|
گزارش «وطنامروز» از دلایل استقبال ویژه هالیوود از سیاهپوستان در چند سال اخیر
سیاهبازی!
احسان سالمی: احتمالا همه سیاهپوستانی که در سال 1915 شاهد نمایش فیلم سینمایی «تولد یک ملت» اثر «دیوید وارک گریفیث» بودند، هیچگاه باور نمیکردند بیش از یک قرن پس از ساخت این اثر بشدت نژادپرستانه در هالیوود، روزی فرا برسد که سینمای آمریکا همه امکاناتش را برای بیشتر دیدهشدن فیلمهایی که درونمایه ضدنژادپرستی دارند، بسیج کند و آکادمی اسکار در نود و یکمین دوره خود اغلب داشتههایش را پای سیاهپوستان بریزد! ارسال به دوستان
ابراهیم داروغهزاده، رئیس شورای عالی اکران و معاون نظارت و ارزشیابی ارشاد:
هرساله فیلمهای جشنواره فجر در اولویت اکران نوروزی هستند
ابراهیم داروغهزاده، چهره جنجالی این روزهای سینمای ایران و معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، مدتی است به دلیل اظهارنظر درباره اولویت فیلمهای اکران نوروزی مورد توجه رسانهها قرار گرفته است. به گزارش «وطنامروز»، وی اخیرا با حضور در برنامه اختیاریه در پاسخ به حواشی ایجادشده با بیان اینکه صراحت و قاطعیت او موجب تلاشهایی برای حذفش شده است، اعلام کرد بزودی از جایگاه معاونت وزیر ارشاد خواهد رفت. وی همچنین با بیان اینکه چالش پولهای کثیف، مسالهای انحرافی است، افزود: اگر واقعا پولهای زیاد کثیفی در سینمای ایران وجود دارد و دستگاههای نظارتی و قضایی ما رسیدگی نکردند و نمیکنند، خیلی بد است. این یک مسأله انحرافی است. کل سرمایه در گردش سینمای ایران حدود 200 میلیارد تومان در سال است. وقتی کسی 11 هزار میلیارد تومان اختلاس کرده، چطور این میزان را با 10 میلیارد تومان میتواند پولشویی کند؟ پولشویی یعنی ما مثلا 10 هزار میلیارد پول داریم ببریم جایی یک چرخشی انجام دهیم و برگردانیم. داروغهزاده همچنین در گفتوگویی دیگر پیرامون اکران فیلمهای نوروزی با تکذیب اظهارنظر منتسب به خود، اظهار داشت: در موضوع اکران نوروزی حرفهایی مطرح شد که واقعیت نداشت چون ما گفته بودیم فیلمهایی که در جشنواره فجر حضور داشتند، در «اولویت» اکران نوروزی هستند و هیچگاه نگفته بودیم فقط آنهایی که فرم جشنواره را پر کردهاند میتوانند متقاضی اکران نوروز باشند. اصلا به طور طبیعی هر سال همین روند بوده که فیلمهای حاضر در جشنواره برای نوروز اولویت داشتند و سال گذشته هم 5 فیلم جشنواره فجر در اکران نوروز نمایش داده شدند. رئیس شورای عالی اکران در ادامه گفت: نکته جالب اینجاست که شنبه هفتهای که گذشت جلسه شورای اکران را برگزار کردیم و دوستان آنجا نتوانستند به جمعبندی برسند و قرار شد بروند مشورت کنند تا روز سهشنبه (۱۴ اسفند) برای جمعبندی نهایی جلسهای تشکیل دهیم که در این فاصله، هر کسی فیلم داشت و میخواست فیلمش اکران شود فضای عجیبی را درست کرد. او در پاسخ به اینکه آیا تمام این ۱۴ فیلم پروانه نمایش دارند، گفت: بیشترشان هنوز پروانه نمایش ندارند، البته بازبینی شدهاند و در حال طی کردن مراحل پروانه نمایش هستند. ارسال به دوستان
جمال شورجه با بیان دشواریهای پیشتولید سریال موسی(ع):
امیدواریم پاییز 98، تولید موسی(ع) را کلید بزنیم
جمال شورجه، کارگردان سریال «موسی(ع)» درباره پیشتولید طولانیمدت این سریال گفت: در حال حاضر در مرحله مقدماتی پیشتولید هستیم، به هر ترتیب این سریال کار سنگین و بزرگی است و ما هم به وضعیت نامناسب اقتصادی در کل کشور برخوردیم. به گزارش فارس، این کارگردان در پاسخ به این سوال که چطور میتوانید در این شرایط نامناسب مالی سریال الف ویژه بسازید، گفت: در این باره به ما قولهایی دادند که کار را تامین مالی کنند. احتمالا تلویزیون مشارکت میآورد. خودمان هم این آمادگی را داریم اسپانسرهایی را برای این کار جذب کنیم. وی با اشاره به اینکه در صورت تامین مالی آمادگی پیشتولید وجود دارد، افزود: امیدواریم در خوشبینانهترین شرایط ممکن بتوانیم پاییز سال آینده «موسی(ع)» را کلید بزنیم. شورجه همچنین اظهار داشت: بخش مهمی از این سریال منوط به ساختوساز و دکورهایی است که قرار است ساخته شود. تعدادی از دکورهای این سریال از دکورهای سریالهای قبلی سیماست که حدود ۲۰ درصد از دکورها را پوشش میدهد. دکورها باید ساخته شود، لباسها باید دوخته شود و تعدادی مجسمه نیز در کنار آنها ساخته شود. این کارگردان با اشاره به انتخاب بازیگر نقش اصلی این سریال نیز عنوان داشت: برای بازیگر نقش حضرت موسی(ع) به دنبال این هستیم چهره جدیدی را معرفی کنیم. همانطور که در تحقیقهایمان متوجه شدیم حضرت موسی(ع) فیزیک و ظاهر خاصی داشته و مثل مردم عادی نبوده است و از آنجا که میخواهیم چهره وی را نشان دهیم ظاهر برایمان اهمیت دارد. حضرت موسی(ع) قدی با طول ۱۹۰ سانتیمتر داشته و تنومند و ورزشکار بوده که در قصر بزرگ شده و از نظر فیزیکی ویژگیهای یک پادشاه را داشته است. یکی از مراحل جدی فیلمسازی و خصوصا این مدل فیلمها پیدا کردن چهرههای درست برای سریال است و انتخاب درست هم به لحاظ توانایی بازیگری و هم فیزیک و تاثیرگذاری است. ارسال به دوستان
برگزاری اختتامیه یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران
«آخرین داستان» برگزیده شد
مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران پنجشنبهشب شانزدهم اسفندماه با معرفی برگزیدگان این دوره و تقدیر از اکبر عالمی، مدرس و پژوهشگر صاحبنام سینمای ایران، در تالار بهنام محمدی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. به گزارش مهر، نخستین بخش از اهدای جوایز به اهدای لوح تقدیر بخش دینی و ارزشهای انقلاب اسلامی یازدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران اختصاص داشت. همچنین هیأت داوران بخش مسابقه ایران پس از قرائت بیانیه خود نفرات برگزیده را به ترتیب زیر انتخاب کردند: دیپلم افتخار جشنواره: حسام جواهری و احسان طاهری برای فیلم «سگی که مرض داشت». دیپلمهای افتخار جشنواره: امیرهوشنگ معین کارگردان فیلم «گرگم و گله میبرم» و حمیدرضا بیات کارگردان فیلم «سارا». تندیس طلایی فیلم اول: فیلم «روباه» به کارگردانی صادق جوادی. تندیس طلایی بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان: فیلم «شب ترسناک لومو» به کارگردانی ساره شفیعیپور. تندیس طلایی بهترین اثر تلویزیونی: فیلم «اینجوری بهتره» به کارگردانی شیوا ممتحن. تندیس نقرهای بهترین فیلم تجربی: فیلم «پسر دریا» به کارگردانی عباس جلالییکتا. تندیس نقرهای بهترین دستاورد فنی و هنری: فیلم «آقای گوزن» به کارگردانی مجتبی موسوی. تندیس طلایی بهترین فیلمنامه: علی زارعقنات و هادی سبحانیان نویسندگان فیلمنامه «چشمانداز خالی». تندیس طلایی بهترین انیماتور (پویانما): امیرهوشنگ معین کارگردان فیلم «گرگم و گله میبرم». تندیس طلایی بهترین فضاسازی: بهرام عظیمی و یاشار جعفرخانپور برای فیلم «سیم ششم». تندیس طلایی بهترین صداگذاری: آرش قاسمی برای صداگذاری فیلم «چشمانداز خالی» و تندیس طلایی بهترین اثر بلند: فیلم «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر. ارسال به دوستان
اخبار
«دیدهبان» حاتمیکیا در جشنواره جهانی فجر ارسال به دوستان
اخبار
«روزی که شهید شدم» رونمایی میشود ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|