|
ارسال به دوستان
نگاهی به آمار مخاطبان برنامههای نوروزی صدا و سیما
تلویزیون برنده نوروز 1400
«نونخ»؛ طنز سالمی که از «پایتخت» پیشی گرفت
عباس اسماعیلگل: شبکه نمایش خانگی برنامهریزی گستردهای برای نوروز 1400 انجام داده بود اما کیفیت پایین تولیدات »ویاودی«ها، انتقادات فراوانی را در شبکههای اجتماعی به همراه داشت. به گزارش «وطنامروز»، اگر چه مقایسه میزان مخاطبان تلویزیون با میزان مخاطبان شبکه نمایش خانگی از اساس اشتباه است اما برخی در تلاشند مخاطب حداقلی این شبکهها را در مقابل مخاطبان گسترده تلویزیون بگذارند. این در حالی است که حتی در نظرسنجیهای کانالهایی که با vodها مرتبط هستند و از طریق امکانات مالی آنها تغذیه میشوند هم فاصله معناداری میان میزان رضایت از سریالهای تلویزیون با سریالهای شبکه نمایش خانگی وجود دارد. به عنوان مثال، هیچ کدام از پروژههای گرانقیمت این روزهای شبکه نمایش خانگی مانند «دراکولا»ی مهران مدیری و «مردم معمولی» رامبد جوان در قسمتهای ابتدایی نتوانستند رضایتبخش ظاهر شوند و بشدت کیفیت نازلی داشتند. آنچنان که میتوان گفت ضعیفترین قسمت «نونخ» از این سریالها قویتر بود.
* شبکه نمایش خانگی؛ پر سر و صدا و ضعیف
شبکه نمایش خانگی برای نخستینبار همانند صداوسیما برای نوروز 1400 ویژهبرنامههای مختلفی تدارک دیده بود تا بتواند جدیتر از همیشه با یکی از مهمترین فصلهای پخش مجموعههای تلویزیونی رقابت کند. پلتفرمهای شبکه نمایش خانگی در نوروز 1400 علاوه بر ادامه پخش سریالهای سال گذشته خود و دوبله صدها فیلم و انیمیشن روز سینمای دنیا چندین ویژهبرنامه برای نوروز 1400 تدارک دیده بودند که اواخر اسفندماه سال گذشته با اطلاعرسانی این ویژهبرنامهها پیشبینی میشد این آثار بتوانند مخاطبان بسیاری را جذب کنند که بر اساس آمارهای اعلام شده این پیشبینیها درست از آب در نیامد. پخش فصل جدید «شبهای مافیا» ویژه ایام نوروز ۱۴۰۰ به صورت پخش ۲ روز در هفته در جدول برنامهها قرار گرفت. شبهای مافیا در سری جدید خود میزبان هنرمندان و چهرههای سرشناسی بود که در چند گروه به رقابت پرداختند اما این برنامه آنطور که باید نتوانست انتظارات را برآورده کند. آثار ویژهبرنامه نوروز 1400 شبکه نمایش خانگی مربوط به ۲ سریال به کارگردانی ۲ چهره مطرح تلویزیون بود؛ فصل دوم «هیولا » به کارگردانی مهران مدیری و سریال کمدی «مردم معمولی» به کارگردانی رامبد جوان. مردم معمولی نخستین تجربه کارگردانی رامبد جوان در شبکه نمایش خانگی است که یک کمدی موقعیت و یک مجموعه دنبالهدار کمدی است که در ۱۰۰ قسمت با میانگین زمان هر قسمت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه تولید میشود. همچنین سریال دراکولا (هیولای 2) به کارگردانی مهران مدیری سریال کمدی دیگری است که در ایام نوروز پخش شد. این سریال که در ادامه سریال هیولا ساخته شده، جدیدترین تجربه مهران مدیری در مقام کارگردان است. اما به واقع این ۲ سریال بهرغم تبلیغات فراوان در قسمتهای ابتداییشان که در نوروز پخش شد به هیچ عنوان نتوانستند انتظارات مخاطبان را برآورده کنند و آنچنان که باید مورد اقبال قرار نگرفتند. شبکه نمایش خانگی برای نوروز 1400 یک مسابقه جدید شبیه سابقه «برنده باش»که چندی پیش به دلیل برخی مسائل از آنتن شبکه ۳ کنار رفت، تدارک دیده بود و این بار با اجرای محمدرضا گلزار مسابقه «هفتخوان» را پخش کرد به امید آنکه همانند «برندهباش» به برنامهای پرمخاطب بدل شود اما تا به اینجای کار به یک درصد موفقیت «برنده باش» در دیده شدن هم دست پیدا نکرده است و خبری از مخاطبان میلیونی نیست که مسلما این مساله ناشی از قدرت نابرابر رسانه ملی و شبکه نمایش خانگی در تعداد مخاطبان است.
* استقبال کمنظیر از تلویزیون در نوروز 1400
رسانه ملی همانند رسم هر ساله ویژهبرنامههای مختلفی برای نوروز 1400 تدارک دید و بهرغم سختیها و محدودیتهای کرونایی که برنامهسازان را با مشکلات زیادی مواجه کرد اما در میان این ویژهبرنامهها تنوع قابل قبولی دیده شد. بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، 6/82 درصد مردم در هفته اول نوروز 1400 بیننده برنامههای مختلف سیما اعم از سریال، فیلم سینمایی، مسابقه، سخنرانی، برنامههای گفتوگومحور، برنامههای ورزشی و اخبار بودهاند و نصاب بیننده و رضایت از سریالهای هفته اول نوروز و برنامههای ویژه تحویل سال تلویزیون در سال جدید را فصل سوم «نون خ» شبکه یک و «عصر جدید» شبکه ۳ سیما جابهجا کردند.
بر اساس این نظرسنجی، در هفته اول نوروز 1400 نصاب بیننده و رضایت از سریالها و ویژهبرنامههای تحویل سال در سالهای گذشته شکسته شد و فصل سوم سریال «نون خ» شبکه یک سیما با 6/79 درصد مخاطب و رضایت در حد زیاد 3/89 درصد و ویژهبرنامه تحویل سال «عصر جدید» شبکه ۳ با 5/70 درصد مخاطب و رضایت در حد زیاد 87 درصد، در صدر سریالهای هفته اول نوروز و ویژه برنامههای تحویل سال قرار گرفتند.
* افزایش مخاطبان سریالها
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، بعد از فصل سوم سریال «نون خ» شبکه یک سیما، سریال «گاندو 2» از شبکه ۳ سیما با 8/55 درصد مخاطب و رضایت 6/87 درصدی در حد زیاد در رتبه دوم سریالهای هفته اول نوروز 1400 قرار گرفت.
در هفته اول نوروز 1399 فصل ششم سریال پایتخت 9/74 درصد مخاطب داشت که فصل سوم «نون خ» با حدود ۵ درصد افزایش مخاطب، نصاب آن را در نوروز 1400 جابهجا کرد.
فصل سوم سریال «نون خ» تا اینجا پرمخاطبترین سریال نوروز این سالها بوده و در هفته اول نوروز از پرمخاطبترین فصل پایتخت نیز پیشی گرفته است، در حالی که به جهت هزینه و استفاده از چهرهها اصلا با پایتخت قابل مقایسه نیست و با استفاده از تیم حرفهای اما نهچندان آشنای خود توانست به موفقیتی کمنظیر برای تلویزیون تبدیل شود.
فصل دوم گاندو نیز که هر شب از شبکه ۳ سیما پخش میشود، نخستین تجربه سیما در سریالهای نوروز به حساب میآید که در قالب امنیتی ساخته شده و در کنار سریالهای طنز و عاشقانه دیگر شبکهها دارای مخاطب بالای 50 درصد است و تاکنون بالاترین نصاب بیننده و رضایت در سریالهای پلیسی و امنیتی را به نام خود ثبت کرده است. گاندو 2 از شبکه ۳ با 8/55 درصد مخاطب در هفته اول نوروز امسال، مخاطب 42 درصدی سریال طنز دوپینگ در هفته اول نوروز 99 را حدود 14 درصد افزایش داد.
گاندو البته پرحرف و حدیثترین سریال نوروز این سالها نیز بوده است. گفتوگوهای فراوانی درباره محتوای این سریال در شبکههای اجتماعی به وجود آمده است تا آنجا که حتی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سخنگوی دولت، مشاوران رئیسجمهور و برخی وزرای سابق و فعلی حسن روحانی نسبت به محتوای این سریال واکنش نشان دادهاند؛ محتوایی که البته با استقبال مردم مواجه شده و موجب رضایت نزدیک به 90 درصدی آنان شده است، چنانکه به عقیده برخی ناظران، تحلیل فضای این سریال میتواند چشماندازی به انتخابات ریاستجمهوری 1400 نیز باشد.
شبکه یک سیما در هفته اول نوروز سال 98، 9/22 درصد مخاطب برای فصل اول «نون خ» و در هفته اول نوروز سال 97، 7/75 درصد مخاطب برای فصل پنجم پایتخت را تجربه کرده است. شبکه ۳ سیما نیز در هفته اول نوروز سال 98، 6/25 درصد مخاطب را برای سریال «زوج و فرد» و در هفته اول نوروز سال 97، 8/35 درصد مخاطب را برای فصل دوم «دیوار به دیوار» در کارنامه کاری خود دارد. بر اساس این نظرسنجی، سریال «همبازی» شبکه ۲ سیما هم در هفته اول نوروز امسال 2/28 درصد مخاطب با رضایت 75 درصدی در حد زیاد داشته است که در مقایسه با هفته اول نوروز سال 1399 نسبت به سریال طنز «کامیون» بیش از یک درصد افزایش مخاطب داشته است. «نوروز رنگی»، سریال طنز شبکه ۵ سیما هم در هفته اول نوروز 1400، 4/18 درصد مخاطب را پای خود نشاند که 6/82 درصد از آنها در حد زیاد از این سریال رضایت داشتند. «نوروز رنگی» با این درصد از مخاطب، نصاب سریالهای نوروزی شبکه ۵ سیما از سال 97 تاکنون را شکسته است؛ سریال «هیاتمدیره» در سال 97، 5/13 درصد مخاطب، «شش قهرمان و نصفی» در سال 98، 4/6 درصد مخاطب و «میانبر» در سال 99، 3/9 درصد مخاطب در هفته اول نوروز داشتند.
در هفته اول نوروز 1400 سریال طنز آیتمی «دستانداز» از شبکه نسیم هم با 5/17 درصد مخاطب، رضایت 9/76 درصدی مخاطبان خود را در حد زیاد به دست آورده است.
* عصر جدید بدون سلبریتی رکورد مخاطب را زد
نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی درباره ویژهبرنامههای تحویل سال 1400 حکایت از رشد بیش از ۲ برابری مخاطبان ویژهبرنامه تحویل سال شبکه ۳ سیما نسبت به سال 1399 دارد که آن را در صدر ویژهبرنامههای تحویل سال جدید قرار داد.
برنامه تحویل سال «عصر جدید» در نوروز1400برنامه متفاوتی بود که بدون استفاده معمول برنامههای عیدانه از سلبریتیها و تنها با استفاده از چهرههایی که در عصر جدید شناخته شده بودند، توانست توجه مخاطبان را جلب کند. حضور علی نصیریان در لحظه تحویل سال نیز ابتکار و اقدام قابل تحسین این برنامه در شبکه 3 بود.
ویژهبرنامه تحویل سال شبکه 3 در سال 99 با عنوان (اتفاق99) 2/31 درصد مخاطب و ویژهبرنامه تحویل سال شبکه 3 در سال 98 نیز با اجرای احسان علیخانی 2/33 درصد مخاطب را پای خود نشاند.
بعد از ویژهبرنامه «عصر جدید» شبکه 3، «فرمول یک» شبکه یک سیما با 4/30 درصد مخاطب و رضایت 1/74 درصد در حد زیاد در رتبه دوم ویژههای تحویل سال 1400 قرار گرفت. «فرمول یک» 1400 نصاب برنامههای ویژه تحویل سال شبکه یک سیما در ۴ سال گذشته را شکست؛ ویژهبرنامههای تحویل سال شبکه یک از سال 97 تا 99 به ترتیب 19، 3/11 و 3/28 درصد مخاطب را به خود اختصاص داده بود که ویژهبرنامه تحویل امسال با 4/30 درصد مخاطب، بهترین برنامه ویژه تحویل سال شبکه یک در سالیان اخیر شد. ویژهبرنامه تحویل سال شبکه قرآن و معارف سیما با عنوان «سلام» هم بعد از «فرمول یک» شبکه یک سیما با 1/18 درصد مخاطب و رضایت 2/86 درصد در حد زیاد در رتبه سوم ویژهبرنامههای تحویل سال 1400 قرار گرفت.
ویژه برنامههای تحویل سال شبکه قرآن و معارف سیما در سالهای 98 و 99 با عناوین «نگاه خورشید» و «سین هشتم» به ترتیب 1/4 و 5 درصد مخاطب را پای خود نشانده بود. با نگاهی به این آمار میتوان گفت این شبکه توانست بهترین ویژهبرنامه تحویل سال خود را نسبت به سالهای گذشته به مخاطبان ارائه دهد.
«نوروزترین نوروز» عنوان ویژهبرنامه تحویل سال شبکه پنج سیما در سال جدید بود که توانست 4/17 درصد مخاطب را پای خود بنشاند و رضایت 9/74 درصد از آنها را در حد زیاد بهدست آورد.
در مقایسه با ویژهبرنامههای تحویل سال شبکه 5 سیما در سالهای 98 و 99 با عنوان «بهار جان» که به ترتیب 3/6 و 2/11 درصد مخاطب جذب کرده بود، «نوروزترین نوروز» با 4/17 درصد مخاطب توانست رشدی قابل توجه از خود نشان دهد.
بعد از «نوروزترین نوروز» شبکه 5 سیما، «حول حالنا» ویژه برنامه تحویل سال شبکه سلامت هم با 4/16 درصد مخاطب توانست رضایت 7/80 درصدی مخاطبان را در حد زیاد کسب کند و در رتبه پنجم در میان شبکههای مختلف قرار گیرد.
بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، در میان ویژهبرنامههای تحویل سال 1400، سین هشتم شبکه افق با 7/12 درصد و رشد 4 برابری مخاطب نسبت به سال قبل، «صبح فروردین» شبکه ۲ با 5/12 درصد و رشد تقریبا 6 درصدی مخاطب نسبت به سال 99، «گل بارون» شبکه ورزش با 8/11 درصد مخاطب، «بهار در بهار» شبکه امید با 6/11 درصد مخاطب و رشد بیش از ۳ برابری مخاطب، «رادیو هفت» شبکه آموزش با 11 درصد مخاطب و «عطر نرگس رقص باد» شبکه 4 سیما با 3/8 درصد مخاطب در رتبههای ششم تا یازدهم قرار گرفتند.
براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، 4/42 درصد مردم در هفته اول نوروز 1400 فیلمهای سینمایی تلویزیون را دیدهاند، 39 درصد هم پای برنامههای شبکههای استانی نشسته و 6/18 درصد هم شنونده برنامههای متنوع رادیو بودهاند.
ارسال به دوستان
خبرهای نوروز
حاتمیکیا واسطه آزادی ۴ هواپیماربا شد
با درخواست و پیشنهاد ابراهیم حاتمیکیا، ۴ هواپیماربای پرواز اهواز- بندرعباس بعد از ۲۰ سال، عفو و از زندان آزاد شدند. به گزارش «وطنامروز»، با موافقت رئیس قوه قضائیه با درخواست و پیشنهاد ابراهیم حاتمیکیا، ۴ هواپیماربای پرواز اهواز- بندرعباس به مناسبت میلاد امام زمان(عج) بعد از ۲۰ سال، عفو و از زندان آزاد شدند. حاتمیکیا ۳۱ فروردین ۹۹ طی نامهای به حجتالاسلام سیدابراهیم رئیسی پیشنهاد عفو و بخشش این ۴ هواپیماربا را داده بود. خالد حردانی، رسول حردانی، فرهنگ پورمنصوری و شهرام پورمنصوری، عاملان اصلی این هواپیماربایی، ابتدا به اعدام محکوم شدند اما این حکم در نهایت به حبس ابد تبدیل شد. فیلم سینمایی «ارتفاع پست» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا و نویسندگی مشترک حاتمیکیا و اصغر فرهادی بر اساس این قصه واقعی ساخته شده بود. خانواده حردانی ۲۳ آذر ۷۹ سعی کردند هواپیمای اهواز- بندرعباس را در میانه مسیر بربایند اما موفق نشدند.
***
نماهنگ سالار عقیلی برای «جمهوری اسلامی ایران»
نماهنگ «پرچم» به آهنگسازی علیاکبر قربانی و صدای سالار عقیلی به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. به گزارش مهر، نماهنگ «پرچم» با شعری از عبدالجبار کاکایی، آهنگسازی علیاکبر قربانی و صدای سالار عقیلی به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران منتشر شد. این اثر به همت منطقه فرهنگی و گردشگری عباسآباد پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. در بخشی از متن شعر نماهنگ «پرچم» آمده است:
کشور ایران در همه جا، سبز و رها، بر سر پا
شوق رهایی از تن خاک، سایه مهرش بر سر ما
زنده شد از نو بار دگر، از دم ما، جان جهان
نام تو میهن شوکت جانها، حرمت دلهای عاشقان
میتابد ماه از آسمان، بر خاک پاک کشورم ایران
میبارد ابر، باران از دل و جان، میروید پرچم بر بام جهان
***
درگذشت گوینده پیشکسوت رادیو
احمد گنجی از هنرمندان، گویندگان و بازیگران پیشکسوت نمایشهای رادیویی، دار فانی را وداع گفت. به گزارش «وطنامروز»، احمد گنجی از بازیگران، گویندگان و هنرمندان پیشکسوت نمایشهای رادیویی درگذشت. این هنرمند در طول سالهای فعالیتش در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش، ایفاگر نقشهای کلیدی مهمی در نمایشهای رادیویی بود و مخاطبان رادیو او را با صدای خاطرهانگیزش به یاد میآورند. احمد گنجی، ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۴۴ در تهران متولد شد و شامگاه سهشنبه ۱۰ فروردین در سن ۵۶ سالگی بر اثر سکته قلبی در گذشت. مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری مرحوم احمد گنجی هنرمند پیشکسوت نمایشهای رادیویی روز پنجشنبه دوازدهم فروردینماه در قطعه هنرمندان بهشتزهرا(س) برگزار شد.
***
آزاده نامداری درگذشت
آزاده نامداری، مجری سابق صداوسیما درگذشت. به گزارش فارس، ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه هفتم فروردینماه بود که خبر فوت آزاده نامداری به مأموران کلانتری ۱۳۴ شهرک غرب گزارش شد. با حضور مأموران در محل، مشخص شد پدر و مادر آزاده نامداری وقتی با عدم پاسخگویی وی مواجه شدند با کلید در خانه را باز کرده و با پیکر بیجان وی مواجه شدهاند. گفته شده همسر و فرزند آزاده نامداری در سفر به شمال حضور داشتند. پیکر آزاده نامداری صبح دوشنبه هشتم فروردینماه با حضور جمع محدودی از مردم و خانواده وی در بهشتزهرا(س) تشییع و به خاک سپرده شد.
***
درگذشت تهیهکننده خلاق سینمای انیمیشن
محمد ابوالحسنی، تهیهکننده و ایدهپرداز اولیه انیمیشنهای «دیرین دیرین» و تهیهکننده فیلم سینمایی «تهران 1500» به علت ابتلا به کرونا درگذشت. محمد ابوالحسنی، شنبه هفتم فروردین دار فانی را وداع گفت. ابوالحسنی از چهرههای برجسته حوزه کارآفرینی نیز بود که فعالیتهای گستردهای در این حوزه داشت. «شوخی شوخی» که این شبها و به تهیهکنندگی ابوالحسنی روی آنتن شبکه 3 میرود، یکی از آخرین فعالیتهای او در حوزه عروسک و انیمیشن بود. بسیاری از مدیران و مسؤولان حوزه فرهنگ، هنر و کارآفرینی پیامهای تسلیتی به مناسبت درگذشت ابوالحسنی منتشر کردند. در پیام رئیس سازمان صداوسیما در پی درگذشت این تهیهکننده سینمای انیمیشن اینطور آمده است: «ویروس کرونا در نخستین روزهای بهار، داغ عزیز هنرمندی را بر دلها گذاشت که نام آشنایی در عرصه پویانمایی کشور بود. درگذشت محمد ابوالحسنی، از تهیهکنندگان با سابقه هنر پویانمایی را تسلیت عرض میکنم. آن هنرمند همواره نقشی پویا در تولیدات پویانمایی داشت و آثار ماندگار فراوانی خلق کرد که علاوه بر خنده و نشاط، مخاطب را به تفکر فرو میبرد. «شوخی شوخی» شبکه ۳ سیما که هماکنون روی آنتن رسانه ملی است، جدیدترین اثر ابوالحسنی عزیز بود که در آن با استفاده از تجربیات پویانمایی، کاری متفاوت در حوزه عروسکی تولید کرد و توانست مخاطب را با خود همراه کند».
ارسال به دوستان
اسکار در لندن هم برگزار میشود
برای آن دسته از نامزدهایی که به دلیل بحران کرونا قادر به مسافرت به آمریکا برای حضور در مراسم اسکار نیستند، محلهای دیگری در شهرهای لندن و جاهای دیگر در نظر گرفته میشود. به گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، محلهایی از اروپا را برای برگزاری مراسم اسکار در نظر گرفته است.
این اقدام پس از ابراز نگرانی تعداد قابل توجهی از نامزدها برای حضور و شرکت در مراسم ۲۵ آوریل صورت گرفت. با افزایش بیماری «کووید-۱۹» در اروپا و سایر نقاط جهان، با توجه به شرط قبلی تولیدکنندگان مبنی بر اینکه نامزدها باید به صورت حضوری شرکت کنند یا اصلاً شرکت نکنند، نامزدهای زیادی از توانایی خود در شرکت برای مراسم ۲۵ آوریل ابراز نگرانی کردهاند. سودربرگ در جلسه روز سهشنبه ۳۰ مارس آکادمی اسکار اعلام کرد، برای آن دسته از افرادی که به دلیل بحران کرونا قادر به مسافرت به آمریکا نیستند محلهای دیگری در شهرهای لندن و جاهای دیگر در نظر گرفته میشود. سودربرگ و استیسی شر، دیگر تهیهکننده مراسم اسکار به خاطر دستورالعملهای سردرگمکننده در رویداد امسال عذرخواهی و ابراز کردند امسال به خاطر بحران کرونا با چالش برگزاری مراسم مواجه هستند. بنا بر اعلام تیم تهیهکنندگان مراسم امسال، تعیین لندن به عنوان یکی از محلهای برگزاری اسکار نودوسوم قطعی شده و اعلام کردند در حال مذاکره برای هماهنگی سالن در دیگر شهرهای اروپایی هستند.
ارسال به دوستان
خرج ۴۵۰ میلیون دلاری نتفلیکس برای ۲ فیلم
برای خرید ۲ دنباله بر فیلم «چاقوها بیرون»، نتفلیکس ۴۵۰ میلیون دلار پرداخت کرد. آنطور که ورایتی گزارش داده، نتفلیکس با پرداخت رقم حیرتانگیز ۴۵۰ میلیون دلار برای خرید ۲ دنباله «چاقوها بیرون» موجب شگفتی شد. این ۲ فیلم که ادامهای بر فیلم موفق و اسرارآمیز جنایی سال ۲۰۱۹ خواهند بود، بار دیگر به کارگردانی رایان جانسون و با بازی دنیل کریگ ساخته میشوند. نخستین فیلم «چاقوها بیرون» با بودجه ۴۰ میلیون دلاری ساخته شد و با فروش 4/311 میلیون دلاریاش موفقیت بزرگی کسب کرد. با آن فیلم جانسون برای بهترین فیلمنامه غیراقتباسی نامزدی اسکار را کسب کرد. در حالی که چندی پیش خبر ساخته شدن دنبالهای بر این فیلم بر مبنای فیلمنامهای به قلم جانسون گزارش شده بود اما روشن نبود که آیا وی نقش بیشتری در این فیلم برعهده خواهد داشت یا خیر. خرید امتیاز این ۲ فیلم به معنی ساخت فیلمهای دنبالهای جدید برای نتفلیکس و رقابت بیشتر در فضای استریم بویژه در سطح بینالمللی خواهد بود. این قرارداد در عین حال به معنی یکی از بزرگترین قراردادها برای ساخت مجموعه سینمایی خواهد بود. این قرارداد ۲ برابر مبلغی است که برای فیلم «مرد خاکستری» با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری پیشنهاد شد تا توسط برادران روسو ساخته شود. در ۲ دنباله بعدی، کریگ همچنان در نقش یک کارآگاه خصوصی بازی میکند. این به معنی بازی در ادامههای جدید پس از اتمام کار کریگ در ۵ دنباله از جیمز باند است. جانسون پیش از این کارگردانی «جنگ ستارگان: آخرین جدای» را انجام داده بود. وی «چاقوها بیرون» را با تمرکز بر سبک آگاتا کریستی نوشت. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|