|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
هر روز خبر تازهای پیرامون تولید فصل چندم یکی از سریالهای پخش شده رسانهای منتشر میشود!
سریسازی توجیه دارد؟
گروه فرهنگوهنر: خبرها درباره سریسازیهای تلویزیون حالا به وضعیت جالبی رسیده است؛ بچه مهندس 4، پایتخت 7، نونخ 3، زیرخاکی 2 و حکایتهای کمال2 و 3 و چند اثر دیگر که در فصل دوم خود ساخته خواهند شد، سریالهایی هستند که درباره تولید فصل تازهشان هر روز خبری منتشر می شود. خبرهایی که درباره نگارش، پیش تولید و تولید فصل تازه برخی سریالها مطرح میشود از جهات مختلف تعجببرانگیز است و البته درباره برخی سریالهای دیگر لازم است. در واقع نمیتوان نگاه ثابتی به مسأله «سریسازی» داشت و بسته به هر سریال قابل تحلیل است.
یکی از مسائلی که اخیرا تلویزیون با آن مواجه است اعتنای عجیب و غریب به نظرسنجیهای مرکز تحقیقات صداوسیما یا ارجاعاتی است که به تلویبیون میشود. این مسأله اگر معیار اصلی رتبهبندی سریالها و اعطای مجوز برای تولید قسمتهای بعدی آنها باشد، به غیر از سوال برانگیز بودن، قابل انتقاد هم هست. چرا که تولید هر سریال با هزینه و صرف بودجه همراه است و از این منظر میتوان سوال کرد که چرا باید فصل چندم یک سریال صرفا به خاطر اینکه فصل قبلی توفیقاتی از جهت مخاطب داشته، تولید شود؟ جالب آنکه خود «فصل چندم بودن» باعث میشود نظارت کمتری از سوی مدیران صداوسیما روی سریالها باشد. چرا که تولیدکنندگان این نوع از سریالها، با این پیش زمینه که تلویزیون به آنها احتیاج دارد، وارد تولید میشوند. طبیعت این چنین رویهای کاهش کیفیت است. البته استثنائاتی مانند چند سری از پایتخت هم وجود دارد که جز فصل آخر، رفتهرفته شکل و قوام مناسبتری گرفت. اما در برخی دیگر از سریالها دلیل ساخت سریهای بعدی واقعا مشخص نیست. بچه مهندس 3، اگر چه با مخاطب نسبی همراه بود اما مبتنی بر بچه مهندس 2 تولید شد که بشدت ضعیف بود. با ماجرایی تکراری و قصهای که زیر متوسط نمره میگرفت. در عین حال به نظر میرسد درباره کیفیت بچه مهندس 3 نیز با اغراق مدیران رسانه ملی مواجه بودیم، چرا که به نظر ما فصل سوم بچه مهندس نیز آنچنان سرتر از فصل دوم نبود ولی به نحوی پیرامونش تبلیغ شد که گویی اثری کمنظیر در تلویزیون است. در همان برهه پخش نیز پیرامون این سریال نوشتیم که «بچه مهندس» قصه زندگی جواد جوادی است و از همان فصل اول تا اینجا نیز قصه اصلی آن روایت زندگی او بوده و باید باشد اما در این فصل موضوعات متعددی از جمله فعالیتهای تحقیقاتی دکتر توفیقی، ماجرای ترور او، فعالیتهای شرکت وصال و برادری که ناصالح است، در کنار خواهری که عاشق دوست جواد جوادی شده، قصه سینا ماهر، ماجرای شخصیت سعید و اتفاقات پیش آمده برای او، قصه زندگی بیبی و. . . همه قصههای فرعیای هستند که نمایش آنها قصه اصلی را که باید در ارتباط با زندگی جواد جوادی باشد، به حاشیه برده است. و نقصهایی علاوه بر اینها که کم نیستند. حالا خبر رسیده که بچه مهندس 4 هم در حال نگارش است. حسن وارسته، نویسنده سریال «بچه مهندس ۴» درباره شروع زمان نگارش این سریال هم صحبت کرده و گفته است: تلاشمان این است که از روزهای پایانی تیرماه وارد مرحله نگارش شویم. این روزها در حال ایدهپردازی برای قصه «بچه مهندس۴» هستیم و اولویتمان رسیدن به قصههای اجتماعی و به روز است. از طرفی مشکلهای جوانها در جامعه ما یکی از موضوعاتی است که میتوان از آن به عنوان دستمایه یک سریال استفاده کرد. نویسنده سریال «بچه مهندس4» ادامه داده است: ترکیب گروه نویسندهها تغییر کرده است و در فصل 4 سمیه تاجیک و فرید قبادی من را در نگارش همراهی میکنند.
این وضعیت برای «حکایتهای کمال» هم مطرح است. به نظر میرسد درباره توفیق این سریال نیز کمی اغراق شده است که حالا خبر از پیشتولید فصل بعدی این سریال رسانهای شده است. سال گذشته سریالی تحت عنوان «حکایتهای کمال» برای شبکه دو ساخته و به پخش رسید، سریالی که اقتباسی از کتابی به همین نام و نوشته محمد میرکیانی بود. قدرتالله صلحمیرزایی درباره تولید فصلهای بعدی این سریال گفته است: بزودی و بعد از عقد قرارداد فیلمنامه کار وارد مرحله پیش تولید میشود. نویسندههایمان همان افرادی هستند که فصل یک را به نگارش درآورده بودند. آقای امیرجهانی و گروهشان (آزاده محسنی، نسیم عرب امیری و...) کار نگارش این سریال را در فصل ۲ و ۳ به عهده خواهند داشت.
اگر چه تولید سریال در خارج از تهران یکی از مزیتهای سریالیهایی مانند پایتخت و نونخ به حساب میآید اما اصرار برای پیوسته ساختن سریالها دامنگیر این سریالها نیز شده است. به نحوی که هنوز نونخ 2 تمام نشده خبرهایی پیرامون نگارش نونخ 3 به گوش میرسد. علاوه بر همه مزایایی که ادامه تولید سریالهای پرمخاطب دارد، اما وقتی فصل دوم سریال، گروگان فصل سوم باشد، طبیعی است که باز آنچه قربانی میشود مسأله کیفیت است. یک مسأله دیگر هم وجود دارد. برای نگارش قصهای نو، بدیع و تازه، نویسنده حتما با سختی بیشتری مواجه است. اما وقتی یک سریال روی فصول قبلی بنا شود، طبعا دارای یک قصه مرکزی و شخصیتهای از پیش آماده است و نویسنده کار سختی پیش رو ندارد.
اگر چه سریسازی و تولید سریال در چند فصل اتفاقی نامتعارف در سریالسازی نیست و تلویزیونهای دنیا نیز تجربیات مشابه (موفق یا شکست خورده) در این ماجرا دارند، اما اینکه در سالهای اخیر این ماجرا به یک رویه تبدیل شده کمی سوال برانگیز است. چرا که عمدتا سریسازی با کاهش کیفیت همراه بوده است. اینکه مواجهه تلویزیون و مدیرانش با هر سریالی که از مخاطب 30 درصدی عبور میکند، این باشد که به سراغ ساخت فصل بعدیاش بروند، یعنی روز به روز با آثار ضعیفتری مواجه خواهیم بود. از طرفی ذائقه مخاطب نیز پایین میآید.
شاید در نتیجه همین رفتار و رویکرد است که کیفیت سریالهای تلویزیون با سریالهای سالهای نه چندان دور فاصله جدی دارد؛ سریالهایی که فصل دوم، سوم و چهارمشان ساخته نمیشد اما در خاطرهها ماندگارتر از سریدوزیهای این روزهای تلویزیون بودند.
ارسال به دوستان
آمارهای نگرانکننده از اوضاع آشفته بازار کتاب خبر میدهد
وضعیت نشر: نیمهخاموش!
در حالی که بیش از دوسوم از تیر ماه گذشته اما تنها 2 هزار و ۲۴۰ عنوان کتاب منتشر شده است؛ آماری که یکسوم آمار ماههای گذشته است. به گزارش «وطن امروز»، اوضاع بازار نشر در این روزهای کرونایی بهشدت آشفته شده است و هر روز نیز بر این آشفتگی افزوده میشود. بر اساس آنچه خبرگزاری تسنیم گزارش داده، دوره قرنطینه فروردینماه موجب شد ناشران هیچ کتابی منتشر نکنند. آمارها نشان میدهد ناشران اردیبهشت و خرداد و حالا تیر هم نهتنها جبران فروردین را نکردهاند، بلکه با کاهش قابل توجه در میزان انتشار عناوین نیز مواجه بودهاند. آمارهای خانه کتاب نیز نشان میدهد از ابتدای تیرماه تاکنون که بیش از دوسوم از ماه گذشته است، تنها 2 هزار و 240 عنوان کتاب منتشر شده است. از این تعداد 1533 عنوان تألیف و 707 عنوان ترجمه بوده است. همچنین هزار و 438 عنوان چاپ اول و 802 عنوان نیز چاپ مجدد بوده است. شمارگان کتابهای منتشرشده نیز نشان از ضعف در بدنه نشر دارد، زیرا تنها 2 میلیون و 438 هزار و 167 نسخه کتاب در تیرماه منتشر شده است؛ یعنی شمارگان کتابها زیر 1000 نسخه بوده است. بیشترین کتابهای منتشرشده در تیرماه به حوزه ادبیات با 437 عنوان کتاب اختصاص داشته است. ناشران کودک و نوجوان نیز296 عنوان کتاب چاپ کردهاند که از این میان 161 عنوان تألیف و 135 عنوان ترجمه بوده است. 181 عنوان از کتابهای کودک نیز تجدید چاپ و 115 عنوان چاپ اول بوده است. خردادماه البته وضع نشر به نسبت تیرماه بسیار بهتر بوده است. خردادماه امسال شاهد انتشار 7 هزار و 447 عنوان کتاب بودهایم که از این میان 5 هزار و 263 عنوان کتاب تالیف و 2 هزار و 169 عنوان تجدید چاپ بوده است. 4 هزار و 512 عنوان از کتابهای خرداد چاپ اول و 2 هزار و 935 عنوان نیز چاپ مجدد بوده است. اگر سری هم به آمارهای نشر در اردیبهشتماه بزنیم، شاهد افزایش 9 درصدی در انتشار تعداد عناوین نسبت به دوره زمانی مشابه سال گذشته هستیم که میتوان گفت این 9 درصد، جبران عدم انتشار کتاب در فروردینماه است؛ اردیبهشتماه سال جاری 8 هزار و 123 عنوان کتاب چاپ شده است. بیشترین افزایش در ردههای کودک و نوجوان به میزان 67 درصد، کلیات به میزان 66 درصد، موضوعات هنـر 46 درصـد و تاریخ و جغرافیا 31 درصد بوده و بیشترین کاهش هم در ردههای کمک درسی و آموزشی به میزان 38 درصد و زبان به میزان 16 درصد بوده است».
این البته یک سوی این ماجراست؛ از آن طرف هنوز سرنوشت برگزاری نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران مشخص نیست و حتی بر اساس شنیدهها، قرار بود این نمایشگاه مردادماه برگزار شود که به دلیل اوجگیری مجدد شیوع بیماری کرونا در کشور، برگزاری آن در این ماه منتفی شده است. حالا همه نگاهها به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در صورت عدم برگزاری نمایشگاه کتاب در سال جاری، قرار است هزینههای در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه در کدام بخشهای مرتبط با حوزه کتاب خرج شود بویژه در شرایط فعلی هم ناشران به دلیل از دست رفتن فرصت نمایشگاه یکی از مهمترین منابع درآمدی خود را از دست دادهاند و هم کتابفروشیها به دلیل شیوع بیماری کرونا و ترس عمومی از حضور در اماکن بسته، از رونق قبلی برخوردار نیستند. با توجه به قوت گرفتن احتمال عدم برگزاری نمایشگاه در سال جاری، به نظر میرسد بهتر است وزارت ارشاد زودتر برنامهاش را برای حمایت از اقتصاد نحیف صنعت نشر در سال جاری و با توجه به شرایط موجود، اعلام و عملیاتی کند.
ارسال به دوستان
تلویزیون
«آفتاب شرقی» به آنتن برگشت
پخش برنامه تلویزیونی «آفتاب شرقی» از امروز با حضور کارشناسان دینی با موضوعات متنوع از سرگرفته میشود. به گزارش «وطن امروز»، در سری جدید برنامه تلویزیونی «آفتاب شرقی» که هر روز قبل از اذان ظهر و به مدت 15 دقیقه پخش میشود، موضوعاتی چون سبک زندگی دینی، روابط در خانواده و زیست مؤمنانه، دعاهای قرآنی، بازخوانی نگرانیهای پیامبر، شرح دعای جامعه کبیره و اخلاق بندگی مطرح میشود. کارشناسانی که از شنبه تا پنجشنبه همراه این برنامه خواهند بود به ترتیب حضور عبارتند از: خانم ظهیری، حجتالاسلام کرمی، حجتالاسلام رفیعی، حجتالاسلام علیپناه، خانم دکتر حاجعبدالباقی و حجتالاسلام مؤمنی. اجرای این برنامه را دکتر ندا ملکی، کارشناس مسائل دینی برعهده دارد. برنامه «آفتاب شرقی» کاری از گروه معارف شبکه یک سیماست که با تهیهکنندگی سعید عباسی، شنبه تا پنجشنبه و با اجرای هادی صلحجو، علیرضا قوامی و ندا ملکی پخش میشود.
***
«جنگ دوستداشتنی!» روایت میشود
مجموعه طنز «جنگ دوستداشتنی!» به کارگردانی حسین همایونفر محصول گروه مستند روایت فتح در 30 قسمت 30 دقیقهای آماده پخش از سیما شد. به گزارش «وطن امروز»، مجموعه «جنگ دوستداشتنی!» به خاطرات شیرین و جذابی از رزمندگان 8 سال دفاعمقدس با میزبانی و اجرای اصغر نقیزاده پرداخته است. در خلاصه این مجموعه طنز تلویزیونی آمده است: «هیچ جنگی دوستداشتنی نیست اما آدمهای جنگ گاهی دوست داشتنین، هیچ زخمی بدون درد نیست اما جای زخمها گاهی دوست داشتنین، هیچ سربازی عاشق جنگیدن نیست اما وقتی دفاع از خاک باشه جنگیدن هم گاهی دوست داشتنیه، هیچ مادری رضاش به مرگ فرزند نیست اما وقتی شهادت باشه، مرگ هم گاهی دوست داشتنیه، هیچ دورانی سراسر دوست داشتنی نیست اما توی مرور خاطرات، گاهی حتی جنگ هم دوست داشتنیه». عوامل این پروژه عبارتند از، طراح و کارگردان: حسین همایونفر؛ تحقیق و پژوهش: یوسف شمشیری؛ هماهنگی و برنامهریزی: امیر صادقی؛ تصویربردار و نورپرداز: حسن سیدی پریشان؛ صدابردار: امیرعباس کیاپور؛ موسیقی: محمد فرشتهنژاد. مجموعه طنز «جنگ دوستداشتنی!» در 30 قسمت 30 دقیقهای بزودی از شبکههای سیما روی آنتن میرود.
***
نمایشگاه تصویری بزرگترین نقاشان جهان در شبکه ۴
«نمایشگاه تصویری بزرگترین نقاشان جهان» در قالب مجموعه «چهار سوی علم» به نمایش درمیآید. به گزارش «وطن امروز»، «نمایشگاه تصویری بزرگترین نقاشان جهان» محصول 2018 انگلستان است که در این مجموعه آثار برخی از مشهورترین هنرمندان صاحب سبک در قالب نمایشگاهها در سراسر جهان مورد بررسی قرار میگیرد. پخش این مجموعه در 7 قسمت از روز یکشنبه 22 تیرماه در شبکه چهار سیما آغاز میشود. در قسمت اول این مستند آثار ادوارد مانه، پدر هنر مدرن نمایش داده میشود و مورد بررسی قرار می گیرد. بررسی آثار ادوارد مونگ، خالق تابلوی جیغ در نمایشگاهی به مناسبت صدوپنجاهمین زادروز وی در قسمت دوم این مجموعه صورت میگیرد. مجموعه «چهار سوی علم» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما از یکشنبه تا چهارشنبه ساعت 22 روی آنتن شبکه چهار سیما میرود.
ارسال به دوستان
«من هیچ کاره بودم» منتشر شد
من هیچ کاره بودم؛ خاطرات حاج حسن روحانینژاد، جهادگر و خیر خستگیناپذیر تبریزی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، این کتاب قصه خودنوشت مردی 80 ساله است که در زندگیاش هر لحظه که خواسته بایستد و نفسی تازه کند، چشمش به کمبودها و رنجهای دیگران افتاده و همین او را به ادامه دویدن واداشته است. خاطرات خود نوشت حاج حسن روحانینژاد، جهادگر و خیر خستگیناپذیر تبریزی در قطع رقعی و 418 صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
ارسال به دوستان
۲ انتصاب جدید در سازمان سینمایی
از سوی رئیس سازمان سینمایی، مدیریت عملکرد و مدیرکل دفتر مطالعات و دانش سینمایی و سمعی بصری منصوب شدند. به گزارش «وطن امروز»، حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی طی احکامی علی تاجیک را به عنوان مدیریت عملکرد سازمان سینمایی و جعفر انصاریفر را به عنوان مدیرکل دفتر مطالعات و دانش سینمایی و سمعی بصری منصوب کرد. در حکم تاجیک بر ضرورت استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد، تهیه و ارزیابی عملکرد شاخصهای اختصاصی، ارزیابی و تجزیه و تحلیل عملکرد واحدها و کارکنان، رسیدگی به شکایات و پیشگیری از طریق بازرسیهای موثر تاکید شده است. در حکم انصاریفر نیز ضرورت ارتقای کیفی آموزشگاههای آزاد سینمایی و توانمندسازی آنها، ایجاد زمینه برای تامین نیازهای پژوهشی عرصههای مختلف سینمایی و همراهی و ارتباط و تعامل با حوزههای موثر در امر آموزش و پژوهش سینمایی در جهت ارتقای دانش سینمایی فعالان سینمایی مورد تاکید قرار گرفته است.
ارسال به دوستان
پس از ضبط ۴ قسمت از دور دوم
«عصرجدید» تا اطلاع ثانوی تعطیل شد
استودیوی برنامه تلویزیونی «عصر جدید» از ۱۹ تیرماه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده و ضبط ادامه قسمتهای دور دوم فصل جدید به آینده موکول شد. به گزارش «وطن امروز»، ضبط مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» متوقف شده و استودیوی برنامه از پنجشنبه ۱۹ تیرماه تا اطلاع ثانوی تعطیل است. قسمتهای اول و دوم از دور دوم این رقابت، اوایل تیرماه و پیش از دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر استفاده اجباری از ماسک در تمام مکانهای مسقف و عمومی ضبط شده که این هفته روی آنتن میرود. قسمتهای سوم و چهارم از دور دوم هم با رعایت تمام موازین بهداشتی اعم از ضدعفونی کردن کامل لوکیشن، حفظ فاصله فیزیکی بین تماشاگران و استفاده همگان از ماسک در تمام ساعات حضور در استودیوی برنامه و هنگام ضبط، تولید شده که هفته آینده پخش خواهد شد. بدین ترتیب، از پنجشنبه ۱۹ تیرماه تا اطلاع ثانوی، ضبط برنامه متوقف شده و استودیوی این برنامه تعطیل است. نکته مهم اینجاست که با توجه به شرایط کرونایی و اوجگیری مجدد شیوع آن در کشور، ضبط برخی دیگر از برنامههای تلویزیون نیز متوقف شده یا احتمالا در آینده نه چندان دور متوقف خواهد شد و این قطعا کار را برای مدیران رسانه ملی در زمینه ارائه برنامههایی تازه برای آنتن تلویزیون سخت خواهد کرد. ارسال به دوستان
حضور گویندههای رادیو در مجموعه سریالی «چیا»
انیمیشنی که مشتری جهانی دارد
امیر سحرخیز، کارگردان مجموعه انیمیشن «چیا» درباره این مجموعه توضیح داد در برزیل و بازارهای جهانی مشتری دارد. به گزارش مهر، امیر سحرخیز، تهیهکننده و کارگردان انیمیشن «چیا» که برای اولین بار با فرمت 4K برای گروه سنی خردسالان در تلویزیون ساخته میشود، گفت: ما برای این انیمیشن سراغ گویندههای رادیویی رفتیم چون خواستیم نوعی تفاوت تیپ و کاراکتر را ایجاد کنیم. این اثر با فرمت 4K ساخته شده که زحمت آن تا ۱۰ برابر بیشتر شده است اما در هزینه چندان اختلاف وجود ندارد. این کارگردان در ادامه درباره انیمیشن «چیا» که در مارکتهای جهانی نیز عرضه شده و اکنون در حال ساخت است، بیان کرد: «در حال حاضر ۱۳ قسمت از این مجموعه آماده شده است و ۱۳ قسمت بعدی هم در حال آماده سازی است». وی در واکنش به این سوال که چرا انیمیشنهای ایرانی کمتر مورد توجه کودکان قرار میگیرد، اظهار کرد: «باید از انیمیشن داخلی بیشتر حمایت شود، اگر این انیمیشنها حمایت شوند مورد توجه هم قرار میگیرند. چرا هنوز انیمیشنهای داخلی را با کارهای خارجی مثل «باب اسفنجی» مقایسه میکنیم؟ این کار مثل این است که هر کاری در سینمای ایران را با «پدر خوانده» مقایسه کنیم، در حالی که نباید این مقایسه را انجام داد. کارهای تلویزیونی ما در حوزه انیمیشن مشابه کارهای اروپایی ساخته میشود و ساختاری قوی دارد». ارسال به دوستان
سالن سینما در دوران کرونا ترسناک نیست
سینماها را دریابید اگرنه احیای آن 3 سال طول میکشد
شصتونهمین قسمت برنامه سینمایی «هفت» به بررسی تأثیر کرونا بر وضعیت امروز سینمای ایران پرداخت. به گزارش «وطن امروز»، سیدجمال ساداتیان، تهیهکننده سینما و مدیر سینما آستارا در میزگرد «بررسی وضعیت سینماها در دوران کرونا و چالشهای آن» گفت: ظاهرا وضعیت خوبی حاکم نیست و دچار یک تناقض هستیم. از یک طرف سینمادارها دوست دارند سینماها باز باشد و به شکل عادی کار خود را ادامه بدهد اما از طرفی چیزی به اسم کرونا آمد و همه دنیا را در همه زمینهها تحت تأثیر قرار داد. همه روزهایی که بحث بازگشایی سینماها مطرح بود، 2 طرز تفکر وجود داشت؛ یک عده غالبا میگفتند نباید باز شود اما عدهای دیگر میگفتند باز شود. اصرار برای باز شدن هم 2 دلیل داشت؛ نیاز اقتصادی و رفع نیازهای روحی مردم. 4 ماه است که این محدودیت وجود دارد و همه تقریبا عصبی شدهاند؛ باید برای بچهها فضای تفریح فراهم کرد. آنقدر که مردم را دارند از سینماها میترسانند، سینما ترسناک نیست؛ چون ضوابط بهداشتی کاملا رعایت میشود. حس من این است که مردم به سینما احتیاج دارند. اگر سینمای ما زمین بخورد یک زنگ خطر است، چرا که مردم را به سمت فیلمهای خارجی سوق میدهیم و خوراک فرهنگی خود را از جای دیگر تأمین میکنند.
سجاد نوروزی، مدیر پردیس آزادی هم در ادامه این میزگرد گفت: جدا از ضوابط اعلامشده درباره بازگشایی سینماها با ۵۰ درصد ظرفیت، میبینیم همان ۵۰ درصد هم به ظرفیت حقیقی خود نمیرسد. در این مدت که سینما آزادی بازگشایی شده و شاید جزو چند سینمای اصلی تهران است، من قاطعانه میگویم خانوادهای با بچه به سینما نیامده است و مردم خودشان ملاحظه دارند. بر اساس ضوابطی که اعلام شد فقط سینماها برای مدت طولانی تعطیل شدند. اگر چند صنف را در کل کشور بخواهیم دستچین کنیم که پروتکل بهداشتی را رعایت میکنند قطعا نخستین آنها صنف سینماست که تمام موارد را رعایت میکند. فارغ از محدودیت مالی سینماها با همین وضعیت کرونا در سال 98 گردش مالی سینماها 290 میلیارد بود. این 290 میلیارد شاید چرخش مالی 2 بنگاه ماشین باشد. در سال گذشته اگر به آمار دقت و به واقعیات توجه کنیم، 9 فیلم به فروش بالای 10 میلیاردی رسیدند و 80 درصد فیلمها تقریبا مخاطب نداشتند. بالاخره این سینما با این ظرفیت، گنجایش 110 فیلم در سال ندارد؟ اگر درست از این ظرفیتها استفاده کنیم فروش بیشتر میشود. ما در 2 هفته حجم کثیری فیلم را اکران میکنیم که کار اشتباهی است. اگر تا 2 ماه آینده فکر عاجلی برای صنعت سینما کردیم که هیچ، اگر فکری نکردیم حداقل 3 سال زمان میبرد تا سینماها دوباره سرپا شوند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|