|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
تقویم تاریخ
درگذشت «شرفالدین» محدث و ادیب بزرگ مسلمان -733 ق ارسال به دوستان
مقاومسازی ۴۹ درصد واحدهای مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن
مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام آغاز اعطای کمک بلاعوض ۵ میلیون تومانی از حساب ۱۰۰ امام (ره) به زلزلهزدگان خراسان شمالی، از مقاومسازی ۵۱ درصدی مساکن روستایی استان خبر داد و گفت: تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی مسکن با بهره ۴ درصدی به متقاضیان واجدشرایط ارائه میشود. مجید جودی درباره آخرین اقدامات بنیاد درباره مقاومسازی روستاهای کشور و همچنین تصمیمگیری درباره روستای پیشقلعه که در زلزله اخیر دچار آسیبهای فراوانی شده است، گفت: بنیاد مسکن انقلاباسلامی از سال 84 مقاومسازی روستاهای کشور را در دستور کار قرار داد و عملا مقاومسازی 200 هزار مسکن در سال در دستور کار قرار گرفت. بنیاد مسکن انقلاباسلامی تاکنون 49 درصد روستاهای کشور را مقاومسازی کرده است. جودی افزود: در خراسانشمالی، در کل استان 103 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که طی این چند سال حدود 51 هزار واحد مسکنروستایی مقاومسازی شدهاند. اما متاسفانه یکسری از واحدهای خشت و گلی و واحدهایی که هنوز مقاومسازی آنها شروع نشده بود در زلزله اخیر آسیب دیدند. کارشناسیها را ساعاتی بعد از وقوع زلزله شروع کردیم که براساس بررسیها 2هزار واحد مسکن روستایی و مساکن واقع در بافت فرسوده نیازمند نوسازی مجدد هستند. مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: متوسط مقاومسازی خانههای روستایی در کشور 49 درصد است و با توجه به اینکه 51 درصد خانههای روستایی در خراسانشمالی مقاومسازی شدهاند، استان از میانگین کشوری بالاتر است و وضعیت مناسبی از این نظر وجود دارد.به گفته جودی، کارشناسیها و بررسیها انجام و عملیات بازسازی نیز رسما آغاز شده است. وی با تاکید بر اینکه واحدهای مقامسازیشده استان، دچار آسیب سازهای نشدهاند، گفت: پروندههای مسکنهای روستایی تشکیل و موارد کارشناسی و ارزیابی شده است. در حال حاضر عملیات آواربرداری را پیش میبریم. همچنین به روال سابق برای واحدهای واجدشرایط 20 میلیون تومان وام با بهره 4 درصد و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض برای مناطق روستایی در نظر گرفتهایم. وی درباره اجرایی شدن این برنامه، گفت: پرداخت تسهیلات باید مصوبه دولت را داشته باشد و از خزانه دولتی به مردم پرداخت شود که زمانبر است. اما به منظور امدادرسانی به آسیبدیدگان، برای افراد واجد شرایط، تسهیلات از طریق منابعی که در اختیار بنیاد مسکن است، اعطا میشود. ارسال به دوستان
روایت تلخ آمارها
اوضاع بانکها و کسبوکار وخیمتر شد
گروه اقتصادی: آمار رسمی حکایت از آن دارد که فضای کسبوکار در ایران هنوز هم با مشکلات جدی مواجه است، این در حالی است که هر روز که میگذرد، وضعیت بانکها وخیمتر میشود و توان وامدهی آنها کاهش مییابد. ارسال به دوستان
اظهارنظر عجیب وزیر نفت
زنگنه تلاش ۱۰ ساله را به نام دولت یازدهم تمام کرد
وزیر نفت دستاورد 10 ساله را به نام دولت یازدهم تمام کرد. وزیر نفت شب گذشته در جمع مردم آران و بیدگل کاشان در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: تولید گاز ایران در میدان گازی پارس جنوبی در سال 91، 240 میلیون مترمکعب در روز بود و قطر بیش از 3/2 برابر در این میدان مشترک گاز تولید میکرد، ما در مدت 3 سال و نیم به لطف خداوند و در اوج تحریمها توانستیم تولید گاز در پارس جنوبی را از 240 میلیون مترمکعب در روز به بیش از 540 میلیون مترمکعب در روز برسانیم. وی افزود: برداشت گاز ما از پارس جنوبی پیش از دولت یازدهم، کمتر از نصف حجم برداشت قطر بود اما هماکنون با وارد مدار کردن 11 فاز پارس جنوبی که توسعه هر فاز آن به 5 تا 6 میلیارد دلار هزینه نیاز دارد، توانستیم تولید گاز خود را به قطر برسانیم. این سخنان از بیژن زنگنه که دوازدهمین سال فعالیت خود را در مقام وزیر نفت ایران پشت سر میگذارد، عجیب به نظر میرسد. اینکه عنوان شود در عرض 3 سال و نیم تولید گاز پارس جنوبی از 240 میلیون مترمکعب در روز به بیش از 540 میلیون مترمکعب در روز رسیده است، بدون در نظر گرفتن اینکه بخشی از روند توسعه این فازها (بخش عمده) پیش از آغاز به کار دولت یازدهم انجام شده، نشان میدهد وزیر نفت از دامنه انصاف دور شده است. در 3 سال و نیم گذشته که مورد اشاره زنگنه است، فازهای 12، 15، 16، 17، 18، 19، 20 و 21 پارس جنوبی با تکمیل عملیات توسعهای به مدار بهرهبرداری وارد شدند. آغاز عملیات اجرایی پروژه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی 22 خرداد ماه 1385، آغاز عملیات اجرایی پروژه فازهای 19، 20 و 21 پارس جنوبی 25 خرداد ماه 1389، آغاز عملیات اجرایی فاز 12 پارس جنوبی در سال 1384 و آغاز عملیات اجرایی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در دی ماه سال 1385 بود. از این رو بهتر بود وزیر نفت بهجای اینکه عنوان کند «در مدت 3 سال و نیم توانستیم تولید گاز پارس جنوبی را 300 میلیون مترمکعب افزایش دهیم»؛ عنوان میکرد «در مدت قریب به 10 سال توانستیم افزایش 300 میلیون مترمکعبی را در برداشت گاز از پارس جنوبی محقق کنیم و در دولت یازدهم تلاشهای 10ساله متخصصان ایرانی صنعت نفت در تکمیل این فازها به ثمر نشست». ارسال به دوستان
100 دستگاه واگن جدید خریداری میشود
امضای قرارداد با راهآهن آلمان برای ارتقای کیفیت
مدیرعامل بنریل گفت: در حال حاضر ۱۲۸ دستگاه واگن در ناوگان بنریل موجود است و در راستای توسعه بنیاد مستضعفان باید ۱۰۰ دستگاه واگن مسافری دیگر به ناوگان خود بیفزاییم که اولویت ما تولید داخل است. به گزارش فارس، علیرضا شیخطاهریان در پنجمین نمایشگاه بینالمللی حملونقل ریلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنیاد مستضعفان در هر صنعت که وجود دارد صاحب برندهای بزرگ است اما در بخش حملونقل در چند سال گذشته به برند بزرگی دست نیافته بود. وی اضافه کرد: در مدیریت جدید و با تلاشهای ریاست بنیاد مستضعفان و مجموعه راهآهن شرقی بنیاد از یک سال پیش برند بنریل برای راهآهن شرقی بنیاد تأسیس و ثبت قانونی شد. وی افزود: راهآهن شرقی بنیاد به عنوان یکی از زیرمجموعههای بنیاد مستضعفان حدود 2 دهه است در صنعت ریلی حضور دارد. شیخطاهریان ادامه داد: روزانه 14رام قطار توسط بنریل در سطح خطوط ریلی کشور تردد میکند. مدیرعامل بنریل با بیان اینکه سال گذشته 7/1 میلیون نفر مسافر توسط این شرکت ریلی در کشور جابهجا شد، اظهار داشت: در تلاشیم کیفیت مناسب با قیمت متناسب در اختیار مردم قرار دهیم و به دنبال ارتقای کیفیت و کاهش نرخها هستیم و اگر بتوانیم هر سال 5 درصد کیفیت را ارتقا و نرخها را کاهش دهیم به تعهدات خود در اقتصاد مقاومتی عمل کردهایم. شیخطاهریان بیان کرد: سفر یک پکیج است و کسی که تصمیم گرفته سفر انجام دهد همزمان به دنبال کیفیت، قیمت، کاهش زمان سفر و... است. وی با بیان اینکه از تکالیف بنیاد توسعه کمی بنریل است، گفت: باید تا سال 97 به میزان 5/2 میلیون مسافر توسط بنریل در کشور جابهجا شود. در این راستا 2 برنامه مدنظر داریم که اول افزایش بهرهوری قطارها و سپس ارتقای ناوگان با اولویت تولید داخل و البته رعایت استانداردهای ما است. مدیرعامل بنریل با بیان اینکه متوسط عمر ناوگان این شرکت مسافری ریلی 11 سال است، گفت: در حال حاضر 128 دستگاه واگن داریم و باید بیش از 100 دستگاه واگن دیگر نیز به ناوگان خود بیفزاییم. وی با تأکید بر اینکه لازم است مدیریت بخش ریلی از نگاه دولتی به نگاه بازرگانی تغییر کند، گفت: در کنار حمایت دولت باید شیوههای مدیریتی در صنایع ریلی کارشناسی و حسابشده باشد. شیخطاهریان از انعقاد قرارداد با شرکت دولتی راهآهن آلمان برای ارتقای کیفیت ناوگان بنریل خبر داد و گفت: این قرارداد تا 50 درصد هم پیشرفت دارد و هر دو طرف رضایت دارند ضمن آنکه امروز تفاهمنامه دیگری با شرکت دولتی راهآهن آلمان در بحثهای فنی، مالی، مطالعات زیرساخت و مشاوره در حوزههای مختلف ریلی داریم. وی با اشاره به اینکه حتی یک ریال هم تسهیلات از صندوق توسعه ملی نگرفتهایم به مشکلات اخذ تسهیلات از این صندوق اشاره کرد و گفت: توسعه ناوگان همه از محل اعتبارات خود بوده است. مدیرعامل بنریل با بیان اینکه با واگنسازهای داخلی برای ساخت ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|