|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطنامروز» با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس درباره نظارت ساترا بر تولید و پخش در پلتفرمهای اینترنتی
ساترا و تقویت نظارت
گروه فرهنگ و هنر: ساترا مرجع صدور مجوز تولید برای سریال نمایش خانگی نیست؛ این شفافترین گزارهای است که میشود از دل بحثهای پرپیچ و خم و مجادلههای این مدت میان ارشاد و تلویزیون پیدا کرد. تصور اولیه درباره ساترا این بوده که قرار است انحصار مجوز پخش در ویاودیها با ساترا و در واقع با صداوسیما باشد. همین باعث شده مخالفتهایی از سوی صنوف سینمایی با انتقال صدور مجوز از ارشاد به صداوسیما با نامه و بیانیه صورت بگیرد اما از آنچه از نشست خبری مدیر ساترا و دیگر مصاحبههایی که در روزهای اخیر پیرامون ساترا منتشر شده، چیز دیگری دریافت میشود. در عین پیچیدگی عنوان ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) ماجرا ساده است؛ با توجه به اینکه ارشاد از تیرماه برای سریالهای نمایش خانگی مجوز صادر نکرده است، احتمالا مرجع صدور مجوز (که هنوز معلوم نیست کجاست!) شورایی در صداوسیما یا یکی از معاونتهای صداوسیما باشد. در واقع ساترا با مجوز تولید سریال در شبکه نمایش خانگی عملا کاری ندارد ولی در انتشار محتوا طبق مسؤولیت و وظایف رگولاتوری خود میتواند اعمال نظر کند. حالا این اعمال نظر چگونه است؟ ساترا دستورالعملهایی را ابلاغ خواهد کرد که پلتفرمها بر اساس آن دستورالعملها موظف به رعایت نکات مدنظر ساترا خواهند شد. در این مسیر کارگزایهای محتوایی ورود خواهند کرد و به ویاودیها برای رعایت نکات پروتکل ساترا در تولیدات و نظارت در روند تولید کمک خواهند کرد. درباره برنامههای ترکیبی کمی ماجرا فرق میکند، مجوز انتشار (پخش و تولید) با ساترا است که آن هم بر اساس دستورالعملها و بخشنامهها است. در تولیدات کاربرمحور ugc نیز مثل محتوای سریال یا فیلم خارجی به پلتفرمها دستورالعمل محتوایی ابلاغ شده و پلتفرمها موظف هستند فرآیند نظارتی تشکیل دهند و خودشان این محتوا را پایش و نظارت کنند و روی خروجی نهایی آنها نظارت کنند، مانند سریال یا فیلمهای خارجی. اگر تولیدات از نظر محتوایی مغایر دستورالعملهای ابلاغی باشد به عنوان تخلف پیگیری خواهد شد. مواجهه با تخلفات شکلهای متفاوتی دارد که در صورت تکرار و ادامه روندهای مغایر بخشنامهها به لغو مجوز و ارجاع ویاودی و یوجیسی به مراجع قضایی منجر میشود. خلاصه همه دعواها به نظر همین چند خط است. مساله نظارت حالا برای صداوسیما که خود سازمانی است که از سوی مجلس مورد نظارت قرار میگیرد، به امر پیچیده و البته دشواری تبدیل شده است. کار نظارت آسان نیست و حتما مدیران سیما و ساترا و هر نهاد نظارتی دیگری باید به شرایط بعد از قانونی شدن نظارتشان بر تولیدات نمایش خانگی نیز فکر کنند. به یاد بیاورید نوروز امسال و نامهای را که رئیس صداوسیما برای پیگیری ماجرای سکانسهای حاشیهدار پایتخت به معاون سیما نوشت. حالا با اعمال نظارت ساترا، پاسخگویی در این حوزه نیز به کارهای پیشین صداوسیما اضافه میشود؛ کاری که حتما سخت است و حتما مهم است و نیاز به ارتقای کیفی ناظران و مدیران این بخش دارد. ***
نایبرئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:
ساترا از سازوکار مستقلی بهره خواهد برد
«غلامرضا منتظری» نماینده مردم گرگان و آققلا و نایبرئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره سپردن نظارت بر آثار نمایش خانگی به صداوسیما گفت: چند سال است طبق قانون مصوب، قرار شده تمام صدور مجوزها و نظارت بر تولیدات فضای مجازی به سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر(ساترا) سپرده شود که آثار تولیدی در حوزه نمایش خانگی هم شامل این موضوع میشود. وی در ادامه درباره اینکه چرا تاکنون این اتفاق نیفتاده است، گفت: در این باره هیچ خلأ قانونی وجود ندارد و اگر تا به امروز مجوزهای آثار نمایش خانگی توسط ساترا صادر نمیشده است به برخی کوتاهیها بازمیگردد.
وی گفت: به هر حال این اتفاق قانونی باید دیر یا زود رخ بدهد و هماکنون طبق قانون، تمام صاحبان آثار نمایش خانگی برای دریافت مجوز باید به مرکز ساترا مراجعه کنند.
نایبرئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره انتقادات مبنی بر یکسانسازی فضای سریالهای نمایش خانگی و صداوسیما، گفت: این درست است که مرکز ساترا زیرمجموعه صداوسیما محسوب میشود اما برای قانونگذاری درباره نمایش خانگی به طور حتم از یک سازوکار مستقل و حرفهای بهره خواهد برد که این سازوکار با روند قانونی در سریالهای تلویزیون تفاوتهایی خواهد داشت، زیرا هر بستر متفاوت هنری، قانون منطبق با آن فضا را میطلبد. منتظری درباره وضعیت چند سال اخیر آثار نمایش خانگی گفت: ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که متاسفانه تولیدات نمایش خانگی در پلتفرمها به لحاظ کیفی از یک شرایط بیحساب و کتابی رنج میبرده است و شاهد نوعی ولنگاری در برخی آثار بودهایم. از یک سو شاهد بودهایم که برخی سریالهای نمایش خانگی بارها خطوط قرمز سیاستگذاران وزارت ارشاد را نادیده گرفتهاند و هیچ اتفاقی نیفتاده است، از سوی دیگر شاید در ادامه شاهد برخی تخلفها در حوزه مسؤولیت ساترا هم باشیم که این موارد در حوزه فرهنگ و هنر اجتنابناپذیر است. اما نکتهای که در این میان باید به آن توجه شود، نظارت دقیق و هوشمندانه بر آثار نمایش خانگی است، زیرا اثری که در نمایش خانگی عرضه میشود در معرض دید تمام اعضای خانواده قرار میگیرد و در این فضا میطلبد آثاری فارغ از نابهنجاریهای موجود به مخاطبان عرضه شود.
وی همچنین در ادامه به فضاسازی مخالفان واگذاری نظارت و صدور مجوز به سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی مخالفان این موضوع که منافعشان به خطر افتاده است به طرز غیرحرفهای به دنبال ایجاد فضایی مسموم هستند و با طرح مواردی چون نابودی سریالهای نمایش خانگی و بیکاری هنرمندان، واگذاری قانونی نظارت و صدور مجوز به ساترا را زیر سوال میبرند اما همانطور که گفته شد خوشبختانه «ساترا» از یک چارچوب اصولی و مدون برای مدیریت این مسؤولیت برخوردار است که امیدوارم با تدبیر و تلاش بیوقفه، شاهد سروسامان دادن به حوزه نمایش خانگی باشیم. نماینده مردم در مجلس در پاسخ به این پرسش که کمیسیون فرهنگی مجلس درباره تسریع روند انتقال صدور مجوزها و نظارتها به ساترا وارد عمل خواهد شد یا خیر، گفت: در مجموع بعید میدانم نیازی به ورود قانونی کمیسیون فرهنگی مجلس باشد، زیرا مراحل قانونی این موضوع خیلی وقت پیش طی شده و مطمئنا این مساله در ادامه راه با صبر و شکیبایی نهادهای فرهنگی و هنرمندان به سرمنزل مقصود میرسد. وی در پایان گفت: اما اگر نهادهای دولتی درباره طی شدن روند قانونی این طرح کمکاریهایی کنند، به طور حتم مجلس به موضوع ورود میکند اما همانطور که گفته شد، مطمئنا مسؤولان نهادهای فرهنگی و هنرمندان با متانت و تدبیر از این دوره تحولی بخوبی عبور خواهند کرد.
***
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
ورود صدا و سیما با هدف بهبود نظارت است
احمد راستینه، نماینده شهرکرد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز درباره وضعیت نظارت بر تولیدات نمایش خانگی به «وطن امروز» گفت: ابتدا باید به یک نکته خیلی مهم اشاره کرد و آن اینکه حوزه فرهنگ و هنر یک حوزه کاملا حاکمیتی محسوب میشود و همین مساله موجب اهمیت دوچندان تولیدات این حوزه شده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در نهایت همه نهادها و دستگاههای فرهنگی باید تلاش کنند آنچه نیاز واقعی اقشار مختلف جامعه در حوزه فرهنگی است بدرستی به مخاطبان منتقل شود که در نتیجه شاهد تولیدات باکیفیت آثار در حوزههای فرهنگی و هنری باشیم.
نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنانش گفت: برای مباحثی همچون تولید فیلم سینمایی، سریال و برنامههای مختلف در قالب نمایش خانگی نیازمند یک نظارت جدی بر سطح کیفی آثار هستیم که این نظارت به یک ترکیبی مبتنی بر فرهنگ ایرانی- اسلامی منجر شود که در نتیجه شاهد تولید آثاری باشیم که در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی قدم بردارد.
عضو کمیسیون فرنگی مجلس تصریح کرد: اینکه نظارت بر تولیدات نمایش خانگی به صداوسیما واگذار شود، قطعا در حوزه نظارت بر آثار نمایشی کشور به یکپارچگی فرهنگی خواهیم رسید و کمکی بزرگ برای رسیدن به سلامتبخشی تولیدات نمایش خانگی محسوب میشود. راستینه گفت: البته در این میان ذکر یک نکته بسیار ضروری است و آن اینکه مسؤولان صداوسیما باید با دقت بیشتری نسبت به حوزه نمایش خانگی عمل کنند، زیرا ورود صداوسیما بر نظارت بر نمایش خانگی با هدف بهبود وضعیت آثار به لحاظ کیفی و کمی صورت میگیرد که برای رسیدن به این هدف مهم، حضور مدیران و کارشناسان خبره در مسند نظارت بر آثار نمایش خانگی الزامی است که امیدواریم با درایت مسؤولان صداوسیما این اتفاق به بهترین شکل ممکن رخ دهد.
نماینده مردم در مجلس در ادامه به درخواستی از مسؤولان صداوسیما بسنده کرد و گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس به طور جدی از مسؤولان صداوسیما انتظار دارد از هنرمندان واقعی و دغدغهمند حوزه فرهنگ، هنر و رسانه که از عناصر موثر فرهنگی کشور هستند، حمایتهای لازم را به عمل آورند که در نتیجه، این اقدامات حمایتی صداوسیما به ارتقای سطح کیفی و کمی آثار نمایش خانگی و توسعه آن منجر شود.
وی در پایان گفت: همانطور که گفته شد، حوزه فرهنگی کشور، یک حوزه حاکمیتی است و نمیتوانیم به بهانه اینکه انحصاری به وجود میآید، مسؤولیت نظارتی را از رسانه ملی سلب کنیم و فضا را در اختیار کسانی قرار دهیم که به تولید آثار مغایر با سبک زندگی ایرانی- اسلامی میپردازند.
ارسال به دوستان
«مردان آتشنشان» مسابقه نوروز ۱۴۰۰
سری جدید «عملیات ۱۲۵» در راه است
نشست مشترک مدیران شبکه 5 سیما و سازمان آتشنشانی، تفاهمنامه تولید مسابقه تلویزیونی به نام «مردان آتشنشان» را به همراه داشت و همچنین ساخت سری جدید «عملیات ۱۲۵» نیز در دستور کار قرار گرفت. به گزارش «وطن امروز»، در نشست مشترک مدیران شبکه 5 سیما و سازمان آتشنشانی تفاهم برای تولید مسابقه تلویزیونی «مردان آتشنشان» حاصل شد. در این نشست که با حضور مدیران شبکه 5 و جمعی از مدیران سازمان آتشنشانی برگزار شد، «سعید اشناب» مدیر شبکه 5 سیما بر ضرورت فرهنگسازی برای ایمنی شهروندان و همکاری همهجانبه شبکه 5 با سازمان آتشنشانی تأکید کرد و گفت: شبکه 5 برای تولید برنامههای نمایشی همچون «عملیات 125» پیشقدم خواهد بود. در این نشست رئیس سازمان آتشنشانی هم ضمن تشکر از شبکه 5 سیما در راستای پوشش اخبار آتشنشانی، بر ضرورت گسترش همکاری این سازمان با این شبکه تلویزیونی تأکید کرد و افزود: تولید برنامههای مختلف نمایشی و سری جدید مجموعه نمایشی «عملیات 125» برای آموزش هر چه بیشتر شهروندان کلانشهرهایی چون تهران ضروری است. وی همچنین به روایت تلویزیونی از تلاش مردان آتشنشان تأکید کرد و گفت: تولید مسابقه تلویزیونی مردان آتشنشان با هدف به تصویر کشیدن خدمات این ناجیان آتش و حوادث، امری پسندیده و گرانبها به شمار میرود. مسابقه «مردان آتشنشان» در 18 قسمت برای پخش در نوروز 1400 در گروه اجتماعی شبکه 5 سیما تولید خواهد شد. ارسال به دوستان
صدور مجوز نمایش «لباس شخصی»
شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری برای ۳ فیلم به کارگردانی حسین قناعت، امیرعباس ربیعی و نوید بهتویی مجوز نمایش صادر کرد. به گزارش «وطن امروز»، شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی برای ۳ فیلم مجوز نمایش صادر کرد. شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی در جلسه اخیر خود با مجوز نمایش برای فیلمهای «سلفی با رستم» به تهیهکنندگی و کارگردانی حسین قناعت، «لباس شخصی» به تهیهکنندگی حبیبالله والینژاد و کارگردانی امیرعباس ربیعی و «گیسوم» به تهیهکنندگی سعید سعدی و کارگردانی نوید بهتویی موافقت کرد.
ارسال به دوستان
تلویزیون
جشنواره فیلمهای جنگی تا پایان هفته دفاعمقدس در تلویزیون
پس از پایان پخش سریال تلویزیونی «سرزده» و همزمان با چهلمین سالگرد آغاز دفاعمقدس، گلچینی از بهترین و خاطرهانگیزترین فیلمهای جنگی سینمای ایران به مدت ۱۲ روز از شبکه اول سیما پخش میشود. به گزارش تسنیم، پس از پایان پخش سریال تلویزیونی «سرزده»، سریال تکراری «دیوار» به کارگردانی سیروس مقدم روی آنتن شبکه اول سیما میرود و به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاعمقدس، کنداکتور ساعت 23:15 این شبکه نیز به پخش گلچینی از بهترین و خاطرهانگیزترین فیلمهای جنگی سینمای ایران اختصاص مییابد، بنابراین سریال 13 قسمتی دیوار از روز یکشنبه ساعت 22:15 به آنتن شبکه یک سیما میرسد. برنامه پخش فیلمهای دفاعمقدس از 23 شهریور تا 4 مهرماه بدین قرار است: یکشنبه 23 شهریور: کانیمانگا، دوشنبه 24 شهریور: پرواز از اردوگاه، سهشنبه 25 شهریور: پایگاه جهنمی، چهارشنبه 26 شهریور: سفر به چذابه، پنجشنبه 27 شهریور: بلمی به سوی ساحل، جمعه 28 شهریور: دوئل، شنبه 29 شهریور: گذرگاه، یکشنبه 30 شهریور: عقابها، دوشنبه 31 شهریور: دیدهبان، سهشنبه اول مهرماه: حمله به اچ3، چهارشنبه 2 مهرماه: جنگ نفتکشها، پنجشنبه 3 مهرماه: مهاجر و جمعه 4 مهرماه: ویلاییها.
***
پخش مینیسریال خارجی جدید از شبکه4
سریال خارجی «الیور توئیست» در 5 قسمت از امروز 22 شهریورماه روی آنتن شبکه ۴ سیما میرود. به گزارش «وطن امروز»، مینیسریال تلویزیونی «الیور توئیست» بهکارگردانی Coky Giedroyc محصول 2007 آمریکا و انگلستان است. در خلاصه فیلم آمده است: زن جوان بارداری به نوانخانهای پناه میبرد و در آنجا زایمان میکند. او پیش از مرگ نامهای به یکی از کارگران نوانخانه میدهد تا از طریق آن کودکش را به خانوادهاش تحویل دهد اما کارگر از این کار امتناع میکند. الیور کوچک در نوانخانه بزرگ میشود و به 8 سالگی میرسد...». در این فیلم ویلیام میلر، ریان بار و آدام آرنولد نقشآفرینی کردهاند. «الیور توئیست» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه ۴ سیما، هر شب ساعت24 پخش و ساعت 18 روز بعد بازپخش میشود.
ارسال به دوستان
انتشار نماهنگ «کلید پیشرفت»
برگزیده فرمایشات حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای به مناسبت ۲۱ شهریور روز سینما، توسط فرهنگسرای ابنسینا تولید و منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، بیستوسومین ویدئوکلیپ از مجموعه تولیدات ویدئویی «نشان» با عنوان «کلید پیشرفت» که به طرح دیدگاههای رهبر حکیم انقلاب درباره نقش «سینما» در جهان میپردازد، تولید شد. در این اثر، بیانات حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای درباره نقش آمریکا و غرب در ذائقهسازی و نفوذ فرهنگی از طریق سینما و ضرورت توجه به هنر سینما به عنوان هنر برتر و یک روایتگر مسلط و کارآمد که موجب تقویت ارزشهای ملی و استقلال فرهنگی یک ملت میشود، بازخوانی شده است. مجموعه تولیدات ویدئویی «نشان» به طرح بیانات رهبر بزرگوار انقلاب در برهههای مهم مذهبی، ملی و فرهنگی میپردازد و توسط فرهنگسرای ابنسینا به صورت مناسبتی تولید و منتشر میشود.
ارسال به دوستان
کمدی تازه وودی آلن رونمایی شد
جدیدترین فیلم وودی آلن با عنوان «فستیوالِ ریفکین» برای نخستینبار با انتشار تریلر آن دیده شد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، نخستین تریلر کمدی جدید وودی آلن که قرار است به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره فیلم سنسباستین ۱۸ سپتامبر (۲۸ شهریور) برای نخستین بار دیده شود، منتشر شد. این فیلم که محصولی مشترک از مدیا پرو استودیو از اسپانیا، گرویر پروداکشنز متعلق به خود وودی آلن و وایلدساید ایتالیا است، با بازی جینا گرشون و والاس شاون ساخته شده است. به نظر میرسد فستیوال سنسباستین بهترین مکان برای نمایش فیلمی باشد که داستانش درباره یک زوج آمریکایی است که به همین جشنواره میروند. در این فیلم که داستانش با صدای نقش اول مرد فیلم یعنی والاس شاون روایت میشود، این زوج آمریکایی به جشنواره فیلم سنسباستین میروند و گرفتار زیبایی و زرق و برق این فضا میشوند. «فستیوال ریفکین» پس از «ملیندا و ملیندا» که جشنواره فیلم سنسباستین را سال ۲۰۰۴ افتتاح کرد، دومین فیلم آلن است که به عنوان فیلم افتتاحیه این جشنواره انتخاب میشود.
ارسال به دوستان
«کاملا سری» به بازار کتاب آمد
دستاورد 11 سپتامبر به روایت القاعده
چاپ دوم «کاملا سری»؛ روایت القاعده از ماجرای عملیات انتحاری ۱۱ سپتامبر، توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، اگر بخواهیم ۱۰ واقعه در 100 سال اخیر را نام ببریم که نقشی تعیینکننده در صحنه جهانی باقی گذاشتند و نقطه عطفی در مسیر تاریخ شدند، ماجرای ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ قطعا یکی از آنهاست. این مساله و تأثیرگذاری آن بر اوضاع سیاسی، اقتصادی (و حتی اجتماعی و فرهنگی) جهان به حدی بوده که اگر بخواهیم درباره آن به شکل مستوفی بحث کنیم، دستکم به چند جلد کتاب مفصل نیازمند خواهیم بود. کتاب «کاملا سری» روایت القاعده از عملیات انتحاریهای ۱۱ سپتامبر است که با نگاهی منصفانه به حواشی آن میپردازد. این کتاب دومین کتاب از مجموعه کتابهای اطلاعاتی- امنیتی است که به روایت «یسری فوده» در قطع رقعی در ۲۷۰ صفحه به رشته تحریر درآمده و توسط وحید خضاب (مترجم کتابهای از افغانستان تا لندنستان، تاریخ درخشان آلسعود، من در رقه بودم و...) ترجمه و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است. علاقهمندان برای تهیه کتاب میتوانند از طریق سایت من و کتاب (manvaketab.ir) یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱، کتاب را دریافت کنند. ارسال به دوستان
علیرضا زریندست:
سینمای بعد از انقلاب به هنرمندان پشت دوربین بها داد
علیرضا زریندست، فیلمبردار پیشکسوت سینمای ایران به مناسبت روز ملی سینما با فریدون جیرانی در موزه سینمای ایران به گفتوگو نشست و از اتفاقات مهمی گفت که در سینمای پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وقوع پیوست. به گزارش «وطن امروز»، علیرضا زریندست با تبریک 120 ساله شدن سینمای ایران و با اشاره به اینکه بیشترین همکاریاش با فیلمسازانی بوده که آثارشان به عنوان سینمای روشنفکری شناخته میشود، گفت: «در دورهای تعدادی از فیلمهایی که میتوانست در ماهر شدن به من کمک کند، فیلمهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود. مثل فیلمهای ساز دهنی، تجربه و زنگ تفریح و یکی از بهترین فیلمبرداریهای سیاه و سفید من مربوط به فیلم «تجربه» است».
زریندست در پاسخ به سوال جیرانی مبنی بر اینکه «شما با اکثر نسل دومیها نظیر داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، علی حاتمی، امیر نادری، ناصر تقوایی و بهمن فرمانآرا کار کردید، از آنها چه چیزی آموختید و سینمای آن زمان را چطور ارزیابی میکنید»، گفت: «خیلی چیزها آموختم، از کیمیایی و فیلمسازان دیگر بسیار یاد گرفتم، حتی از فیلمسازانی که مطرح نبودند نیز آموختم. در سینمای آن زمان آثاری وجود داشت که شاید جرقههای خوبی داشتند اما اگر بخواهیم با سینمای امروز مقایسه کنیم، هویتی که امروز برای آدمهای پشت دوربین وجود دارد در آن زمان وجود نداشت. فیلمبردارها، فیلمنامهنویسها و کارگردانها در سینمای بعد از انقلاب ارزشهای ویژهای پیدا کردند. مردم و ساختار مدیریت به آنها بیشتر توجه کردند و کسانی که در دهه 60 مسؤولیتی داشتند، برای آدمهای پشت دوربین ارزش زیادی قائل بودند. در سینمای قبل از انقلاب رقابت با سینمای غرب کار بسیار سخت و نفسگیری بود. اگر فیلم باارزشی هم وجود داشت با هزینههای دولتی ساخته شده بود و بخش خصوصی قادر به تولید چنین فیلمهایی نبود».
زریندست درباره نسل اول فیلمبرداران سینمای ایران گفت: «نسل اول نسلی بود که از عکاسخانهها برای فیلمبرداری آمدند، در نتیجه آنها یک نوع فیلمبرداری را بلد بودند و همان نوع را در اغلب فیلمها به کار میگرفتند». او همچنین درباره جوانان علاقهمند به سینما نیز گفت: «هیچ فردی بدون مدیریت خود نمیتواند دستش را به سمت ستارهها دراز کند و بدون مدیریت نمیتوانیم استعدادمان را به دیگران نشان دهیم. مدیریت برای نشان دادن استعداد و خلاقیت مهمترین منطق است. مدیریت یعنی چگونه راه موفقیت را طی کنید و در مرحله بعدی باید حتما خرد داشته باشید. آرزو میکنم جوانان درکنار مدیریت و خرد، شانس هم همیشه همراشان باشد زیرا شانس در موفق شدن تاثیر دارد». این گفتوگو همزمان با روز ملی سینما به صورت زنده از اینستاگرام رسمی موزه سینما پخش شد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|