|
ارسال به دوستان
درباره «لتیان» و «هفتونیم» که نشانههایی از درجا زدن سینمای اجتماعی ایران هستند
زن اشتباهی در سینمای اجتماعی
احسان سالمی: سینمای ایران بویژه در حوزه مسائل اجتماعی، استاد در جا زدن است! باور کنید اصلا دوست نداشته و ندارم که از این تعبیر برای سینمای ایران استفاده کنم اما گاهی آنقدر وضعیت خراب میشود که به هیچ وجه نمیتوان آن را تحمل کرد. این سینما پر شده از فیلمهایی با ایدهها و سوژههای تکراری که به تکراریترین شیوه ممکن ساخته و عرضه میشوند. اصلا چرا راه دور برویم. نیازی نیست که بخواهیم سوژههای آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر را بررسی کنیم، کافیست نگاهی به همین چند فیلمی داشته باشیم که بتازگی وارد چرخه اکران آنلاین و اکران عمومی سینماها شدهاند. همه چیز حول یک محور میچرخد: «ظلم به زنان». از «لتیان» و «هفتونیم» در اکران آنلاین گرفته تا «زنها فرشتهاند 2» در اکران سینماها، همه با یک موضوع داستانشان را پیش میبرند؛ زنانی که از ظلم، دروغگویی، ریاکاری و رفتارهای خشن مردان رنج میبرند و باید به نوعی در مواجهه با این رفتارها بسوزند و بسازند.
ظلم به زنان همچنان مهمترین دغدغه بخشی از سینماگران ایرانی است؛ سوژهای که معلوم نیست چرا و چگونه باید در سالهای پایانی دهه 90 شمسی آن هم در روزگاری که شرایط جامعه ایرانی تفاوتهای بسیاری با گذشته کرده، تبدیل به دغدغه اصلی این فیلمسازان باشد؟
«لتیان» روایت زندگی زنی است که همسرش چند سال قبل برای رسیدن به آرزوهایش او را رها کرده و به خارج از کشور رفته اما حالا بعد از چند سال همان همسر فیلش یاد هندوستان کرده و تصمیم گرفته تا دوباره سراغ زن سابقش بیاید. روایت فیلم که نخستین تجربه سینمایی «علی تیموری» در مقام کارگردان است، روایتی از همان دردهای همیشگی است که محبوب گروهی از سینماگران ایرانی است؛ دردهایی که به نظر میرسد به تصویر کشیده میشوند تا شاید در جمع جشنوارههای خارجی و داوران آنها به چشم بیایند.
«لتیان» فیلم ضعیفی است و گواه این ضعیف بودن هم راه نیافتن این فیلم به جشنواره فجر سال گذشته است، آن هم در شرایطی که فیلمهای ضعیف بسیاری به جمع 10 فیلم اولی سال گذشته راه پیدا کرده بودند و لتیان حتی از منظر کیفی نتوانست خود را در پیش چشم هیأت انتخاب فجر نسبت به آن 10 اثر برتری دهد. واقعیت این است که «لتیان» و امثال این فیلم نمایی درست و صحیح از مسیر درجا زدن سینمای ایران هستند؛ سینمایی که به فیلمسازان جوانش دیکته میکند: «کارت را برای ورود به این سینما با یک پروژه آپارتمانی و کمریسک آغاز کن». این فرمولی است که در همه این سالها پیش روی سینماگران جوان و فیلم اولی سینمای ایران قرار گرفته و طبعا در این شرایط چه سوژهای بهتر از مسأله ظلم به زنان که هم دردسری برای اکران عمومی ندارد و هم شانس دیده شدن در جشنوارههای خارجی را دارد.
این سینما درجا میزند و خروجی این درجا زدن هم میشود ساخت اثری چرک مثل «هفتونیم» که ماحصل تلاش برادران محمودی است؛ همانها که سالهاست در این سینما حتی یک اثر با رویکردهای امیدوارکننده نساختهاند و هر چه گفتند و هر چه ساختند، درباره ظلم و بیعدالتی به افغانها، زنان و مواردی از این دست بوده است. قصهای درباره دخترانی که بزرگترین مسأله و دغدغه آنها پیامدهای از دست دادن بکارتشان است.
اما از اساس چرا زن در موقعیت اینچنینی قرار میگیرد؟ چون تعریف فیلمساز از «زن» بشدت متاثر از کلیشههای قبلی است که ملودرامهای اجتماعی سینما آن را برساخته کردهاند. این سینما زن را مفلوک و توسریخور میخواهد تا با آن درامهایش را پیش ببرد و ناتوانیاش در خلق قصههایی تازه مبتنی بر سوژههایی جدید را بپوشاند.
احتمالا اگر پای حرفهای سازندگان این اثر بنشینید، در پاسخ به این پرسش که چرا همیشه دوست دارند درباره چنین موضوعاتی فیلم بسازند، از این میگویند که سینما آینه جامعه است. واقعا این چه تعریف مندرآوردی از سینماست؟ پس چه کسی رویاپردازی کند و آنچه را که نمیبینیم به ما نشان دهد؟! بله، سینما میتواند آینه جامعه باشد اما به شرطی که به حقیقتی که آینه نشان میدهد، بیپرده نگاه کند. سینمایی که همیشه فقط یک نیمه لیوان را دیده و آینهاش مخدوشتر از آن بوده که بتواند مدعی نمایش واقعیت باشد، چگونه این همه با ادعا از نمایش حقایق جامعه میگوید.
آیا در این جامعه هیچ زن موفقی نیست که قصه آن را روایت کنید؟ اصلا ماجرا را از آن طرف ببینیم، آیا هیچ وقت نبوده که زنی به مردی ظلم کند؟ پس این همه خبرهایی که درباره زندانیان مهریه منتشر میشود، از کجا میآید؟ نکند چون این قبیل سوژهها ابزاری مناسب برای دلبری از جشنوارههای خارجی و روشنفکران داخلی نیست، هیچ کس رقبتی برای پرداختن به آن ندارد؟
«لتیان» و «هفتونیم» مشت نمونه خروار از وضعیت رو به عقب سینمای ایران هستند؛ وضعیتی که در آن همه چیز در مشتی ایده تکراری خلاصه شده است. یک طرف قصه زنانی ستمدیده و بیپناه هستند و طرف دیگر ماجرا مردانی ظالم، غیرمنطقی، زورگو و شهوتپرست که برای رشد و پیشرفت خود حاضرند زنان را به بدترین شکل نادیده بگیرند. مواجهه دختر ترنس در قصه «هفتونیم» با پدرش که کارگر یک گاوداری است، به عنوان موتیف ثابت این سینما (دختری از خانواده فرودست و آبرومند که برای جلوگیری از ریختن آبروی خانوادهاش باید تن به قربانی شدن بدهد) در آشکارترین وضع ممکن، وضعیت رقتبار سینمای اجتماعی ایران را نشان میدهد؛ همان تکراری همیشگی!
سینمای اجتماعی اگر با همین دستفرمان به راهش ادامه دهد، تا چند سال دیگر و در دوران قوت گرفتن سریالسازی از یک سو و کمرنگتر شدن استقبال از فیلمسازان ایرانی در جشنوارههای خارجی از سوی دیگر، در عمل دیگر هیچ شانسی برای ادامه حیات نخواهد داشت.
ارسال به دوستان
گمانهزنیها درباره اکران آنلاین فیلم احمدرضا درویش در نهایت منتفی شد
تماشای «رستاخیز»، شاید وقتی دیگر
تهیهکننده فیلم «رستاخیز» در گفتوگویی با بیان اینکه قصد ندارد فیلم را در ایران اکران آنلاین کند، خبر از راهاندازی پلتفرمی مخصوص اکران این فیلم داد که قصد دارند برای اکران سراسری فیلم در سطح بینالمللی از آن استفاده کنند. او همچنین در این گفتوگو نخبگان، اهالی رسانه و نمایندگان مجلس را به بررسی دوباره برخی آییننامهها دعوت کرد. به گزارش «وطن امروز»، ماجرای اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» در یک دهه اخیر هر بار با نزدیک شدن به ایام ماه محرم در رسانهها مطرح میشود و هیچگاه نیز به نتیجه مشخصی نمیرسد. همین موضوع باعث شد گمانهزنیهایی درباره اکران آنلاین این فیلم در محرم امسال طرح شود که در نهایت با گفتوگوی تهیهکننده این فیلم منتفی شد. تقی علیقلیزاده، تهیهکننده فیلم «رستاخیز» در گفتوگو با ایسنا درباره اکران آنلاین این فیلم آن هم بعد از حاشیههای ایجادشده برای آن به واسطه اصرار بر نمایش تصویر حضرت عباس(ع) در فیلم، گفت: «رئیس سازمان سینمایی در نشست اخیر خود از مجوز شبکه نمایش خانگی و اکران آنلاین «رستاخیز» درصورت تصمیم مالکان فیلم سخن گفت، حال این پرسش مطرح است که آیا نمایش چهره حضرت ابوالفضل(ع) در شبکه نمایش خانگی مشکلی ندارد و فقط این ایراد برای اکران در سینماها وارد بود؟ این سوال برای من به عنوان تهیهکننده و احتمالا آقای درویش به عنوان کارگردان هم مطرح است و همچنین این موضوع، سوال افکار عمومی هم میتواند باشد. پاسخ آن چیست؟! یک فیلمی میتواند در شبکه نمایش خانگی عرضه شود با سکانس مورد بحث ولی در اکران نمیتواند، بویژه اینکه اکنون ویاودی به اجبار و به عنوان یک راهکار ناگزیر، جایگزین اکران سینمایی شده است. برای یادآوری عرض میکنم این بحث به سال ۱۳۹۴ بازمیگردد، نامهای از وزارت ارشاد برای جلوگیری از اکران فیلم آمد که اعلام کرد تا تامین نظر مراجع تقلید، اکران فیلم تعلیق میشود. حال سوال این است: آیا بعد از گذشت 5 سال، نظر آقایان مراجع تامین شده است؟ آیا تشخیص وزارت ارشاد یا نظر آقایان مراجع تغییر کرده است؟ آیا شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور باعث این گشایش است؟ من به عنوان تهیهکننده فیلم پاسخی به این پرسشها ندارم. فقط میدانم وزیر تغییر کرده است و البته ترکیب سهامداران فیلم هم با تغییراتی مواجه شده و بخش عمده فیلم به فارابی تعلق دارد و از برجام فاصله گرفتهایم و در سال پایانی دولت هستیم. طبیعتا مطلوب من به عنوان تهیهکننده و آقای درویش به عنوان کارگردان تنها اکران آنلاین نیست، چون عرضه خانگی بخشی از پروسه عرضه فیلم است، خصوصا فیلمی که کادر اسکوپ و صدای دالبیدیجیتال دارد و برای ابعاد روی پرده ساخته شده است. وقتی فیلمی روی پرده به نمایش دربیاید به عنوان مکمل برای دیویدی و عرضه خانگی آن برنامهریزی میشود اما به هر حال تلاشی شده و تصمیم دولت این بوده که پروانه نمایش خانگی فیلم را صادر کند. البته پروانه عرضه خارجی فیلم سال ۱۳۹۵ صادر شده که هر 2 قابل تقدیر است اما پاسخ سوال شما منفی است و ما فعلا تمایلی به اکران آنلاین به مفهوم رایج در کشور نداریم. اگر فیلم «رستاخیز» در شبکه نمایش خانگی به نمایش دربیاید، قطعا برای مخاطب، پس از تماشای فیلم این ابهام به وجود میآید که اساسا چرا در این سالها، این فیلم به نمایش درنیامد و چه چیزی مانع نمایش آن شد؟! به هر حال خارج از وضعیت فعلی و کرونا، شروع عرضه فیلم «رستاخیز» با اکران سینمایی در ایران در اولویت ما بوده است. درباره ویاودی داخلی پیشنهاد بنیاد سینمایی فارابی به عنوان یکی از سهامداران، واگذاری به 2 شبکه ویاودی داخلی بود که من سال گذشته با یکی از آنها وارد مذاکره شدم اما پیشنهاد آنها جذاب نبود، به نحوی که امنیت فیلم تضمین نمیشد و از نظر مالی هم چشمانداز خوبی نداشت. البته آن موقع کرونا پیش نیامده بود و ما تجربه عرضه فیلم دیده نشده را در شبکههای ویاودی داخلی نداشتیم. من در آن مقطع به خاطر شرایط غیرجذاب، این پیشنهاد را رد کردم و آن را انتحار دانستم.
ارسال به دوستان
دبیر و شورای سیاستگذاری سینماحقیقت حکم گرفتند
رئیس سازمان سینمایی در حکمی اعضای شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را منصوب کرد. به گزارش «وطن امروز»، احمد ضابطیجهرمی، مهدی مسعودشاهی، ارد عطارپور، مرتضی رزاقکریمی، محمد صوفی، محسن یزدی، آزاده بیزارگیتی و محمد حمیدیمقدم با حکم حسین انتظامی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» منصوب شدند. رئیس سازمان سینمایی همچنین به محمد حمیدیمقدم برای دبیری این جشنواره حکم داد.
ارسال به دوستان
سینماهای کشور تعطیل میشود
مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی و سمعی بصری از تعطیلی سینماها در دهه اول ماه محرم خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، سعید رجبیفروتن گفت: امسال سینماهای کشور نسبت به سالهای گذشته زودتر به استقبال عزاداری ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبداللهالحسین(ع) میروند و از ابتدای محرم تا پایان روز یازدهم سینماها تعطیل خواهد بود. وی با اشاره به برخی برنامههای پیشبینی شده از سوی بنیاد سینمایی فارابی، افزود: بنیاد سینمایی فارابی مجموعه برنامههایی را در قالب محتوای دیجیتال برای انتشار در فضای مجازی آماده کرده است که در هفتههای پیش رو منتشر میشود. گفتوگو با دستاندرکاران فیلمهای عاشورایی، نشانهشناسی فیلمهای عاشورایی از زبان منتقدان سینمایی، نماهنگ تولیدشده بر اساس نماهای منتخب فیلمهای عاشورایی و نیز قدردانی از دستاندرکاران فیلمهای مروج و مبلغ فرهنگ عاشورا از جمله برنامههای پیشبینی شده بنیاد سینمایی فارابی است.
ارسال به دوستان
«خانه خدا» اینجاست
نماهنگ «خانه خدا» شامل برگزیده فرمایشات حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای به مناسبت ۳۱ مرداد، پنجاهویکمین سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی به دست صهیونیستهای غاصب و روز جهانی مسجد، توسط فرهنگسرای ابنسینا تولید و منتشر شد. به گزارش «وطنامروز»، خانه خدا، عنوان هفدهمین نماهنگ از مجموعه تصویری «نشان» است که همزمان با ۳۱ مرداد، روز جهانی مسجد توسط فرهنگسرای ابنسینا تولید و منتشر شد. در «خانه خدا» بیانات کلیدی و مهم رهبر حکیم انقلاب درباره نقش و کارکردهای مساجد در شرایط مختلف بازخوانی شده است. تفاوت اصلی مسجد و معبد، جایگاه مسجد به عنوان پایگاهی برای تعمیر دل و دنیا، خودسازی و ساخت جامعه ایدهآل و مرکز تمام کارهای نیک که میتواند به رکن اول برای زمینهسازی «تمدن اسلامی» تبدیل شود، از جمله نکاتی است که در نماهنگ خانه خدا به آن پرداخته شده است.
ارسال به دوستان
معرفی منتخبان بخش صحنهای جشنواره تئاتر مقاومت
هیأت ارزیابی متون بخش صحنهای هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، منتخبان این بخش را معرفی کرد. به گزارش «وطن امروز»، با رای هیأت ارزیابی متون این دوره از جشنواره، از میان 541 اثر رسیده به بخش صحنهای جشنواره، تعداد 70 اثر از استانهای مختلف کشور به مرحله بعدی راه پیدا کردند. «اولین ستاره شب»، «و ناگهان باران»، «سنجاق»، «راه پیموده نشده»، «آخرین دیدار»، «بهشت حکیمالله» و «مادر» شماری از این آثار هستند.
ارسال به دوستان
کودتای 28 مرداد در قاب «نردبان»
جدیدترین قسمت برنامه «نردبان» جمعه 31 مرداد با بررسی مستندهای با موضوع کودتای 28 مرداد روی آنتن میرود. به گزارش «وطن امروز»، تازهترین قسمت از برنامه «نردبان» به مستندهای سیاسی با موضوع کودتای 28 مرداد پرداخته و مستندهای «آقای نخستوزیر» و «محاکمه مصدق» را نقد و بررسی میکند. در این قسمت محمدرضا امامقلی، کارگردان مستند آقای نخستوزیر و احسان عمادی، کارگردان مستند محاکمه مصدق، در برابر امید بلاغتی و محمد شکیبانیا نشسته و مستندشان نقد و بررسی میشود. همچنین در بخش دیگری از برنامه به بهانه درگذشت خسرو سینایی، کارگردان و مستندساز برجسته کشور، نگاهی به تمام هنرمندانی میشود که درگیر با کرونا شده و جانشان را از دست دادند. «نردبان»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش میکند فیلم و عکاسی مستند را در 2 بخش آماتور و تخصصی به علاقهمندان آموزش دهد. نقد و بررسی آثار مستند سینمای ایران، ترجمه و دوبله مستر کلاسهای آموزش مستند، دعوت از فیلمسازان باسابقه و راهاندازی جشنواره فیلمسازی «نردبان»، از فعالیتهای متنوع این برنامه در فصل جدید آن است. این برنامه با اجرای محمد شکیبانیا و کارگردانی و تهیهکنندگی اصغر احمدپور با آیتمهایی متنوع جمعهها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند میرود.
ارسال به دوستان
روایت«قصه کربلا» روی آنتن صداوسیما
روضه خانگی همراه با تلویزیون
مجموعه 10 قسمتی «قصه کربلا» کار متفاوتی از گروه فرهنگ و معارف سیما با همکاری انتشارات شهید کاظمی است که دهه اول محرم از شبکههای تلویزیونی پخش خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، این روزها که شیوع کرونا باعث تعطیلی و محدودیتهای زیادی برای خیلی از جلسات و گردهماییها شده است، همچنین باعث شده هیأتهای مذهبی زیادی در سراسر کشور جلسات خود را تعطیل یا به صورت مجازی برگزار کنند، گروه فرهنگ و معارف شبکه 5 سیما با همکاری انتشارات شهید کاظمی در راستای احیای روضه خانگی و همچنین ترویج شعائر حسینی، اقدام به تولید یک برنامه تلویزیونی تحت عنوان «قصه کربلا» کرده است. این برنامه که با محوریت کتاب و کتابخوانی تولید شده است، در دهه اول محرم از طریق شبکه 5 صداوسیما و همچنین شبکههای اجتماعی پخش خواهد شد این برنامه در 10 قسمت شامل سخنرانی، روایتگری سیره شهدا، معرفی کتاب، مقتلخوانی و مداحی است که در آیتمهای مختصر و مفید تولید شده است و حکم یک مجلس روضه خانگی را دارد. ارسال به دوستان
پخش همزمان «روایت تعزیه» از 2 شبکه رادیویی
تعزیهخوانی رادیو
برنامه «به روایت تعزیه» همزمان از 2 شبکه رادیویی «نمایش» و «فرهنگ» پخش میشود. به گزارش «وطن امروز»، «به روایت تعزیه» به سفارش رادیو فرهنگ در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است که همزمان از رادیو نمایش نیز پخش میشود. ساجد قدوسیان، تهیهکننده و کارگردان «به روایت تعزیه» ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: «سال گذشته «مجلس شبیه» از رادیو نمایش پخش شد که بیشتر برنامه تحلیلی درباره تعزیه بود اما امسال در برنامه «به روایت تعزیه» عملا چند مجلس تعزیه پخش میشود. این مجالس تعزیه جنبه روایی دارد و احمد گنجی قصه تعزیه را در جایی که ربطهایی لازم دارد به عنوان راوی، روایت میکند.» این تهیهکننده و کارگردان رادیویی در پایان تأکید کرد: «در این برنامه سعی کردیم افراد برجسته تعزیهخوان، پیشکسوتان و جوانان را کنار هم داشته باشیم و هر شب چند بخش از یک مجلس تعزیه را اجرا و ضبط کردیم. «به روایت تعزیه» به تهیهکنندگی و کارگردانی ساجد قدوسیان، روایت احمد گنجی، صدابرداری مجید آیینه و اجرای گروه تعزیه تهران، در اداره کل هنرهای رادیو نمایش تولید شده است و از اول تا چهاردهم شهریور مصادف با دوم تا پانزدهم ماه محرم هر شب ساعت 3 بامداد روی آنتن رادیو فرهنگ میرود و تکرار آن ساعت 14:30 از رادیو فرهنگ است، همچنین این برنامه ساعت 22:30 روی آنتن رادیو نمایش میرود. ارسال به دوستان
یادداشت «محمد سرشار»، داستاننویس و پژوهشگر ادبی درباره انتصاب تازه در مرکز پژوهشهای مجلس
بیتفاوت نباشیم
خبر آمده که دکتر علیرضا زاکانی، معاونت فرهنگی- اجتماعی مرکز پژوهشهای مجلس را از دکتر سینا کلهر به مهندس مسعود فیاضی تغییر دادهاند. چون هر 3 عزیز را بیش از 10 سال است میشناسم، باید عرض کنم این انتصاب، یک عقبگرد برای مرکز پژوهشهای مجلس است.
اولا: از منظر تخصص تحصیلی، دکترای آقای کلهر «جامعهشناسی فرهنگی» است اما آقای فیاضی کارشناسی «عمران» و معادل دکترای «فقه و اصول» را دارا هستند، بنابراین رشتههای تحصیلی آقای فیاضی به عرصه پژوهشهای فرهنگی- اجتماعی ارتباطی ندارد.
ثانیا: از منظر تخصص پژوهشی، آقای کلهر در 11 سال گذشته پژوهشگر، مدیر گروه «فرهنگ عمومی»، معاون دفتر و مدیرکل دفتر «مطالعات فرهنگی» و معاون فرهنگی- اجتماعی مرکز پژوهشها بوده اما آقای فیاضی استادیار گروه «منطق فهم دین» پژوهشکده «حکمت و دینپژوهی» پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است. مقایسه تالیفات، پژوهشها و تدریسهای این 2 نفر نیز نشان میدهد که برخلاف تخصص مطالعاتی آقای سینا کلهر در زمینه مطالعات اجتماعی و فرهنگی، حوزه مطالعاتی آقای مسعود فیاضی، «فقه»، «اصول فقه» و «فلسفه» بوده است.
ثالثا: از منظر جوانگرایی، آقای دکتر سینا کلهر در 39 سالگی و آقای مهندس مسعود فیاضی در 45 سالگی به معاونت فرهنگی- اجتماعی مرکز پژوهشهای مجلس منصوب میشوند، بنابراین معاون جدید 6 سال از معاون پیشین، پیرتر است. هنگام تبلیغات انتخابات همین مجلس، دکتر زاکانی گفته بودند: «جوانگرایی در تغییر رویکرد و عملکرد بهتر مجلس بسیار مؤثر است. جوانگرایی یعنی تزریق توانمندی، نشاط و حیات تازه به نظام که میتواند به بهترین نحو از همین مجلس آغاز شود». اما اکنون خلاف همین شعار درست، عمل کردهاند.
رابعا: ادعای «خویشاوندسالاری» درباره این انتصاب کاملا نادرست است. آقای فیاضی از نیروهای قدیمی آقای زاکانی هستند و ازدواج برادر کوچکتر ایشان با دختر آقای زاکانی، پس از آن آشنایی و همکاری بوده؛ لذا تهمتهایی که در این باره به دکتر زاکانی زده شد، نادرست و خلاف اخلاق است.
خامسا: در تعهد، انقلابیگری و دینداری آقای مسعود فیاضی هیچ شک و شبههای وجود ندارد و کارنامه ایشان، شاهد روشن این مدعاست، لذا اعتراض به این انتصاب، نافی ویژگیهای مثبت آقای فیاضی نیست و نباید به بهانه اعتراض، از دایره نقد منصفانه خارج شد یا تواناییهای دیگر ایشان را زیر سوال برد. دغدغه حقیر در این مسأله، حفظ جایگاه بالای تخصصی مرکز پژوهشهای مجلس در عرصه مطالعات فرهنگی است. من به رویکرد جدید مجلس یازدهم در اصلاح امور کشور امید بستهام و آرزو میکنم با انتصاب فردی با صلاحیتهای علمی متناسب، مسیر جدید مجلس از پشتوانه قویتری برخوردار شود.
#بی_تفاوت_نباشیم
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|