|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
درباره سریال «زیرخاکی» که موفقترین سریال رمضانی امسال است اما پخش آن ناتمام خواهد ماند
واقعا زیرخاکی
احسان سالمی: جلیل سامان، کارگردان سریال «زیرخاکی» در آخرین شب از شبهای احیا با انتشار متنی کوتاه در فضای مجازی اعلام کرد که به دلیل توقف فیلمبرداری سریال «زیرخاکی» در شرایط کرونا، ادامه داستان این مجموعه با فیلمبرداری مجدد در آینده روی آنتن خواهد رفت؛ خبری که بازتاب بسیاری در شبکههای اجتماعی و کانالهای خبری داشت. سامان در توضیح این اتفاق نوشته است: «فیلمبرداری سریال زیرخاکی به دلیل کرونا متوقف شد و کمتر از یک ماه از فیلمبرداری آن باقی مانده است که انشاءالله با فراهم شدن شرایط، انجام و پخش میشود. در حال حاضر 4 قسمت از فصل اول باقی مانده است که از یکشنبهشب پخش آن آغاز میشود».
سریال سریالهای ناتمام تلویزیون به واسطه کرونا در حالی با «زیرخاکی» جلیل سامان کاملتر میشود که بنا بر خبر ارسالی از سوی روابط عمومی سریال، در 4 قسمت باقیمانده از فصل اول سرنوشت شخصیتها مشخص میشود و به تعبیری بخشی که فیلمبرداری آن متوقف شده مربوط به فصل 2 بوده و قرار نیست اینبار با داستان ناتمام مواجه باشیم. البته هنوز نمیتوان نسبت به سرنوشت دقیق این مجموعه اظهارنظر کرد و باید منتظر بود و دید که سرنوشت این مجموعه در این 4 قسمت باقیمانده چه خواهد شد. با این همه تا اینجای کار قطعا «زیرخاکی» موفقترین سریال رمضانی امسال و یکی از کمدیهای موفق سالهای اخیر تلویزیون است که نمیتوان نسبت به نقاط قوت آن بیتفاوت بود.
* کمدی موقعیت تمامعیار
«زیر خاکی» سومین سریال شبکه یک سیماست که به دلیل کرونا تصویربرداری آن متوقف و پایانبندی داستان آن به آینده و فصلهای بعد موکول میشود، چرا که پیش از این نیز سریالهای پرمخاطب «نون. خ ۲» و «پایتخت ۶» به شکلی ناگهانی و بدون پایانبندی تمام شدند. اما «زیر خاکی» هم به لحاظ سلامت طنز و هم به واسطه خلق موقعیتهای کمدی مبتنی بر قصه نسبت به 2 سریال دیگر قویتر ظاهر شد، البته مقایسه «زیرخاکی» با «پایتخت 6» که از اساس فاقد عنصری به عنوان داستان بود، مقایسهای نادرست و تا حدودی توهینآمیز به شمار میآید!
«زیرخاکی» اما جنس متفاوتی از طنزهای مرسوم تلویزیون ارائه میکند؛ اگر در طنزهای پخش شده در چند سال اخیر در تلویزیون بیشتر شوخیهای متمرکز بر طنزهای کلامی، لودهبازی یا شوخی با لهجه شهرهای مختلف و حتی گاهی شوخیهای جنسی بوده، «زیر خاکی» بیشتر سعی کرد با خلق موقعیتهای کمدی، قصهاش را پیش ببرد؛ قصه آدمهایی که در موقعیتهای اشتباهی قرار میگیرند. فریبرز باغمیشه، قهرمان اصلی «زیرخاکی» یک روز به عنوان چهرهای کمونیست از سوی ساواک مورد تعقیب قرار میگیرد و روز دیگر به عنوان مبارزی انقلابی توجه انقلابیون را به خود جلب میکند؛ در حالی که او دلهدزدی با آرزوهای بزرگ است! همین موقعیتهای متناقض و کنشهای فریبرز و اطرافیانش در مواجهه با این موقعیتهاست که علاوه بر پیشبرد خط اصلی قصه «زیر خاکی» که همان سودای رسیدن فریبرز به گنجی بزرگ است، موقعیتهای کمی متعددی را خلق میکند.
* علیه حماقت و خیانت پهلوی
جلیل سامان که نشان داده همیشه دوست دارد در کارهایش نقبی به انقلاب و اتفاقهای قبل آن بزند، در شرایطی بازه زمانی روایت قصه «زیرخاکی» را واپسین روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب قرار داده که سعی کرده با زیرکی تمام در دل این قصه طنز به نقد صریح رژیم پهلوی نیز بپردازد. از نمایش حماقتهای دستگاه امنیتی رژیم پهلوی یعنی «ساواک» که به سادهترین شکل ممکن فریب میخوردند تا فساد و تبعیض گستردهای که در آن دوره بر زندگی جامعه ایرانی حکمفرما بود. حتی تغییر لوگوی سریال از زبان آشوری به زبان عبری در میانه پخش آن و کنایه موجود در این متن عبری که نوشته «دزدهای اسرائیلی عتیقهجات» را میتوان نشانی از نگاه انتقادی سازندگان «زیرخاکی» به نفوذ گسترده صهیونیستها در ایران در دوره پهلوی دانست. مهمتر از همه اینها، نمایش یک «اختناق» که اگر چه ممکن است ما به خاطر موقعیتی که در فیلم خلق شده به آن بخندیم اما انکارناپذیر، رنجآور و واقعی است. اختناق اگر چه هجو شده اما حضوری پررنگ در سریال دارد. این دیالوگ فریبرز که میگوید: «به چه جرمی دارید من رو آزاد میکنید؟»، استعارهای از مسخ شخصیتی است که بدون اینکه بداند چرا، محبوس در زندان رژیم دیکتاتوری شده است.
نکته مهم اما آن است که معمولا در سریالهایی که در چند سال گذشته پیرامون دوره پهلوی ساخته شده، بسیاری از فیلمسازان یا در ورطه اشتباه نوستالژیبازی با آن دوره افتادند یا به برخی ریزهکاریهای لازم برای ساخت آثار نمایشی در ارتباط با آن دوره کمتوجه بودند؛ مثلا «معمای شاه» که در برخی قسمتها فضایی ضعیف، تصنعی و اغراق شده از شخصیت شاه، درباره و رژیم پهلوی ساخته بود. اتفاقی که برای «زیرخاکی» جلیل سامان تا اینجای کار به وقوع نپیوسته که میتوان آن را حاصل تجربه جلیل سامان در ساخت آثاری در این فضا و اندوختههای او از این تجارب مهم دانست. او در کارهای پیشین نیز دقت ویژهای در فضاسازی داشته و همین دقت کار او را متمایز کرده است. اگر چه 2 سریال بعد از «ارمغان تاریکی» توفیق این سریال را نداشتند اما از جهت فضاسازی کارهای ویژهای در تصویرسازی واقعی از فضای اختناقی دوره پهلوی داشتهاند.
آنچه عیار «زیرخاکی» جلیل سامان را بالا برد و حتی باعث شد عیار خود «تلویزیون» در مسأله صراحت بالا برود و شاهد محافظهکاریهای پیشین نباشیم، نقد صریح این سریال به برخی اشتباهات یا رفتارهای متناقض گروهی از مردم و حتی برخی انقلابیون در سالهای ابتدایی انقلاب است؛ اشاراتی که بستر روایت آن سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی است اما موارد در برگیری آن شامل زمان حال نیز میشود. شوخیهای متعدد سریال با استفاده از امکانات بیتالمال در سالهای پس از پیروزی انقلاب که در جریان حضور فریبرز و خانوادهاش در منزل مصادرهای صورت میگیرد، این سریال را یک سروگردن از سریال کمدیای که در آنها اشاراتی سیاسی وجود داشت، بالاتر کشید؛ روایت برخی افراد که قرار بود حافظ بیتالمال باشند اما همسایه شاه شدند.
دیالوگهایی از قبیل«چراغا رو خاموش کنم از حساب «بیتالمال» اسراف نشه»، اشارات مکرر سریال به کاخنشین شدن گروهی از کوخنشینان (اشاره سریال به اینکه خانه مصادرهای در نزدیکی خانه شاه مخلوع قرار دارد) و رفتارهایی که بعد از آن از جانب آنها صورت گرفت تنها بخشی از نقدهای صریح سریال به این گروه و رفتارهای آنهاست؛ اتفاقی که باعث شد دیالوگها و اشارات این سریال به برخی موضوعات که میشد نمونههای آن را در زمان حال هم دید، به سرعت در شبکههای اجتماعی بازتاب پیدا کند و دامنه مخاطبان این سریال را نیز افزایش دهد.
***
[گل ملی پژمان جمشیدی]
یکی دو شب مانده به اختتامیه سیوششمین جشنواره فیلم فجر، وقتی اسامی نامزدهای سیمرغ اعلام شد، یکی از تندترین واکنشها معطوف به اعلام نام پژمان جمشیدی بود. در رسانههای سینمایی در انتقاد به نامزد شدن پژمان جمشیدی برای سیمرغ مکمل مرد برای بازی در «سوءتفاهم» ولولهای به راه افتاده بود که نگو. در حالی که اگر جانب انصاف را هم بگیریم، در میان مکملهای آن سال، برجسته شدن نام پژمان جمشیدی عجیب و غریب هم نبود. حداقلش این است که در «سوءتفاهم» پرستاره، بهترین بازی را پژمان جمشیدی داشت. حالا و حتی بعد از درخشش جمشیدی در زیرخاکی نیز عدهای در فضای مجازی تلاش میکنند به خاطر نداشتن سابقه طولانی در سینما یا تحصیلات بازیگری، بازی او را تخطئه کنند. این درحالی بود که او واقعا یکی از بهترین بازیهای چندسال اخیر تلویزیون را داشت و نقش سختی را ایفا کرده است؛ آنقدر که یکی از اصلیترین نقاط قوت «زیرخاکی» است. اینکه پس از پخش سریالی در طول چند شب، تکیه کلامهایی به فضای اجتماعی بیاید و در میان مخاطبان جا باز کند، به دوران سریالهای 90 شبی بازمیگردد. پس از پخش زیرخاکی اما این اتفاق افتاده است و برخی تکیه کلامهای فریبرز باغمیشه به ادبیات شفاهی آمده و مورد استفاده قرار میگیرد. این مسأله نه از جنبه محتوایی بلکه بیشتر از منظر دیده شدن در نظرگاه مخاطب است که مهم مینماید. «چی داری میگی شما؟ کجای کاری؟» اصطلاح پر استفاده فریبرز است که در فضای مجازی و گفتوگوهای شفاهی توسط مخاطبان مورد استفاده قرار میگیرد. از طرفی توان درک موقعیت طنز و تلاش برای ارزش افزوده بخشیدن به موقعیت شاید کار سختی بود که کمتر کسی از پژمان جمشیدی انتظار برآورده شدنش را داشت. اما او بخوبی توانسته از پس این نقش بربیاید. ژاله صامتی نیز کمک کرده تا نقش این زوج در زیرخاکی خاطرهانگیز شود. انتخاب درست بازیگران از سوی جلیل سامان و قدرت بازی گرفتن از آنان باعث شد این گزاره بیش از پیش تقویت شود که انتخابهای صحیح برای نقشهای اصلی میتواند خلأ نداشتن ستاره و بازیگر در نقشهای فرعی مهم را پرکند. شاید در زیرخاکی نام 4-3 بازیگر برای مخاطبان آشنا به نظر برسد اما ترکیب سریال و بازیهای خوب نقشهای فرعی باعث شده، خود سریال از «ستاره داشتن یا نداشتن» مهمتر باشد. مثلا بازیگر نقش کاوه، در عین کودکی یکی از درستترین بازیهای نقش کودکان را در زیرخاکی بازی کرده و توانسته در دل مخاطبان جا باز کند. اینها همه نتیجه انتخابهای درست جلیل سامان است.
ارسال به دوستان
برای تنها نقش زن قهرمان سینمای حماسی ایران درباره فلسطین
پایانبندی با آیهالکرسی
یکی از چالشهای همیشگی سینمای ایران، عدم توانایی در به تصویر کشیدن قهرمان زن در سینماست. زنهای سینما عمدتا چهرههایی منفعل، خنثی و ضعیف هستند که با چالشهای جامعه مردانه دست و پنجه نرم میکنند و خیلی کم پیش میآید که شمایل درستی از زن قهرمان به تصویر کشیده شود.
عموما فیلمهایی که در آن «زن» نقش اول یا نقش محوری را ایفا میکند، در ژانر ملودرام یا درام اجتماعی تولید میشوند و اقتضائات شکستخورده این ژانر که به تکرار نیز افتاده است، باعث میشود عمده این آثار در شخصیتپردازی زنان، «ضعف» او را برجسته کنند.
بیشتر فیلمهایی که با مضامین اجتماعی پیرامون «زن» در 15-10 سال گذشته تولید شدهاند، در مقام و ادعای دفاع از زنان و علیه تبعیض جنسیتی تبلیغ شدهاند اما در نهایت آنچه از آنها به خاطر میآوریم نمایش یک تصویر غیرواقعی از «زن» بوده است، چه رسد به اینکه بخواهیم انتظار تصویری قهرمان از زن داشته باشیم.
روز جهانی قدس نزدیک است و احتمالا در روزهای آتی شبکههای تلویزیونی به بازپخش فیلم سینمایی «بازمانده» بپردازند؛ فیلمی خوب و از معدود کارهای موفق درباره مسأله فلسطین. یکی از نکاتی که درباره بازمانده کمتر مورد توجه قرار گرفته است، دقت این فیلم در شخصیتپردازی و شمایلسازی از یک «زن قهرمان» در سینماست.
«صفیه» با بازی سلما مصری یکی از موفقترین نقشهای زن در سینماست و همان طور که گفتیم قهرمان است. نقش صفیه در شخصیتپردازی در فیلمنامه هم با دقت نوشته شده است. از سوی دیگر اجرای بازیگر این نقش نیز موفق است، آنقدر موفق که میشود خشم و نفرت همه زنان عرب و مسلمان، از رژیم اشغالگر قدس را در تک تک رفتارها و جزئیات بازی او دید.
ضمن اینکه خود نقش سخت است. صفیه باید برای نجات نوهاش، ابتدا دایه او شود، به خانواده اسرائیلی او نزدیک شود و با جلب اعتماد آنها، هم پسرش را نجات دهد و هم خود در عملیاتی انتحاری و عملی قهرمانانه قطار غاصبان فلسطین را به قعر جهنم بفرستد. شاید کمتر نقشی در سینمای ایران مشابه نقش صفیه این اندازه قهرمانانه و حماسی نوشته شده باشد.
در حالی که عمل او به نوعی شهادتطلبانه است، مخاطب تا حد زیادی با او همذاتپنداری میکند. سکانس فینال و قرائت آیهالکرسی و سپس پریدن او از قطار از شاهکارترین پایانبندیهای سینمای ایران است که علاوه بر بخشیدن مضمونی دینی به فیلم، باعث میشود مخاطب این خاطره قدیمی حفظ شدن تحت توجه آیهالکرسی را که از توصیههای مادرانه است، به یاد بیاورد.
ارسال به دوستان
پرفروشترین فیلم اکران ۹۸ معرفی شد
سالی با ۲۶میلیون مخاطب
بنا بر اعلام سازمان سینمایی، میزان فروش سینمای ایران در سال ۹۸ معادل 299 میلیارد تومان و مجموع مخاطبان این سال بالغ بر ۲۶ میلیون نفر بوده است. به گزارش «وطن امروز»، معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، آمار فروش فیلم و سینماهای ایران در سال ۹۸ را از 2 منظر سالن سینما و فیلمهای سینمایی مورد بررسی قرار داده است. میزان کل فروش سینماهای کشور در سال ۹۸ معادل 2.993.437.467.000 ریال با متوسط بلیت 113.774 ریال و 26.310.384 نفر تماشاگر بوده است. مطرب، متری شیش و نیم، تگزاس 2، رحمان ۱۴۰0، شبی که ماه کامل شد، سرخپوست، چشم و گوش بسته، چهار انگشت، ما همه با هم هستیم و زیرنظر از جمله پرفروشترین فیلمهای اکران شده در سال ۹۸ بودند. پرفروشترین فیلم ایرانی در سال گذشته «مطرب» ساخته مصطفی کیایی بود که به فروشی معادل 385.458.000.000 ریال دست پیدا کرد. همچنین پردیسهای کورش، آزادی، ایران مال، باغ کتاب، هویزه مشهد، مگامال، اطلس، چارسو، هنر شهر آفتاب شیراز و ملت از جمله سینماهای پرفروش و استانهای تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، البرز، مازندران، خوزستان، آذربایجان شرقی، گیلان و همدان نیز ۱۰ استان برتر از نظر جذب تماشاگر به سینما در سال گذشته بودند. استان تهران با حدود 13.267.637 نفر جمعیت دارای ۶۶ سینما با ۱۹۹ سالن و ظرفیت 43.232 صندلی در سال ۹۸ به فروش 1.720.369.750.739 ریال دست پیدا کرد. ارسال به دوستان
تولید 4 مستند با موضوع کرونا در مرکز مستند سوره
از «میانه میدان» تا «ربنا» در حوزه هنری
«مرکز مستند سوره» با 4 مستند پیرامون موضوع شیوع ویروس کرونا، تولیدات سال ۹۹ حوزه هنری را رقم زد. به گزارش «وطنامروز»، یاسر فریادرس، مدیر «مرکز مستند سوره» درباره تولیدات این مرکز با موضوعیت کرونا گفت: مستند نیمهبلند «غلامعلی» به تهیهکنندگی مصطفی فتاحی و کارگردانی سعید صفار ماجرای زندگی طلبهای در بیمارستان فرقانی قم را روایت میکند که با شیوع ویروس کرونا از برگزاری مراسم عروسی خود منصرف شده و به همراه همسرش داوطلبانه به بیماران بستری در بیمارستان، خدماترسانی میکند. مجموعه مستند کوتاه دیگری به تهیهکنندگی روحالله امینی و مشارکت حوزه هنری ساخته شده و با عنوان نهضت تبلیغات اسلامی با موضوعیت جهاد گروههای مختلف مردم در زمینههای مربوط از جمله حضور طلاب در غسالخانهها و امور ضدعفونی اماکن عمومی توسط افراد، از شبکه مستند به نمایش گذاشته شده است. مستند «میانه میدان» به تهیهکنندگی روحالله رحیمی از دیگر تولیداتی است که جهاد در برابر ویروس کرونا را به نمایش گذاشته و حوزه هنری به عنوان مجری طرح در آن مشارکت داشته است. ناگفته نماند این مستند نیز از شبکههای سیما در حال پخش است. مدیر «مرکز مستند سوره» ضمن تاکید بر اهداف بلند مدت حوزه هنری در تولید مستند عنوان کرد: مستند دیگری به تهیه کنندگی هاشم مسعودی به موضوع ویروس کرونا در شهر مشهد پرداخته و جهاد را از نگاه و دوربین یک پرستار به تصویر کشیده است. این اثر از جمله آثاری است که با هدف حضور در جشنواره فیلم حقیقت تولید شده و در فضاهای مردمی نیز به نمایش گذاشته خواهد شد. وی نماهنگ «ربنا» را از دیگر تولیدات «مرکز مستند سوره» معرفی کرد و اذعان داشت: این نماهنگ ویژه ماه مبارک رمضان ساخته شده و به کارگردانی محمدباقر شاهین و تهیهکنندگی ابوذر شاهین در فضای مجازی منتشر شده است. ارسال به دوستان
دعاى روز بیست و چهارم ماه رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
«اللهمّ إنّی أسْألُکَ فیه ما یُرْضیکَ وأعوذُ بِکَ ممّا یؤذیک وأسألُکَ التّوفیقَ فیهِ لأنْ أطیعَکَ ولا أعْصیکَ یا جَوادَ السّائلین؛
خدایا من از تو میخواهم در آن آنچه تو را خوشنود کند و پناه مىبرم به تو از آنچه تو را بیازارد و از تو خواهم توفیق در آن براى اینکه فرمانت برم و نافرمانى تو ننمایم، اى بخشنده سائلان».
ارسال به دوستان
«جهان با من برقص» هم با سینماماشین میآید
طرح «سینما ماشین» در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد، پس از استقبال از فیلم «خروج» با فیلم «جهان با من برقص» به کارگردانی سروش صحت ادامه پیدا میکند. به گزارش «وطن امروز»، با ادامه روند تعطیلی سالنهای سینما به دلیل شیوع ویروس کرونا و استقبال مردم از نمایش فیلم «خروج» ابراهیم حاتمیکیا در طرح «سینما ماشین»، فیلم «جهان با من برقص» به عنوان دومین فیلم در این طرح بهنمایش گذاشته میشود. فیلم «جهان با من برقص» از دوشنبه ۲۹ اردیبهشتماه در 2 سانس ۲۱ و ۲۳ در پارکینگ شماره ۳ برج میلاد تهران به نمایش گذاشته میشود.
ارسال به دوستان
تصویربرداری «ایلدا» خرداد از سر گرفته میشود
ادامه تصویربرداری مجموعه «ایلدا» در خرمآباد اوایل خرداد از سر گرفته میشود. به گزارش فارس، سیدعلیرضا سبطاحمدی با اعلام این خبر تاکید کرد: از اوایل خردادماه با رعایت پروتکلهای بهداشتی و گندزدایی از محل تصویربرداری و استفاده از تجهیزات بهداشتی، تصویربرداری ادامه کار آغاز خواهد شد. در این مجموعه بیش از 35 بازیگر حرفهای سینما و تلویزیون با گریمهای متفاوت و همچنین بیش از 100 بازیگر تلویزیون و تئاتر لرستان به ایفای نقش میپردازند. «ایلدا» در گروه فیلم و سریال مرکز سیما فیلم به تهیهکنندگی سیدعلیرضا سبطاحمدی و کارگردانی راما قویدل و نویسندگی نوشین پیرحیاتی در حال تولید است.
ارسال به دوستان
«مسابقات برخط» قانونمند میشود
با توجه به اهمیت ساماندهی و شفافیت برگزاری انواع مسابقات برخط و بر اساس قوانین جاری کشور و احکام شرعی مرتبط، ساترا «دستورالعمل مسابقات برخط در رسانههای صوت و تصویر فراگیر» را تدوین کرد. به گزارش «وطن امروز»، این دستورالعمل با هدف ارائه مدل درآمدی مشروع، مشتمل بر شرایط، ضوابط و نحوه فعالیت قانونمند تولیدکننده، ارائهکننده و سایر عوامل پخش و حتی تبلیغ مسابقات برخط در رسانههای صوت و تصویر تهیه شده است. دستورالعمل مسابقات برخط در رسانههای صوت و تصویر فراگیر در 8 بخش از جمله «شرایط تقاضای مجوز مسابقات برخط»، «شرایط عمومی مسابقات برخط»، «طراحی و مدیریت سؤالات»، «شرایط اختصاصی فعالیتهای مالی و جوایز مسابقات برخط» تدوین شده است. گفتنی است منظور از مسابقه برخط در این دستورالعمل هرگونه مسابقه با دسترسی عمومی از طریق رسانه مجاز با اهداف تجاری، تبلیغاتی یا فرهنگی است به نحوی که مشترکان به صورت برخط (online) امکان شرکت در آن را داشته باشند.
ارسال به دوستان
مسابقه کتابخوانی «مربای گل محمدی» در اینستاگرام
اولین مسابقه اینستاگرامی کتابخوانی انتشارات «راه یار» با محوریت کتاب «مربای گلمحمدی»؛ خاطرات مربیان پرورشی دهه 60 برگزار میشود. به گزارش «وطن امروز»، علاقهمندان جهت شرکت در این مسابقه و تهیه کتاب، میتوانند به سایتهای عماریار (ammaryar.ir)، پاتوق کتاب فردا (bookroom.ir)، منوکتاب (manvaketab.ir) و کتابرسان (ketabresan.net) و همچنین دایرکت اینستاگرام این سایتها مراجعه کنند. ارسال کتاب از طریق سایت عماریار به سراسر کشور رایگان است. این مسابقه کتابخوانی، 24 خرداد در صفحه اینستاگرام انتشارات «راه یار» raheyarpub@ برگزار میشود و به 5 نفر برگزیده، جوایزی به قید قرعه اهدا میشود. «مربای گلمحمدی» نخستین کتاب از رده «مدارس انقلاب» و «مربیان پرورشی» انتشارات راه یار است که در 216 صفحه منتشر شده و با روایتی شیرین، خاطرات شفاهی مربیان باسابقه پرورشی در دهه 60 آذربایجان شرقی را تبیین کرده است.
ارسال به دوستان
زندگی «عماد مغنیه» از رادیو نمایش پخش میشود
مجموعه نمایشی «مرد سایهها» با موضوع زندگی شهید «عماد مغنیه» روی آنتن رادیو نمایش میرود. به گزارش فارس، «اکبر خوردچشم» نویسنده این مجموعه رادیویی گفت: «مرد سایهها» درباره شخصیت عماد مغنیه یکی از فرماندهان حزبالله لبنان است که در سال 2008 میلادی توسط سرویس جاسوسی اسرائیل، موساد و سازمان سیا در شهر دمشق به شهادت رسید. این داستان از زاویه دید یکی از تروریستها نقل میشود که در طول نمایش پی به شخصیت بینظیر این مجاهد قهرمان میبرد. این مجموعه رادیویی از روز دوشنبه بیستونهم اردیبهشتماه، ساعت 19:00 از رادیو نمایش پخش میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|