتن میرود.
* به نظر شما کدامیک از آیتمهای برنامه، مخاطبان بیشتری جذب کرده است؟
مخاطبان برنامه سحرگاهی یک تفاوت عمدهای با مخاطبان سایر برنامههای تلویزیون دارند و آن اینکه معمولا در طول روز تلویزیون منازل روشن است و مردم کانالها را بالا پایین میکنند تا برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنند اما در مواقع سحرگاهی اینچنین نیست و مخاطبی که در آن وقت نیمهشب پای تلویزیون مینشیند، به دنبال تماشای برنامه ضعیف یا متوسط نیست که این موضوع کار ما را به مراتب سخت کرده است و بر همین اساس چندین آیتم مختلف طراحی شده که هر کدام یک ذائقه خاصی از مردم را جذب برنامه کند که در مجموع باید گفت همه آیتمهای برنامه «ماه من» مخاطبان خاص خود را دارد.
* این سخن شما درست و منطقی است اما به هر حال چند آیتم برنامه نسبت به سایر آیتمها سروصدای بیشتر به پا کرده است.
به هر حال برخی آیتمهای برنامه «ماه من» شاید بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار میگیرد، به عنوان مثال آیتمهای ذکر فضائل امیرالمونین(ع) از زبان حجتالاسلام کاشانی، خواندن روایتهای ادعیه با لحن دلنشین بهروز شعیبی و متن امیرعلی نبویان و سخنرانی حجتالاسلام سیدحسین هاشمینژاد در برنامه «ماه من» مخاطبان را با چالشهای ذهنی خوبی مواجه کرده است.
اما بخش دیگری از برنامه که مورد توجه قرار گرفته؛ آیتم «مناجاتهای نواحی» است که به موسیقی نواحی اختصاص دادهایم که در ایام نوروز و روزهای کرونایی به شهرهای مختلفی همچون تربت جام، شمال کشورمان سمت کیاسر و مازندران، بوشهر، سیستانوبلوچستان و کردستان رفتیم و مناجاتهایی را با اساتید محلی و نغمههای محلی ضبط کردیم.
البته بخش «معرفی شهدا» هم از آن دسته آیتمهاست که شخصا خیلی برایم جذاب است، زیرا بخشی است که نیاز به روایتگری داشت که مردم با خاطراتشان مأنوس شوند؛ آدمهایی که مثل خودمانند و آسمانی شدند، مثل شهدای مقاومت، دفاعمقدس و مدافع حرم. بخشی که به برنامهمان اضافه کردیم روایتگری جبهه و جنگ است. روایتگری میآید که ما را به جنگ با حال و هوای رمضانی میبرد که به نظرم برای مخاطبان جذابیت خاص خود را دارد. اما متاسفانه به رغم حضور برخی روایتگرهای حرفهای همچنان در اینباره با ضعف مواجهیم و همانطور که چند روز پیش مقام معظم رهبری درباره نقش شهید آوینی در روایتگری فرمودند، در این حوزه هم نیاز به وجود روایتگرهای حرفهای به چشم میخورد.
* البته برخی آیتمها با حاشیه هم مواجه شده است؛ مثل آیتم سخنرانی حجتالاسلام حامد کاشانی درباره فضائل امام علی(ع).
در ابتدا باید نکته مهمی درباره الزامات آیتم ذکر فضائل حضرت علی(ع) توسط حجتالاسلام حامد کاشانی عرض کنم؛ امیرالمؤمنینی که مظلومیتش تمام عالم را فراگرفته است و این فضائل بحمدالله کام ما را در سحرها شیرین میکند. توجه به این مباحث، امسال «ماه من» را علوی کرده است و مردم هم از آن استقبال کردهاند. حجتالاسلام کاشانی به اعتقاد بنده از نخبگان جامعه علمی امروز محسوب میشود که با بیانی محترمانه معارف ناب شیعه را از دریچه جدیدی بیان میکند و اینکه معرفت به مولا علی(ع) در حین تولید این آیتم بر جذابیتهای آن افزوده است.
در واقع هدف اصلی حجتالاسلام کاشانی در این آیتم تلنگری بر همه شیعیان محسوب میشود که از منابع زیبایی چون نهجالبلاغه دور نمانیم و فضائل امیرالمومنین را با رنگ و بوی «علیوار» بشناسیم.
* به هر حال آیتم سخنرانی حجتالاسلام کاشانی با برخی حواشی در فضای مجازی مواجه شد.
متاسفانه برخیها در این باره بیمعرفتی میکنند و با تقطیع صحبتهای حجتالاسلام کاشانی در فضای مجازی شیطنت میکنند اما حامد کاشانی مباحث را طوری هوشمندانه هدایت میکند که به اهلسنت و گروههای دینی برنخورد و شائبهای ایجاد نکند. خوشبختانه ایشان در کارشان عالمند و با تدبیر و توانمندی، مباحث را بخوبی پیش میبرند.
اما اگر قرار باشد از عرفانهای کاذب فاصله بگیریم باید با معرفت به شناخت راهی دست یابیم که مولا علی(ع) با تمام سختیهای دورانشان پیمودهاند و ما در «ماه من» از حکمتهای نهجالبلاغه بهره میبریم که در نهایت به این نتیجه برسیم هر کدام از ما میتواند یاور واقعی علی(ع) باشد.
از سوی دیگر برخیها شاید بگویند طرح این مباحث در این آیتم چه ضرورتی دارد که در پاسخ به این عده باید گفت کسب شناخت حقیقی از امیرالمومنین موضوعی بسیار پیچیده است که برای این موضوع باید با تمام رویدادهای تاریخی مربوط به حضرت علی(ع) همراه شویم و آنگاه است که متوجه میشویم سلمانها و ابوذرها چه حس و حال زیبایی از درک محضر مولا داشتهاند.
البته توجه داشته باشید ما در این برنامه نوایی از استاد کریمخانی پخش میکنیم که در تصویرها حرم امام رضا(ع) را نشان میدهد؛ زائرانی که اهل تسنناند و با دست بسته نماز میخوانند. اهل تسننی که به امام علی(ع) نیز ارادت دارند. اهلتسنن را نباید خدای ناکرده با برخی گروههای تندرو یکی بدانیم. بحثهایی که در برنامه «ماه من» مطرح میشود در تمام مسلمانان واقعی مشترک است که امیرالمومنین(ع) چنین خصلتها و ویژگیهایی داشتند. این بحثی نیست که به افتراق بینجامد، بلکه ایجاد وحدت میان شیعه و اهل سنت بر محور مولا علی(ع) از مهمترین اهداف این آیتم است.
* به عنوان سوال پایانی درباره عنوان «ماه من» برای این برنامه و استعارههایی که در ذهن مخاطب ایجاد میکند توضیح میدهید؟
از آنجا که ماه رمضان، ماه عاشقی بندگان به خداوند، پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) است، عنوان «ماه من» یک اسم چندوجهی برای برنامه است که هر مخاطب پس از دیدن برنامه تفسیر خاص خود را از عنوان «ماه من» دارد به طوری «ماه من» برای برخیها «ماه علی (ع)» تلقی میشود، برای عدهای «ماه امام زمان» محسوب میشود و حتی بنده در یکی از برنامهها از اسم «خدای ماه من» استفاده کردم. به هر حال «ماه من» برای هر کسی با توجه به حس و حال آن لحظه، خود یک استعاره جداگانه دارد.
ارسال به دوستان
توضیحات مهدی فرجی درباره شروع به کار پروژههای تلویزیونی
جزئیاتی تازه درباره «نیوجرسی» و «نونخ»
تهیهکننده سریال «نونخ» به کارگردانی سعید آقاخانی از ادامه نگارش فصل سوم این سریال خبر داد و اظهار امیدواری کرد تولید آن در تابستان امسال آغاز شود. مهدی فرجی درباره شروع به کار پروژههای تلویزیونی و سریالهایی که به دلیل کرونا متوقف شده بودند، گفته است: سیاستهای بهداشتی، سازمان صداوسیما با پیشبینی لوازم ضدعفونی و استریل کردن لوکیشنها اجازه داده است که تولید پروژهها از سر گرفته شود. به گزارش مهر، فرجی افزود: ابزارآلات لازم برای ضدعفونی محیط و لوکیشن در اختیار گروهها قرار گرفته و تقریبا همه موارد لازم پیشبینی و توصیه شده است تا با رعایت این موارد پروژهها یکبهیک کلید بخورد. وی درباره تولید «نیوجرسی» به کارگردانی مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری که قرار بود پیش از اینها کلید بخورد نیز توضیح داد: ساختوساز دکورهای این سریال انجام شده و پیشتولید در مرحله آخر است تا سریال بزودی کلید بخورد. فرجی درباره تولید «نونخ» به کارگردانی سعید آقاخانی که در فصل دوم قصه آن به یک باره پایان یافت نیز گفت: فصل سوم «نونخ» در حال نگارش است، قصه تا حدودی در ادامه فصل دوم است و تنها مدت زمانی از ماجراهای فصل دوم میگذرد. وی در پایان درباره دیگر جزئیات فصل سوم «نونخ» و زمان کلید خوردن آن بیان کرد: فیلمنامه فصل سوم ۱۵ تا ۱۷ قسمت خواهد بود. هنوز زود است درباره زمان کلید خوردن آن چیزی بگوییم ولی امیدواریم در همین تابستان کلید بزنیم. ارسال به دوستان
پخش آنلاین تازهترین فیلم ستاره بالیوود در آمازون
آمیتاب باچان: خوشحالم که بخشی از تغییر هستم
فیلم سینمایی «گلابو سیتابو» که با بازی «آمیتاب باچان» به صورت جهانی در سایت «آمازون» پخش میشود، باعث شده این بازیگر از این اقدام تقدیر کرده و بگوید: خوشحالم که بخشی از این تغییر هستم. به گزارش «وطن امروز»، فیلم کمدی هندیزبان «گلابو سیتابو» با بازی کهنهکار سینمای بالیوود «آمیتاب باچان» (پیکو) و «ایوشمن خورانا» هنرپیشه برتر هند، در تاریخ ۱۲ ژوئن به طور مستقیم در آمازون پرایم منتشر میشود. آنطور که ورایتی نوشته است: این فیلم قرار بود در ماه آوریل در سالنهای سینما اکران شود که به خاطر پاندمی کرونا لغو شد. رئیس «آمازون پرایم» هند هم گفته است دوست دارند به خواست مشتریان خود گوش کنند و این فیلم یکی از مهمترین فیلمهای سال بود که انتظار زیادی برای تماشای آن وجود داشت و با این کار آنها تلاش دارند تا آثار برتر سینمایی را از طریق آمازون در دسترس مخاطبان خود بگذارند. آمیتاب باچان که ۵۱ سال در صنعت فیلمسازی هند حضور داشته برای اولین بار با فیلمش وارد یک پلتفرم دیجیتال شده است. آمیتاب باچان در این باره با انتشار پستی نوشت: سرگرمی خانوادگی از این قدرت برخوردار است که مرزهای جغرافیایی را از میان بردارد. از این بابت خوشحالیم که مخاطبانمان در سراسر جهان میتوانند «گلابو سیتابو» را تماشا کنند. وی همچنین نوشت: افتخار میکنم که بخشی از یک تغییر دیگر در حرفهام به عنوان یک بازیگر هستم. ارسال به دوستان
پاسخ متفاوت محسن چاوشی به کنایههای زشت همسر خواننده لس آنجلسی
یا علی محسن چاوشی
«بوی گندتان همه جا پیچیده...». این بخشی از پاسخ محسن چاوشی بود که در پاسخ به طعنههای زننده و زشت همسر یکی از خوانندگان لسآنجلسی، در صفحه خود منتشر کرد. به گزارش «وطن امروز»، 3 روز پیش محسن چاوشی با انتشار متنی در صفحه خود نسبت به امام علی(ع) ابراز ارادت کرد و نوشت: «با یدالله و با تیغ علی ذوالفقار / سینه گردنکشان / اذن دهد میدرم». پس از این متن، همسر یکی از خوانندگان لسآنجلسی با کنایههایی زشت و زننده، چاوشی را مورد توهین قرار داد. واکنش وی که اخیرا نیز با حضور در عربستان در برنامهای برای تولد شاه سعودی حضور پیدا کرده بود، مورد انتقاد کاربران شبکههای اجتماعی از طیفهای مختلف قرار گرفت. با این حال، محسن چاوشی نیز توهین او را بیپاسخ نگذاشت و نوشت: «از حق علی نمیگذرم».
وی سپس شعری در انتقاد از توهینی که به او شده بود، منتشر کرد:
تعفن!
رایحه تخمیر است/ که قهقههزنان میپیچد/ به مشام و جیبهایِ بیگناه/ و البته بیچاره گوشهای عربدهخواه
تعفن! کجفهمی است و روخوانی / و هیجان لحظهای دیده شدن / و البته شنیده شدن/ غیرِ جغرافیای
بد مست پرعربده/ و کفشهای طلا یادمان باشد/ آن دو جفت، دوازده اعدامی بود / زیر پای شما به عربستان/ اگر طلاست نعلینتان/ ما هنوز رختمان عزاست/ به سبزی و نان زندهایم / البته بدون بیخندان رفسنجان./ عربده نکش شبه ماه!/ کمی آرام بتیغان/ بیا اینجا / و کمی مزه کن پوست شیر را/ کمی بخوان و اندکی گوش باش/ جای نوشیدن و چرخیدن./ من از تو داغ ترم / ادای داغ در نکن/ که شمشیر ذوالفقار من / مست میدان است/ و آماده به گردنکشان / جیببران و عربدهکشان.../ و البته / یاد عربدهکشی دیگر افتادم متعارف/ همان که پشیمان است «/ مثل سگ/» و افتخار میکند / به کاباره/ و شهامت تهران ندارد!/ یا علی...
گفتنی است روز پنجشنبه تازهترین قطعه چاوشی نیز منتشر شد که ترانهاش را خودش گفته است. در بخشی از ترانه قطعه تازه وی آمده است:
من جلد تو هستم
بر بام تو هستم
تو شمس منی، من
خورشید پرستم
ارسال به دوستان
دعاى روز بیست و دوم ماه رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
«اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَکَ وأنـْزِل علیّ فیهِ بَرَکاتِکَ وَوَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِکَ واسْکِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِکَ یا مُجیبَ دَعْوَه المُضْطَرّین؛
خدایا بگشا به رویم در این ماه درهاى فضلت و فرود آر برایم در آن برکاتت را و توفیقم ده در آن براى موجبات خوشنودیات و مسکنم ده در آن وسطهاى بهشت اى اجابتکننده خواستهها و دعاهاى بیچارگان».
ارسال به دوستان
تلویزیون
ادامه تصویربرداری «زمین گرم»
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «زمین گرم» به کارگردانی سعید نعمتالله از سر گرفته شد. به گزارش فارس، تصویربرداری سریال «زمین گرم» به کارگردانی سعید نعمتالله که سال گذشته آغاز شده بود، چند ماه به دلیل شیوع کرونا متوقف شد اما بتازگی تصویربرداری این سریال به طور مجدد آغاز شده است و بازیگران مقابل دوربین نعمتالله رفتهاند. نگارش سریال «زمین گرم» توسط سعید نعمتالله ادامه دارد و تدوین نیز به صورت همزمان در حال انجام است. نعمتالله تا به حال سریالهای برادر جان، زیر پای مادر، پشتبام تهران، دیوار، مدینه، جراحت، زیر هشت، میکائیل، مادرانه، رستگاران، شیدایی و... را برای تلویزیون به نگارش درآورده است.
***
«تقدیر» برای دهه فجر آماده میشود
سریال ۳۰ قسمتی «تقدیر» به نویسندگی تاجبخش فناییان برای دهه فجر تولید میشود. به گزارش «وطن امروز»، سریال ۳۰ قسمتی «تقدیر» به تهیهکنندگی بهادر اسدی در مرحله پیشتولید قرار دارد. این سریال که برای دهه فجر تلویزیون تدارک دیده شده است، قرار است در بهمن سال ۱۴۰۰ به روی آنتن برود. داستان سریال «تقدیر» درامی عاشقانه درباره انقلاب است که در سالهای ۵۴ تا ۵۸ رخ میدهد و در ادامه به زمان حال میرسد. تاجبخش فناییان نویسندگی این سریال را به عهده دارد. وی پیش از این نگارش سریال «همه بچههای ما» را برای تلویزیون بر عهده داشته است. پیشتولید این سریال قبل از شروع سال آغاز شد اما به دلیل توقف همه سریالها به دلیل شیوع کرونا، متوقف شد و این روزها دوباره از سر گرفته شده است.
ارسال به دوستان
واکنش انتظامی به اعتراض «خانه سینما»
رئیس سازمان سینمایی در توئیتی اعلام کرد شورای صنفی نمایش قرار نیست جز خانه سینما در مکان دیگری تشکیل شود. به گزارش مهر، در پی انتشار نامه اعتراضی خانه سینما خطاب به حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی و هشدار این نهاد صنفی درباره احتمال تشدید کشمکشها بر سر حواشی به وجود آمده پس از برگزاری اولین نشست شورای صنفی اکران، انتظامی در توئیتی بر اهمیت «نهادهای مدنی» از نگاه دولت و سازمان سینمایی تأکید کرد. رئیس سازمان سینمایی در توئیتی که ساعتی پس از انتشار نامه خانه سینما منتشر کرد، بر این نکته هم تأکید کرد که شورای صنفی نمایش تنها در خانه سینما تشکیل جلسه خواهد داد. در توئیت انتظامی آمده است: «شورای صنفی نمایش قرار نیست در جایی غیر از خانه سینما تشکیل شود. با یک خبر نادرست به دنبال ایجاد نگرانی صنفی و دوقطبیسازیاند. دولت متوجه اعتبار نهادهای مدنی هست. من هم که خاستگاه صنفی دارم، در پاسداری از این سیاست دولت جدیترم، چرا که قدر و قدرت نهادهای مدنی را میدانم».
ارسال به دوستان
«صورت زخمی» بازسازی میشود
کارگردان «مرا با نام خودت صدا کن» برای ساخت و بازسازی فیلم تحسینشده «صورت زخمی» با فیلمنامه برادران کوئن انتخاب شد. ورایتی نوشت: بازسازی فیلم «صورت زخمی» در حالی است که ایتن و جوئل کوئن آخرین بازنویسی فیلمنامه را انجام دادهاند و لوکا گوادانینو برای کارگردانی فیلم انتخاب شده است. فیلم جدید نیز با تمرکز بر مهاجرت ساخته میشود که در 2 فیلم قبلی محصول سال ۱۹۳۲ و ۱۹۸۳ در مرکز داستان بود و قصه در لسآنجلس رخ میدهد. گوادانینو کارگردانی فیلمهای معتبری را انجام داده و بتازگی بازسازی فیلم ترسناک «سوسپیریا» محصول ۱۹۷۷ به کارگردانی داریو آرجنتو را برای آمازون انجام داده است. این فیلم با بازی داکوتا جانسون، تیلدا سوئینتون و کلویی مورتس ساخته شد. وی کارگردانی درام «مرا با نام خودت صدا کن» را بر عهده داشت که نامزدی اسکار بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را نیز برایش به همراه داشت. از 3 سال پیش خبرهایی مبنی بر بازسازی «صورت زخمی» مطرح شده بود و مدتی از آنتونی فوکوآ به عنوان کارگردان آن یاد میشد.
ارسال به دوستان
«سوار بر باد» روایتی متفاوت از جنگ خندق
«سوار بر باد» اثر محمد رودگر داستان یکی از جنگهای حضرت علی(ع) است که از زبان یک اسب برای نوجوانان نقل میشود. به گزارش مهر، اسب عمرو بن عبدود راوی کتاب «سوار بر باد» است. او داستانش را از زمانی نقل میکند که از مکه تا یثرب در سفر است و کمی پیشتر درباره جوانی شنیده است که تنها برای خدای کعبه شمشیر میزند. اسب جوان در ادامه سفرش دچار چالشهایی در تشخیص سره از ناسره میشود. او تا همین لحظه همراه همیشگی بزرگترین جنگاور عرب یعنی صاحبش بوده است اما ممکن است بزودی سرنوشتش تغییر کند. «سوار بر باد» که با تصویرگری هاجر سلیمینمین همراه شده روایتی متفاوت از جنگ خندق است. «سوار بر باد» که مناسب نوجوانان بالای ۱۱ سال است، در عین حال به چاپ دوم رسیده است و شمارگان آن ۵ هزار نسخه شد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|