|
مولتیمیلیاردر هروئین دستگیر شد
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از دستگیری قاچاقچی معروف موادمخدر در یکی از شهرهای جنوب کشور خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار مسعود زاهدیان اظهار کرد: یکی از قاچاقچیان معروف هروئین اخیرا در یکی از شهرهای جنوب کشور بازداشت شد. او ادامه داد: قاچاقچی دستگیر شده در زمینه موادمخدر 5 سال فعالیت میکرد. اموال این فرد ۱۱۰ میلیارد تومان بود که توقیف شد.
ارسال به دوستان
گزارش «وطن امروز» از پاسخگونبودن سازمان حفاظت محیط زیست در قبال مرگ مشکوک 5 هزار پرنده در میانکاله
محیط مرگ!
رئیس اداره محیط زیست استان مازندران در گفتوگو با «وطن امروز»: سازمان دامپزشکی باید در زمینه مرگ پرندهها پاسخگو باشد نه ما!
گروه اجتماعی: سازمان محیطزیست درباره مرگ 5 هزار پرنده مهاجر در منطقه حفاظت شده میانکاله مازندران خود را پاسخگو نمیداند و مسؤولان آن معتقدند باید سازمان دامپزشکی در این زمینه اطلاعرسانی کند!
به گزارش «وطن امروز»، در چند روز گذشته پرندههای مهاجر در سواحل دریای خزر در استان مازندران به طرز مشکوکی کشته شدند و فراوانی پرندههای تلف شده نشان میدهد یک اتفاق غیرطبیعی رخ داده است. با وجود اینکه این اتفاق در منطقه حفاظت شده سازمان محیطزیست رخ داده اما سازمان محیطزیست خود را پاسخگو نمیداند. حسینعلی ابراهیمی، رئیس سازمان حفاظت محیطزیست استان مازندران در گفتوگو با «وطن امروز» اعلام کرد سازمان دامپزشکی مرجع پاسخگویی حادثه مرگ پرندگان میانکاله است! وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود مرگ این پرندهها در منطقه حفاظت شده، سازمان دامپزشکی باید پاسخگو باشد نه سازمان محیطزیست، گفت: مسؤول رسیدگی به علت مرگ این پرندهها دامپزشکی است. البته ما هم بررسیهای خود را انجام دادیم و هر کس هر علتی را عنوان کرده دروغ گفته است. وی افزود: بعضیها میگویند این پرندهها مسموم شدهاند؛ با کدام سند این حرفها زده میشود؟ هنوز هیچ چیز معلوم نیست و هیچ اظهارنظری در این باره را تایید نمیکنیم.
همچنین اسماعیل کهرم در گفتوگو با «وطنامروز» گفت: میانکاله پناهگاه حیاتوحش و پرندگان است اما این پناهگاه اکنون محیطی برای شکار شکارچیان شده است و وقتی ماموران محیطزیست مانع شکار این شکارچیان شدند، آنها با سمی کردن آب تالاب میانکاله زهر خود را ریختند که باید نسبت به شناسایی این افراد و برخورد با آنها اقدام شود. به گفته وی، این جدال باعث شده سالانه شاهد کشتار حیوانات و پرندگان بیپناه در این منطقه باشیم.
این کارشناس محیطزیست با بیان اینکه میانکاله که پناهگاهی برای حیوانات و پرندگان است، اکنون جولانگاه کشاورزان، دامداران و شکارچیان شده است، افزود: سازمان محیطزیست گویا اعتقادی به حفاظت و صیانت از این منطقه ندارد، چرا که هر ساله شاهد کشتار پرندگان و از بین رفتن گونههای جانوری توسط شکارچیان و تعرضکنندگان به این محیط هستیم.
* انتقام از پرندگان مهاجر میانکاله
همزمان با مرگ پرندگان مهاجر در میانکاله و منتفی شدن احتمال شیوع بیماری خاص در این منطقه، کارشناسان و فعالان محیطزیست به این نتیجه رسیدهاند که این اتفاق بر اثر ورود سم به بخشی از تالاب میانکاله بوده است.
حسینعلی ابراهیمیکارنامی، مدیرکل محیطزیست استان مازندران از دفن بهداشتی این پرندگان خبر داد و گفت: احتمال شیوع بیماریهای نظیر آنفلوآنزای پرندگان و نیوکاسل رد شده است. سیدحسین رضوانی، مدیرکل دامپزشکی مازندران هم تاکید کرده است: نتایج آزمایش نشان داده است که بیماری آنفلوآنزا H5، H7 و H9 یا نیوکاسل علت مرگ این پرندگان نبوده است. مدیرکل دامپزشکی مازندران حالا از گمانهزنیها درباره مسمومیت این پرندگان صحبت میکند که موجب شده است چنگرها، کشیمهای بزرگ، فلامینگو و اردک حناییها دستهدسته از بین بروند.
حر منصوری سالهاست در حوزه میانکاله به فعالیتهای محیطزیستی مشغول است. وی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته به همراه 2 گروه بیش از 60 کیلومتر از ساحل شمالی 70 کیلومتری تالاب میانکاله را برای بازدید و نمونهبرداری آب پیمایش کرده و هیچ مورد تلفاتی در این مناطق ندیده است، گفت: به عقیده من این پرندهها نمیتوانند بر اثر ابتلا به بیماری تلف شده باشند، چون تاثیر بیماری روی جانوران به تناسب جنس، گونه و سبک زندگی و تغذیه و حتی جنسیت و سن متفاوت است و منطقی به نظر نمیرسد که چنگر، فلامینگو و کشیمها که از خانوادههای متفاوت هستند همزمان به بیماری مبتلا شده و همزمان طی یکی، دو روز تلف شوند. تمرکز تلفات در منطقهای خاص از تالاب میانکاله در مجاورت شهر گلوگاه، گمانهزنی درباره مسمومیت شدید از طریق آلودگی شیمیایی را قوت میبخشد. منصوری معتقد است: نشانههایی از مسمومیت در این منطقه وجود دارد و احتمال دارد مشابه اتفاق تاریخی که در دهه 70 شمسی میان محیطزیست و شکارچیان و صیادان رخ داد امسال هم تکرار شده باشد. اواخر سالهای دهه 70 ناگهان میزان قابل توجهی از قسمتهای جنوب غربی میانکاله پر از لاشههای پرنده زمستانگذران شد، آنقدر وضعیت بد بود که تا ماهها بوی تعفن همچنان پایدار بود و تقریبا همه محلیها مطمئن بودند این اتفاق از کجا آب میخورد؛ تعدادی شکارچی محلی برای انتقام از محیطزیست در تالاب چند لیتر سم آفت ریخته بودند.
این فعال محیطزیست البته احتمال ورود مواد شیمیایی استخرهای پرورش ماهی و مواد ضدعفونی مرغداریها را هم رد نمیکند اما تلف شدن پرندگان از گونههای مختلف در یک منطقه خاص احتمال انتقالگیری را قوت میبخشد. رئیس سازمان دامپزشکی نیز اخیرا اعلام کرد: در آزمایشات انجام شده، موردی از ابتلا به آنفلوآنزای فوقحاد در این پرندگان مشاهده نشد.
علیرضا رفیعیپور اظهار داشت: این پرندهها در نقاط مختلف پارک ملی میانکاله تلف شدهاند و تمام آنها مهاجر بودند.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه تمام پرندگان تلفشده، توسط اکیپهای سازمان دفن بهداشتی شدهاند، افزود: اگر این پرندگان دفن نمیشدند، مشکلات زیادی به وجود میآمد و ممکن بود اشاعهدهنده بیماری باشند.
وی با اشاره به اینکه آزمایشات و بررسیهای دیگری در این زمینه انجام شده است، افزود: همکاران ما روی عوامل دیگر و سایر بیماریهای احتمالی کار و این موارد را بررسی میکنند اما چون تاکنون موردی قطعی نشده است نمیتوانیم اظهارنظری در این زمینه انجام دهیم. رفیعیپور تصریح کرد: به محض اینکه نتایج این آزمایشات و بررسیها مشخص شود، آن را اعلام میکنیم.
* شکار پرنده در «میانکاله» ممنوع شد
در پی تلفشدن بیش از ۵ هزار پرنده مهاجر در میانکاله، مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیطزیست ضمن اشاره به اینکه همه مجوزهای شکار پرنده در میانکاله و شرق استان مازندران باطل شده است، تاکید کرد: مردم منطقه از خرید و مصرف گوشت لاشه هرگونه پرنده خودداری کنند. شهابالدین منتظمی در گفتوگو با ایسنا، ضمن بیان اینکه تیمی تخصصی از سازمان حفاظت محیطزیست به منطقه میانکاله برای بررسی علت تلف شدن پرندگان مهاجر اعزام شده است، اظهار کرد: نگرانی ما از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و نیوکاسل بود که بر اساس نمونهبرداریهای انجام شده شیوع این دو بیماری منتفی است.
مدیرکل دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه سایر آزمایشها درباره بیماریهای باکتریایی و مسمومیتها در حال بررسی است، گفت: از زمان مشاهده لاشه پرندگان، در این منطقه شکار پرندگان ممنوع اعلام و همه مجوزهای شکار باطل شد همچنین فعالیت بازار عرضه پرندگان مهاجر در فریدونکنار نیز متوقف شده است. وی درباره احتمال نقش عامل انسانی و استفاده از طعمههای آلوده در حادثه تلف شدن پرندگان، گفت: دستگاه مسؤول اعلام این موضوع وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است، محیطزیست تحت هیچ شرایطی نمیتواند این مورد را تایید یا رد کند. منتظمی توصیه کرد که مردم منطقه به لاشه پرندگان نزدیک نشوند و در صورت مشاهده لاشه، این موضوع را فورا به اداره دامپزشکی منطقه اطلاع دهند.
وی در پایان تاکید کرد: مردم منطقه برای حفظ سلامت خود از خرید و مصرف هرگونه لاشه پرندگان مهاجر خودداری کنند.
بر اساس آخرین اطلاعات از 4 روز گذشته تاکنون بیش از 5 هزار پرنده در تالاب میانکاله تلف شدهاند و بر اساس اعلام سازمان دامپزشکی احتمال دارد که علت تلف شدن پرندگان مهاجر سم بوتولیسم باشد که منشأ تولید آن ریشه گیاهان پوسیده است.
* آنفلوآنزا و نیوکاسل علت مرگ پرندگان میانکاله نیست
مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش گفت: براساس آخرین نتایج علت مرگ پرندگان آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و بیماری نیوکاسل نبوده است. وی با اشاره به حادثه اخیر تلف شدن تعداد زیادی از پرندگان در میانکاله استان مازندران اظهار کرد: روز گذشته تیمهای تخصصی از سوی سازمان محیطزیست برای بررسی و پیگیری علت تلف شدن پرندگان به استان مازندران اعزام شدند. او با بیان اینکه آزمایشهای مورد نظر در حال انجام است، افزود: نمونهبرداریها توسط اداره کل دامپزشکی انجام شده و به نتایج قطعی نیز در اینباره رسیدهایم. مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیاتوحش گفت: براساس آخرین نتایج علت مرگ پرندگان آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و بیماری نیوکاسل نبوده است. منتظمی با بیان اینکه پیگیر هستیم تا علت این مسأله بزودی مشخص شود، عنوان کرد: آزمایشات تخصصی درباره این موضوع نیز انجام شده و تا 3 روز آینده به صورت قطعی علت تلفات مشخص خواهد شد. مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش با اشاره به جمعآوری حدود ۵ هزار لاشه پرنده در این منطقه تصریح کرد: پس از مشخص شدن علت مرگ این پرندگان، بحث مدیریت زیستمحیطی این منطقه مطرح خواهد شد.
ارسال به دوستان
گزارش «وطن امروز» از علل افزایش سوانح هوایی
هواپیمایی در خیابان
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفتوگو با «وطن امروز»: این سوانح طبیعی است!
هنوز اخبار نقص فنی هواپیمای تهران- استانبول در روز جمعه و یک روز پس از آن آتش گرفتن موتور هواپیمای مسافری پرواز تهران- گرگان در روز شنبه سر زبانها بود که روز یکشنبه هم در اتفاقی عجیب خبر خروج هواپیمای مسافری تهران- ماهشهر از باند فرودگاه روی خروجی خبرگزاریها نشست؛ خبری که همه را شوکه کرد، چرا که از ابتدای هفته جاری هر روز شاهد اعلام اخبار نگرانکننده درباره ناوگان حملونقل هوایی کشور هستیم.
به گزارش «وطن امروز»، پرواز شماره 6936 شرکت هواپیمایی کاسپین مسیر تهران به ماهشهر صبح دیروز پس از فرود در فرودگاه بندر ماهشهر از باند فرودگاه خارج شد.
پرواز کاسپین در ساعت 6 و 40 دقیقه از فرودگاه تهران حرکت کرد و در ساعت 7 و 50 دقیقه در فرودگاه ماهشهر فرود آمد که پس از فرود از باند فرودگاه منحرف و در جاده و نزدیکی پل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی متوقف شد.
این هواپیما از نوع بوئینگ MD با 144 نفر سرنشین بود که 136 نفر مسافر و 8 نفر خدمه پرواز بودند و پس از فرود و توقف هواپیما به کمک عوامل امدادی از هواپیما خارج شدند.
* اعزام تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری به ماهشهر
سازمان هواپیمایی کشوری از اعزام تیم کارشناسی این سازمان به منظور بررسی چگونگی خروج هواپیمای شرکت هواپیمایی کاسپین از باند فرودگاه ماهشهر که دیروز اتفاق افتاد، خبر داد. البته موضوع خروج هواپیما از باند در دست بررسی است و چرایی این موضوع منوط به اعلام نتایج بررسیهای تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری است.
* ارابههای فرود هواپیما هنگام فرود جدا شد
هواپیمای کاسپین هنگام فرود، به علل نامعلوم نتوانسته بود سرعت خود را در حد استاندارد کاهش دهد و در نتیجه ارابههای فرود آن شکسته و جدا شده است. بر اساس اطلاعات موجود، هواپیمای MD به علامت ثبت EP-CPZ متعلق به هواپیمایی کاسپین پس از فرود، از انتهای باند خارج شده و بعد از عبور از فنسهای انتهای باند، وارد ابتدای اتوبان ماهشهر- اهواز میشود. به گزارش خبرگزاریها، هنگام فرود، ارابههای فرود هواپیما جدا شده و سپس اندکی سر خورده و متوقف شده است. شاهدان عینی و مسافران از سرعت بالای هواپیما هنگام فرود خبر دادند؛ خوشبختانه همه مسافران این پرواز در سلامت کامل و از طریق درهای خروج اضطراری موفق به خروج از هواپیما شدند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتوگو با «وطنامروز» درباره علت وقوع این حادثه گفت: با خروج هواپیمای پرواز کاسپین از باند فرودگاه ماهشهر خوشبختانه هیچ یک از مسافران این پرواز آسیب ندیده و همگی در سلامت کامل از هواپیما خارج و به سالن ترانزیت فرودگاه منتقل شدهاند.
رضا جعفرزاده تصریح کرد: پرواز شماره ۶۹۳۶ شرکت هواپیمایی کاسپین که صبح امروز (دیروز) از باند فرودگاه ماهشهر خارج شده، ۱۳۵ مسافر داشته است که خوشبختانه هیچ یک از مسافران کاسپین آسیب ندیدهاند و همگی در سلامت از هواپیما خارج و به سالن ترانزیت فرودگاه منتقل شدهاند.
وی اظهار داشت: هواپیمای بوئینگ MD شرکت هواپیمایی کاسپین از مبدأ تهران در ساعت ۷:۵۰ صبح امروز(دوشنبه) پس از فرود در باند فرودگاه ماهشهر از باند خارج شد که علت آن در دست بررسی است.
جعفرزاده افزود: بلافاصله تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشوری به همراه گروه فنی شرکت هواپیمایی کاسپین برای بررسی علت خروج هواپیما از باند به ماهشهر اعزام شد.
وی در پاسخ به این سوال «وطن امروز» که چه باید کرد تا در آینده چنین اتفاقاتی در ناوگان حملونقل هوایی رخ ندهد، افزود: حجم پروازهایی که انجام میشود در زمان پیک 1020 پرواز و در زمان غیرپیک 700 تا 800 پرواز است که ممکن است چند پرواز در یک مقطع زمانی توسط یک هواپیما انجام شود و مشکلات اینچنینی رخ دهد.
وی اضافه کرد: باید به صراحت روشن شود که چرا اینگونه اتفاقات باید بیفتد، البته کارشناسان این سازمان در حال بررسی دقیق علت وقوع این حادثه هستند، بنابراین الان که علت مشخص نیست نمیشود در این زمینه قضاوت کرد.
جعفرزاده در پاسخ به سوال دیگر «وطن امروز» که چرا طی 3 روز اخیر 3 بار اتفاق اینچنینی در ناوگان هوایی کشور افتاده است؟ گفت: هر چند بخش حملونقل هوایی در ایران از نظارت بالایی برخوردار است اما باید علتها را دید و درباره چرایی بروز چنین اتفاقاتی باید علل آن را به مردم اطلاع داد، البته در تمام دنیا و در شرایطی که آنها از مدرنترین هواپیماهای روز دنیا برخوردارند، چنین اتفاقاتی دیده میشود. وی افزود: البته بهترین خلبانهای دنیا در کشور ایران وجود دارند و تبحر و تخصص آنها در کنترل هواپیما زبانزد دنیاست. آنگونه که عملکرد آنها طی چند واقعه اخیر هوایی در این چند روز مشاهده شده است البته این همه کار نیست و باید دقتها و بررسیها بیشتر شود تا اعتماد عمومی به مسافران هوایی بازگردد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا خلبان پرواز، پیش از فرود در باند فرودگاه ماهشهر، گزارشی از نقص احتمالی به برج مراقبت اعلام کرده یا خیر، گفت: در حال حاضر امکان اظهارنظر در این زمینه وجود ندارد و با توجه به اعزام تیم کارشناسی سازمان هواپیمایی کشور و تیم فنی کاسپین، ابعاد موضوع بررسی میشود و نتیجه به اطلاع مردم خواهد رسید.
* خلبان دیر لندینگ کرده است
مدیرکل فرودگاههای استان خوزستان هم در تشریح این حادثه گفت: دلیل حادثه به بررسی بیشتری نیاز دارد ولی خوشبختانه طبق بررسیهای اولیه به مسافران آسیبی نرسیده است. محمدرضا رضایی افزود: بر اساس اطلاعاتی که به ما دادهاند، علت این حادثه این بوده که خلبان دیر لندینگ کرده است و همین امر باعث شده هواپیما هنگام فرود از باند خارج شود و با سرعت در اتوبان و منطقه مسکونی حوالی فرودگاه حرکت کند. مسعود شعبانلو، رئیس روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی، اظهار داشت: به علت خروج پرواز تهران- بندرماهشهر از باند فرودگاه و توقف در جاده نزدیک فرودگاه، این مسیر برای مدتی طولانی بسته و برای تردد شهروندان مسیر دیگری جایگزین شد. علی خدادادی، مدیرعامل جمعیت هلالاحمر خوزستان نیز در این باره گفت: تیمهای عملیات امداد و نجات جمعیت هلالاحمر در حادثه هواپیمایی در فرودگاه ماهشهر حضور پیدا کردند. وی افزود: 2 فرد مصدوم که از ناحیه پا دچار مصدومیت سطحی شده بودند توسط عوامل امدادی این جمعیت به مرکز درمانی انتقال یافتند.
* اعزام تیم کارشناسی از تهران
به گفته مدیرکل فرودگاههای استان خوزستان، این هواپیما هیچگونه نقص فنی نداشت و تمام مسافران در سلامت کامل از هواپیما خارج شدند. پس از وقوع این حادثه جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان ماهشهر با حضور مسؤولان این شهرستان برگزار شد. این در حالی است که سازمان هواپیمایی کشوری نیز تیمی از کارشناسان را برای بررسی چگونگی خروج هواپیمای شرکت هواپیمایی کاسپین از باند فرودگاه ماهشهر به این بندر اعزام کرد. محور ماهشهر- سربندر نیز دیروز به علت فرود اضطراری هواپیمای مسافری مسدود شده بود. رضا دولتشاهی، رئیس پلیس راه خوزستان در این باره، اظهار داشت: اقدامات ایمنی جابهجایی هواپیما در حال انجام است و همه تجهیزات مورد نیاز برای جابهجایی نیز فراهم است.
***
[فنون تخصصی شرکتهای هواپیمایی باید به اشتراک گذاشته شود]
کارشناس هوانوردی درباره علت تعدد بروز حوادث هوایی در چند روز اخیر، گفت: تا زمانی که کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری با انجام بررسیهای تخصصی علل بروز چنین اتفاقاتی را مشخص نکنند، هر گونه اظهارنظری حرفهای نیست اما باید گفت سازمان هواپیمایی و شرکتهای هواپیمایی نباید نسبت به نظارت بیشتر و تقویت نقاط ضعف صنعت هواپیمایی کمتوجه باشند. آرمان بیات در گفتوگو با «وطن امروز» به کاهش هزینهها و افزایش درآمدها در شرکتهای هواپیمایی اشاره کرد و گفت: تقویت ضعفهای صنعت هواپیمایی کشور نیازمند کار کارشناسی شده دقیق است. حال از آنجا که سازمان هواپیمایی کشوری بخش از امورات را به شرکتهایی هواپیمایی محول کرده است، بنابراین آنها نباید نسبت به این موضوع کمتوجه شوند. وی افزود: شرکتهای هواپیمایی از لحاظ حرفهای و در یک پروسه تخصصی مطابق نظامنامه فیمابین نظارتها را انجام میدهند که البته برخی شرکتهای هواپیمایی در این بخش از توانایی بالاتری برخوردارند، بنابراین این توانایی باید در بین شرکتها دیگر به اشتراک گذاشته شود تا مشکلات احتمالی شناسایی و با خرد جمعی و تخصصی حل شود.
ارسال به دوستان
صدور ویزا برای چینیها به شرط داشتن کارت سلامت
وزیر بهداشت گفت: به وزارت امور خارجه اعلام کردیم صدور ویزا برای چینیها به شرط داشتن کارت سلامت باشد. به گزارش فارس، سعید نمکی در جمع خبرنگاران گفت: به وزارت امور خارجه اعلام کردیم بحث اخذ ویزا را برای شهروندان کشور چین مقید به داشتن کارت تندرستی و عاری بودن از ویروس کرونا کند؛ به هر حال همکاران ما اقداماتی را انجام میدهند و آموزش به عنوان رکن اصلی پیشگیری از این ویروس است. وی خاطرنشان کرد: ویروس کرونا به اندازه ویروس H1N1 قدرت کشندگی و بیماریزایی را تا به امروز نداشته است. هر چند این ویروس سرایت بالایی دارد اما کشندگی و بیماریزایی بودن آن کمتر است و تاکنون در کشور با همت همکاران و تلاش مردم آن را مهار کردهایم و هیچ موردی از بیماری نداشتیم. از مردم میخواهیم با شستن دست و پرهیز از روبوسی و دست دادن تا حد امکان و رعایت مسائل بهداشتی، کمک کنند تا دچار گرفتاری جدیدی نشویم.
ارسال به دوستان
شهر
بدهی بانکی 20 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران با اشاره به نقش مردم در توسعه مترو از طریق خرید اوراق مشارکت گفت: شهرداری تهران بیش از 20 هزار میلیاردتومان بدهی بانکی دارد. محمد علیخانی در گفتوگو با فارس، درباره درخواست برخی مخاطبان مبنی بر استفاده از پولهای سرگردان مردم جهت توسعه مترو، اظهار داشت: این موضوع مورد توجه شهرداری تهران و شرکت مترو در پایتخت بوده است. بر همین اساس موضوع اوراق مشارکت مطرح شد. وی افزود: البته ارائه اوراق مشارکت در حال حاضر به یک مشکل و گره بانکی برخورد کرده که رفع آن در اختیار ما نیست و باید اقدامات لازم توسط دستگاههای ذیربط برای برطرف شدن این دغدغه بانکی انجام شود. رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای شهر تهران ادامه داد: بخشی از این مشکل بانکی به دلیل بدهی شهرداری به بانکهاست که تقریبا بیش از 20 هزار میلیارد تومان است. علیخانی بیان داشت: بخشی از اوراق مشارکت و تحقق آن انجام شده ولی بخشی هم معطل مانده است که اگر بانک عامل اقدام کند، مردم میتوانند جهت توسعه مترو با دریافت اوراق مشارکت و سرمایهگذاری منابع مالی خود در این زمینه مشارکت داشته باشند.
***
هوای تهران باز هم آلوده شد
شاخص کیفیت هوا دیروز روی عدد 128 قرار گرفت و هوای پایتخت برای گروههای حساس جامعه ناسالم اعلام شد. به گزارش فارس، این شاخص روز جمعه روی عدد 86 قرار داشت و هوا از کیفیت قابل قبول برخوردار بود. تهران از ابتدای سال 25 روز هوای پاک، 213 روز هوای قابل قبول، 69 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و 5 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.
ارسال به دوستان
اختصاص تسهیلات ویژه اشتغالزایی کمیته امداد برای مرزنشینان
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: در مناطق مرزی تسهیلات ویژه اشتغالزایی برای مرزنشینان در نظر گرفته شده که در مرزهای با ضریب محرومیت بالا تسهیلات بیشتری اختصاص پیدا میکند. به گزارش مهر، حجتالله عبدالملکی در نشست خبری درباره طرحهای اشتغالزایی در مناطق مرزی گفت: در مناطق مرزی طرحهای ویژهای جهت ایجاد اشتغال داریم به طوری که یکی از این طرحها پرداخت تسهیلات به کارفرمایان در ازای بهکارگیری مددجویان است. وی افزود: پرداخت وام قرضالحسنه ۵۰ میلیون تومانی به ازای هر نفر و همچنین پرداخت حق بیمه کارفرما از جمله اقداماتی است که انجام میشود. عبدالملکی تصریح کرد: در مرزهای عادی حق بیمه کارفرمایی به مدت 2 سال پرداخت میشود اما بر اساس مصوبه جدید کمیته امداد در مناطق مرزی که ضریب ۶ و ۷ دارند، حق بیمه به مدت 3 سال و در مناطقی که ضریب محرومیت ۸ و ۹ دارند، حق بیمه به مدت ۴ سال پرداخت میشود. معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد تأکید کرد: در مناطق مرزی برای همه مرزنشینان برنامه داریم و برای کولهبران تحت پوشش کمیته امداد نیز طرحهایی اجرایی شده است اما در مجموع در مناطق مرزی محروم تسهیلات ویژهای اختصاص پیدا کرده است.
ارسال به دوستان
آغاز ثبتنام کنکور ۹۹ از 16 بهمن
ثبتنام کنکور کارشناسی سال ۹۹ از روز چهارشنبه ۱۶ بهمن آغاز میشود همچنین امروز سهشنبه ۸ بهمن دفترچه راهنمای رشتههای بدون آزمون منتشر خواهد شد. به گزارش تسنیم، ثبتنام برای شرکت در آزمون سراسری سال 1399 برای پذیرش در رشتههای با آزمون در دورههای روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمهحضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیامنور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و رشتههای تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز چهارشنبه 16 بهمنماه 1398 از طریق پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز میشود و در روز پنجشنبه 24 بهمن 98 پایان میپذیرد. دفترچه راهنما به همراه اطلاعیه تکمیلی ثبتنام در آزمون همزمان با شروع ثبتنام از طریق پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش قابل دسترسی خواهد بود؛ آزمون سراسری سال 1399 در روزهای 12 و 13 تیرماه 99 برگزار خواهد شد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|