|
پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان وام به مددجویان کمیته امداد
مدیرعامل صندوق قرضالحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از پرداخت ۳ هزار میلیارد تومان وام به مددجویان این نهاد از سال ۹۵ تاکنون خبر داد. مجید باجلان اظهار کرد: ۱۰۰ درصد سهام این صندوق متعلق به کمیته امداد است و هیچ فرد حقیقی یا حقوقی در آن شریک نیست و 200 تا ۲۵۰ هزار خیر در صندوق قرضالحسنه امداد ولایت سرمایهگذاری کردهاند.
ارسال به دوستان
اظهارات عجیب رئیسجمهور در آیین بهرهبرداری از متروی گلشهر - هشتگرد: هند با شاخص آلودگی 300 و چین با شاخص آلودگی 360 هم مدارس را تعطیل نمیکنند
روحانی: ما تعطیل کردیم!
اسدالله خسروی*: حسن روحانی دیروز در اظهاراتی عجیب اعلام کرد چین با شاخص آلودگی هوای 360 و هند با شاخص آلودگی 300 مدارس خود را تعطیل نمیکنند و همه جای جهان آلودگی هوا وجود دارد!
به گزارش «وطنامروز»، اظهارات روحانی در آیین بهرهبرداری از متروی گلشهر– هشتگرد آن هم درباره آلودگی هوا در حالی است که شهردار تهران 2 هفته پیش صراحتا اعلام کرد با شاخص آلودگی هوای 200 باید شهر تخلیه شود و بسیاری از کارشناسان اعلام کردهاند تنفس در هوای آلوده برای بیماران، کودکان و سالمندان سم است و سلامت شهروندان را بشدت تحت تاثیر قرار میدهد.
رئیسجمهور دیروز گفت: این روزها تهران و کلانشهرها هوای بدی داشتند که این آلودگی یکروزه ایجاد نشده است، بلکه آلایندهها در طول یک قرن کنار هم قرار گرفتند، بنابراین یکروزه رفع نخواهد شد و دولتها و مردم باید تلاش کنند تا آلایندهها رفع شود، البته آلودگی هوا فقط مال کشور ما نیست و ایران در زمینه آلودگی هوا رتبه ۱۶ یا ۱۷ دنیا را داشت. ما با شاخصآلودگی هوای ۲۰۰ مدارس را تعطیل میکنیم اما هند با شاخص ۳۰۰ و چین با شاخص ۳۶۰ مدارس خود را تعطیل نمیکنند، زیرا اگر قرار باشد این کار را بکنند مجبورند ۶ ماه در سال مدارس را تعطیل کنند، بنابراین مشکل آلودگی هوا فقط مخصوص ما نیست. البته مردم باید از دولت توقع داشته باشند که برای رفع آلودگی هوا برنامهریزی داشته و تلاش کند و اگر این اقدام را نکند باید نقد شود. مسؤولان دولتی دستگاه تنفسی در آلودگی هوا ندارند و در همین خیابانها راه میروند.
اظهارات روحانی درباره آلودگی هوا شگفتی کارشناسان را در پی داشت، چرا که در پاسخ به اظهارات روحانی میتوان گفت چین و هند با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر قاعدتا باید منتظر وضعیت آلودگی به مراتب شدیدتری از ایران باشند اما ایران با 85 میلیون نفر جمعیت چرا باید شهرهای بزرگش با مشکل آلودگی دست و پنجه نرم کنند. از سوی دیگر، دولت آقای روحانی پیش از این مدعی بود که با افزایش کیفیت بنزین و نیز برخی اقدامات دیگر، فکری برای رفع آلودگی هوای کلانشهرهای ایران بویژه تهران میکند. اکنون با گذشت 6 سال از روی کار آمدن وی در رأس قوهمجریه، اوضاع آلودگی هوا وخیمتر شده است و آقای روحانی «تعطیلی مدارس» را به عنوان راهکاری مفید از ناحیه دولت خود القا میکند و از همه مهمتر به گونهای در این باره سخن میگوید که گویی مردم ایران بویژه ساکنان کلانشهرها باید سپاسگزار وی باشند که اگر چه فکری برای آلودگی نکرد اما چند روزی مدارس را در نقاط آلوده تعطیل کرد. وی دیروز درباره کیفیت بنزین و تاثیر آن بر آلودگی هم سخن گفت و اعلام کرد در دولت وی کیفیت بنزین بهتر شده اما با همین کیفیت بنزینی که روحانی میگوید تهران آلودهترین روزهای خود را سپری کرد.
* تعطیلی مدارس با تصمیم کارگروه کاهش آلودگی هوا
حل معضل آلودگی هوا گویا از توان مسؤولان و مدیران شهری خارج است، چرا که آنها معتقدند رفع این معضل نیازمند زمان و منابع هنگفت مالی است. رئیس اداره حفاظت محیطزیست تهران گفت: هرگونه تصمیمگیری برای تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا با توافق اعضای کارگروه کاهش آلودگی هوا انجام میشود. مسعود زندی در گفتوگو با «وطن امروز»، با بیان اینکه دستورالعمل شرایط اضطرار از قبل تهیهشده و در اختیار کارگروه قرار دارد تا متناسب با شرایط شاخص کیفیت هوا برای تعطیلی مدارس و... تصمیمگیری شود، اظهار داشت: شرایطی چون هوای سالم، ناسالم، ناسالم برای گروههای حساس، ناسالم برای همه گروهها و اضطرار، شاخصهایی است که در زمان آلودگی هوا مدنظر است. با این وجود دانشآموزان در تقسیمبندی شاخص کیفیت هوا چون در گروه حساس قرار دارند و در این شرایط آسیبپذیری بالایی دارند، مدارس باید تعطیل شود. وی ادامه داد: اگر شاخص شرایط آلودگی هوا به عدد 200 برسد، تمهیدات لازم از سوی کارگروه ویژه کاهش آلودگی هوا در استانداری در نظر گرفته میشود. البته دستورالعمل تعطیلی مدارس و برخی مسائل دیگر درباره چگونگی شرایط کیفیت هوا برای تعطیلیها و... از قبل به تصویب هیات وزیران رسیده است و استانداریها نیز برحسب دستورالعمل از پیش تهیه شده در شرایط خاص اقدام به تصمیمگیری میکنند.
رئیس اداره حفاظت محیطزیست تهران در ادامه از کاهش میزان آلودگی هوا از ماه آینده در کشور بویژه کلانشهر تهران خبر داد و گفت: بر اساس پیشبینی کارشناسان هواشناسی، آلودگی هوا از بهمنماه در تهران کاهش مییابد. آلودگی هوا معمولا در ماههای آذر و دی شدید میشود و هر ساله با ورود به 2 ماه پایانی سال از شدت آلودگی هوا کاسته میشود.
زندی در پاسخ به این سوال «وطن امروز» که چرا با وجود قانون هوای پاک، اقداماتی در راستای کاهش میزان آلودگی هوا از سوی دستگاههای متولی و نهادهای مرتبط انجام نشده است؟ افزود: حرکت در مسیر کاهش آلودگی هوا طولانی و پر پیچ و خم است، چرا که فقط یک سازمان یا نهاد درگیر این موضوع نیست. هر چند برای کاهش تدریجی آلودگی هوا اقداماتی چون افزایش کیفیت سوخت، تلاش برای خروج کامیونهای با عمر بالا و موتوسیکلتهای قدیمی انجام شده است اما این اقدامات بسیار اندک است. وجود حدود 5 میلیون خودروی سواری و 3 میلیون موتوسیکلت و 7 میلیون اتوبوس در کنار سیل مهاجرت به کلانشهر تهران، متاسفانه کار را برای تصمیمگیران رفع آلودگی هوا سخت کرده است. وی افزود: هر چند اقداماتی در راستای کاهش آلودگی هوا با حرکت در مسیر استفاده خودروها از سوخت باکیفیت انجام شده است اما این اقدام ناکافی است و باید فعالیتها برای خروج موتوسیکلتهای قدیمی، نوسازی کامیونها و اتوبوسها انجام شود که البته تحقق چنین اهدافی نیازمند منابع مالی است.
* روحانی به علت عدم اجرای دقیق قانون هوای پاک، باید پاسخگو شود
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به شگفتانگیز بودن اظهارات روحانی گفت: اینکه رئیسجمهور تلویحا به تعطیلی مدارس در زمان آلودگی هوا انتقاد میکند، منطقی به نظر نمیرسد، چرا که کارشناسان وزارت بهداشت، محیطزیست و نهادهای پایشکننده کنترل و کیفیت هوا بیتردید در یک کارگروه ویژه به توافقی میرسند که حضور کودکان و دانشآموزان در مراکز آموزشی در شرایطی که هوا بسیار آلوده است، سلامت آنها را به خطر میاندازد، بنابراین مدارس و مراکز آموزشی باید تعطیل شود. ضیاءالله اعزازی ملکی در گفتوگو با «وطن امروز» با اشاره به سخنان رئیسجمهور مبنی بر اینکه در برخی کشورها مانند چین شاخص آلودگی هوا حتی به 360 واحد هم میرسد اما مدارس تعطیل نمیشود، گفت: شخص رئیسجمهور، رئیس هیأت دولت است و بخش عمده اعضای هیأت دولت نیز وزرای وی هستند، بنابراین اگر رئیسجمهور میداند که نباید در شرایط آلودگی هوا مدارس تعطیل شود، چرا این موضوع را با وزیر آموزشوپرورش و وزارت بهداشت و درمان در میان نمیگذارد؟ وی با بیان اینکه هر چند تعطیلی مدارس تاثیر خود را بر کاهش کیفیت تحصیل و آموزش به جا میگذارد اما زمانی که هوا در شرایط آلوده قرار میگیرد، نباید نسبت به سلامت مردم بیتوجه بود. بالاخره میتوان تدابیری بر این جبران آموزش و تحصیل دانشآموزان اندیشید اما جبران امراض ناشی از آلودگی هوا ناممکن و توجه به سلامت مردم از هر چیز بهتر و مهمتر است. اعزاری ملکی تصریح کرد: آقای روحانی به جای ایراد چنین سخنانی باید مسؤولان مربوطه را مورد بازخواست قرار دهد که چرا برای کاهش آلودگی هوا اقدام قابل توجهی نکردهاند؟ از طرفی با توجه به وجود قانون هوای پاک که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و زیرساختهای آن نیز فراهم است، چرا دولت این قانون را بخوبی اجرا نمیکند؟ وی در پاسخ به اینکه آلودگی هوا هر ساله هزاران نفر را راهی مراکز درمانی و بیمارستانها میکند اما اقدام خاصی از سوی دولت برای کاهش این معضل به چشم نمیخورد، واکنش نمایندگان مجلس به دولت در این باره چیست؟ گفت: با تصویب قانون هوای پاک در مجلس، دولت ملزم به اجرای این قانون است، البته مجلس نیز باید نسبت به چنین موضوع مهمی که به سلامت مردم مرتبط است، حساس باشد و رئیسجمهور را برای پاسخگویی به مجلس بیاورد. حتی در صورت بیتوجهی دولت به اجرای قانون هوای پاک و مسأله آلودگی هوا، زمینه استیضاح وی نیز ایجاد شود اما متاسفانه پروسه استیضاح رئیسجمهور طولانی است.
*خبرنگار
***
[آلودگی هوا زندگی بیماران را به مخاطره میاندازد]
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دبیر علمی کنگره بینالمللی کلینیکال انکولوژی درباره تاثیر آلودگی هوا بر بیماران سرطانی، قلبی و تنفسی گفت: آلودگی هوا تاثیر منفی بالایی بر کاهش سیستم ایمنی بدن دارد، بنابراین بیماران تنفسی و قلبی و افرادی که مبتلا به بیماریهای خاص نظیر سرطان هستند باید مراقب سلامت خود باشند. دکتر منصور انصاری در گفتوگو با «وطن امروز» با تاکید بر اینکه تنفس در روزهایی که هوا آلوده است موجب میشود ذرات معلق آلاینده وارد ریه شهروندان شود و باعث ایجاد زمینه بیماری و تشدید بیماری بیمارانی شود که در حال درمان هستند، گفت: افرادی که تحت درمان هستند سیستم ایمنی بدن آنها بشدت پایین است و این آلودگی به تضعیف بیشتر سیستم ایمنی آنها کمک میکند. وی با بیان اینکه آلودگی هوا تاثیر منفی زیادی بر فرآیند درمان بیماران دارد، گفت: حتی افراد سالم نیز در زمان آلودگی هوا نباید از خانه خارج شوند، چرا که این آلودگی مضرات زیادی در میانمدت و بلندمدت برای سلامت شهروندان دارد.
***
[دستور رئیس قوهقضائیه به سازمان بازرسی در رابطه با آلودگی هوا]
سخنگوی قوهقضائیه گفت: رئیس قوهقضائیه به سازمان بازرسی جهت بررسی عملکرد متولیان مربوط در رابطه با آلودگی هوا دستور ویژه صادر کرده است. به گزارش مهر، غلامحسین اسماعیلی در هفدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که دادستانها در راستای حقوق عامه به موضوع آلودگی هوا ورود کردند. سازمان بازرسی پیشتر اعلام کرده بود چندین گزارش در این رابطه ارسال شده است، آیا مقصران هم اعلام شدند؟ گفت: این سطح از آلودگی هوا نامناسب است و متولیان مربوط باید تکالیف خود را بهدرستی انجام دهند. در دیدارها و نشستهای که با نهادهای ذیربط دارید از آنها بخواهید به مردم گزارش دهند در راستای مأموریتهای قانونی خودشان چه کردند؟ بهترین داوران مردم هستند. قبلاً سازمان بازرسی ورود و گزارشهایی ارسال کرده بود که کیفری و قضایی نشده بود. امسال دستور جدی از سوی ریاست قوهقضائیه برای سازمان بازرسی صادر شده تا این سازمان نظارت کند که آیا دستگاههای مختلف وظایف خود را انجام دادهاند یا خیر.
ارسال به دوستان
اصرار عجیب دولت بر بهره برداری از پروژه تکمیلنشده
ایستگاه ناتمام افتتاح !
گروه اجتماعی: افتتاح پروژه نیمهتمام متروی گلشهرـ هشتگرد اعتراض اعضای شورای شهر تهران و کارشناسان را در پی داشت.
به گزارش «وطنامروز»، حسن روحانی دیروز متروی گلشهر- هشتگرد را در حالی افتتاح کرد که این پروژه تکمیل نشده و ناایمن گزارش شده است. ناایمنبودن این خط مترو در حدی است که اگر بیشتر از یک قطار در آن تردد کند، امکان بروز حادثه بشدت افزایش مییابد. البته فعلا قرار است متروی هشتگرد روزانه فقط برای دقایقی کار کند. جالب اینکه بخش اعظم متروی هشتگرد حاصل زحمات قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاست اما در زمان افتتاح، دولتیها در صف اول قرار میگیرند. در این میان سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتمالانبیا نیز دیروز در عین حال که از تلاش بیشائبه قرارگاه برای ساخت این خط سخن گفت، تایید کرد سیگنالینگ این خط آماده نشده است.
با توجه به تکمیل نبودن متروی هشتگرد و ناایمنبودن آن، اصرار به افتتاح این خط مترو آن هم در میان اعتراض کارشناسان و حتی حامیان روحانی، سوالبرانگیز شده است؛ چرا دولت به افتتاح و بهرهبرداری از پروژهای که عملا قرار نیست حالا حالاها خدمت امن ارائه کند اصرار دارد؟ سوالی که فعلا کسی با قاطعیت پاسخی برای آن نیافته اما شاید افتتاح پروژههای اینچنینی را تا زمان انتخابات بیش از پیش ببینیم.
* مخالفت اصلاحطلبان با روحانی در بهشت
همزمان که روحانی مشغول افتتاح و راهاندازی متروی گلشهرـ هشتگرد بود، شورای شهریها در صحن شورا خبر از ناایمنبودن این خط دادند. بهاره آروین، عضو هیأترئیسه شورای شهر از جمله مخالفان راهاندازی متروی هشتگرد در زمانی کنونی بود و به شهردار به عنوان بهرهبردار این پروژه تذکر داد. آروین اعلام کرد: تحت تأثیر فشار دولت متروی هشتگرد افتتاح شد اما ایمنی لازم را ندارد. وی در تذکری مفصل بیان داشت: راهاندازی این خط در هیچیک از اسناد و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران از جمله بودجه سنواتی و برنامه 5 ساله دوم و سوم شهر تهران مورد اشاره قرار نگرفته است، چه رسد به آنکه در اولویت قرار گیرد و در شرایط فعلی که حملونقل عمومی، بویژه مترو، در شهر تهران به لحاظ کیفیت خدمات در شرایط نامطلوبی قرار دارد، این موضوع مورد توجه باشد. آروین افزود: نکته قابل تامل آن است که وضعیت نامطلوب خدماتدهی به شهروندان در متروی تهران، بیش از هر چیز ناشی از تعهدات انباشته و سهم پرداختنشده دولت از گسترش حملونقل عمومی است؛ چنان که تبصره ۱۷ بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران ناظر به همین ایفانکردن تعهدات دولت است. متاسفانه این موضوع سالهاست به یک حکم ظاهرا دائمی تبدیل شده که ناشی از عدم پرداخت صدها میلیارد تومان سهم سالانه دولت از هزینه تمامشده سفرها با مترو است.
حالا با فشار بخشهای ذیربط در دولت، شهرداری تهران بهرغم مخالفت اولیه حاضر به پذیرش مسؤولیت راهاندازی و افتتاح خط متروی گلشهر- هشتگرد توسط شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه شده است؛ خطی که از حداقل تجهیزات و استانداردهای ایمنی لازم هم برخوردار نیست و تخمینزده میشود برای تکمیل نهایی آن، دستکم ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.
عضو هیأترئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: در این اوضاع و شرایط مالی و اقتصادی که شهرداری تهران در خدماترسانی به شهروندان با مشکلات جدی مواجه است، جای پرسش است که چرا یک افتتاح صوری و نصفه و نیمه از سوی دولت باید چنین هزینه هنگفتی را روی دست شهر و شهروندان تهرانی بگذارد؟ چرا ناایمنبودن جدی این خط که جان همه مسافران این خط را تهدید میکند، باید به دوش شورا و شهرداری تهران گذاشته شود؟
وی ادامه داد: شهردار با کدام مجوز شورا، چنین مسؤولیت و هزینهای را به شهر و شهروندان تهرانی بار میکند؟ در حالی که در هیچیک از اسناد و مصوبات و برنامهها، راهاندازی این خط هیچ اولویتی نداشته است؟
رئیس شورای شهر هم معتقد است متروی هشتگرد فعلا ناایمن است. محسن هاشمی درباره افتتاح پروژه متروی گلشهر- هشتگرد گفت: متاسفانه برخی تجهیزات این خط کامل نشده است. متروی تهران قرار است به صورت آزمایشی از این خط بهرهبرداری کند. بخش مخابرات آن قرار است با ارتباط موبایلی حل شود اما بخش سیگنالینگ آن باید هر چه سریعتر این مسأله را برطرف کند. وی ادامه داد: قرار است فعلا 2 تا 3 ساعت در روز بهرهبرداری انجام شود تا مشکلات ناشی از کمبودها شناسایی و برطرف شود. پس از رفع این مشکلات، بهرهبرداری از آن کامل خواهد شد و این یک موضوع طبیعی است که پروژهها کم کم به افتتاح کامل میرسند.
* متروی هشتگرد با وجود نواقص افتتاح شد
علی امام، مدیرعامل متروی تهران با افزایش انتقادات به افتتاح متروی هشتگرد صراحتا گفت این مترو ربطی به شهرداری تهران ندارد. وی در این باره گفت: متروی هشتگرد را شهرداری تهران نساخته و کارفرما، شرکت عمرانی شهر جدید که زیرمجموعه وزارت راهوشهرسازی است، بوده ولی به نوعی ادامه خط 5 تهران محسوب میشود و در امتداد آن است.
امام بیان داشت: دوستان در شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کردهاند از سال 88 تاکنون حدود یکهزار میلیارد تومان برای احداث این مسیر هزینه کردهاند که طولی حدود 26 کیلومتر دارد. وی در پاسخ به این سؤال که چقدر این مسیر ناایمن است، گفت: از نظر ایمنی نواقصی وجود دارد و از آنجایی که در شرکت بهرهبرداری تهران خواستهاند افتتاح و بهرهبرداری انجام گیرد، این شرکت ناچار به بهرهبرداری شده، البته باید توجه داشت اگر تنها یک قطار در این مسیر برای رفت و برگشت باشد، مشکلی پیش نمیآید!
امام تصریح کرد: در حال حاضر سیستم سیگنالی در این خط راهاندازی نشده، البته مترو به صورت تونلی نیست و زمینی است و با یک رام قطار که مشابه قطار تهران- کرج است، مشکلی پیش نمیآید.
* تکلیف قطارهای حومهای باید مشخص شود
مدیرعامل شرکت متروی تهران در پاسخ به اینکه میگویند متروی تهران تحت فشار دولت مجبور به افتتاح این مسیر شده است، گفت: برنامهریزیها برای دولت بوده و ارتباطی به مجموعه بهرهبرداری تهران ندارد ولی باید توجه داشت که لازم است تکلیف قطارهای حومهای مشخص شود. در حال حاضر متروی صادقیه- کرج هم به همین صورت است و تکلیف آن مشخص نیست. در آینده نیز متروی پردیس و اسلامشهر راهاندازی میشود که بهرهبرداری آن با درآمد شهرداری تهران درست نیست.
وی با بیان اینکه سالی 200 میلیارد تومان هزینه متروی صادقیه- گلشهر برای شهرداری تهران است، گفت: دوستان باید هزینهها را برای غیر تهران تقبل کنند و به قول آقای هاشمی از جیب مردم تهران نباید برای متروی اطراف هزینه شود.
سرپرست سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در گفتوگو با فارس، درباره این مشکل گفت: راهاندازی مترو در این مسیر با یک قطار مشکلی ندارد ولی با بیش از یک قطار قطعا ناایمن است. یوسف حجت افزود: وزارت راه قول مساعد داده تا اواسط سال آینده مشکل سیگنالینگ را برطرف کند که انشاءالله محقق خواهد شد.
حجت در پاسخ به اینکه گفته میشود شهرداری تهران تحت فشار دولت مجبور شده این مسیر را راهاندازی کند، گفت: با یک قطار مشکلی ایجاد نمیشود و احتمال تصادف وجود ندارد، بنابراین خدمترسانی به مردم آغاز میشود و مسافران نگران نباشند. اگر مترو ناایمن بود ما به هیچوجه زیر بار نمیرفتیم. انتقاد برای بیشتر از یک قطار پذیرفته است ولی راهاندازی الان منطقی و دقیق در نظر گرفته شده است.
ارسال به دوستان
سخنگوی سازمان اورژانس کشور خبر داد
واژگونی اتوبوس با ۱۰ کشته و ۱۱ مصدوم
سخنگوی سازمان اورژانس کشور از واژگونی یک دستگاه اتوبوس خبر داد. به گزارش فارس، مجتبی خالدی درباره واژگونی اتوبوس گفت: این حادثه حدود ساعت ۵:۰۵ صبح دیروز (سهشنبه) در کیلومتر ۲۵ اتوبان زنجان- تبریز رخ داد. وی افزود: با اعلام حادثه به اورژانس ١١۵ بلافاصله ۵ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند. خالدی گفت: متاسفانه در این حادثه ۱۰ نفر جان باختند و ۱۱ نفر هم پس از اقدامات اولیه توسط تکنسینهای اورژانس به نزدیکترین مراکز درمانی انتقال یافتند.
*۱۰ مصدوم و یک فوتی در تصادف ون حامل دانشآموزان
سخنگوی سازمان اورژانس کشور همچنین از تصادف یک دستگاه ون حامل دانشآموزان با کامیون خبر داد و گفت: این حادثه در شهر کرمان رخ داده است. به گفته وی، این حادثه منجر به مصدومیت ۱۰ دانشآموز و فوت راننده کامیون شد.
ارسال به دوستان
افتتاح گرمخانه جدید برای زنان بیخانمان در محدوده دره فرحزاد
سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران از افتتاح گرمخانه جدید ویژه زنان در محدوده یکی از کلونیهای بزرگ کارتنخوابها و معتادان خبر داد. سیدمالک حسینی در گفتوگو با فارس، درباره راهاندازی گرمخانه جدید برای زنان اظهار داشت: این گرمخانه چهارشنبه(امروز) در منطقه 5 تهران افتتاح میشود که میتواند شرایط خوبی را برای محدوده دره فرحزاد که یکی از کلونیهای بزرگ کارتنخوابها و معتادان است فراهم کند. وی گفت: هیچ فردی به اجبار به این گرمخانه انتقال داده نمیشود. حسینی اظهار داشت: خدمات ارائه شده در گرمخانه شامل اقامت، استحمام، غذا، خدمات مددکاری، مشاوره بهداشت و درمانهای اولیه است و جلساتی هم با دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره تأمین خدمات کاهش آسیب و راهاندازی مرکز دیآیسی برگزار شده است.
ارسال به دوستان
توسط بنیاد برکت انجام شد
بهرهبرداری از 10 هزار طرح اشتغالزایی در خوزستان
در دومین روز سفر استانی رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به خوزستان، 10 هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت به بهرهبرداری رسید.
محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم که در اهواز و با حضور نماینده ولیفقیه، استاندار خوزستان و مقامات استانی برگزار شد، گفت: امروز از بیش از ۱۰ هزار طرح اشتغالزایی بهرهبرداری میشود. 3 سال پیش که به خوزستان آمدم، وعده دادم 22 هزار شغل به نام 22 هزار شهید این استان ایجاد خواهد شد و همان وقت هم عدهای به بنده میگفتند این کار شدنی نیست ولی با همکاری و هماهنگی مردم توفیق پیدا کردیم که 10 هزار طرح را با 27 هزار و 500 شغل ایجاد کنیم و آنچه در دست اقدام است و در 6 ماه آینده به نتیجه میرسد، حدود 2 هزار و 700 طرح با 26 هزار و 700 شغل است. وی بیان داشت: ۱۸ هزار و ۷۰۰ طرح هم در استان خوزستان در دست پیگیری است و ارزش سرمایهگذاریهای صورت گرفته در این استان ۶۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است. تلاش میکنیم میزان اشتغال در این استان را تا 2 سال آینده به ۱۰۰ هزار شغل افزایش دهیم. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: مشاغل خرد و خانگی سهم ۶۰ درصدی در اشتغال کشورهای پیشرفته دارند و به همین دلیل، بنیاد برکت را که تا به امروز فعالیتهای موثر عمرانی از جمله ساخت ۱۶۰۰ مدرسه و احداث ۳۰ هزار مسکن محرومان را به بهرهبرداری رسانده، مامور ایجاد اشتغالزایی کردیم. وی یادآور شد: طرحهای مختلف و بزرگی را در حوزههای مختلف کاغذ، نفت و پتروشیمی در استان خوزستان اجرایی کردهایم. یک کار ارزشمند و فاخری صورت گرفته است و کارخانهای با ظرفیت 200 هزار تن کاغذ در این استان ساخته خواهد شد که از قطع 6 میلیون اصله درخت هم جلوگیری میکند. طرحهای کوچک و خرد برای ایجاد اشتغال زنان خانهدار هم جزو برنامههای ثابت ستاد اجرایی است. در ادامه این مراسم غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجامشده توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان خوزستان، اظهار داشت: خیلی خوشحالیم که اقدامات تحققیافته ستاد اجرایی از آنچه به مردم وعده داده بودند بیشتر شده است. ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در راستای توسعه استان و رفع محرومیتها تلاشهای بسیاری کرده است و تفاهمنامهای در سال 95 بین ستاد اجرایی و استانداری خوزستان منعقد شد که مقرر شد 22 هزار شغل را ایجاد کند و در آن زمان آقای مخبر هم اعلام کردند تاکنون چنین تفاهمنامه بزرگ و سختی را امضا نکرده بودند ولی بحمدالله به نتیجه رسید. وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بیمارستان بزرگی در حال ساخت در خوزستان دارد و امروز هم کارخانه کاغذسازی یکی دیگر از پروژههای بینظیر کشور است که در استان خوزستان احداث خواهد شد؛ کاغذسازی یک صنعت مهم، استراتژیک و ارزشمند است که چند سالی است این موضوع را با رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام پیگیری میکنیم تا ساخته شود. گفتنی است در این مراسم، با برقراری ارتباط ویدئوکنفرانس با شهرستانهای شادگان، بهبهان، شوشتر و باغملک، بهرهبرداری از طرحهای اقتصادی اشتغالزایی اجتماعمحور، بنگاهمحور و تسهیلاتمحور و پروژههای عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به شکل رسمی آغاز شد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|