|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
«وطنامروز» به بهانه انتشار سوگنامه «عزیزم حسین» با صدای محمدحسین پویانفر مسأله استفاده از موسیقی در مداحی را بررسی کرد
آوای عشق
گروه فرهنگ و هنر: زمانشناسی خصلتی است که هر کس به آن آراسته باشد، قطعا در حوزه فعالیت خود از جایگاه بهتر و بااهمیتتری نسبت به سایرین برخوردار خواهد شد؛ حالا چه این زمانشناسی و آگاهی از شرایط و مقتضیات زمان مربوط به عرصه سیاست و اقتصاد باشد، چه مربوط به فرهنگ و چه در حوزه مسائل دینی یا تولیدات هنری با درونمایه و مضامین دینی. زمانشناسی برگ برندهای است که میتواند موجب رسیدن بهتر پیام به مخاطب شود و دامنه اثرگذاری پیام را گسترش دهد.
تولید نماهنگهای عاشورایی یا سوگنامههایی همچون «عزیزم حسین» با صدای محمدحسین پویانفر که به بهانه اربعین امسال منتشر شده است، نمونهای از این زمانشناسی در حوزه تولید محتوای مرتبط با شعائر دینی و مذهبی است. درست در دورهای که به واسطه شیوع ویروس منحوس کرونا مرزهای منتهی به جاده بهشتی «مشایه» به رویمان بسته شده و ما در فراق ظاهری از حرم سیدالشهدا(ع) و گردهمایی اربعین او هستیم، هر آنچه بتواند شعائر حسینی را در این فضا زنده نگه دارد و علم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) را بالا ببرد، پسندیده و دوستداشتنی است. تولید نماهنگهای عاشورایی که ما نیز در چند وقت اخیر چندین نمونه از آنها را در صفحه فرهنگ و هنر «وطن امروز» برای شما مخاطبانمان معرفی کردیم یا نواهای عاشورایی همچون سوگنامه «عزیزم حسین» که با کمک موسیقی و تصویر و هنر تدوین، قلب ما را راهی حرم سید و سالار شهیدان میکند، اتفاقی مبارک و قابل تقدیر است.
فراق ظاهری از مسیر آسمانی جاده نجف به کربلا برای همه ما عاشقان و دلدادگان علی(ع) و اولاد ایشان، امسال اربعینی متفاوت را پدید آورده است؛ اربعینی که باید بیشتر از گذشته در آن به همدل شدن با راه و منش و تفکر سیدالشهدا(ع) و یارانش اندیشید. در این شرایط دوری و دلتنگی، درک استفاده درست از ظرفیت مداحی در کنار موسیقی به همراه هنر تصویر، مسالهای است که میتواند بخشی از دلتنگی عاشقان حسینی را در این روزها رفع کند.
استقبال از تولید نماهنگهایی همچون «چه فراقی» که حاصل همنشینی مداحی با موسیقی و تصویر است و ابراز دلتنگی عاشقان سید و سالار شهیدان از طریق بازنشر این نماهنگ دیدنی در فضای مجازی، خود نشانهای از انتخاب درست سازندگان این نماهنگ و آثار مشابه آن است.
البته این موضوع نیز میتواند آفتهایی داشته باشد و بوده است مداحیهایی که به واسطه انتخاب نادرست نوا و ملودی استفادهشده برای همنشینی در کنار مداحی، خروجی نامطلوبی داشته است اما به طور کلی این حرکت تازه که میتوان به نوعی آن را همراهی با نسل جوان نیز دانست، اتفاقی است که قطعا در گسترش فرهنگ روضه و عزاداری و بسط شعائر حسینی در جامعه ایرانی موثر خواهد بود.
استفاده از ظرفیتهای هنری برای بسط مفاهیم دینی در جامعه صرفا مربوط به همین موارد اخیر یا حوزه مداحی و موسیقی نمیشود. تولید محصولات هنری در قالب موشنگرافیک، سرود و... همه از دسته رخدادهایی است که در چند سال اخیر جدیتر از قبل دنبال شده و به نظر میرسد یکی از دلایل جدیتر شدن آن را باید آگاهی بیشتر بدنه معتقد و مذهبی جامعه از ظرفیتهای هنر برای انتقال مفاهیم دینی و پیامهای قیام عاشورا به سایر اقشار جامعه دانست.
نکته اینجاست که این مساله تابع نیازهای مخاطبان نیز بوده است؛ یعنی شاید تا چند سال قبل مطالبهای در حوزه تولید آثاری با رویکردهای متفاوت و با استفاده از ظرفیت تلفیق هنر با تولیدات دینی از جمله نواهای عاشورایی و مداحی نبود اما با پررنگتر شدن این موضوع در سالهای اخیر نمیشد نسبت به این نیاز تازه بیتفاوت بود؛ چرا که اتفاقا گسترش مفاهیم دینی در جامعه منجر به طراوت و شادابی بیشتر جامعه و البته دوری جامعه بویژه نسل جوان از تفکرات پوچگرایانه میشود.
مجموعه «عزیزم حسین» کربلایی محمدحسین پویانفر، نماهنگ «تسبیحات» حاجمهدی رسولی، مجموعه نماهنگ تصویری «رستخیز عام» که مبتنی بر قطعات تنظیم شده از مداحیهای حاجمحمود کریمی است و همچنین قطعه «کبوتر حرم» با صدای کربلایی حسین طاهری که با همکاری گروه ابناءالزهرا(س) و با شعری از سعید پاشازاده آماده شده است، تنها چند نمونه موفق و پرمخاطب از آثاری است که در چند وقت اخیر با محوریت ماه محرم، ایام فاطمیه و همچنین اربعین سیدالشهدا(ع) تولید و با استقبال چشمگیر مخاطبان روبهرو شده است.
وجه اشتراک همه این آثار نیز استفاده درست و بجا از موسیقی و تصویر و هنر تدوین در کنار نوای مداحان است؛ مسیری که سالها قبل با چهرههایی چون حاجصادق آهنگران کلید خورد و حالا بسیاری از مادحان اهلبیت(ع) پا در آن نهادهاند.
این را البته میتوان از برکات خفیه بلایی چون کرونا دانست که در شرایط ایجادشده برای جامعه جهانی، عاشقان و دوستداران اهلبیت(ع) سعی کردند برای پاسداشت عزای سیدالشهدا(ع) و در شرایطی که حتی حضور در مجالس عزاداری نیز به واسطه شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی همراه است، از طریق تولید و انتشار این نماهنگها و سوگنامهها، کمی درد دلتنگی برای حضور در گردهمایی بزرگ اربعین را التیام دهند. به امید آنکه سال آینده با دفع شر بیماری کرونا، همه ما عشاقالحسین(ع) دوش به دوش هم جاده نجف تا کربلا را به عشق زیارت سیدالشهدا(ع) پیاده بپیماییم.
ارسال به دوستان
یادداشتی درباره کتاب «به سفارش مادرم» که احسان حسینینسب آن را نوشته است
قطرات زلال دریای اربعین
عطیه هراتیمطلق: پشت جلد کتاب را که خواندم، با خود گفتم این هم شیوهای است که نویسنده باهوش برای جذب مخاطب کتابش برگزیده و گفته نمیخواسته به پیادهروی اربعین برود و آدمِ عراق رفتن نبوده اصلا و... مادرش مجبورش کرده و فلان... اینها را گفته تا خاص جلوه کند و چهار تا مخاطب بیشتر جذب کند.
و با لبخندی- راستش را بخواهید لبخند هم نه- کتاب را برای خواندن گشودم که ببینم این مسافر زورکی کربلا و نجف، در صفحات این کتاب قطور چه گفته و اصلا این مسیر و عمودها و جهان پیادهروی اربعین از نگاه یک مسافر به زور به سفر رفته، چه شکلی است. همان ابتدای کار نمیدانم چه چیزی ولی فکر کنم صداقت گفتوگوی نویسنده و صفای کلمات و عباراتش مرا متقاعد کرد که قصه این سفر و خلق این کتاب، واقعی است و احساسات واقعی و نظرات و برداشتهای آزاد و بدون لکنت نویسنده در تمام کتاب به چشم میخورد.
این برداشتها و نظرات نویسنده حتما به مذاق عدهای خوش نمیآید و حرف دل عدهای دیگر است. حتما که نباید همه مسافران کربلا مثل هم فکر کنند و بیندیشند. حتما که نباید منش سیاسی و سطح اعتقادی و ارادت و دینداریشان مثل هم باشد... و شاید مهمترین حرف این جوان به سفر رفته همین باشد که دریای پیادهروی اربعین با قطراتی زلال تشکیل شده است از ملیتها، اقوام، باورها و فرهنگهای مختلف.
یکی از جذابیتهای این کتاب، عکسهایی است که در پایان هر بخش درج شده است. در حقیقت ما ابتدا ماجرایی را میخوانیم و با قهرمان قصه آشنا میشویم و سپس قهرمان را میبینیم.
دیدن عکس آدمهایی که ماجرایشان باعث خلق این کتاب شده، به جذابیت این اثر کمک بسیاری کرده و البته با دیدن عکسها درمییابیم نویسنده چقدر آدمهای قصهاش را دقیق و درست توصیف کرده است. اینکه هر یک از آدمها چگونه و چرا از نقاط مختلف دنیا رسیدهاند به عمودها، جذاب و خواندنی است و دیدن چهره مسافران و قهرمانان این قصه، شیرین و دلچسب است.
به سفارش مادرم، ۲ ویژگی دارد که آن را از دیگر آثار مشابهی که درباره این اجتماع بزرگ انسانی نوشته شده است، متمایز میکند؛ اول مخاطب این کتاب که نویسنده در تمام طول مسیر، با مادرش گفتوگو میکند. این گفتوگو با مادر و صمیمیت و احترام و احساس جاری در آن، کام خواننده را شیرین میکند. ویژگی دوم قهرمانان قصهها هستند. نه فقط نویسنده که تمام اعضای گروه عکاسی و همراه وی، در انتخاب آدمهای قصه نقش دارند و به نویسنده کمک میکنند تا روایتهای جذاب و متفاوتی را از مسافران کشف کرده و بنویسد.
اگرچه کتاب با ضرباهنگی آرام و منظم جلو میرود و فراز و فرود عجیب و پیچیدهای ندارد اما هر چه به آخر کتاب نزدیک شده و همراه با نویسنده جوان کتاب به شلوغیهای کربلا نزدیک میشویم، آرام آرام هیجانی خفته و مرموز درونمان پیدا میشود و جریان آرام کتاب بتدریج به خروش و شلوغی شهر کربلا میرسد. ما همراه با قدمهای نویسنده پا به حرم میگذاریم و باز هم روایت متفاوت او است که ما را غافلگیر میکند: «مادر! گریهام گرفته بود. نمیدانستم که چرا باید در این هنگامه بزرگ، در این نقطه از زمین ایستاده باشم. کاشکی تو در کنارم بودی تا بتوانم در این لحظه پرهیبت، در این هنگامه زلال و شفاف اما سهمگین دستت را بگیرم و خودم را بسپارم به آنچه که تو انجام میدهی و آن کاری را بکنم که تو میکنی. من شاید پرتناقضترین آدم آن جمعیت بیشماره بودم؛ هر چه خودم را میگشتم بین خودم و آن نقطه و آدمهایی که در آن نقطه زیارتنامه میخواندند، یا گریه میکردند، یا میکوشیدند دستی به ضریح برسانند، هیچ نسبتی نمییافتم اما عجیب بود که هیچ احساس بیگانگیای با آنها نداشتم...»
«به سفارش مادرم» را احسان حسینینسب با زاویه دید و قلمی متفاوت نوشته و بهنشر، انتشارات آستان قدس رضوی چاپ کرده است. همانطور که نویسنده میگوید اصرار مادرش او را به این سفر کشانده و او به سفر رفته است تا چشم و گوش مادرش باشد. به نظر میرسد باید از مادر آقای نویسنده، خانم زهرا علایی تشکر کنیم که اصرار او باعث خلق این کتاب شده است. مادرها تاثیرگذارترین انسانهای روی زمین هستند، حتی اصرار کردنشان هم باعث خلق اثری میشود که خواندنی است و ماندگار.
ارسال به دوستان
تعداد آثار رسیده به بخش «روایت قلم» جشنواره فیلم «مقاومت» اعلام شد
قلم طلایی سینمای مقاومت
تعداد آثار رسیده به بخش «روایت قلم» شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، به نقل از ستاد اطلاعرسانی شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت»، فیلمنامه یکی از بخشهای مهم جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت» است که در دورههای قبلی با محوریت فیلمنامههای حوزه دفاعمقدس و انقلاب، تحت عنوان «قلم طلایی» برگزار میشد. با گسترده شدن مفهوم مقاومت و جهتدهی جشنواره به سمت موضوعات منطقهای و همزمان با بینالمللی شدن شانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت»، بخش «روایت قلم» در ۴ شاخه اصلی «انقلاب»، «دفاعمقدس»، «مقاومت و منطقه» و «بیداری اسلامی» در جشنواره طراحی شده است. در این بخش نویسندگان فیلمنامههای «کوتاه»، «بلند» و «اقتباسی» از سراسر جهان میتوانند به ۳ زبان فارسی، انگلیسی و عربی، آثار خود را که از سال ۱۳۹۵ به بعد به نگارش درآمده و در جشنواره دوره قبل حضور نداشتهاند، بدون محدودیت در تعداد، شرکت دهند. تاکنون ۱۵۱ فیلمنامه از کشورهای مختلف مانند ایتالیا، فرانسه، انگلستان، کشورهای عربی حوزه خلیجفارس و ۳۷۸ فیلمنامه نیز از داخل کشور به دبیرخانه رسیده است که در این بین فیلمنامه سینمایی و فیلمنامه فیلم کوتاه بیشترین سهم را دارند. آخرین فرصت ارسال فیلمنامه به بخش «روایت قلم» شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت»، 30 مهرماه است که با توجه به زمان باقیمانده، پیشبینی میشود تعداد فیلمنامههای دریافتی افزایش یابد. ارسال به دوستان
بازخوانی سیره پیامبر اعظم(ص) در شبکه 4
«سوره محمد رسولالله» سیره و فضایل حضرت محمد مصطفی صلیاللهعلیهوآله را بررسی میکند. به گزارش «وطن امروز»، فصل سوم برنامه سوره با نام «سوره محمد رسولالله» همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) و ایام وفات حضرت محمد(ص) از امشب (16مهرماه) به مدت 11 شب روی آنتن زنده شبکه ۴ میرود. تاکنون ۲ فصل از این برنامه از شبکه ۴ سیما پخش شده است که فصل نخست آن در ماه مبارک رمضان به گفتوگوهایی تخصصی درباره قرآن کریم اختصاص داشت. فصل دوم آن هم با نام «سوره سیدالشهدا» محرم امسال از شبکه ۴ سیما پخش شد که تأثیر نهضت عاشورا بر گفتمانهای سیاسی و فکری معاصر را بررسی کرد. «سوره محمد رسولالله» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه ۴ به تهیهکنندگی مرتضی روحانی است. این برنامه از امشب مصادف با اربعین حسینی«ع» هر شب ساعت 23 به صورت زنده و به مدت 75 دقیقه از شبکه ۴ سیما پخش خواهد شد.
ارسال به دوستان
شرکت کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب فرانکفورت
کانون پرورش فکری آثار خود را در هفتادودومین نمایشگاه کتاب فرانکفورت شرکت میدهد. این دوره نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار میشود. به گزارش «وطن امروز»، کانون پرورش فکری در هفتادودومین نمایشگاه بینالمللی کتاب فرانکفورت که از 23 تا 27 مهر 1399 (14 تا 18 اکتبر 2020) به صورت دیجیتالی برپا میشود، شرکت میکند. در این نمایشگاه دیجیتالی تولیدات حوزه انتشارات، کانون ضمن معرفی آثار قدیمی و جدید خود به ناشران دیگر کشورها، در زمینه فروش حقنشر (کپیرایت) این آثار نیز با آنها مذاکره خواهد کرد.
ارسال به دوستان
اسپانیاییها با غلامرضا تختی آشنا میشوند
۲ فیلم ایرانی «قطار آن شب» و «غلامرضا تختی» در جشنواره فیلمهای آسیایی بارسلون به نمایش درمیآیند. به گزارش «وطن امروز»، فیلم «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی و تهیهکنندگی بهروز رشاد در بخش تازهها Discoveries) ) و فیلم «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیهکنندگی سعید ملکان در بخش پانورامای Panorama) ) جشنواره فیلمهای آسیایی بارسلون به نمایش درمیآیند. این جشنواره یکی از جشنوارههای فیلم پیشرو در نمایش فیلمهای آسیایی در اسپانیاست و هر ساله حدود ۱۰۰ نمایش فیلم از تولیدات سینمایی بیش از ۲۵ کشور آسیایی را در برنامه خود قرار میدهد. بخشهای رقابتی این جشنواره عبارتند از اصلی، پانوراما، تازهها، نت پک و نمایشهای ویژه. این جشنواره از ۲۸ اکتبر تا ۸ نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۷ تا ۱۸ آبان ۱۳۹۹ در شهر بارسلون اسپانیا برگزار میشود.
ارسال به دوستان
دبیر جشنواره جهانی فجر «دختر، بهتر» را میسازد
محمدمهدی عسگرپور، دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم سینمایی «دختر، بهتر» را میسازد. به گزارش «وطن امروز»، شورای صدور پروانه ساخت در جلسه اخیر با ۵ فیلمنامه موافقت کرد. فیلمنامههای «بولینگ» به تهیهکنندگی، کارگردانی و نویسندگی اصغر نعیمی، «حرف آخر» به تهیهکنندگی علی شاهحاتمی و کارگردانی و نویسندگی ابراهیم شفیعی، «سومین روز جهان» به تهیهکنندگی سیدشهابالدین حسینی و کارگردانی و نویسندگی محمدمهدی رسولی، «دختر، بهتر» به تهیهکنندگی، کارگردانی و نویسندگی محمدمهدی عسگرپور و «دسته دختران» به تهیهکنندگی محمدرضا منصوری، کارگردانی منیر قیدی و نویسندگی مشترک منیر قیدی، میلاد اکبرنژاد و ابراهیم امینی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند. مجوز ساخت «سومین روز جهان» پیش از این تیرماه با تهیهکنندگی جلیل شعبانی صادر شده بود که حالا مجوز جدید آن با تهیهکنندگی سیدشهابالدین حسینی صادر شده است.
ارسال به دوستان
کرونا نظام سینمای جهان را بهم ریخت
«بتمن» کنار رفت، «ماتریکس» زودتر میآید
فیلم سینمایی «بتمن» از فهرست اکران سینماهای جهان در سال ۲۰۲۱ خارج و با تصمیم کمپانی «برادران وارنر» اکران آن به سال 2022 موکول شد. به گزارش «وطن امروز»، کرونا وضعیت سینماهای جهان را حسابی بهم ریخته است و پس از اعلام تعویق زمان اکران عمومی فیلم «زمانی برای مردن نیست» از مجموعه جیمز باند، حالا کمپانی برادران وارنر یک فیلم مهم دیگر را از تقویم اکران خارج کرده و زمان اکران «بتمن» و شماری از فیلمهای مهم دیگر خود را به آینده دورتری موکول کرده است. این بهم ریختگی در نظام اکران پیش از این نیز به واسطه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده بود و بسیاری از فیلمسازان مطرح سینمای جهان، اکران آثارشان را تا زمانی نامشخص به تعویق انداختند.
بر اساس آنچه ورایتی گزارش کرده، «بتمن» با بازی رابرت پتینسون در نقش اصلی، قرار بود یکم اکتبر ۲۰۲۱ راهی سینماها شود اما حالا ۴ مارس ۲۰۲۲ برای اکران آن انتخاب شده است. همچنین گفته شده فیلم «تلماسه» دنیس ویلنوو نیز دیگر قرار نیست ۱۸ دسامبر امسال اکران شود و تاریخ اکران این فیلم هم تا یکم اکتبر ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است. اما از دیگر تغییرها در زمان اکران فیلمها، نمایش «ماتریکس ۴» است که اعلام شده چند ماه زودتر از زمانی که قبلاً وعده داده شده بود راهی سینماها میشود. این فیلم که به کارگردانی لانا واچوفسکی ساخته میشود، با بازی کیانو ریوز و کری- آن ماس قرار بود یکم آوریل ۲۰۲۲ اکران شود، اما حالا گفته شده ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ راهی سینماها میشود. اکران «فلش» با بازی ازرا میلر نیز از ۳ ژوئن به ۴ نوامبر ۲۰۲۲ تغییر زمان داده است. در همین حال اکران «شزم ۲» نیز عقب افتاده و از ۴ نوامبر ۲۰۲۲ به ۲ ژوئن ۲۰۲۳ تغییر زمان داده است. ماجراهای ابرقهرمانی «آدام سیاه» نیز که قرار بود ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ اکران شود و اقتباس از بازی «ماین کرافت» هم که قرار بود ۳ مارس ۲۰۲۲ اکران شود، اصلا از تقویم نمایش بیرون آمدهاند و مشخص نیست چه زمانی برنامه اکرانشان خواهد بود.
کمپانی برادران وارنر گفته است این به تعویق افتادن اکرانها به دلیل تاخیری است که در تولید فیلمها ایجاد شده است. فیلم سینمایی «بتمن» که در دست تولید بود ماه مارس به دلیل شیوع کرونا متوقف شد و پس از اینکه شماری از فیلمهای هالیوودی چراغ سبز ادامه کارشان را گرفتند باز با مشکلات متعددی روبهرو شدند. تولید «بتمن» که در بریتانیا از سر گرفته شده بود، چند روز پس از آنکه روشن شد رابرت پتینسون مبتلا به کرونا شده متوقف شد و در نهایت گفته شد او اواخر سپتامبر سر کار برمیگردد. از سوی دیگر ساخت ادامه «ماتریکس» زودتر از آنچه انتظار میرود کامل میشود و این فیلم پس از آنکه تولیدش در آلمان از سر گرفته شد بهسرعت کارش را ادامه داد.
ارسال به دوستان
طولانی شدن تولید به دلیل حجم بالای جلوههای ویژه
نفوذ دیماه به آنتن میرسد
سریال «نفوذ» به کارگردانی و نویسندگی جواد شمقدری به دلیل حجم بالای جلوههای ویژه بصری، دیماه آماده پخش میشود. به گزارش «وطن امروز»، محسن علیاکبری، تهیهکننده سریال «نفوذ» ضمن اعلام این خبر، با بیان اینکه این سریال نیاز به ۲۵۰۰ دقیقه تروکاژ (جلوههای ویژه بصری) دارد، گفت: «به دلیل حجم بالای کار جلوههای ویژه و با توجه به تلاش همه عزیزان در این بخش، سریال «نفوذ» دیماه آماده پخش میشود. این مجموعه نخستین سریال تلویزیونی است که با این حجم بالای تروکاژ آماده میشود و به محض آماده شدن سریال، در جدول پخش قرار میگیرد». مجموعه تلویزیونی «نفوذ» به تهیهکنندگی محسن علیاکبری و کارگردانی و نویسندگی جواد شمقدری در فصل اول تاریخ انقلاب از بهمن ۵۷ تا آبان ۵۸ را در ۴۲ قسمت نشان میدهد. یلدا افشارینیا، امین اسکندریان، کیمیا اکرمی، سیداحمد نجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی، صالح میرزاآقایی، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، سیدمحسن هاشمی، جلیل فرجاد، ماشاءالله شاهمرادی، کاوه سماکباشی، امیرمحمد زند، نجوا صاحبالزمانی، فاطمه بیگی، محمدجواد جعفرپور و سیدجلال فاطمی بازیگران ایرانی سریال نفوذ و فیلیپ ساپرکین و سامی بابو بازیگران خارجی این مجموعه هستند. ارسال به دوستان
روایت تصویری از اربعین در نمایشگاه «عطش وصل»
نمایشگاه عکس «عطش وصل»، روایت تصویری حمید وکیلی از پیادهروی اربعین حسینی، ۱۹ مهر در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران برپا میشود. به گزارش «وطن امروز»، نمایشگاه عکس انفرادی «عطش وصل»، روایت تصویری حمید وکیلی، عکاس مستند و خبری از پیادهروی باشکوه اربعین حسینی با حمایت خانه عکاسان ایران از ۱۹ مهرماه تا ۷ آبانماه ۹۹ در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران (حوزه هنری) برگزار میشود. در این نمایشگاه عکس و در آستانه اربعین حسینی، روایت تصویری ۵ سال از سالهای عاشقی طریق حسینی، از زاویه لنز یکی از عکاسان حرفهای مستند و خبری به نمایش گذاشته شده است. با توجه به دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا و برای پیشگیری از تجمع زیاد افراد، این نمایشگاه عکس بدون برگزاری مراسم افتتاحیه، ساعت ۱۱ چهارشنبه ۱۹ مهرماه گشایش خواهد یافت. بازدید از نمایشگاه با رعایت پروتکلهای بهداشتی، همهروزه جز روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۹ صبح الی ۱۸، واقع در انتهای خیابان سمیه، حوزه هنری انقلاب اسلامی برای عموم علاقهمندان آزاد است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|