|
تحملناپذیری وزارت بهداشت نسبت به انتقادهای مطرح شده درباره طرح تحول سلامت
افتتاح افتتاحشدهها
گروه اجتماعی: در سالهای اخیر نظام سلامت کشور دچار مشکلات فراوانی شده بود اما در دولت یازدهم طرحی تحت عنوان «تحول سلامت» تدوین شد که هدف آن محافظت مالی از مردم برابر هزینههای سلامت اعلام شد. در این طرح دولت مستقیما منابع مالی بسیار زیادی را برای درمان بیماران در بیمارستانهای دولتی اختصاص داد. به گزارش ارسال به دوستان
عضو هیأت رئیسه شورای شهر با اشاره به گزارش دولت:
کوتاهی 5 وزارتخانه در حادثه پلاسکو
عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: براساس گزارش دولت، مسؤولیت شهرداری در حادثه پلاسکو کمتر از ۱۷ درصد بوده است و ۵ وزارتخانه و نهاد دیگر در اعمال وظایف نظارتی و اجرایی خود قصور کردهاند. به گزارش فارس، محسن پیرهادی، عضو هیاترئیسه شورای شهر تهران، درباره گزارش حادثه پلاسکو گفت: مجموعه بررسیهای انجام شده درباره حادثه پلاسکو از سوی نهادهای مختلف نشان داد بهرغم اتهامات جریانهای سیاسی به نهادهایی مانند شهرداری، این مجموعه تنها مقصر حادثه پلاسکو نبوده است، بلکه بسیاری از مسؤولیتهای خود را استیفا کرده است. ما نیازمند بازنگری در کل ساختار بروکراسی و نظام اجرایی خود هستیم تا در چنین حوادث تلخی مسؤولیت نهادها و ارگانهای مختلف روشن و شفاف باشد. وی افزود: متاسفانه ما از جهت تقنینی دچار ضعف هستیم و حتی دیدیم در گزارش ملی که دولت به دستور رئیسجمهور تهیه کرد، به مسؤولیت مشترک همه ارگانها از جمله وزارتخانههای مختلف اشاره شد. وی ادامه داد: نمیتوان انتظار داشت شهرداری همه بحرانها را کنترل کند اما قانون پشتیبان آن نباشد. بنابراین اگر انتظار داریم در بحرانهای پایتخت شهرداری همه مسؤولیتها را برعهده گیرد و دولت هیچ مسؤولیتی نداشته باشد، باید متناسب با آن، اختیارات را نیز بازبینی و تعریف کنیم. در گزارش کمیته فنی شورا، وقتی حقوقدانان از جهات گوناگون قوانین ناظر به شهرداری را بررسی کردند، مشخص شد شهرداری راسا اختیار پلمب اماکن خطرناک را ندارد، اگر چه از آن انتظار میرود که با خطرات مشهود برخورد فوری کند. این خود یک تناقض است و ناشی از ضعفهای نظام قانونگذاری ماست که در برخی قوانین، تناسب اختیارات و مسؤولیتها و حقوق و تکالیف متعادل نیست. وی گفت: براساس گزارش دولت، مسؤولیت شهرداری در این حادثه کمتر از 17 درصد بوده است و 5 وزارتخانه و نهاد دیگر در اعمال وظایف نظارتی و اجرایی خود قصور کردهاند. این نوع مسؤولیتها نیز غالبا تضامنی محسوب میشود و اگر در این زنجیره، یک حلقه وظایف خود را به درستی انجام ندهد، حلقه بعدی از کار بازمیماند. پیرهادی ادامه داد: یعنی اگر در برابر اخطارهای شهرداری، دیگر نهادهای مسؤول به اعمال قانون بپردازند یا مالک نسبت به مخاطرات پیشرو حساسیتی نشان ندهد، این حلقه و زنجیره کامل نمیشود و جامعه احساس نخواهد کرد که تغییری در مدیریت بحران ایجاد شده است، کمااینکه فکر میکنم مدیریت بحران حادثه پلاسکو با دقت زیادی پیش رفت و هم شهرداری و هم شورای شهر، شبانه روز جلسات متعددی را با بهترین مدیران بحران برگزار کردند تا بتوانند به شکلی تخصصی حادثه را کنترل کنند. وی ادامه داد: امیدوارم مشروح این جلسات که با حضور متخصصان تراز اول برگزار شد، روزی منتشر شود تا همه ابعاد موضوع برای شهروندان روشن شود و در جریان آن ساعات ملتهب و تصمیمات اتخاذ شده قرار گیرند. ارسال به دوستان
یک نماینده مجلس مطرح کرد
بنیاد برکت الگوی غلبه بر بروکراسی و کاغذبازی است
نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، عملکرد بنیاد برکت در محرومیتزدایی و رفع مشکلات مناطق کمبرخوردار را الگویی برای غلبه بر بروکراسی اداری و کاغذبازیهای بیهوده دانست. به گزارش مهر، فرهاد فلاحتی گفت: کاغذبازیها و مراحل پیچیدهای که در کار سایر نهادها از جمله نهادهای دولتی هست، در اجرای پروژههای بنیاد برکت وجود ندارد و همین مساله باعث تسهیل امور شده است. نماینده مردم قائنات و زیرکوه با اشاره به عملکرد بنیاد برکت در استان حوزه انتخابیهاش گفت: چندین سال است بنیاد برکت در استان خراسانجنوبی حضور مؤثری دارد و عملکرد قابلتوجهی در زمینه مدرسهسازی، مسجدسازی، راهسازی، توانمندسازی اقتصادی، ساخت خانههای عالم و از این دست اقدامات از خود بجای گذاشته است. فلاحتی ادامه داد: بنیاد برکت فارغ از مباحث شعاری، در بسیاری از نقاط کشور حضور فعالی دارد و توانسته با مدیریت جهادی در مسیر محرومیتزدایی و اشتغالزایی گامهای مؤثری بردارد. وی با اشاره به مراحلی که معمولا برای اجرای پروژهها طی میشود، اظهار داشت: بروکراسی پیچیدهای که بویژه در حوزه بانکداری، گریبانگیر بخش دولتی است، پروژههای این بخش را معمولا با مشکل و کندی مواجه میکند اما در بنیاد برکت این مراحل وجود ندارد و کارها با تأمین مالی و مدیریت حسابشده، سریعتر به ثمر مینشیند. به گفته فلاحتی، مشارکت بنیاد برکت در پروژهها هممشارکتی شفاف و روشن است و این نهاد با تقویت کارآفرینان بومی در مناطق مختلف، توسعه اقتصادی مناطق محروم را پی میگیرد. وی با اشاره به زمینههای مشارکت و سرمایهگذاری در منطقه قائنات گفت: در منطقه قائنات، در زمینه فرآوری گیاهان دارویی، تولید محصولاتی مانند زرشک و زعفران و مباحث تولیدی کلان مانند فولاد، معادن و... ظرفیتهای فراوان و بالقوهای وجود دارد. وی افزود: بنیاد برکت با جذب مشارکت مناطق محروم، راهبرد توانمندسازی اقتصادی را دنبال میکند اما با توجه به ریسک سرمایهگذاری در این مناطق، بعضا شاهد هستیم درصد مشارکت پایین است. برای رفع این مشکل ما پیشنهاد دادیم، بنیاد برکت با آموزش به سرمایهگذاران و تصحیح ذهنیت آنها درباره سرمایهگذاری در مناطق محروم، درصد مشارکت را در این مناطق بالا ببرد. فلاحتی در پایان تصریح کرد: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با روحیه جهادی در زمینههای مختلف از جمله بهداشت و درمان، آموزش، ایجاد کارخانجات و...، فعالیتهای قابل تقدیری را بویژه در مناطق محروم انجام داده که این اقدامات شایسته تقدیر و تشکر است. ارسال به دوستان
اخبار
انتصاب رئیس سازمان حج و زیارت ارسال به دوستان
اخبار
هشدار انجمن داروسازان نسبت به دیرکرد بدهی دولت ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|