|
ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطن امروز » با هادی حاجتمند، کارگردان فیلم سینمایی مدیترانه که در سینماهای کشور در حال اکران است
«فیلم درنیامده» نقد نیست
مصطفی پورکیانی: فیلم سینمایی «مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند، نویسندگی صابر اللهدادیان و تهیهکنندگی رشید حاجتمند که در سیوهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش «شاخههای زیتون؛ پنجرهای به تحولات روز جهان اسلام» به نمایش درآمد بتازگی اکران خود را در سینماها شروع کرده است. این فیلم جایزه بخش تجلی اراده ملی در جشنواره ملی فیلم فجر را از آن خود کرد. در خلاصه داستان فیلم سینمایی مدیترانه آمده است: «واقعا میشه از تو دل یه حادثه یه نفر زنده بیرون بیاد و قصهاش رو تعریف کنه؟» مهراوه شریفینیا، پوریا پورسرخ، بهرنگ علوی، قاسم زارع و علیرضا اسحاقی از جمله بازیگران این فیلم هستند. این فیلم با نگاهی به معضلات روز جامعه، نبرد مدافعان حرم را به تصویر میکشد و در ایران و سوریه جلوی دوربین رفته است. هادی حاجتمند فارغالتحصیل دوره عالی سینما از دانشگاه هنر است. وی کارش را سال 78 با ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد. وی را با فیلم سینمایی «اشنوگل»، اثری درباره شهدای غواص شناختند و «مدیترانه» تجربهای متفاوت از هادی حاجتمند است. به همین بهانه با وی به گفتوگو نشستیم.
***
* 3 سال از تولید فیلم شما میگذرد و به نظر میرسد برای یک کارگردان خیلی سخت است که فیلمش در نوبت اکران بماند چون به طور طبیعی نمیتواند بازخوردی از فیلمش داشته باشد. این سالها برای شما چگونه گذشت؟ بازخوردی از اکرانهای محدود فیلم قبل از اکران عمومی داشتید؟
بله! بالاخره هر فیلمی که ساخته میشود نیاز به اکران دارد و اساسا با اکران است که فیلمی به نتیجه میرسد و مردم دیدن آن فیلم برایشان جذاب خواهد بود. همان طور که فیلم هم مانند سایر محصولات فرهنگی یک دوره زمانی برای اکران دارد و ممکن است حرف و ایده فیلم ماندگار شود، قطعا تازگی و نو بودن حرف فیلم بویژه برای فیلمهایی که فقط قرار نیست سرگرمکننده باشند، مهم است که متاسفانه بعد از گذشت 3 سال از تولید مدیترانه قطعا گرد این سالها بر فیلم ما هم نشسته است. پخشکنندهها بر اساس یک قرار نانوشته تصور میکنند فقط و فقط فیلمهای کمدی با سوپراستارهای محدود در گیشه فروش دارند و مورد استقبال قرار میگیرند و حاضر نیستند روی فیلمهای دیگر اصطلاحا ریسک کنند. نه تنها این کار را نمیکنند، بلکه مدام تخطئه هم میکنند. حالا یکسری نهادها هم هستند که وظیفه دارند برخی فیلمهایی که محتوای آرمانی کشور و انقلاب را به تصویر میکشند، توزیع و پخش کنند که آنها هم متاسفانه گرفتار روزمرگیها و گرفتاریهای خودشان بودند که در مجموع باعث شد این 3 سال بدین گونه طی شود. البته یک سال و نیم هم کل کشور درگیر کرونا شده است و داستان محدودیتهای اکران را هم باید به آن اضافه کنیم. اکرانهای محدودی که داشتیم بسیار متفاوت و خوب بودند؛ از اکران اولمان در جشنواره فجر تا اکرانی که در جشنواره جهانی فجر داشتیم و خدا را شکر اتفاقات خوبی برای فیلم افتاد.
* دغدغههای متفاوتی در مدیترانه داشتید- از این منظر میگویم متفاوت چون فضای عمومی سینمای ایران با این دغدغهها همشکل نیست- چگونه مسائل ذهنی خود را با سینمای درام مرتبط میکنید؟ چون گزارهای که درباره فیلمهای اینچنینی میگویند این است که این فیلمها مضمونمحورند و با این گزاره، قصهاش را نادیده میگیرند. برای شما مضمون مهم بوده یا قصه؟
داستان اینکه اصلا مضمون مهم است یا قصه، باید بگویم اساسا سینما برای ما مهم است. سینما بویژه سینمای درام و قصهگو ابزاری است که ما باید محتوای خود را در قالب فرم و قصه بگوییم، یعنی اینکه هر دو همشکل و همرنگ شوند و اینطور نبوده که برای من یکی از آنها مهم و دیگری مهم نباشد و ترجیح من این بوده که مضمون و قصه کاملا منطبق بر هم باشد و مخاطب گرفتار این باشد که قصه را بشنود و وقتی قصه را شنید، بخشی از محتوا با فرم و لایههای فنی فیلمنامه به مخاطب منتقل شود و بخشی از آن در حس و روان مخاطب شکل بگیرد.
* آیا برای اکران مشکلی با پخشکنندهها داشتید؟ چون عموما شرکتهای پخشکننده اقبال بیشتری به فیلمهای کمدی دارند.
مشکل ما با پخشکنندهها یک مشکل فلسفی است، یعنی اینها یک دور تسلسل باطلی را ایجاد کردهاند. به این صورت که بخشی از فیلمهای خاص را حمایت و اکران میکنند و بالطبع آن فضای عمومی جامعه را با خود همراه میکنند. البته در روزهای معمولی نه در شرایط خاص کرونایی که همه را درگیر کرده، قطعا این جنس از توزیع و حمایت، مردم را تحت تاثیر قرار میدهد، ذائقه مخاطب را میسازد و وقتی این ذائقه به سمت این نوع فیلمها رفت، در نتیجه به مرور این جنس فیلمها تولید میشوند و باقی فیلمها محکوم میشوند به عدم اکران، دیده نشدن و فروش نرفتن، لذا من فکر میکنم قبل از اینکه ما بخواهیم درباره معلولی به نام پخشکنندهها حرف بزنیم، باید درباره عاملی به نام مدیریت فرهنگی با استراتژی فرهنگی کشور حرف بزنیم. وقتی این استراتژی روشن و منسجم نیست، قطعا چنین اتفاقاتی میافتد و به جای اینکه یک مجموعه اتاق فکری در کشور به این نتیجه برسند که فرهنگ کشور باید به چه سمتی حرکت کند، یک پخشکنندهای که فقط پول دارد براحتی میتواند برای فرهنگ مردم تصمیمگیری کند.
* احتمالاً در سینما با توجه به شرایط کرونا، اکران قابل توجهی نداشته باشید که البته امیدوارم اینگونه نباشد و این فیلم دیده شود. آیا برنامهای برای اکران آنلاین دارید؟
انشاءالله که اتفاق خوبی در اکران بیفتد ولی متاسفانه در شرایط بدی قرار داریم و بعضی از فیلمهای در حال اکران، با سوپراستارهایشان نیز توفیق چندانی در اکران ندارند البته به جز دینامیت که حداقل در حوزه فروش موفق بوده و البته خود این فیلم هم در شرایط عادی و نبود کرونا، قطعا با ارقام بالایی میفروخت. با این توصیفات، فیلم ما نیز اکران نسبتا خوبی تا این لحظه داشته و در اکرانهای عمومی سعی کردم حضور پیدا کنم و با مردم فیلم را ببینم. برای اکران آنلاین مدیترانه هم این تصمیم گرفته شده و دوستان تولید و پخش با هم مذاکراتی داشتند، نتایج خوبی هم گرفته شده و قطعا در پلتفرمهای موجود اکران خواهد شد.
* بازخوردهایتان از جشنواره جهانی چگونه بود؟ گویا منتقدان نظر مثبت به فیلم داشتند؟
یکی از ویژگیهای جشنواره فیلم فجر این بود که بخشی از دوستان و رفقای ما که در بدنه جریان سینمای انقلاب هستند، تحت تاثیر برخی منتقدان باسواد کشور هستند و جنس فیلم دیدن و نقد کردنشان به سبک همین دوستان منتقد موجود است؛ روایتهای کلی، بحثهای کلی و استفاده از واژههایی نظیر «فیلم درنیامده»، فکر میکنند که هر چه فیلم را بیشتر تخطئه کنند، عالمانهتر نقد کردهاند ولی سیستم جشنواره جهانی فیلم فجر، چون با حضور منتقدان غیرایرانی بود و خودشان به صورت آزاد و بدون پیشداوری فیلم را میدیدند و حوزه محتوا و استراتژی خیلی برایشان مهم بود، بازخوردهای متفاوت و خوبی نسبت به فیلم داشتند. یک منتقد خانم ایتالیایی به نام لوچانو بورسانی که علاوه بر سینما، تحلیلهای جامعهشناسی نیز دارد، بسیار از فیلم خوشش آمده و فیلم را پسندیده بود. در کل اتفاقات خوبی در این جشنواره برای مدیترانه افتاد که امیدوارم در اکرانهای بینالمللی هم موفق باشیم.
ارسال به دوستان
«کشتی نجات» منتشر شد
کتاب کارویژه محرم و صفر برای والدین
کتاب «کشتی نجات» به همت خانه همبازی توسط انتشارات «راه یار» منتشر شد.
به گزارش «وطنامروز»، کتاب «کشتی نجات؛ بسته داستانبازیهای محرمی» به همت خانه همبازی و توسط انتشارات «راه یار» انتشار یافت. بنا بر این گزارش، کتاب کار داستانبازی «کشتی نجات» که برای ارائه به مربیان و مادران طراحی شده، به طور ویژه متناسب با ایام محرم و صفر و البته همراه با قابلیت استفاده در سایر ایام آماده شده است و بازیها و ماجراداستانهایی را به مخاطب خود معرفی میکند تا لحظات حضور مربی یا مادر را در کنار کودکان در مکانهایی مانند هیاتها، مجموعههای فرهنگی- تربیتی، کلاسها و... پربار کند. علاوه بر این، کودکان را با برخی مفاهیم بنیادی مرتبط با هدف قیام اباعبدالله(ع) آشنا میکند و به این منظور، در روندی ماجرایی، وقایعی از دل تاریخ و موقعیتهایی در دوران معاصر گزینش شدهاند که به نحوی با واقعه عاشورا و ایام محرم و صفر پیوند دارند.
روایت این وقایع در دنیایی داستانگونه، مخاطب کودک و نوجوان را وارد آن ماجرا میکند و سپس با بازیهای حرکتی و هنری، هدف داستان و بازی را در ذهن و جان او ماندگار میکند. این کتاب با طراحی ۱۲ بخش مجزا در قالب داستانبازی بر اساس وقایع تاثیرگرفته از عاشورا در جهان اسلام به ارتباط هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با مفهوم قیام امام حسین(ع) کمک میکند. در هر بخش، مربی بعد از آشنایی با اهداف و واقعه به تعریف داستان و اجرای بازی میپردازد. در همه این بخشها بازی، مکمل ماجرای داستانی است و بچهها با نقش گرفتن در متن واقعه وارد قصه میشوند. محتوای کتاب به نحوی است که با خلاقیت والدین و مربیان میتواند پاسخگوی نیاز نوجوانان تا سن ۱۶ سالگی نیز باشد.
بر اساس این گزارش، کتاب «کشتی نجات» که ناهید کریمی و نرگس کاهانی نویسندگی و مصطفی نادریپور تصویرگری و زینبالسادات حسینی طراحی بازیهای آن را بر عهده داشتهاند، در 120صفحه، شمارگان هزار نسخه و با قیمت 35 هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شده است و علاقهمندان علاوه بر کتابفروشیها میتوانند از طریق صفحات مجازی انتشارات نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.
ارسال به دوستان
با مدیریت مجید مجیدی
سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی برگزار میشود
نشست خبری دومین سوگواره «سوگ در خانه» با حضور مجید مجیدی، مدیر این سوگواره با اعلام تغییر نام این رویداد به «تصویر دهم» برگزار شد. به گزارش «وطنامروز»، نشست خبری دومین سوگواره فیلم کوتاه عاشورایی «سوگ در خانه» با مدیریت مجید مجیدی و به دبیری محمد رهبر در مجتمع نور یاس برگزار شد. به گفته رهبر، در نخستین دوره «سوگ در خانه» از مجموع ۲۲۰ فیلم، ۳۳ فیلم را هیأت انتخاب برگزید که این آثار در یکی از پلتفرمها پخش و در نهایت ۱۰ فیلم برگزیده و ۳ فیلم از سوی مردم به عنوان منتخبان مردمی معرفی شدند. وی در ادامه از تغییر نام سوگواره از «سوگ در خانه» به «تصویر دهم» و برگزاری مستمر آن در سالهای آتی خبر داد. در ادامه این نشست مجید مجیدی گفت: سال گذشته تمرکز بر این بود که دوربینها در خانه باشد ولی امسال اعلام میکنیم عزیزان این امکان را دارند که در همه عرصهها چه در هیأتها و چه در دستههای عزاداری و گوشه و کنار کشور این موضوع را به تصویر بکشند. زمان همچنان ۵ دقیقه است تا در کوتاهترین زمان زیباترین لحظات منعکس شود. مجید مجیدی، رضا میرکریمی و نیما جاویدی به عنوان ۳ عضو هیأت داوران این سوگواره معرفی شدند.
دبیر سوگواره «تصویر دهم» گفت: هنرمندان تا اربعین فرصت دارند فیلمهای خود را بفرستند و اگر از شرایط کرونایی رها شویم اکران عمومی در ۳ روز خواهیم داشت، در غیر این صورت فیلم را اکران آنلاین میکنیم و برگزیده مردمی هم انتخاب میشود. جوایز این دوره هم برای ۳ اثر برتر به ترتیب ۵ سکه، ۴ سکه و ۳ سکه خواهد بود. ۵ فیلم مردمی هم خواهیم داشت که به هر کدام یک سکه داده خواهد شد. رهبر افزود: اگر اکران عمومی به مدت ۳ روز داشته باشیم انتهای ماه صفر اختتامیه را خواهیم داشت در غیر این صورت ۱۷ ربیعالاول اختتامیه برگزار میشود.
مجیدی درباره عدم برگزاری بینالمللی این رویداد هم گفت: شرایط کرونایی در بینالمللی نشدن سوگواره بیتأثیر نبود. نتوانستیم تمرکز جدی روی این مسأله داشته باشیم و شاید سال آینده تمرکز در کربلا باشد و در این زمینه در حال رایزنی هستیم. همچنین شبکه کربلا برای پوشش در این رویداد در کنار ما است و برای همراهی تولیت حرم امام حسین(ع) هم در حال رایزنی هستیم.
ارسال به دوستان
طی نشست خبری مطرح شد
«حسینیه ایران» در سیما
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در نشست خبری برنامههای دهه اول محرم در شبکههای مختلف تلویزیون را تشریح کرد. به گزارش «وطنامروز»، جواد شیخاکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در نشست معرفی برنامههای محرمی تلویزیون که به صورت مجازی برگزار شد گفت: شعار «نسل به نسل در پناهت هستیم» که برای ماه محرم انتخاب شده با هماهنگی همه دستگاههای فرهنگی کشور که عضو آن هستند به جمعبندی رسیده و محور اصلیاش روی تربیت نسلی است. وی ادامه داد: ما برای این ایام ۳ پویش تعریف کردهایم؛ اولین پویش «نذر حسینی» است که کمکها و نذورات مردمی را با توجه به مشکلات معیشتی مردم به سمت کمک مؤمنانه سوق میدهد. پویش بعدی «هر خانه یک حسینیه» است که سعی داریم نصب پرچم بر سر در منازل و سیاهپوش کردن خانهها را ذیل این پویش تبلیغ کنیم که با توجه به شرایط کرونا طراحی شده است. همچنین پویش «نسل حسینی» را داریم که با موضوع خانواده و تربیت نسل حسینی مبتنی بر آموزههای عاشورا انجام میشود.
مدیر شبکه قرآن در ادامه تصریح کرد: چند ملاحظه با توجه به شرایط کرونایی کشور داریم؛ اول ضرورت الگوسازی برگزاری مراسم و هیاتهای عزاداری طراز است که چند ویژگی هم دارد و سعی میکنیم در این رابطه فرهنگسازی کنیم. توجه ویژه به موضوعات اخلاقی و احکام در منابر از جمله اینهاست تا هیاتهایی که در شرایط کرونا فعالیت دارند با این ملاحظات پیش روند.
شیخاکبری یادآور شد: سال قبل در قالب «حسینیه ایران» برنامه ۹۶ مداح و کارشناس روی آنتن سیما رفت که این نوع پوشش با اقبال مواجه شد. سال قبل بیش از ۵۰ درصد مداحیها و ۳۵ درصد سخنرانیها مخاطب داشت.
وی با اشاره به اجرای مجدد «حسینیه ایران» یادآور شد: تجربهای سال قبل داشتیم و امسال هم قویتر و متمرکزتر ادامه میدهیم و آن حسینیه تلویزیونی ایران است. مردم میتوانند از این حسینیه در ساعتهای مختلف استفاده کنند. برنامهریزی ما به این شکل است که از ۶ صبح حسینیه آغاز میشود و تا یک بامداد ادامه دارد. مخاطب میتواند بر اساس جدولی که اعلام میشود در هر شبکه و هر ساعت مخاطب قرار بگیرد. امسال با توجه به شرایط کشور ممکن است قشر زیادی از مردم نتوانند در مراسمها شرکت کنند و وظیفه سیماست که این شرایط را در خانهها فراهم کند.
شیخاکبری تصریح کرد: شبکه یک با سخنرانی حجتالاسلام عالی هر شب برنامه دارد و برنامه «این شبها» هر شب ساعت ۲۳:۴۵ با محور معارف عاشورا پخش میشود و برنامه اصلی هم «حسینیه ایران» است که ضمن آن برنامه هیاتهایی که برنامه دارند پوشش داده میشوند. همچنین این شبکه برنامه «سریالیست» را دارد که در این دهه به سریالهای محرمی سیما میپردازد.
وی اضافه کرد: شبکه ۲ مستندی را تولید کرده است که با نام «یک قرن با حسین» پخش میشود و تاریخ عزاداری و آیینهای عاشورایی را در یک قرن گذشته بررسی کرده است. این مجموعه ۱۷ قسمت ۲۰ دقیقهای خواهد بود و همچنین مستند «صادق الوعد» درباره آیینهای عزاداری در اردبیل را پخش میکند. برنامه «کوی محبت» نیز هر شب از کربلا پخش میشود و روایتگری آن بر عهده صابر خراسانی و کارشناسی آن بر عهده شیخ حسین انصاریان است.
شیخاکبری در ادامه با اشاره به برنامههای شبکه ۳ گفت: شبکه ۳ «تکیهگاه» را به صورت زنده با محور هیاتهای سراسر کشور پوشش میدهد. «موکب ثارالله» و مستند «ادب حضور» را هم پخش میکند. این شبکه به لحاظ ریتم تند جدول پخش، برنامههای معارفی کوتاه را هم در لابهلای برنامهها دارد و هر روز ۱۱ صبح سخنرانی حجتالاسلام رفیعی پخش میشود. شبکه ۴ برنامههایی را برای قشر فرهیخته از جمله برنامه «سوره» دارد که موضوع اصلی آن بنیامیه است. برنامه «سرگذشت» را هم با موضوع ترکیببندیهای عاشورایی و با اجرای ساعد باقری دارد. همچنین برنامه «نغمههای عاشورایی» در ۱۰ ویژهبرنامه با ۱۰ مداح شاخص استانها پخش میشود که به مداحیهای استانی و آیینهایی که در استانهای مختلف کشور اجرا میشود، میپردازد.
مدیر شبکه قرآن ادامه داد: شبکه ۵ سیما ویژهبرنامهای با نام «واحه» دارد که هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن میرود و یک مستند تکقسمتی هم با موضوع جریانهای انحرافی دارد. برنامه دیگری ذیل حسینیه تلویزیونی ایران است که هر روز ساعت ۱۶ سخنرانی حجتالاسلام پناهیان را پخش میکند.
ارسال به دوستان
آغاز به کار رادیو محرم
شبکه رادیویی محرم با نگاهی به عزاداری سنتی و همچنین تاکید بر رعایت پروتکلهای بهداشتی در مراسمهای عزاداری آغاز به کار کرد. به گزارش «وطنامروز»، مسعود کاویانی، مدیر رادیو محرم با اعلام این خبر گفت: رادیو محرم از عصر دوشنبه 18 مردادماه فعالیت خود را به صورت 24 ساعته با پیام آیتالله جوادیآملی روی موج افام ردیف 5/95 مگاهرتز آغاز کرد. وی افزود: ما در این شبکه رادیویی نگاهی به عزاداری سنتی داریم چون یکی از مباحثی که فراموش شده مقتلخوانی و روضههای سنتی است که ما توجه ویژهای به این مسأله داریم و تلاش داریم با عمقبخشی به پیامها و شعائر این مسأله در حوزه معرفتافزایی نیز گام برداریم. مدیر رادیو محرم با اشاره به حضور مداحان جدید و توجه به نوحهخوانیهای مناطق کل کشور توضیح داد: یکی از مباحثی که به طور جدی در دستور کار خواهیم داشت تنوع در مداحی و پخش نوحهخوانیهای مناطق کل کشور است. وی با اشاره به فعالیت این رادیو تا پایان ماه محرم گفت: رادیو محرم امسال با شعار «حسینیهای به وسعت دلها» تا ۱۶ شهریور به کار خود ادامه خواهد داد. کاویانی ارتقای معرفت مخاطبان رادیو نسبت به معارف اهلبیت(ع) را یکی دیگر از اهداف راهاندازی رادیو محرم عنوان کرد و گفت: رادیو محرم هر شب به مدت یک ساعت در ارتباط زنده با دیگر استانها، سوگواری اباعبداللهالحسین(ع) در سایر مناطق را پخش خواهد کرد. مدیر شبکه رادیو معارف همچنین از بهکارگیری ۱۵ لهجه زبان و گویش در برنامههای گوناگون رادیو محرم خبر داد و گفت: هزار و ۸۰۰ قطعه مداحی، ۶۶۰ قطعه صوتی از کلام بزرگان علما و خطبا و همچنین ۴۰۰ مداحی محلی برای پخش در رادیو محرم در نظر گرفته شده است. ارسال به دوستان
اکران ویژه «مسیر معکوس» در جشنواره فیلم پکن
«مسیر معکوس» ساخته ابوالفضل جلیلی، در تازهترین حضور جهانی خود در جشنواره بینالمللی فیلم پکن به نمایش درمیآید. به گزارش «وطنامروز»، فیلم «مسیر معکوس» به نویسندگی، تهیهکنندگی و کارگردانی ابوالفضل جلیلی از محصولات بنیاد سینمایی فارابی، در یازدهمین دوره جشنواره فیلم پکن که ۲۳ تا ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ (۱۴ تا ۲۱ آگوست ۲۰۲۱ میلادی) در پایتخت چین برگزار میشود، در قالب اکران ویژه به نمایش درمیآید. این فیلم ۲ ماه پیش موفق به کسب ۲ جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد برای پویان شکری در بخش اصلی رقابتی بیستوچهارمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم شانگهای شد. «مسیر معکوس» به مسائل مربوط به نوجوانان و چالشهای آنها در مسیر ساخت یک فیلم میپردازد. پویان شکری، مهدیار اصغری، مسعود ناجی، محمدحسین پاکدامن، فائزه یوسفی، عباس تقیآبادی، فهیمه مومنی، سام حسنیپامساری، هلیا حسنزاده، حسین محروقی، کوروش خزائی، میلاد نوابی و... بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
ارسال به دوستان
«روزگار جوانی» در پایان راه
سریال «روزگار جوانی» با ضبط سکانسهای پایانی در فرودگاه امام خمینی، به پایان تصویربرداری میرسد.
به گزارش «وطنامروز»، فصل جدید سریال «روزگار جوانی» این روزها به کارگردانی اصغر توسلی و تهیهکنندگی سپهر محمدی روزهای پایانی تصویربرداری را میگذراند و احتمالا پایان این هفته نیز به اتمام برسد. این سریال این روزها در لوکیشن اصلی این مجموعه در نیاوران که خانه ۵ بازیگر جوان سریال است تصویربرداری میشود و سکانسهای پایانی سریال در فرودگاه امام خمینی خواهد بود. آریا توسلی، سعید زارعی، سینا کرمی، عیسی حسینی و امیرمسعود واعظتهرانی ۵ بازیگر اصلی سریال را تشکیل میدهند که در یک خانه با یکدیگر زندگی میکنند و همچون فصلهای قبل قرار است داستانها با محور این افراد اتفاق بیفتد. فصلهای اول و دوم این سریال با حضور بازیگرانی چون امین حیایی، کیهان ملکی و نصرالله رادش به تولید رسید و حالا در فصل جدید که قصه مستقلی دارد باز هم داستان حول ۵ جوان میگذرد که چهرههایی تازه هستند و برخی از آنها بیشتر در تئاتر حضور داشتهاند. آریا توسلی فرزند اصغر توسلی یکی از ۵ جوان اصلی داستان است که فصل گذشته نیز در سریال به ایفای نقش پرداخته بود. فصل اول این سریال توسط اصغر فرهادی نوشته شد و فصل دوم با نویسندگی اکبر محلوجیان پیش رفت. در فصل جدید این سریال نیز چند نویسنده با سریال همکاری دارند که از جمله آنها اکبر محلوجیان، فرهاد نقدعلی، محمدرضا زمانی و احدینیا هستند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|