|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
گزارش «وطن امروز» از حال و هوای جهادگران مسجدی در محرم و معرفی چند مستند همزمان با هفته جهانی مسجد
شعور حسینی جهادگران مسجدی
عباس اسماعیلگل: با شیوع ویروس کرونا در کشور از اسفندماه سال گذشته، به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس، بسیاری از مساجد کشور به طور کامل بسته شد اما برخی متولیان مساجد از همان روزهای اول شیوع کرونا نهتنها درهای مساجد را نبستند، بلکه با ارائه انواع خدمات جهادگرانه به جنگ تمامعیار با ویروس کرونا رفتند. با آغاز ماه محرم مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تهران با صدور اطلاعیهای اعلام کرد، با توجه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری عزاداری در مساجد به دلیل مسقف بودن ممنوع شد اما باز این مساله دلیلی نمیشود که فعالیت جهادی مساجد در دوران کرونا متوقف شود.
از آنجا که در هفته جهانی مسجد قرار داریم، بدون شک مسجدیها با تلاش بیشتر به امور جهادی خود همسو با فرهنگ عاشواریی مشغول میشوند به طوری که در روزهای ابتدایی ماه محرم بهرغم برگزار نشدن مراسم عزاداری در مساجد، برخی مسجدیها در مقابل مساجد اقدام به توزیع اقلام بهداشتی رایگان بین نیازمندان جامعه میکنند.
در مجموع در ایام کرونایی هر چه از اجتماعات (بدون رعایت فاصلهگذاری) دوری کنیم، برای جلوگیری از شیوع این ویروس بسیار ضروری و مفید است اما این روزها جوانان مسجدی این تهدید را به فرصت تبدیل کردهاند. جوانان جهادگر و مسجدی این روزها خدمات متفاوت و متنوعی را به مردم ارائه میکنند؛ از آموزش نکات بهداشتی و ایمنی درباره پیشگیری از کرونا به مردم محل گرفته تا توزیع بروشورهای مربوط به اقدامات فرهنگی. جهادگران مسجدی در کنار این اقدامات و با کمک خیران، برخی لوازم بهداشتی را به طور روزانه به اهالی محل اهدا میکنند و به معنای واقعی مسجد را در شرایط سخت کرونایی به خانه امن مردم و پشتیبان آنان تبدیل کردهاند.
اما فعالیت جهادگرانه جوانان مسجدی صرفا به اینگونه خدمات و فعالیتها منتهی نمیشود و این روزها با کمکهای مردمی نسبت به خرید دستگاههای پمپاژ مواد ضدعفونیکننده اقدام کرده و کوچهها و خیابانهای اطراف مسجد و همچنین اماکن و معابر عمومی را ضدعفونی میکنند که این اقدام توسط مسجدیهای سراسر کشور انجام میشود.
در نتیجه اگر بگوییم این روزها مساجد شهرهای مختلف به نوعی به سنگری برای مقابله با ویروس کرونا تبدیل شدهاند، اغراق نکردهایم. جهادگران مسجدی با کمک خیران محلههای خود و با اضافه شدن کاربریهای بهداشتی و درمانی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا نقشآفرینی میکنند، منتها این امر مستلزم حضور افرادی دغدغهمند و آتش به اختیار است که امیدواریم این حرکت خودجوش و جهادگرانه جوانان مسجدی به سراسر کشور تسری یابد و مساجد به عنوان بازویی برای مراکز بهداشت و درمان کشور در کنار مردم همچنان خدمترسانی کنند و در ماههای محرم و صفر بچهمسجدیها به جهاد خود همراه با شور و شعور حسینی با قوت ادامه دهند.
اما در ادامه این گزارش بد نیست به بهانه آغاز هفته جهانی مسجد به چندین اثر مستند با موضوع مسجد که در شبکه نمایش خانگی عرضه شده است نگاهی بیندازیم.
مستند سینمایی «عابدان کهنز» نخستین اثر بسته ویژه «عماریار» برای هفته جهانی مسجد است که به کارگردانی مجید رستگار و تهیهکنندگی امیر مهریزدان ساخته شده است. این مستند روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی اهالی مسجد امیرالمومنین(ع) کهنز شهریار است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه 88 و فتنه تروریستهای تکفیری در سوریه حضوری فعال داشتهاند.
دیگر فیلم خاص این بسته، مستند «مسجد آبی» نام دارد. این مستند به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیهکنندگی سعید قدوسی، درباره برگزاری مراسم مذهبی بویژه عزاداری دهه اول محرم در مرکز فرهنگی اسلامی فرانکفورت تولید شده است.
مستند «میم مثل مسجد، آ مثل آتش» به کارگردانی زهره یزدانپناه و تهیهشده در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اثر دیگر «عماریار» برای هفته جهانی مسجد است. این مستند روایتگر ماجرای حمله به مسجد لولاگر تهران در جریان فتنه سال 88 است.
دیگر اثر این بسته فیلم، مستند «سنگر» نام دارد. این مستند به کارگردانی محمدرضا دهشیری و تهیهکنندگی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تولید شده و روایتگر انواع فعالیتهای مسجدی در شهر قم است و به این جمله امام خمینی(ره) که فرمودند: «جمله مساجد سنگر است، سنگرها را پر کنید» اشاره دارد.
مستند «آسید مهدی» به کارگردانی بابک مینایی و تهیهکنندگی مهدی مطهر، اثر بعدی سامانه «عماریار» برای هفته جهانی مسجد است. این مستند پیرامون شخصیت، افکار و حالات روحی سیدمهدی قوام، از علما و روحانیون دهههای ۲۰ و ۳۰ تهران است که به واسطه شیوه و سلوک خاص خود در هدایت و ارشاد طبقات مختلف جامعه تا به امروز مشهور و زبانزد شده است.
اثر بعدی این بسته فیلم، مستند «شیخ رضا» نام دارد. این مستند به کارگردانی بابک مینایی و تهیهکنندگی مهدی مطهر ساخته شده و به زندگی مرحوم شیخ رضا سراج، از خطیبان سالهای نه چندان دور کشور پرداخته است. او از شاگردان ممتاز شیخ عبدالکریم حائری در حوزه علمیه قم، سید محمدتقی خوانساری و میرزا محمد همدانی به شمار میرود.
مستند «شمیم باران» به کارگردانی پیروز ابری و مصطفی حسنبیگی اثر بعدی سامانه «عماریار» برای هفته جهانی مسجد است. این مستند پرترهای از حیات معنوی مرحوم آیتالله احمد مجتهدی تهرانی است. در این مستند با شاگردان و یاران قدیم مرحوم آیتالله مجتهدی تهرانی مانند آیتالله امامی کاشانی، آیتالله میرسجادی، مرحوم آیتالله حبیبی، آیتالله جاودان، آیتالله طبرستانی و اساتید و علمای دیگر گفتوگو شده است.
اثر دیگر این بسته فیلم «عطر سیب» نام دارد. این مستند به کارگردانی داوود جلیلی و تهیهکنندگی امیر مهریزدان تولید شده و روایتگر زندگی حاجآقا «بخشایشپور» امام جمعه بخش «فلارد» از توابع شهرستان «لردگان» است اما امام جمعهای متفاوت از آنچه در ذهن دارید. او در این منطقه محروم، وظیفه خود میداند تا کنار مردم بماند، با آنها زندگی کند و درمان دردهایشان باشد.
آخرین اثر این بسته فیلم، مستند «چنار» نام دارد که به کارگردانی سیدمحمود شریفیاصل و تهیهکنندگی حسین برادران تولید شده است. این مستند روایتگر ماجرای طلبه جوانی است که وارد روستایی سنتی شده تا کار تبلیغ خود را آغاز کند اما با مسجدی مملو از پیرمردان روبهرو میشود. او میکوشد جوانان را به مسجد بکشاند که با مشکلاتی مواجه میشود.
مخاطبان و علاقهمندان میتوانند برای دانلود و تماشای این آثار مسجدی، به سایت «عماریار» مراجعه کنند.
گفتنی است، «عماریار» مرجع عرضه تولیدات صوتی و تصویری جبهه فرهنگی انقلاب است که با شعار «با خانواده فیلم ببینید» درصدد انتشار و عرضه محتوای سالم از فیلمهای مستند در وهله اول و فیلمهای سینمایی و پویانمایی، فیلمهای کوتاه و نماهنگ از تولیدات داخل و خارج کشور در وهله دوم است.
ارسال به دوستان
حاجقاسم سلیمانی:
مسجد، حیات دینی، سیاسی و اجتماعی اسلام است
در ابتدا با تماشای تصویر شهید حججی در این مراسم باید بگویم شهید حججی، عصاره مسجد است. در تصویر اسارت شهید حججی ۲ چهره را میبینیم: آن چهرهای که میخواهد ذبح کند، آن چهرهای که میخواهد ذبح شود. هر ۲ ثمره مسجد هستند. خبیثی که پشت سر حججی قرار دارد نیز ثمره مسجد است، همه دعوای ما در عالم بر سر یک مسجد یعنی مسجدالاقصی و همه وحدت ما نیز بر سر یک مسجد یعنی مسجدالحرام است، که میتواند جهان اسلام را به وحدت برساند.
مسجد، حیات دینی، سیاسی و اجتماعی عالم اسلام است؛ ما در عالم اسلامی ۳ نوع مسجد داریم و ثمرههای این ۳ نوع مسجد را نیز میبینیم که در کشور ما نیز هر ۳ نوع وجود دارد؛ مسجدی است که آگاهسازی و تربیت میکند و در ۲ بعد از اسلام دفاع میکند؛ یکی بعد فرهنگی و دینی و ایجاد رای در مردم برای مقابله با تهاجم فرهنگی که پیچیدهتر از دیروز و وسیعتر و ناپیداتر شده است. این مسجد همزمان با مقابله، مدافع فرهنگی و ایثارگر و فداکار نیز تربیت میکند.
تربیت مدافع فرهنگی، ایثارگر و فداکار در دولتها و ساختارهای دولتی محقق نمیشود بلکه در مسجد محقق میشود؛ ما پیروزیمان را در جنگ ۸ ساله مدیون مسجد هستیم، البته منظور پیکره مسجد نیست، بلکه منظور امام جماعت است که امروز مقام معظم رهبری در راس امامان جماعات مساجد حضور دارند.
کارکرد یک مسجد دیگر ایجاد روح بیتوجهی و بیانگیزگی در جامعه است؛ امام جماعت این مسجد نگاه میکند به مامومین که ببیند از چه چیزی خوششان میآید، آن وقت همان مطلب را میگوید.
سومین نوع مسجد، مسجدی است که همچون ماشین است و ائمه تکفیری بر آن سوارند و نتیجهاش تولد داعش و جبههالنصره است. ما با ۲ درگیری و خطر مواجهیم؛ خطر داخلی که فتنه مذهبی است و خطر خارجی که تهاجم گستردهای است؛ این دشمن کاری به تعداد نمازگزاران ندارد بلکه به محتوایی که به نمازگزاران ارائه میشود، کار دارد.
در اردن و مصر مساجد بسیاری وجود دارد اما کمی آن طرفتر مردم از بیدارویی و بیغذایی در غزه میمیرند، زیرا یک نوع بیخبری و بیخیالی در این مساجد وجود دارد.
جسارت تشکیل حکومت اسلامی برای هویتبخشی به همه ارکان دین برجستگی خاص امام بود. خدمت امام(ره) با کار هیچکس قابل مقایسه نیست؛ اکنون ما در کشور خودمان با رشد الحادگری و لااوبالیگری مواجه هستیم، چه کسی را باید مسؤول بدانیم؟
اگر نگاه ما به مسجد به عنوان امام جماعت صرفا نگاه به محیط داخل مسجد باشد و بخواهیم فقط تعداد افرادی که داخل مسجد هستند را حفظ کنیم، اشتباه کردهایم و باختهایم. مسجد مثل یک قرارگاه است و باید تمام اطراف مسجد را مدنظر قرار داد. بیحجاب، با حجاب، اصولگرا، اصلاحطلب، زن، مرد، کودک و... که در اطراف مسجد زندگی میکنند را باید حول یک محور یعنی مسجد متمرکز کرد.
وقتی یک فرد با چند شغل امام جماعت مسجد میشود و با خستگی به مسجد میرود، چطور میتواند محیط اطراف مسجد را حفظ کند. ما شهدای زیادی داریم که ذبح شدهاند. خداوند بعضی وقتها برای بزرگ کردن یک موضوع، یک اتفاق و یک شخص را مطرح میکند؛ ما باید از همه شهدایی که ذبح شدهاند تقدیر کنیم.
سخنان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی
در مراسم هفته جهانی مسجد (سال 96)
ارسال به دوستان
تقدیر رهبر انقلاب از سروده تازه افشین علا
آتشین علیه حکام بیبخار
افشین علا درباره حاکمان عرب شعری را سرود و روز گذشته در پیامی رهبر حکیم انقلاب از این سروده تقدیر کردند و فرمودند: شعری که خطاب به حاکمان عرب سرودید بسیار بجا و بموقع بود. افشین علا، از شاعران مطرح کشور چند روز پیش پس از امضای توافقنامه حاکمان امارات و رژیم صهیونیستی شعری خطاب به حاکمان عرب سرود که از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تقدیر قرار گرفت. متن پیام حضرت آیتالله العظمی خامنهای به این شرح است: «شعری که خطاب به حاکمان عرب سرودید، بسیار بجا و بموقع بود، دست شما درد نکند». بخشی از متن شعر افشین علا خطاب به حاکمان عرب را در زیر میخوانید:
شیری که برازنده فخر است و مباهات
سیدحسن است آیا یا شیخ امارات؟
این داده چو قواده به عشرتکده، رونق
آن گشته ولی قائد احرار به شامات
آن پخته سخن گوید با تکیه به قرآن
این خام ولی چون شتران، حامل تورات
آن لرزه درافکنده به ارکان تلآویو
این با تن لرزان شده پنهان به عمارات
ای شیخ! کنی تکیه به قومی که خداوند
از دوستیاش کرده تو را نهی به آیات؟
این نهی، ندیدی و نخواندی تو به قرآن؟
یا خواندهای از وحی، فقط لفظ و عبارات؟
هش دار و بپرهیز، از این غده بدخیم
جز ننگ چه بخشید مناخیم به سادات؟
ایران چه بدی کرد به اعراب و به اسلام؟
کز کینه او کور شدی، کور بهکرات!
بحرین و عراق و یمن و شام چرا سوخت؟
در آتش بدخواهیات ای شیخک بدذات!
آیا نرهاندند نوامیس عرب را
سیدحسن و قاسم و یاران ز بلیات؟
خنجر زدی از پشت به اعراب و نشستی
با مرتکب آن همه کشتار و جنایات
با قاتل کودککش صبرا و شتیلا
با جانی نفرینشده در ارض و سماوات
بیهوده مکش فیل دوبی را به رخ ای شاه!
وقتی که ز سرباز یمن هم شدهای مات
شاهان عرب، طایفه لوط و ثمودند
هم بنده عزی و منات و هبل و لات
دل خوش مکن ای خصم به ویرانی بیروت
مکرون! مکن از مکر، گذر سوی خرابات
ای ننگ به هرکس که شود خام تو ای خصم
ای وای به شیخی که کند با تو ملاقات
قوم عرب و اهل خلیج کهن فارس
هیهات که ذلت بپذیرد ز تو، هیهات
آینده از آن یمن و غزه و قدس است
ای غرب به هش باش! رسد روز مکافات
ارسال به دوستان
یکی از ۲۳ نفر رفت
محمد صالحی، یکی آزادههای سرافراز گروه مشهور «۲۳ نفر» در شب اول محرم، پس از تحمل یک دوره بیماری به خیل همرزمان شهیدش پیوست. صالحی از ۱۵ سالگی تا ۲۳ سالگی در اسارت رژیم بعث عراق بود. ۲۳ نفر، گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی بودند که در اردیبهشت ۱۳۶۱ در مرحله مقدماتی عملیات بیتالمقدس به اسارت دشمن درآمدند و تابستان ۱۳۶۹ به میهن بازگشتند؛ سختیهای این گروه توسط یک کتاب و فیلم سینمایی نیز روایت شده است.
گفتنی است، پیشتر نیز سیدعباس سعادت، یکی دیگر از اعضای این گروه درگذشته بود.
ارسال به دوستان
پخش «زمین گرم» در دهه دوم محرم
مجموعه تلویزیونی «زمین گرم» به کارگردانی و نویسندگی سعید نعمتالله در دهه دوم محرم روی آنتن میرود. به گزارش «وطن امروز»، در حالی که ابتدا قرار بود سریال «زمین گرم» در دهه اول محرم روی آنتن برود اما با تصمیم مدیران تلویزیون سریال «عقیق» جایگزین آن شد. سریال «زمین گرم» پس از عقیق و با پایان عزاداریهای دهه اول از شبکه 3 سیما پخش میشود. در خلاصه داستان «زمین گرم» که مضمونی اجتماعی- مذهبی دارد، آمده است: بعد از سالها بیخبری 2 برادر از هم، برادر بزرگتر که آخرین ساعات حیات خود را پشت سر میگذارد سراغ برادر کوچکتر میرود تا وصیت کند؛ وصیتی که زندگی برادر کوچک را دستخوش چالشی بزرگ میکند.
ارسال به دوستان
محمود کریمی در وصف «تکیه سیار»:
سالها مردم هیأت آمدند حالا ما بینشان میرویم
همزمان با شب اول محرم، بسیاری از هیئات مذهبی، مراسم خود را در فضایی باز و به شکل متفاوتی برگزار کردند اما در این بین محمود کریمی مداح کشورمان روضهخوانی خود را به شکل سیار و با حرکت در خیابانها و کوچههای شهر در کنار مردم اجرا کرد.
حاج محمود کریمی مداح اهلبیت(ع) که چندی پیش اعلام کرد به خاطر شرایط کرونایی کشور، در امامزاده علیاکبر چیذر برنامهای نخواهد داشت و چندی بعد نیز حسین سازور به نقل از این مداح گفت که قرار است محمود کریمی در تکیه سیار برنامه داشته باشد، شب نخست محرم این برنامه را در محله میدان تسلیحات اجرا کرد. این شیوه و خلاقیت کریمی در محرم امسال است که تصاویر و ویدئوهای آن به سرعت در شبکههای مجازی پخش شد. محمود کریمی در گفتوگویی درباره برنامههای عزاداری امسال ماه محرم گفت: برای برگزاری جلسات محرم، روشهای گوناگونی را بررسی کردیم و هدفمان این بود که هیچ مشکلی برای عزاداران پیش نیاید ولی با توجه به اینکه بافت قدیمی محله چیذر و اطراف امامزاده علیاکبر(ع) جوابگوی حجم بالای جمعیت نبود و در رفتوآمدها بویژه وقت بازگشتشان از هیأت، ازدحام ایجاد میشد و این اتفاق هم، خلاف پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی مربوط به کرونا بود، تصمیم دیگری گرفتیم.
وی گفت: البته یکمساله مهم و دقیق هست که باید آن را متذکر شوم و آن مساله، این است که دستگاه سیدالشهدا(ع) آنقدر پویا و سیال است که در هر موقعیتی میتواند بهترین تأثیرگذاری را داشته باشد و راهگشایی کند؛ به این صورت که عزیزانی که با حفظ پروتکل، جلسه برگزار میکنند، بهترین کار را انجام میدهند و کسانی هم که احتمال عدم حفظ پروتکلها را میدهند و جلسه برگزار نمیکنند هم هوشمندانه عمل کردهاند. این دو رویکرد هیچ تناقضی با هم ندارند و هر دو انشاءالله در پیشگاه امامحسین(ع) پذیرفته هستند.
این مداح درباره اینکه چرا جلسات محرم امسال را بدون حضور مخاطب، با استفاده از پخش زنده فضای مجازی برگزار نکرده است، گفت: عزاداری سیدالشهدا(ع) مصداق بارز تعظیم شعائر است. به قول حضرت امام(ره) محرم هیاهو میخواهد. پس همه باید در این عزای عظیم حضور و به نوعی شراکت داشته باشند. در جلسات مجازی این اتفاق نخواهد افتاد و به قول معروف، آن تعامل روحی انجام نخواهد شد. یعنی آن حظ و بهرهای که شامل همه میشود، از این نوع مجالس مجازی به دست نمیآید.
محمود کریمی در ادامه خاطرنشان کرد: به عنوان یک نوکر کوچک، هر جا چنین محملی ببینم، میروم. در این تکیهها هم به وظیفه خودم عمل میکنم. من وظیفهام روضهخوانی اربابم سیدالشهدا(ع) است و چه بهتر که اکنون در این روزها که مردم امکان حضور حداکثری در جلسات را ندارند، من و امثال من، به کوچه و خیابان برویم و برای مردم روضهخوانی کنیم. سالیان سال مردم آمدند، حالا وقت آن است که ما برویم...
وی خاطرنشان کرد: حالا هم که این حرفها را زدیم، بر خودم لازم میدانم امسال که محرم در حسینیه همجوار امامزاده علیاکبر(ع) برنامه نداریم، به جای همه سالهای گذشته از مردم محله چیذر و همسایههای امامزاده علیاکبر(ع) که ما را تحمل کردند و پذیرای برنامههای هیأت «رایتالعباس» بودند، تشکر و بهخاطر مزاحمتهایمان عذرخواهی کنم.
وی در پایان گفت: شکر خدا تمام محلهها، مداحان بسیار خوب و مخلصی دارند؛ چه پیر غلام، چه جوان که دقیقا با سلایق شهر و روستایشان منطبق هستند و میتوانند در کوچهها و خیابانها ذکر مصیبت سیدالشهدا(ع) را بگویند و مردم هم استفاده کنند. در شرایط فعلی ناشی از بیماری خطرناک کرونا، جلسهای بزرگ تعطیل میشود اما در عوض هزار جلسه دیگر در کشور برپا میشود و جلوه نور امام حسین(ع) همه جا را میگیرد.
ارسال به دوستان
اعلام جزئیات برگزاری آنلاین جشنواره فیلم کودک
چراغی که نباید خاموش میشد
دبیر سیوسومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان بیان کرد در شرایط کرونایی نمیتوانستیم چراغ جشنواره فیلم کودک را بعد از ۳۳ سال خاموش کنیم. به گزارش «وطن امروز»، علیرضا تابش درباره برپایی آنلاین این دوره از جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان گفت: این دوره جشنواره به صورت مجازی و آنلاین در 2 بخش رقابتی سینمای ایران و سینمای بینالملل برگزار خواهد شد و بنیاد سینمایی فارابی، شهرداری اصفهان و سازمان سینمایی برگزارکنندگان اصلی این رویداد هستند.
وی اظهار کرد: ما از آغاز بهار امسال که با شیوع کرونا مقارن شده بود، مطالعات و جلسات مختلفی داشتیم و نسبت به رصد و تحقیق بینالمللی از برپایی جشنوارههای مهم جهانی اقدام کردیم.
دبیر جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری جشنواره به شکل مجازی، از بابت سرقت آثار نگرانکننده نیست؟ گفت: لطفا به این نکته توجه کنید که وقتی از نمایش فیلم در یک جشنواره به شکل آنلاین صحبت میکنیم، قرار نیست فیلمی را مثل اکرانآنلاین دائما پخش کنیم، بلکه قرار است فیلم در نوبتها و ساعات مشخص، توسط کسانی که در پورتال جشنواره ثبتنام میکنند و به پلتفرمها وصل میشوند، دیده شود.
وی اضافه کرد: در واقع آنها با ثبتنام میتوانند فیلمها را ببینند و از سویی، در جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان، فیلمهای سینمایی بلند و کوتاه و انیمیشن به رقابت میپردازند و تنوع فیلمهای خارجی و داخلی بالاست. این حساسیت که مطرح میشود، بیشتر درباره فیلمهای بلند داستانی وجود دارد که چند تایی در بخش سینمای ملی و چند تایی هم در بخش سینمای بینالمللی داریم. طبعا نمایش آنلاین فیلمهای بلند داستانی در تعامل با تهیهکننده و صاحب اثر اتفاق خواهد افتاد.
تابش تأکید کرد: در این مدت با تهیهکنندگان داخلی جلساتی داشتهام. جلسات خیلی خوبی با مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشتیم تا آنها به لحاظ زیرساختی از جشنواره حمایت کنند. برخی رویدادهای ما که احتمالا در اصفهان برگزار میشود، به طور زنده خواهد بود. همچنین کارگاههای آموزشی جشنواره برگزار خواهد شد که اتفاقا در دوران کرونا به خاطر برگزاری آنلاین، میتواند از گستردگی و سطح کیفی بالاتری برخوردار باشد و میتوانیم تعداد بیشتری از میهمانان درجه یک را هم مشارکت دهیم. مشارکت داوران جشنواره نیز به این شکل خواهد بود که با یک لینک اختصاصی که برایشان ارسال میشود، آثار را داوری میکنند.
وی در پایان تصریح کرد: برپایی جشنواره به شکل مجازی، تصمیمی است که شورای سیاستگذاری جشنواره گرفت و ما به هر حال نمیتوانستیم چراغ جشنواره کودک را به عنوان یک جشنواره تخصصی ۳۳ ساله که در منطقه معتبر و قدیمی است، خاموش کنیم. کار ما سخت است و به مشارکت و همراهی صداوسیما، آموزشوپرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستگاههای مختلف نیاز داریم و آنها باید جشنواره فیلم کودک را همراهی کنند. این یک جشنواره نو، در خدمت خانوادههای ایرانی و کودکان و نوجوانان و البته در جهت ارتقای سینمای تخصصی کودک و نوجوان در ایران است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|