|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
درباره «حکایت دریا» که مرثیهای برای پایان نسلی از فیلمسازان سینمای ایران است
حکایت آخر خط!
احسان سالمی: «حکایت دریا» فیلم بدی است و این گزاره اصلا برآمده از یک سلیقه شخصی نیست! اصلا فیلمیکه بد باشد، بد بودنش را از چند فرسخی به رخ مخاطب میکشاند و «حکایت دریا» از آن دست فیلمهایی است که حتی یک بار دیدن آن هم سخت اتفاق میافتد. «حکایت دریا» روایتی از روزگار پریشان یک نویسنده سالخورده است؛ نویسندهای که خود را پایانی بر یک نسل طلایی از هنرمندان میداند؛ فروپاشی مردی که حتی همسرش نیز از درک او عاجز است.
مسأله اصلی فیلم، تنهایی، سرگشتگی و مرارتهای «طاهر محبی» است؛ «طاهر»ی که در اوج شهرت و محبوبیت در میان هوادارانش، به قدری احساس تنهایی میکند که در نهایت کارش به تیمارستان میکشد. انسانی با اندیشههای متعالی که توسط نزدیکترین آدمها نیز درک نمیشود؛ آنقدر متعالی که اصلا تلویزیون نمیبیند و ترجیح میدهد گوشش را با صدای دریا پر کند، نه با صدای تلویزیون.
«حکایت دریا» یک نقض غرض به تمام معناست؛ مخاطب با اثری طرف است که میخواهد تنهایی روشنفکران و مصلحان اجتماعی را نمایش دهد اما بیش از هر چیز روایتی از توهمات و اوهام آنهاست؛ آدمهایی که آنقدر در اندیشههای خود غرق هستند که به طور کامل از جامعه منفک شدهاند و حتی خانواده آنها نیز به زحمت، بودن در کنارشان را تحمل میکنند. جالب اینکه در ابتدای داستان، مخاطب با چهرهای حکیمانه از مردی روبهرو میشود که درک نشدنش از سوی جامعه و اطرافیان، او را به مرز جنون کشانده؛ آدمیکه هر عبارتش، یک جمله سیاسی و دو پهلوست اما در انتهای فیلم مشخص میشود او مردی خائن بوده که در زمان جوانی با دوست همسرش ارتباط داشته است.
آخرین ساخته بهمنفرمانآرا را نه مرثیهای برای دوران افول «طاهر محبی»، بلکه باید مرثیهای برای به آخر خط رسیدن خود او دانست؛ فیلمسازی که پس از «دلم میخواد»، حالا با ساخت «حکایت دریا» بیش از همیشه نشان داد دیگر از برقراری کمترین میزان ارتباط با مخاطبان عاجز است. این البته صرفا محدود به «حکایت دریا» و «بهمن فرمانآرا» نمیشود، این سرنوشت اغلب فیلمسازانی است که با نگاه و زاویه دیدی مشابه فرمانآرا وارد سینما شدند، همانها که با آثارشان نشان دادند بیش از همه تابع نگاه «هنر برای هنر» هستند و کمترین تلاش را برای ارتباط با مخاطب انجام میدهند.
«حکایت دریا» بیش از آنکه تلاش کند برای مخاطبش قصه تعریف کند، در همان کلیشههای نخنمای سینمای روشنفکری مانده؛ همانها که به آدمهایی که تلویزیون نگاه میکنند با نگاه تحقیرآمیز مینگرند. بسیاری از اتفاقات فیلم فاقد روابط علت و معلولی هستند، مثل شخصیت «امیر» که اصلا مشخص نیست دلیل سرگشتگی و فرارش از کشور چیست؟ اصلا چرا ناگهان و بیمقدمه وارد زندگی «طاهر» شد؟ و فاجعهبارترین بخش ماجرا نیز آن بخش گلدرشت مربوط به زخمی شدن «امیر» است که به یکباره، اثر را به سمت سینمای سیاسی میبرد.
فرمانآرا در یکی از آخرین مصاحبههای خود از این گله کرده که بارها فیلمنامههایی را برای ساخت ارائه کرده اما از سوی مدیران فرهنگی کشور به او اجازه ساخت داده نشده است اما «حکایت دریا» دقیقا مخاطب را به این نتیجه میرساند که اتفاقا این از لطف مدیران بوده که مانع ساخت آثاری تازه توسط او شدند! واقعیت آن است که فرمانآرا آنقدر در این چند اثر آخرش ضعیف ظاهر شده که بیش از همیشه عدم توانایی این نسل از فیلمسازان در برقراری ارتباط با مخاطبان را به رخ میکشد. نه فقط فرمانآرا، بلکه بسیاری از فیلمسازان همنسل او نیز با ساخت هر اثر تازه، با انبوهی از انتقادات درباره بیگانه بودنشان با فضای فعلی جامعه روبهرو میشوند؛ فیلمسازانی که با عبور سینمای ایران از دوران دلبستگیاش به سینمای گلخانهای و جشنوارهای، حالا دیگر با الگوی همیشگی آن دوران که مبتنی بر ساخت آثاری برای مخاطبان خاص جشنوارهها بود، نمیتوانند در فضای رو به رشد سینمای ایران به رقابت با فیلمسازان دیگر بپردازند.
حالا فرض کنید این بیگانگی، با مشتی ادای روشنفکری و دیالوگهای دوپهلوی سیاسی نیز ترکیب شده باشد؛ نتیجهاش آشی میشود که از شدت شوری احتمالا آشپزش نیز نمیتواند آن را بخورد. اثری که اگر قرار بود در سینماها و روی پرده بزرگ اکران شود، فقط به واسطه نماهای چشمنواز فرشاد محمدی قابل تحمل بود و چقدر خوب که حالا با اضافه شدن اکران آنلاین به فرآیند توزیع آثار سینمایی در ایران، حداقل چرخه اکران سینمایی کمتر شاهد حضور آثاری از این دست خواهد بود.
فیلم البته کمفروشیهای منحصربهفردی نیز دارد. در شرایطی که مخاطب در پوستر فیلم با انبوهی از نامهای سرشناس همچون علی نصیریان، داریوش اسدزاده، رویا نونهالی، پانتهآپناهیها، علی مصفا و صابر ابر روبهرو میشود، در نهایت صرفا شاهد حضور چند دقیقهای و تکسکانسی اغلب این بازیگران است. حتی لیلا حاتمی هم که یکی از بازیگران اصلی فیلم است، در نهایت بیش از یکربع در برابر دوربین حضور ندارد و شخصیتش به قدری خنثی است که حذف آن از فیلمنامه و جایگزینی چند دیالوگ در ارتباط با خیانت و بیوفایی «طاهر» به همسرش «ژاله» هیچ ضربهای به اثر نمیزند!
عجیبتر اینکه معلوم نیست دلیل اصرار حضور فرمانآرا به عنوان نقش اول فیلمش چیست؟ و چرا فیلمساز سعی نکرده به جای آنکه تمرکزش را بر کارگردانی و قوت بخشیدن به فیلمنامه اثرش بگذارد، به عنوان نقش اول فیلم مقابل دوربین حضور پیدا کرده و البته به بدترین شکل ممکن نیز این نقش را ایفا کرده است. دقیقا به همین خاطر هم هست که «حکایت دریا» میتواند یکی از پرستارهترین فیلمهای چند سال اخیر و البته یکی از بیخاصیتترینهای آنها باشد!
«حکایت دریا» آنقدر درگیر بازیهای روشنفکرانه شده که حتی تلاش فیلمساز برای ادای دین به چهرههایی چون صنعتی، شهناز، عبادی، احمد محمود، عباس کیارستمی و... هم تاثیری در افزایش ارتباط مخاطب با اثرش ندارد و اتفاقا به تصویر کشیدن شخصیت «طاهر» به عنوان روشنفکری منزوی از جامعه که توانایی برقراری ارتباط با دیگران را ندارد، حتی تصویر همان روشنفکران را هم که به عنوان دوست طاهر معرفی میشوند، در ذهن مخاطب خراب میکند!
ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطن امروز» با کارگردان فیلم کوتاه «تقاص»
ایده را از ماجرای نیمروز گرفتم
گروه فرهنگ و هنر: فیلم کوتاه «تقاص» که با داستانی از سالهای دهه 60 و ترورهای منافقین روایت شده است، یکی از آثار باشگاه فیلم سوره است که در گروه هنری کات به منظور تربیت نیروهای جوان فیلمساز تولید شده است. این اثر که نخستین تجربه جدی کارگردانی داستانی محسن امانی است، سال 97 تولید شد و توانست لوح افتخار بهترین فیلم بخش داستانی جشنواره عمار را هم از آن خود کند. فیلم کوتاه «تقاص» در روزهای گذشته به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی از رسانه ملی پخش شد که به همین بهانه با محسن امانی، کارگردان این فیلم کوتاه گفتوگو کردیم.
محسن امانی درباره نحوه شکلگیری این ایده گفت: این کار جزو آثاری است که در مجموعه آثار دهه 60 باشگاه فیلم سوره تولید و پیشنهاد تولیدش نیز از طرف باشگاه ارائه شد. من هم پیش از این مطالعاتی در حوزه منافقین داشتم و مستند «من میترا نیستم» را هم با همین موضوع ساخته بودم، از این جهت علاقهمند بودم کاری در این حوزه انجام دهم که حاصل این ماجرا فیلم کوتاه تقاص بود. کارگردان فیلم کوتاه تقاص درباره محتوای فیلم و بازی با عنصر زمان در فیلم هم گفت: ایده بازی با زمان یکی از عناصری بود که در گفتوگوهایمان با محسن ملکی و حسین دارابی به آن رسیدیم و از این جهت این دو دوست بزرگوار کمکهای زیادی به داستان فیلم کردند، البته باید چیزی را هم اضافه کنم. دیالوگی در فیلم «ماجرای نیمروز» هست که برای من خیلی جذاب و تاثیرگذار بود؛ جایی که در ساندویچی دختر و پسر که هر دو از منافقین هستند، در حال صحبتند و پسر دیالوگ جالبی میگوید، هر چند به نظر عدهای ممکن است دیالوگ سادهای باشد ولی به نظرم این جمله با ناخودآگاه مخاطب کار دارد. منظورم دیالوگی است که پسر در پاسخ به آرمانگراییهای بیحد و حصر دختر، میگوید: به نظرت همه اینایی که میگی واقعیته؟ به نظرت همه این اتفاقایی که میگی، واقعا میفته؟ پسر با این جملهها انگار بنیانهای دختر را به چالش میکشد و از نرسیدن و وهمآلود بودن تفکرات منافقین حرف میزند. در فیلم کوتاه تقاص هم ما داستانی از همین نرسیدن منافقین را روایت میکنیم؛ اینکه با چه ذهنیتی وارد جنگ با مردم شدند و هدفشان چه بود و در رسیدن به این هدف شکست خوردند و حالا کجای معادلات ایستادهاند. امانی درباره بازخوردهای مردمی از جشنواره عمار هم توضیح داد: فیلم تقاص تجربه سختی بود که خودم اصلا از آن راضی نبودم ولی در اکرانش در جشنواره عمار تحسین تماشاگران سالن را برانگیخت و تماشاگران کار را دوست داشتند. اما واقعیت این است که به خاطر برخی ویژگیهایی که کار دارد کمتر مورد توجه قرار میگیرد. اول اینکه داستان مربوط به ترورهای دهه 60 و ماجراهای منافقین است، دوم اینکه داستانی تلخ دارد که در سکانس پایانی به اوج این تلخی میرسد و سوم مدت زمان فیلم که حدود 10 دقیقه است نه به طور کامل یک فیلم کوتاه است و نه تیزر فرهنگی. از این جهت معلق بین این دو قالب انگاشته میشود و همین هم باعث میشود در پخشهای تلویزیونی بدان اعتنای تمام و کمالی مانند تلهفیلمها یا تیزرها نشود. امانی در پایان با اشاره به پخش فیلم در فضای مجازی و رسانه ملی اضافه کرد: راستش در این سالها هم گاهی میبینیم که کسانی خیال میکنند کار این کشور تمام است و از عمر این حکومت یک سال یا چند ماه باقی مانده. دوست دارم این کار را آن افراد نگاه کنند. گفتنی است گروه هنری کات در باشگاه فیلم سوره در حوزه توانمندسازی استعدادهای جوان فیلمسازی فعالیت میکند.
ارسال به دوستان
جیرانی با «سینما یک» به تلویزیون بازمیگردد؟
برنامه «سینما یک» از برنامههای باسابقه شبکه یک سیما بناست با طراحی جدید دوباره روی آنتن برود. به گزارش فارس، برنامه تلویزیونی «سینما یک» از سال ۱۳۸۲ با محوریت پخش فیلمهای مطرح تاریخ سینمای جهان و نقد و بررسی آنها تولید و پخش شد. حالا بناست فصل جدید این برنامه با ساختاری جدید پخش شود. پیش از این «سینما یک» تنها در ساعات پایانی پنجشنبهشبها پخش میشد، درحالی که در فصل جدید 2 شب در هفته و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه روانه آنتن خواهد شد که در طراحی اولیه نقد و بررسی سینمای ایران و جهان در هرکدام از این شبها دیده شده است. همچنین «فریدون جیرانی» کارگردان مطرح سینما و تلویزیون از جمله گزینههای اجرای این برنامه است. جیرانی پیش از این اجرای برنامه «هفت» را در تلویزیون برعهده داشت.
ارسال به دوستان
کتاب
انتشار مجموعهشعر شاعران درباره سردار شهید سلیمانی
کتاب «ققنوس قدس» شامل مجموعه اشعار شاعران درباره سردار حاجقاسم سلیمانی بتازگی توسط انتشارات خط مقدم منتشر و راهی بازار نشر شده است. به گزارش مهر، اشعار این کتاب توسط علی داوودی و کاظم رستمی گردآوری شدهاند؛ اشعار در قالبهای غزل، مثنوی و رباعی سروده شدهاند. محمدرضا طهماسبی، علی داوودی، مهدی جاندار، علیرضا قزوه و... از جمله شاعرانی هستند که شعرشان در این کتاب درج شده است. رستمی به عنوان یکی از گردآورندگان اینکتاب، درباره آن میگوید: «درست چند ساعت بعد از شهادت حاجقاسم بود که در تماس با دوستان شاعر تصمیم گرفتیم کاری برای ایشان انجام بدهیم. آن روزها هر کس میخواست کاری انجام بدهد و خشم و حسرت خود را در مصیبت از دست دادن حاجقاسم بروز دهد. ما شاعران آنچه در چنته داشتیم زبان شعر و سخن آهنگین بود. آستین بالا زدیم و «ققنوس قدس» حاصل همراهی و همت دوستان شد».
***
اعلام نامزدهای بخش داستان «قلم زرین»
اسامی نامزدهای بخش داستان بزرگسال و کودک و نوجوان هجدهمین جشنواره «قلم زرین» اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، اسامی کتابهای راهیافته به مرحله نهایی بخش داستان بزرگسال عبارتند از: «جادوی گوبتا» نوشته محمد حنیف از انتشارات علمی فرهنگی، «کتیبه ژنرال» نوشته اکبر صحرایی از انتشارات شهید کاظمی، «انگشتنگاری» نوشته هادی خورشاهیان از انتشارات آنیما و «آتوننامه» نوشته محمداسماعیل حاجیعلیان از انتشارات سوره مهر. همچنین کتابهای راهیافته به مرحله نهایی بخش داستان کودک و نوجوان عبارتند از: «تاریخ با طعم ذغال اخته» نوشته یوسف قوجق از سوره مهر، «کله آهنی» نوشته ویدا اروجی از سوره مهر، «مردان نخیله» نوشته زینب امامینیا از سوره مهر، «رونی یک پیانو قورت داده» نوشته تیمور آقامحمدی از سوره مهر و «آهنگی برای چهارشنبهها» نوشته فرهاد حسنزاده از پیدایش.
***
بررسی کتابهای چاپ اول در «جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان»
جزئیات برگزاری «جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان» با حضور دکتر مصطفی رحماندوست تشریح شد. به گزارش «وطن امروز»، مصطفی رحماندوست، دبیر جایزه «کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» در سخنانی گفت: همه کتابها را از تمام رشتهها در جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان بررسی میکنیم. امسال بیشتر روی کتابهای شعر و داستان تمرکز کردهایم؛ این درخواست من از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود و آنها هم قبول کردند. شاید سال آینده به کتابهای علمی هم توجه کنیم. ناشران همه کتابها را در تمام رشتهها برای ما میفرستند و این کتابها بررسی و بهترینها انتخاب میشوند. در «جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان» تنها کتابهای چاپ اول بررسی میشوند. اگر تصویرگری ویژهای هم در کتابی ببینیم، به آن توجه میکنیم حتی اگر کتاب شعر و داستان نباشد. به دلیل شرایط کرونایی، نیمه مردادماه جایزه بهار و در آبانماه جایزه تابستان را برگزار و کتابهای برتر را اعلام میکنیم.
ارسال به دوستان
دعوت شورای صنفی نمایش از فیلمهای متقاضی اکران
شورای صنفی نمایش هفته آینده برای انتخاب 5 فیلم جدید تشکیل جلسه میدهد. به گزارش ایسنا، مرتضی شایسته، دبیر شورای صنفی نمایش در گفتوگویی بیان کرد: «این هفته شورا جلسه نداشت ولی هفته آینده به روال همیشه جلسه خود را برگزار میکند و قرار است فیلمهای جدید را برای اکران انتخاب کنیم. از همین طریق به تمام دفترهای پخش فیلم اعلام میکنم اگر متقاضی اکران فیلم خود هستند، تا روز شنبه (14 تیرماه) فیلمهای خود را به شورا معرفی کنند». به گفته او فیلمهای جدید احتمالا از 2 هفته آینده اکران خواهند شد.
ارسال به دوستان
دبیر جشنواره تئاتر مقاومت از اتفاق ویژه جشنواره امسال خبر داد
اهدای جایزه ویژه «سپهبد شهید سلیمانی»
دبیر هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از اهدای جایزه ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مراسم اختتامیه این جشنواره خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، حمید نیلی گفت: با توجه به اهمیت موضوع مقاومت و ضرورت ترویج سیره و روش چهره محبوب فرهنگ پایداری ایران و سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد شهید حاجقاسم سلیمانی، در نظر داریم در آیین پایانی جشنواره امسال با اهدای جایزه حاجقاسم سلیمانی، از یک اثر برجسته و برگزیده تقدیر کنیم. مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس افزود: تصمیم داریم این جایزه را برای دورههای بعدی جشنواره تئاتر مقاومت نیز نهادینه و تثبیت کنیم و پس از این، در پایان هر دوره از جشنواره، این جایزه ویژه به یک اثر برگزیده تعلق گیرد تا به نوعی ادای دین، تعلق خاطر و همبستگی جامعه متعهد و فرهیخته تئاتر کشور با این سردار آسمانی ابدی شود. نیلی استقبال از جشنواره را بیش از انتظار ارزیابی و بیان کرد: با توجه به درخواستهای مکرر هنرمندان و اهالی شریف تئاتر کشور، تصمیم گرفتیم مهلت ارسال آثار را در ۳ بخش صحنهای، خیابانی و محیطی و دانشجویی تمدید کنیم. نیلی افزود: خوشبختانه آثار رسیده از نظر کمی، نویدبخش پویایی و زنده بودن جریان تئاتر مقاومت در سراسر کشور است و امیدواریم پس از ارزیابیهای مقدماتی و اولیه، از بعد کیفی نیز به نتایج قابل قبولی دست یابیم. هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، آذرماه سال جاری برپا میشود. ارسال به دوستان
شوخیهای نژادپرستانه از سریالهای آمریکایی حذف میشود
شتاب هالیوود برای زدودن لکه ننگ نژادپرستی از آثارش
بازیگرانی که صورت خود را با ماسک سیاهپوش کردند عامل سانسور سریال «دختران طلایی» شدند. به گزارش «وطن امروز»، یک اپیزود از سریال «دختران طلایی» که در آن بازیگران صورتهایشان را سیاه کرده بودند، از پخش در شبکه هولو حذف شد. براساس آنچه ورایتی گزارش کرده، شبکه هولو اپیزودی از سریال «دختران طلایی» را به دلیل شوخی نژادپرستانه حذف کرد. در اپیزود ۲۳ از فصل ۳ این سریال سیتکام که سال ۱۹۸۸ روی آنتن رفته بود، پسر خانوادهای سفیدپوست قصد ازدواج با دختری از یک خانواده سیاهپوست را دارد و هر دو خانواده تلاش دارند مانع این ازدواج شوند. در صحنهای از این ماجرا ۲ عضو خانواده صورتشان را سیاه کردهاند و بعد میگویند: «این گِل است که روی صورتمان است، ما واقعا سیاه نیستیم». همچنین روز جمعه نیز گرگ دانیلز، خالق سریال «دفتر» یا «آفیس» تایید کرد صحنهای از اپیزود «کریسمس دوایت» که در آن شخصیت داستان صورتش را سیاه کرده از سریال حذف شده است. تینا فی، خالق «سی راک» نیز درخواست کرد چندین قسمت از این برنامه از سرویسهای نمایش آنلاین حذف شود، زیرا شخصیتهای سفیدپوست برای شوخی، صورتشان را سیاه کرده بودند. نتفلیکس و هولو هم اپیزودی از «جامعه» را به همین دلیل از نمایش آنلاین خود حذف کردند. علاوه بر اینها هولو ۳ اپیزود از «اسکرابز» محصول ۲۰۰۱ را به همین دلیل حذف کرد و نتفلیکس نیز همه سریال «بریتانیای کوچولو» را به دلیل وجود صحنههایی از صورتهای سیاه شده، از پلتفرم نمایش آنلاین خود برداشت. این تصمیمات به واسطه اعتراضات اخیر رنگینپوستان آمریکا به رفتارهای تبعیضآمیز در جامعه آمریکا اتخاذ شده است. ارسال به دوستان
با پایان تصویربرداری، عبدی موسیقی «نفوذ» را میسازد
«نفوذ» شمقدری در نوبت پخش
سکانسهای پایانی سریال «نفوذ» در فرودگاه مهرآباد فیلمبرداری شد و تهیهکننده از تلاش برای رسیدن به آنتن مهرماه خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، تصویربرداری سکانسهای باقیمانده سریال «نفوذ» به کارگردانی و نویسندگی جواد شمقدری و تهیهکنندگی محسن علیاکبری به پایان رسید و مراحل فنی مجموعه در حال انجام است. بهزاد عبدی آهنگسازی مجموعه را انجام میدهد و آرش قاسمی هم صداگذاری کار را به عهده گرفته است. بخش جلوههای ویژه بصری هم به سرپرستی محمد امامی در حال انجام است. جواد شمقدری در این سریال تاریخ انقلاب از بهمن ۵۷ تا آبان ۵۸ را در ۴۲ قسمت نشان میدهد. «نفوذ» به سفارش مرکز سیما فیلم تهیه و تولید میشود. البته براساس آنچه تسنیم به نقل از تهیهکننده این سریال نقل کرده، تلاش سازندگان این سریال پخش آن در مهرماه است. محسن علیاکبری در این زمینه گفت: «سریال نفوذ از اول مهرماه تا 13 آبانماه سال 1399 در قالب 42 قسمت پخش خود را آغاز میکند؛ این سریال هر شب از شبکه یک سیما روی آنتن میرود». اما روز گذشته نیز او در گفتوگو با این رسانه درباره تازهترین اتفاقات شکلگرفته پیرامون این سریال اظهار کرد: «روز گذشته آخرین روز تصویربرداری سریال «نفوذ» بود که جواد شمقدری کارگردانی میکند و تلاشمان برای پخش در مهرماه است». وی تأکید کرد: «ما تلاشمان را میکنیم «نفوذ» برای مهرماه آماده شود اما تصمیم برای پخش بر عهده سازمان صداوسیماست؛ شاید بخواهند در کنداکتور دیگری مثلا بهمنماه و ایام دهه فجر روی آنتن ببرند. تصویربرداری سکانسهای باقیمانده در قزوین، شهرک غزالی، ورامین و روبهروی لانه جاسوسی با حضور بازیگران به پایان رسید. بهزاد عبدی، آهنگسازی مجموعه را انجام میدهد و آرش قاسمی هم صداگذاری کار را به عهده گرفته است. بخش جلوههای ویژه بصری سنگین است که به سرپرستی محمد امامی در حال ساخت و تولید است». یلدا افشارینیا، امین اسکندریان، کیمیا اکرمی، سید احمد نجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی، صالح میرزاآقایی، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، حجتالاسلام سیدمحسنهاشمی، جلیل فرجاد، ماشاءالله شاهمرادی، کاوه سماکباشی، امیرمحمد زند، نجوا صاحبالزمانی، فاطمه بیگی، محمدجواد جعفرپور و سید جلال فاطمی بازیگران ایرانی این سریال و فیلیپ ساپرکین و سامی بابو بازیگران خارجی این سریال تلویزیونی هستند.
این پروژه بر اساس استنادهای تاریخی موجود در سیستم کشور قبل از انقلاب و به نوعی برخورد نیروهای انقلابی با فضاهایی که در اختیار یک جاسوس آمریکایی بعد از انقلاب بود، ساخته شده است. مشاور فیلمنامه و ناظر کیفی مهدی ارگانی است که از مطلعان این حوزه است و تقریبا تمام موارد مدنظر با تایید او پیش رفته است. نفوذ با این هدف ساخته میشود که تاثیر منفی حضور بیگانگان را در داخل کشور به تصویر بکشد و در نهایت میخواهد این سؤال نسل جوان و نوجوان را پاسخ دهد که چرا به سفارت آمریکا لانهجاسوسی میگویند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|