|
ارسال به دوستان
نگاه «وطنامروز» به سریالهای تلویزیونی در رمضان 1400 و فرصتهایی که از دست رفت
راه و رسم فرصتسوزی!
احسان سالمی: تلویزیون هر قدر در ایام نوروز 1400 در زمینه پخش سریالهای نوروزی نمره قبولی گرفت، در ایام ماه رمضان امسال به دلایل مختلف در جلب نظر مخاطبانی که پای سریالهای ساختهشده برای این ماه نشسته بودند، با شکست روبهرو شد؛ سریالهایی که هر کدام به نوعی سعی کردند از داشتههای قبلی تلویزیون در حوزه آثار نمایشی استفاده کنند ولی در نهایت به واسطه ضعفهای جدی در ساختار درام و نداشتن مواد لازم برای روایت قصهای در حد و اندازه یک سریال 20 و چند قسمتی، به بیراهه کشیده شدند تا مهمترین دستاورد آنها از دست رفتن فرصت تلویزیون برای جلب نظر مخاطبانش در ماه رمضان باشد.
* فاتحهخوانی بر مزار قهرمانان!
«داستان ممکن است طیفی از شخصیتها را در برگیرد اما در یک روایت قراردادی و کلاسیک، توجه اصلی معطوف به قهرمان یا شخصیت اصلی داستان است. شخصیت اصلی، همان فرد برگزیدهای است که زندگیاش با حادثهای غیرعادی مختل میشود و در نتیجه این حادثه، هدفی را جهت استقرار نظمی جدید دنبال میکند.»؛ این تعریفی است که چارلی موریتس در کتاب «تکنیکهای فیلمنامهنویسی» در ارتباط با قهرمان ذکر کرده است. قهرمان البته در میان منتقدان و کارشناسان ادبیات و هنرهای نمایشی تعاریف دیگری نیز دارد اما بدون شک آنچه که میتوان درباره قهرمان گفت این است که این شخصیت در بطن کنش و کشمکشهای قصه، حقیقت وجودی خود را به مخاطب عرضه میکند و فرصت همزادپنداری میان مخاطب و خود را فراهم میکند. اتفاقا به همین خاطر هم هست که قهرمانها باید صفت قابلتحسینی داشته باشند تا مخاطب بتواند با آنها احساس قرابت و نزدیکی داشته باشد.
حالا اگر با در نظر گرفتن این تعاریف و ویژگیها به عنوان متر و معیاری برای شناخت قهرمان سراغ قصه سریالهای رمضانی امسال برویم، با نتایج عجیبی روبهرو خواهیم شد! قهرمان قصه «یاور»، پیرمردی رستوراندار است که سالها به عنوان کاسبی خوشنام در محله و در میان اطرافیان شناخته میشده است؛ شخصیتی که اتفاقا از لحاظ رفتاری شباهت زیادی به کاراکتر «حشمت فردوس» در سهگانه «ستایش» دارد و بسیاری از مخاطبان را ناخواسته به یاد حشمت فردوس میاندازد. «یاور» هم درست مثل حشمت فردوس مردی مغرور، مردسالار و خشن است که البته ویژگیهای مثبتی همچون لوطیگری، پاکدستی و خانوادهدوستی هم در خلقیاتش ظهور و بروز دارد.
با این همه آنچه باعث شده کاراکتر «یاور چلویی» در جلب نظر مخاطب فرسنگها از «حشمت فردوس» عقب بیفتد، ضعف شدید ساختار درام و دیالوگهای گلدرشتی است که برای این قصه درنظر گرفته شده است. اگر «حشمت فردوس» همانند آنچه که از تعریف قهرمان گفتیم، بر اثر وقوع یک حادثه [فوت ناگهانی پسر جوانش/ از دست رفتن داراییها] با تمام توان سعی در استقرار یک نظم جدید [در اختیار گرفتن حضانت نوهاش/ باز گرفتن داراییها] داشت؛ اینجا با شخصیتی روبهرو هستیم که در مواجهه با یک اتفاق مهم [کشته شدن صمیمیترین دوست] پس از کمی تلاش به سرعت در لاک دفاعی فرو میرود و به جای کنش قهرمانانه، دیالوگهای شعاری تحویل مخاطب میدهد. اتفاقا این تصویر بد از شخصیتی که به عمد و به خواست سازندگان اثر از روی «حشمت فردوس» کپی شده، در نهایت به تصویر دوستداشتنی «حشمت فردوس» نیز لطمه خواهد زد.
این موضوع برای «بچه مهندس» نیز از منظری دیگر تکرار شده است. «جواد جوادی» که در ۳ فصل قبلی این مجموعه به عنوان پسری یتیم اما مغرور، باهوش و با عزت نفس به مخاطب معرفی شده بود، در فصل چهارم این مجموعه تبدیل به آدمی ضعیف، ترسو، لجوج، بیمنطق و بشدت احساسی شده که هیچ نشانی از آن قهرمان دوستداشتنی ۳ فصل قبل ندارد. قهرمانی که خلاف روال سابق قصههای «بچه مهندس» در بطن کشمکشهای قصه در برابر مشکلات کم میآورد و براحتی عقبنشینی میکند و از اساس علاقه برای همزادپنداری را از مخاطب میگیرد.
* فرصتهایی که تباه شد
شاید پاسخ سازندگان این آثار به برخی انتقادات، استناد به میزان مخاطبان سریالها باشد. در حالی که به شکل طبیعی مخاطبی که بعد از ساعتها روزهداری پای سفره افطار نشسته، خواهان سرگرم شدن است و در این مسیر نیز راحتترین راه تماشای سریالهای تلویزیون است ولی این دلیلی بر قوت فنی و کیفی این آثار نیست؛ آثاری که فرصت طلایی باکس سریالهای رمضانی سیما را از دست دادهاند.
«احضار» که سریال رمضانی شبکه اول سیما است و قرار بود یادآور تجربههای موفق پخش سریالهای ماورایی در ماه رمضان همچون «او یک فرشته بود» و «اغما» باشد، به واسطه اشتباه در انتخاب بازیگران و اینکه داستان کمرمقی دارد، از منظر کیفی فرسنگها با نمونههای قبلی خود فاصله گرفت؛ قصهای در ارتباط با سوءاستفاده از مسائل ماوراءالطبیعه همچون احضار روح که به مراتب از نسخه نمایش خانگی سریالی با همین نام و موضوع مشابه، ضعیفتر است.
از سوی دیگر در شرایطی که «یاور» فرصت آن را داشت تا با استفاده از ظرفیت ایجاد شده توسط «ستایش» و البته ظرفیت همیشگی داستانهای عامهپسند، خود را تبدیل به برگ برنده تلویزیون در رمضان 1400 کند، ضعفهای آشکار در ساختار داستان و خطاهای فاحش در جزئیات قصه که ناشی از شتابزدگی در تولید است، آن را تبدیل به یکی از تجربههای شکست خورده شبکه سوم سیما در این چند سال اخیر کرد.
«بچه مهندس 4» نیز که بعد از موفقیت چشمگیر فصل سوم این مجموعه در جلب نظر مخاطبان فرصت آن را داشت تا یک بار دیگر با روایت قصه زندگی «جواد جوادی» مخاطبانش را پای تلویزیون میخکوب کند، با حذف ناگهانی و بدون منطق برخی شخصیتهای فصل قبل از جمله دوستان نزدیک «جواد» و همچنین اضافه کردن بیش از اندازه برخی خرده قصهها، عملا نشان داد در این فصل حرف خاصی برای گفتن ندارد؛ آنچنان که در طول 20 و چند قسمتی که تاکنون پخش شده، بیشتر قصه بر کشدادن ماجرای ازدواج «جواد» و «مرضیه» متمرکز بوده است. حتی خرده قصههایی همچون ماجرای حضور مامور نفوذی در میان خلافکاران نیز با وجود آنکه به شهادت این مامور ختم میشود، نه تاثیری در برانگیختن احساسات مخاطب دارد و نه در عمل کمکی به سرپا شدن قصه اصلی و کمرمق سریال میکند.
* از دانشگاه واقعی تا دانشگاه سریالهای رمضانی!
البته با وجود همه نقدها باید به این نکته نیز اشاره کرد که همه این سریالها از منظر ورود چهرههای تازه و بازیگران جوان به عرصه هنرهای تصویری، اتفاقی مثبت را برای تلویزیون رقم زدند و شاید این مهمترین نکته مثبت آنها باشد.
با این همه نکته دیگری که در ارتباط با این سریالها و به طور کلی همه محصولات نمایشی ساخته شده در تلویزیون نباید از آن غافل شد، تصویر کج و معوج و اشتباهی است که از دانشگاه و دانشجو نمایش داده میشود. در میان سریالهای رمضانی امسال «یاور» و «بچه مهندس 4» دو سریالی بودند که بیشتر قصه آنها در دانشگاه روایت میشد یا به نوعی به فعالیتهای دانشجویی مرتبط بود اما هر دوی این آثار در زمینه نمایش محیط دانشجویی با ضعفهای جدی روبهرو بودند؛ حالا یکی بیشتر و یکی کمتر!
«یاور» که از اساس محیط دانشگاه را به مثابه مدرسه در نظر گرفته بود و گافهای متعددی را در زمینه نمایش محیط دانشگاه و فعالیتهای دانشجویی داشت؛ آش آنقدر شور شد که پس از چند قسمت محور اغلب انتقادات به «یاور» در میان مخاطبان و کاربران فضای مجازی، تصویر نادرستی بود که این سریال از محیط دانشگاه و فعالیتهای دانشجویی نشان میداد. دانشگاهی که دوربین مدار بسته ندارد، سرایداری مثل بابای مدرسه دارد و نمرات امتحانی پایان ترم دانشجویانش به جای سایت در تابلوی اعلانات دانشگاه اعلام میشود! و حتی دانشجویانش از ترس افتادن یک درس در ترم آخر [که میشود آن را به شکل ارائه به استاد پاس کرد] دست به آدمکشی میزنند!
«بچه مهندس 4» نیز با وجود آنکه بخش عمدهای از داستان فصل سوم این مجموعه در دانشگاه روایت میشد و تیم تولید آن تجربه ساخت اثر در چنین فضایی را داشت اما در این فصل در نمایش تصویر تعاملات دانشجویان با هم و با اساتید و همچنین انجام پروژههای علمی دانشجویی، به دام اغراق و تصاویر تصنعی و غیرواقعی افتاد؛ تصویری که به نظر میرسد باید علت اصلی تفاوت آشکار آن با حقیقت دانشگاه در شرایط امروزی را در فاصله داشتن نویسندگان و سازندگان این آثار از محیط فعلی دانشگاهها و مناسبات حاکم بر آن دانست؛ موضوعی که اگر اصلاح نشود، نتیجهای جز فاصله گرفتن مخاطبان از محصولات نمایشی تلویزیون نخواهد داشت.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
اخبار
نمایشگاه مجازی «به رسم رمضان» دیدنی میشود
فرهنگستان هنر با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نمایشگاه مجازی کاریکاتور «به رسم رمضان» را برگزار میکند.
به گزارش «وطنامروز»، نمایشگاه مجازی کاریکاتور با عنوان «به رسم رمضان» در وبگاه فرهنگستان هنر در معرض دید علاقهمندان قرار گرفت. در این نمایشگاه ۴۳ اثر کاریکاتور از هنرمندان ایرانی و کشورهایی چون پرو، برزیل، اندونزی و ترکیه با مضمون روز قدس و مردم فلسطین با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به نمایش گذاشته شد. علاقهمندان میتوانند این نمایشگاه مجازی را از وبگاه فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران تماشا کنند.
***
بخش عفاف و حجاب نمایشگاه مجازی قرآن آغاز به کار کرد
دبیر اجرایی نمایشگاه مجازی قرآن کریم از اضافه شدن و آغاز به کار بخش عفاف و حجاب در این نمایشگاه خبر داد.
طی نشستی با حضور مسؤولان نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم و انجمن فعالان و متخصصان حجاب، بخش عفاف و حجاب به نمایشگاه قرآن افزوده شد. مرتضی خدمتکار، دبیر اجرایی نمایشگاه قرآن درباره افزوده شدن این بخش به نمایشگاه مجازی قرآن کریم گفت: بخش عفاف و حجاب یکی از بخشهای نمایشگاه در سالهای اخیر بود که به دلیل مجازی شدن نمایشگاه در سال جاری و مشکلات فروش مجازی محصولات عفاف و حجاب، این بخش از نمایشگاه قرآن کریم کنار گذاشته شد. وی ادامه داد: البته همان زمان اعلام کردیم در صورتی که صنف عفاف و حجاب همه مسؤولیتهای کار را بر عهده گیرد با افزودن این بخش به نمایشگاه قرآن مشکلی نداریم. همچنین حسین صفری، معاون خانه کتاب و ادبیات ایران درباره آمار فروش این نمایشگاه گفت: با توجه به گذشت چند روزه از برپایی نمایشگاه قرآن، آمار فروش بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان شده است. با توجه به همزمانی روزهای گذشته با لیالی قدر پیشبینی کرده بودیم مخاطب کمتری به نمایشگاه مراجعه کند که این موضوع در نمایشگاه فیزیکی قرآن کریم نیز صدق میکرد و ما همواره شاهد بودیم در روزهای ابتدایی مراجعهکننده کمتر بود. با این وجود اطمینان داریم با توجه به اطلاعرسانیهای صورتگرفته، نمایشگاه مجازی قرآن بیشتر دیده میشود.
ارسال به دوستان
اسکار ایتالیا این هفته برگزار میشود
جوایز «دیوید دی دوناتلو» که «اسکار سینمای ایتالیا» شناخته میشود، این هفته برندگان خود را معرفی میکند.
به گزارش «وطنامروز»، مراسم اهدای جوایز دیوید دی دوناتلو ۲۰۲۱ که احتمالاً نگاهی خلاقانه به سینمای سال پیش خواهد داشت، همزمان با شروع به کار دوباره سینماهای ایتالیا، ۱۱ مه (سهشنبه ۲۱ اردیبهشت) در رم برگزار میشود.
در میان نامزدهای امسال فیلم زندگینامهای «میخواستم پنهان شوم» ساخته جورجیو دریتی درباره «آنتونیو لیگابو» نقاش ایتالیایی با ۱۵ نامزدی، «همامت» ساخته جیانی آملیو با ۱۴ نامزدی، «فاولاچی» ساخته دامیانو و فابیو دینوسنزو با ۱۳ نامزدی و «داستان باورنکردنی جزیره رزها» ساخته سیدنی سیبیلا و «خانم مارکس» ساخته سوزانا نیچیارلی با ۱۱ نامزدی بیشترین امید به دریافت جوایز را دارند. در این میان فیلم «خانم مارکس» که درباره زندگی «النور» دختر کارل مارکس است و «خواهران ماکالوزو» ساخته «اما دانته» که ۶ نامزدی کسب کرده و داستانش در سیسیل میگذرد، فیلمهایی هستند که توسط کارگردانهای زن ساخته شدهاند و در بخش بهترین کارگردانی امید دریافت جایزه دارند. با این حال تاکنون هیچ کارگردان زنی موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی این جوایز نشده است.
ارسال به دوستان
مسابقه هشتبهشت به زندگی شهید صدر میپردازد
کتاب «نا» زندگینامه شهید آیتالله سیدمحمدباقر صدر برای نخستین مسابقه دومین دوره مسابقات مجازی و دانشجویی کتابخوانی هشتبهشت انتخاب شد.
به گزارش«وطنامروز»، نخستین مسابقه از دومین دوره مسابقات مجازی و دانشجویی کتابخوانی هشتبهشت، با محوریت کتاب «نا» نوشته مریم برادران درباره زندگی شهید آیتالله سیدمحمدباقر صدر برگزار میشود. کتاب «نا» روایتی نهچندان بلند اما واقعنما، مستند و پرجزئیات از زندگی شهید صدر از شاگردان امام خمینی(ره) و نویسنده کتابهای «فلسفتنا»، «اقتصادنا» و «مجتمعنا» است که با دوری از زیادهپردازی و اغراق، در ۱۶ فصل به شرح زندگی او پرداخته است. دانشجویان و علاقهمندان برای ثبتنام و شرکت در این مجموعه مسابقات میتوانند به پایگاه اینترنتی BookRC.ir مراجعه کنند.
ارسال به دوستان
با اهدای جایزه ویژه به هنرمند فلسطینی انجام شد
معرفی برگزیدگان مسابقه بینالمللی «فلسطین تنها نیست»
برگزیدگان نهایی مسابقه بینالمللی پوستر، کارتون و کاریکاتور «فلسطین تنها نیست» در مراسمی با حضور رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی معرفی شدند.
به گزارش «وطنامروز»، آیین پایانی مسابقه بینالمللی پوستر، کارتون و کاریکاتور «فلسطین تنها نیست» با حضور محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری در قالب پخش تلویزیونی از شبکه افق سیما با معرفی نفرات برتر برگزار شد.
در مسابقه بینالمللی پوستر، کارتون و کاریکاتور «فلسطین تنها نیست» که فراخوان شرکت در آن مهرماه ۹۹ منتشر شده بود، ۲۵۰۰ هنرمند از ۶۶ کشور جهان شرکت کرده بودند که بعد از انجام مراحل داوری توسط داوران ایرانی و خارجی، ۹ برگزیده نهایی معرفی شده و مورد قدردانی قرار گرفتند. محمد خزایی، عباس ناصری، سعید صادقی، سیدمسعود شجاعیطباطبایی و مسعود ضیایی زردخشویی داوران ایرانی و لوئیس کارلوس فرناندز از برزیل، روسم از مالزی، ایزابلا کوالسکا از لهستان و کریستینا برنازانی از ایتالیا هنرمندان خارجیای بودند که داوری این مسابقه را بر عهده داشتند.
در این مسابقه به برگزیدگان رتبه اول در هر یک از بخشها، تندیس مسابقه، لوح تقدیر رتبه اول و جایزه نقدی ۲۰۰۰ یورویی تعلق گرفت. در این مسابقه بینالمللی در بخش کارتون هیکابی دمیرچی از ترکیه، در بخش کاریکاتور پیام وفاتبار از ایران و در بخش پوستر پویا سرابی از ایران به عنوان برگزیدگان رتبه اول معرفی شدند. به برگزیدگان رتبه دوم این مسابقه هم در هر یک از بخشها، تندیس مسابقه، لوح تقدیر رتبه دوم و جایزه نقدی ۱۵۰۰ یورویی تعلق گرفت.
در بخش کارتون محمود نظری از ایران، در بخش کاریکاتور علیرضا باقری از ایران و در بخش پوستر ایمان ماندگاری از ایران به عنوان نفرات دوم انتخاب شدند. به برگزیدگان رتبه سوم این مسابقه در هر یک از بخشها نیز تندیس مسابقه، لوح تقدیر رتبه سوم و جایزه نقدی ۱۰۰۰ یورویی تعلق گرفت که در بخش کارتون رائول فرناندو زولتا از کلمبیا، در بخش کاریکاتور آنتونیو آنتونس از پرتغال و در بخش پوستر زو کایی از چین به عنوان برگزیدگان رتبه سوم معرفی شدند. جایزه ویژه این مسابقه شامل تندیس مسابقه و لوح تقدیر نیز به حنین الحمصی از فلسطین اهدا شد.
ارسال به دوستان
از جزئیات هزینه تا تعداد روزهای فیلمبرداری
فیلمهای اسکاری چگونه ساخته شدند؟
بخش مهمی از فرآیند فیلمسازی که معمولا در سینمای ما مورد بررسی چندانی قرار نمیگیرد، مدیریت تولید و البته ابزارهای استفاده شده در فیلمهای مهم سال است. مجله Y.m.cinema با جمعآوری دادهها و اطلاعات تولید فیلمهای نامزد اسکار امسال - اطلاعاتی که معمولا به صورت عمومی در صفحه IMDB آثار موجود است- جدولی مقایسهای از میزان بودجه، روزهای تولید و عوامل آثار نامزد اسکار بهترین فیلم ارائه داده است که تصویری شفاف و دقیق از شیوه تولید این آثار برای علاقهمندان سینماست. پرهزینهترین فیلم امسال در این گزارش «دادگاه شیکاگو 7» با بودجه 35 میلیوندلاری، 442 نفر عوامل، 36 روز فیلمبرداری و 190 روز مراحل پس از تولید است. در رتبههای بعدی هزینه، «جوداس و مسیح سیاه» با 26 میلیوندلار، «منک» با 25 میلیوندلار، «پدر» با 20 میلیوندلار، «آوای متال» و «زن جوان خوش آتیه» هر دو با 10 میلیوندلار و در انتهای این جدول «سرزمین آوارهها» با 5 میلیون و «میناری» با 2 میلیوندلار است.
از نکات جالب دیگر این گزارش این است که در حالی که بیشتر فیلمهای اسکار امسال حدود 25 تا 35 روز فیلمبرداری داشتند، وسواس معروف دیوید فینچر باعث شده فیلم او در فاصلهای معنادار با سایر آثار با 84 روز فیلمبرداری بیشترین میزان روزهای فیلمبرداری را داشته باشد. از سوی دیگر شیوه فیلمبرداری بداهه و بودجه پایین «سرزمین آوارهها» به طرز معناداری خود را در روزهای پس از تولید این پروژه نشان داده و این پروژه حدود 500 روز پساتولید داشته که برای سایر آثار چیزی بین 100 تا 200 روز بوده است. مراحل پس از تولید شامل تدوین، صداگذاری، موسیقی و تصحیح رنگ میشود.
***
«جوکر 2» در راه تولید
هالیوود ریپورتر در گزارشی مفصل، از آینده دنیای سینمایی دیسی (فیلمهای ابرقهرمانی) نوشته و از تلاش برای جمع کردن آثار مختلف در یک دنیای واحد گفته است. در این مطلب از تلاش استودیوی برادران وارنر (مالکان دنیای دیسی) برای ایجاد نخستین سوپرمن سیاهپوست گفته شده و اینکه قسمت دوم «جوکر» هم در مسیر تولید قرار گرفته است. تاد فیلیپس کارگردان قسمت اول با اسکات سیلور در حال نوشتن این اثر هستند و احتمالا واکین فینیکس هم در این نقش برخواهد گشت، هر چند شنیده شده فینیکس درخواست پول زیادی برای بازی در قسمتهای بعدی جوکر کرده که با توجه به فروش بیش از یک میلیاردی فیلم و اسکار فینیکس برای بازیاش، منطقی به نظر میرسد. طبق شنیدهها، برادران وارنر حاضر شدهاند برای بازی در ۲ دنباله این فیلم پیشنهاد ۵۰ میلیون دلاری به فینیکس بدهند.
ارسال به دوستان
مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی تشریح کرد
جزئیات بازگشایی سینماها
محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی بیان کرد سینماها از امروز شنبه ۱۸ اردیبهشتماه بازگشایی میشوند. به گزارش «وطنامروز»، محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی درباره بازگشایی سینماها بیان کرد: با توجه به مصوبات روز ۱۶ اردیبهشتماه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اینکه مشاغل گروه یک و گروه ۲ در وضعیت قرمز میتوانند فعال باشند، سینماها هم که جزو ردیف شغلی ۲ هستند از روز شنبه ۱۸ اردیبهشتماه بازگشایی خواهند شد، البته هیچ سینمایی از ابتدای همهگیری کرونا ملزم به بازگشایی نبوده، بلکه هر سینمایی مایل باشد میتواند فعال باشد مشروط بر اینکه بتواند ضوابط و مقررات مربوط به دوران کرونا را رعایت کند، چون شاید برخی سینماها امکانش را نداشته باشند. وی افزود: با توجه به اینکه وضعیت همچنان قرمز است، پروتکلها بسیار سفت و سختتر در سینماها اعمال میشود، خود ستاد مقابله با کرونا هم رعایت پروتکلهای بهداشتی را سختتر گرفته است. اگر صنفی فعال باشد و این موارد را رعایت نکند، پلمب میشود. قطعا ما هم در سازمان سینمایی گروههای ناظر را فعالتر و به صورت جدیتر به این موضوع توجه میکنیم.
فرجی اظهار کرد ترکیب فیلمها همان فیلمهایی خواهد بود که در اکران نوروزی به نمایش درآمد. این مدیر سینمایی درباره وضعیت اکران عید فطر با توجه به بازگشایی سینماها بیان کرد: باید ببینیم کدام یک از تهیهکنندگان متقاضی اکران فیلم هستند. به نظرم مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه بسیار خوبی است که در وضعیت قرمز هم اگر اصناف به طور کامل پروتکلها را رعایت کنند، میتوانند فعال باشند. از همین رو این موضوع به تهیهکنندگان انگیزه میدهد که به اکران آثار خود بپردازند.
وی در پایان درباره فیلمهایی که با تعطیلی سینماها مواجه شدند، توضیح داد: همان مصوبه سابق ستاد مقابله با کرونای سازمان سینمایی شامل این فیلمها میشود. شورای صنفی هم این شرایط را برای فیلمها ایجاد میکند که مادامی که فیلمها فروش داشته باشند و تهیهکنندگان مایل به ادامه اکران باشند، این اتفاق رخ بدهد و سقف نمایش افزایش پیدا کند.
فیلم سینمایی «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «هفتهای یک بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاهحسینی، «لاله» ساخته اسدالله نیکنژاد، «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی و «تکخال» ساخته مجید مافی ترکیب فیلمهای اکران نوروزی را تشکیل میدادند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|