|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
نتفلیکس و سایر رسانههای سیال در حال بلعیدن هالیوود هستند
هالیوود از نفس افتاده!
احسان سالمی: «نتفلیکس» دارد هالیوود را میبلعد! این گزاره اگر تا قبل از شیوع بیماری کرونا به عنوان جملهای مبالغهآمیز درباره وضعیت رشد فزاینده فعالیت سامانههای پخش آنلاین فیلم و سریال از جمله «نتفلیکس» به شمار میآمد، حالا در دوران کرونا با شتاب بیشتری در حال تحقق است. کرونا بیش از همه به نتفلیکس کمک کرد تا رقیب دیرینه و سنتیاش را که همان نظام تولید و توزیع سنتی فیلم در سینماها بود با شتاب بیشتری از میدان به در کند! حالا در دوران کرونایی شدن جهان و در سایه قرار گرفتن تماشای فیلم در سالنهای بسته سینما، هالیوود با شتاب بیشتری به سمت نیستی پیش میرود. شاید حتی اغراق نباشد اگر بگوییم با ادامه این روند، تماشای فیلم در سینماها تا یکی، دو دهه دیگر تبدیل به خاطرهای از گذشتهها شود!
* نبرد سهمگین سینما با رسانههای سیال
جهش نتفلیکس و رسیدن به اوج صنعت سرگرمی آن هم تنها طی چند سال، هالیوود را در وضعیتی وخیم قرار داده است. این واقعیتی غیرقابل انکار است که جدیتر شدن اثرگذاری نتفلیکس در صنعت سرگرمی هر روز بر وحشت و ترس کمپانیهای فیلمسازی هالیوودی میافزاید. نتفلکیس و سایر رسانههای سیال مشابه آن بر مبنای یک الگو پیش میروند که باعث میشود از همان ابتدای کار چند قدم جلوتر از رقبای سنتی خود باشند.
منطق «فروش مستقیم» و کسب درآمد از این طریق که اقتضای عرضه محصولات اینترنتی است، در برابر سیستم فروش سنتی سینماها که مبتنی بر بازگشت سرمایه در یک فرآیند چند ماهه است، بخوبی میتواند باعث برتری مالی و اقتصادی این رسانههای سیال بر کمپانیهای فیلمسازی سنتی شود؛ مسألهای که نشاندهنده بزرگترین تغییر در اقتصاد صنعت سرگرمی طی چند سال اخیر است و قطعا منجر به تحولاتی عمیق و جدی در صنعت سرگرمی و فیلمسازی جهان میشود که اگر غیر از این بود، بزرگترین هلدینگهای رسانهای آمریکا تلاش نمیکردند تا فعالیتهایشان را در قالب مدل تجاری فروش مستقیم، از نو سازماندهی کنند.
* نتفلیکس و سایر رقبا وارد میشوند
کمپانیهای Disney، AT&T، Comcast، Netflix، Amazon و Apple به عنوان 6 غول بزرگ سرگرمی در جهان مدتهاست که در رقابتی سخت و نفسگیر در تلاش برای اختصاص بخش بیشتری از بازار سرگرمی به خود هستند. تا اواسط سال ۲۰۱۹، دیزنی، کامکست و ایتیاندتی ۲۱۵میلیارد دلار در این صنعت سرمایهگذاری کردند. اپل تلویزیون پلاس خودش را در بیش از 100 کشور راهاندازی کرد و رقم هنگفتی را برای کشاندن کارگردانهای صاحبنام سینما به عرصه ساخت سریالها و فیلمهای ویژه پخش از این شبکه کنار گذاشته است.
برای درک بهتر ابعاد این رقابت، بد نیست بدانید که آمازون رقمی حدود ۵ میلیارد دلار در هر سال برای تولید محتوا هزینه میکند و البته انتظار میرود نتفلیکس نیز برای آنکه بتواند به یکهتازی خود در این حوزه ادامه دهد، رقمی بیشتر از آن را صرف کند بویژه آنکه در دوران کرونایی فعلی که مخاطبان از تماشای فیلم در سینماها محروم شدهاند، هجوم مخاطبان برای استفاده از تولیدات این شبکه بیشتر شده است.
* هزینههای بزرگ برای کارهای بزرگ
البته با وجود آنکه نتفلیکس و سایر رقبا در حال تلاش برای بلعیدن هالیوود و شیوه سنتی پخش فیلم توسط آن هستند اما هزینههای عرضه محصولات به شیوه رسانههای سیال هم به قدری بالاست که گسترش آنها را با مشکلاتی روبهرو میکند. برای نمونه هزینه برنامهنویسی و آمادهسازی زیرساخت آنلاین نمایش سریالی با مخاطب میلیونی «بازی تاج و تخت» چیزی در حدود ۱۰میلیون دلار برای هر ساعت نمایش سریال بهطور همزمان برای همه مخاطبان بود و این رقمی نیست که بتوان برای نمایش هر محصولی آن را صرف کرد، مگر آنکه نسبت به بازگشت سرمایه آن مطمئن بود.
این احتمالا بزرگترین چالش رسانههای آنلاین در ادامه فعالیت آنها خواهد بود. البته این همه چالشهای این کمپانیها نیست، یکی دیگر از چالشهای اصلی رسانههای سیال در شرایط جدید، منقطع شدن از آرشیو غنی کمپانیهای فیلمسازی در آینده نهچندان دور است. برای مثال کمپانی بزرگ «دیزنی» با راهاندازی استریم ویژه خود در عمل کمپانیهایی همچون نتفلیکس را از پخش تلویزیونی آثار سینماییاش محروم میکند.
مسأله اصلی آنجاست که بسیاری از مخاطبان به واسطه علاقه به قصههای کلاسیک یا قصههای ابرقهرمانی هنوز پیگیر تماشای ادامه این قصهها هستند و اگر کمپانیهای دارنده امتیاز ساخت فیلم درباره این شخصیتها مثل «مارول» و «دیسی» به هر دلیلی نخواهند امتیاز پخش آثارشان را در اختیار رسانههایی مثل نتفلیکس یا سایر بسترهای مشابه قرار دهند، در عمل ضربات سنگینی را به میزان مخاطبان این رسانهها وارد خواهند کرد.
اینجاست که لزوم تولید محصولات نمایشی ویژه این شبکهها را ضروریتر میکند و به همین واسطه هم بوده که نتفلیکس در این چند سال اخیر علاوه بر ساخت سریالهای پرمخاطبی مثل «خانه پوشالی»، «دارک»، «سرقت پول» و... سراغ سرمایهگذاری در حوزه آثار سینمایی نیز رفت. اتفاقا ورود این رسانههای سیال به حوزه تولید آثار سینمایی نیز به عنوان یک خطر بزرگ با مقاومت و مخالفت برخی کمپانیهای بزرگ فیلمسازی هالیوود روبهرو شد اما در نهایت منجر به از میدان به در شدن «نتفلیکس» و سایر رسانههای سیال نشد.
* محدودیت با سینما، آزادی با نتفلیکس!
مدتی بود یکی از مدیران هالیوود در اظهارنظری غیررسمی گفته بود «نتفلیکس آگاهانه تلاش میکند جو موجود در صنعت فیلم را نابود کند». این اتفاق در عمل نیز در حال وقوع است، چراکه یکی از امکاناتی که نتفلیکس به تماشاگر میدهد این است که یکجا بتواند سری کاملی از بازپخش یک سریال را ببیند و این یعنی تجربهای کاملا متفاوت از تجربه یک بار دیدن یک اثر سینمایی در سینما که محدودیتهای متعددی نسبت به تماشای سایر آثار نمایشی و حتی همان اثر در قالب پلتفرم رسانههای سیال دارد. نتفلیکس در آمریکا در سال ۲۰۱۲ حدود ۲۷ میلیون مشترک داشت اما ژوئن ۲۰۱۸ به ۵۶ میلیون مشترک رسید. تعداد مشترکین نتفلیکس در کل جهان تا ژوئن سال 2019 چیزی حدود ۱۳۰ میلیون نفر بوده است و در سال 2020 هم با رشدی فزاینده به جذب مخاطبان پرداخت. بخش عمدهای از رشد نتفلیکس و جذب کاربران جدید، از میانه ماه مارس شروع شد، زمانیکه سیاستهای قرنطینه خانگی با شدت بیشتری اجرا شد و حجم مصرف محتوا توسط کاربران خانگی، افزایش یافت. البته نباید از این نکته نیز غافل شد که بخشی از رشد این رسانه سیال در سال ۲۰۲۰ نیز ناشی از انتشار فیلمها و سریالهای اختصاصی و جدید این شبکه بود. نتفلیکس در دوره مذکور، ۱۵/۸ میلیون مشترک جدید جذب کرد که 2 برابر پیشبینی تحلیلگران بازار بود.
با ادامه این روند و ادامه شرایط کرونایی فعلی، باید اعتراف کرد دوران یکهتازی هالیوود در صنعت سرگرمی جهان رو به پایان است و حالا دوران پساشیوع کرونا را باید دوران یکهتازی نتفلیکس و سایر رسانههای سیال دانست.
ارسال به دوستان
همزمان با ایام پاسداشت «مقاومت اسلامی» 13 مستند راهی نمایش خانگی شد
نگهبان قدس در سواحل اشک و زیتون
این روزها که مقارن با ایام پاسداشت مقاومت اسلامی(سالروز پیروزی حزبالله لبنان در جنگ 33 روزه) است، پلتفرم «عماریار» مجموعه فیلمهایی را با عنوان «مقاومت، تنها راه پیروزی»، برای تماشای خانگی عرضه کرده است که در ادامه به این آثار نگاهی اجمالی شده است. «نگهبان قدس» به کارگردانی «باسل الخطیب» و تهیهکنندگی «زیاد علی»، روایتگر یکی از چهرههای برجسته جهان مسیحیت به نام «ایلاریون کبوجی» است که در سال ۱۹۶۵ رهبر کلیسای کاتولیک بیتالمقدس شد و از آن زمان به جریانهای مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس کمک میکرد.
مستند «سواحل اشک و زیتون» به کارگردانی «رضا برجی»، اثر بعدی این مجموعه فیلم است. این مستند روایتی چهار اپیزودی از ۳۳ روز جنایات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی از آغازین روزهای جنگ تا پایان آن، مقاومت و حضور مردم در بیروت و سایر شهرهای لبنان، آوارگان جنگی و کشتار مردم بیگناه روستای «قانا» است.
«پیرمرد و اسلحه» به کارگردانی و تهیهکنندگی «وحید امیرخانی» تحولات جنوب لبنان را از آغاز درگیری شیعیان با مسیحیان در سال ۱۹۷۵ و شروع جنگ علیه مسلمانان به رهبری فالانژیستها روایت میکند. سوژه محوری فیلم، «ابوحیدر» یکی از نظامیان لبنانی و از نزدیکان امام موسی صدر است که با الهام از انقلاب اسلامی ایران، علیه صهیونیستها و دشمنان شیعیان جنگیده است.
مستند «نار و انار» به کارگردانی «حیدر بنیحمزه» روایتگر مظلومیت اسلامخواهان شیعه در کشور آذربایجان است که اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل دادهاند. موج اسلامخواهی به راه افتاده در این کشور، با مشت آهنین سرکوب میشود که حتی پرچمهای عزای اباعبدالله حسین(ع) نیز از آن در امان نیست.
مستند «کشمیر، بهشت فراموششده» به کارگردانی و تهیهکنندگی «سیدسلیم غفوری» ماحصل سفر به نقاط مختلف «کشمیر» است؛ تأثیرات تاریخی حضور ایرانیها در کشمیر، تاریخچه و وضعیت امروز این منطقه، از جمله مسائلی است که در این مستند مورد بررسی قرار میگیرد.
مستند «سلفی با ابومهدی» به کارگردانی «وحید فراهانی» و تهیهکنندگی «سیدهاشم موسوی»، حضور شهید «ابومهدی مهندس» فرمانده حشدالشعبی در جبهههای مقاومت را روایت میکند. شهید ابومهدی، اصلیترین نقش را در بسیج عمومی علیه داعش داشت و سالها در میان مردم، ضد تهدیدهای مشترک عراق جنگید.
مستند پرتره «شیخالمجاهدین» به کارگردانی «وحید فراهانی» و تهیهکنندگی «سیدهاشم موسوی»، گوشهای از زندگانی «هادی العامری» فرمانده سپاه بدر عراق را روایت میکند که نقش مهمی در پیروزی جبهه مقاومت علیه داعش در عراق داشته است. او پس از شهادت «ابومهدی المهندس»، بهعنوان جانشین وی در حشدالشعبی معرفی شد. مستند «شیون یانکیها» به کارگردانی «میثم پوررشیدی» و تهیهکنندگی «حیدر معمور»، اثر دیگر این بسته فیلم است. پس از اشغال عراق، گروهی بهنام «عصائب اهلالحق» به فرماندهی شیخ «قیس خزعلی» که یک طلبه جوان است، وارد نبرد مسلحانه و مستقیم با «یانکی»های آمریکایی میشود و...
مستند «رؤیای خلافت» به کارگردانی و تهیهکنندگی «سیدمجتبی خیامالحسینی»، روایتی از نقشآفرینی بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) در جریان آزادسازی شهر موصل است. مستند «ارباب جنگ» به کارگردانی «وحید فراهانی»، اثر دیگر این بسته فیلم است. این اثر با استفاده از تصاویر مستندی که توسط رزمندگان مقاومت به دست آمده است، کندوکاوی درباره نقش ایالاتمتحده در ایجاد و حمایت از «داعش» دارد. مستند «بومرنگ» به کارگردانی «محسن تقیزاده» و تهیهکنندگی «سیدجمال عودسیمین»، شکلگیری داعش در منطقه را ریشهیابی میکند و مسائل امروز جهان اسلام را به صورتی مبنایی مطرح کرده و ریشههای اصلی جریان تکفیری را زیر ذرهبین میبرد.
مجموعه مستند «انقلاب بدون مرز» به کارگردانی «ربیع سکاف» و تهیهکنندگی «قاسم منتظری» به قیامهای مردمی اخیر در کشورهای عربی میپردازد. در این مستند تأثیرپذیری از انقلاب اسلامی ایران و اندیشههای امام خمینی(ره)، مردمی بودن نهضتها، نقش جوانان در رهبری انقلابها و ضدیت با استکبار جهانی آمریکا و صهیونیسم، مسائل مهم و راهبردیای هستند که در واقع رسانههای خبری و تبلیغاتی جهان را در یک جنگ واقعی و حرفهای در مصاف هم قرار داده است.
فیلم «مالکوم ایکس» به کارگردانی «اسپایک لی»، سرگذشت «مالکوم ایکس»، رهبر مشهور سیاهپوستان آمریکایی را روایت میکند. مالکوم پس از اتفاقاتی، به دام پلیس افتاد و به 10 سال حبس محکوم شد. او در زندان بود که مشغول مطالعات مذهبی شد و به دین اسلام گروید و مسیر زندگیاش تغییر کرد. گفتنی است مخاطبان و علاقهمندان میتوانند برای دانلود و تماشای این آثار به سایت «عماریار» به نشانی Ammaryar.ir مراجعه کنند.
ارسال به دوستان
2 فیلم مجوز اکران دریافت کردند
شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری مجوز نمایش ۲ فیلم را صادر کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری، در تازهترین جلسه شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی، مجوز ۲ فیلم سینمایی «وثیقه» به تهیهکنندگی و کارگردانی حسین قاسمیجامی و «خون خدا» به تهیهکنندگی سیاوش حقیقی و کارگردانی مرتضی علیعباس میرزایی صادر شد.
ارسال به دوستان
تعیین تکلیف موزه دورهمی
مهران مدیری درباره «موزه دورهمی» گفت: «مدتهای زیادی قرار بود هدایای هنرمندان را به حراج بگذاریم اما بسیاری از این هدایا تحویل موزه دورهمی نشده بود. تصمیم گرفتیم در روزهای پایانی فصل چهارم این کار را بکنیم، منتها با کرونا مصادف شد. چون نمیدانیم این مرض وحشتناک چه زمانی دست از سر ما برمیدارد، تصمیم گرفتیم این حراج را به صورت مجازی برگزار کنیم. وی تأکید کرد: در سایت شبکه نسیم تمام عکسها و هدایای موزه دورهمی را با مشخصات و تاریخ مربوطهاش قرار میدهیم و صاحبان نشانهای تجاری (برند) و کسانی که بضاعت مالی خوبی دارند، نهادها و ارگانها یا هر جای دیگری که مایلند میتوانند به این سایت مراجعه کنند تا این موزه به صورت یکجا توسط شخص و نهاد خریداری شود. در شروع سری پنجم ما اعلام میکنیم چه کسی یا کسانی این موزه را به صورت یکجا خریداری کردهاند و با حضور دستگاههای نظارتی بویژه هلالاحمر چک مبلغ این موزه را تقدیم دوستان هلالاحمر میکنیم تا هزینهاش صرف امور خیریه شود.
ارسال به دوستان
کتاب
معماری پارامتریک شوماخر منتشر شد
کتاب «معماری پارامتریک» نوشته پاتریک شوماخر منتشر شد. به گزارش مهر، سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، کتاب «معماری پارامتریک، معماری خودتکثیر؛ چارچوبی نوین برای معماری» تالیف پاتریک شوماخر و ترجمه فرزاد حامدی و محمدمهدی محمدی را در ۶۱۶ صفحه و بهای ۱۴۰ هزار تومان به چاپ رساند. این کتاب نخستین جلد از مجموعه کتاب ۲ جلدی معماری خودتکثیر architecture of Autopoiesis است. معماری در نقش یک سیستم خودتکثیر، تئوری معماری، ظهور تاریخی معماری، عملکردها، ساختارها و فرآیندهای معماری به عنوان یک سیستم خودتکثیر، رسانه معماری و عملکرد اجتماعی معماری عناوین فصلهای این کتاب است.
***
ترجمه داستانهای ایرانی در عراق
ترجمه عربی ۱۴ داستان از ۱۴ نویسنده ایرانی، با عنوان «مرثیه الهواء» (مرثیه باد) در عراق منتشر شد.
به گزارش ایسنا، این کتاب با ترجمه حسین طرفی و مقدمهای از کیهان خانجانی با عنوان «داستان کوتاه جهان، بی داستان کوتاه ایران ناقص است» در انتشارات «شهریار» عراق انتشار یافته است. این گزیده داستان در 2 بخش، «کتاب مرگ» و «کتاب زندگی» گردآوری، تدوین و ترجمه شده است. عنوان کتاب نیز نام داستانی از ابوتراب خسروی است و از مجموعه داستان «کتاب ویران» انتخاب شده است.
ارسال به دوستان
بازگشت قیمت بلیت سینما به سال ۱۹۲۰
یکی از مهمترین زنجیرههای سینمایی آمریکا قصد دارد با فروش بلیت ۱۵ سنتی مردم را به سینماها بکشاند. ورایتی نوشت: شرکت «ایامسی تیهترز» بتازگی یکی از بدترین دورههای تاریخ ۱۰۰ ساله خود را تحمل کرده است. در حالی که این زنجیرهسالنهای سینما میخواهد ۱۰۰ پرده خود را بیستم آگوست پس از ماهها تعطیلی به خاطر پاندمی «کووید-۱۹» دوباره افتتاح کند، راهی جدید برای بازگرداندن مخاطبان پیدا کرده است. فقط به مدت یک روز، قیمت بلیت سینماهای ایامسی ۱۵ سنت خواهد بود. این برابر با قیمت سینماها در سال ۱۹۲۰ است. این سالی است که موسسان این شرکت یعنی برادران دوبینسکی کار خود را با یک سالن سینما در کانزاس سیتی در میزوری آغاز کردند، البته این قیمت بلیت شامل بلاکباسترهای جدید نخواهد بود. ایامسی در روز اول فیلمهایی قدیمیتر از جمله «پلنگ سیاه» و «امپراتوری حمله میکند» را پخش خواهد کرد. ایامسی میخواهد سالنهای سینمای خود در ایالات متحده را به صورت مرحلهای افتتاح کند و هدفش این است که تقریبا دوسوم از بیش از ۶۰۰ سالن خود را تا زمان اکران فیلم «تنت» کریستوفر نولان در روز سوم سپتامبر باز کرده باشد. این شامل سالنهای بازارهای عظیمی از جمله نیویورک و لسآنجلس نمیشود چون مسؤولان هنوز اجازه افتتاح دوباره سینماها را به خاطر نگرانیهای سلامت عمومی ندادهاند. این زنجیره سینماها همچنین به اعضای برنامه اشتراکش یک برنامه انگیزشی پیشنهاد داده و آنها میتوانند تا پایان اکتبر از اعتباری ۱۰ دلاری بهره ببرند. همچنین ایامسی قول داده تا ژوئن ۲۰۲۱ قیمت خدمات اشتراک خود را افزایش ندهد و مجموعهای از تدابیر پاکسازی را اجرایی و سالنهای خود را با ظرفیت محدود اداره میکند تا سینماروها بتوانند فاصلهگذاری اجتماعی را انجام دهند. در این سینماها هم کارکنان و هم تماشاگران باید ماسک بزنند.
ارسال به دوستان
تازهترین اثر انتشارات شهید کاظمی درباره تاریخچه بحرانهای لبنان بزودی منتشر میشود
«جرقه فتنه» در راه است
«جرقه فتنه»، مروری بر حوادث لبنان و شکلگیری بحران داخلی و منطقهای، ترجمه وحید خضاب بزودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر میشود. به گزارش «وطن امروز»، کتاب «جرقه فتنه» خاطرات و تاریخنگاری کریم بقرادونی است که روزگاری مشاور رئیسجمهور لبنان (امیل لحود) بوده و ضمن حضور مستقیم در جریان حوادث سالهای 2000 تا 2007 لبنان، به اسناد مهمی نظیر صورتجلسات هیات دولت نیز دسترسی داشته و حاصل بخشی از مشاهدات و مطالعاتش، همین کتاب است. این کتاب که از سوی وحید خضاب ترجمه شده، بزودی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار خواهد شد. در مقدمه کتاب آمده است: جریانهای سیاسی که امروز در لبنان در مقابل هم صف کشیدهاند و شخصیتهایی که هر کدام برای محقق کردن هدف خاصی تلاش میکنند و صفبندیهای منطقهای و بینالمللیای که در این کشور به چشم میخورد، ریشه در حوادث سالهای پیش بویژه حوادث سالهای 2000 تا 2007 دارد؛ سالهایی که شاهد تحولات چشمگیر سیاسی در جهان، منطقه و لبنان بودیم و امروز لبنان، جلوهای از تحولات آن روزهاست؛ از درگذشت حافظ اسد و انتخاب بشار اسد و حوادث 11 سپتامبر و اشغال افغانستان و عراق گرفته تا قطعنامه ضدسوری 1559 و ترور رفیق حریری و ترورهای زنجیرهای سیاسی در لبنان و تظاهراتهای عظیم 8 مارس و 14 مارس و عقبنشینی ارتش سوریه از این کشور و جنگ 33 روزه و قطعنامه 1701 و تحولات دیگری که همگی در کنار هم، ریشه اوضاع فتنهگون لبنان را شکل دادهاند.
ارسال به دوستان
افتتاح سالن اختصاصی سینما با «فاصله اجتماعی» انگلیس
انگلیس نخستین سالن اختصاصی فاصله اجتماعی را با ظرفیت 2500 صندلی در 500 سکوی مجزای تماشا احداث کرد. به گزارش فارس به نقل از ورایتی، بریتانیا نخستین سالن اختصاصی فاصلهگذاری شده اجتماعی را با اجرای یک کنسرت با حضور ۲۵۰۰ تماشاگر افتتاح کرد. این سالن که در محل یک پیست دو و میدانی قرار دارد، دارای ۲۵۰۰ صندلی بوده که در ۵۰۰ قسمت مجزا از هم و بر روی سکوهای بالاتر از سطح زمین احداث و تعبیه شده است. هر کدام از سکوها با فاصله ۲ متری از هم و با ارتفاع از سطح زمین احداث شدهاند و ظرفیت حداکثر 5 نفر را دارا هستند. بر اساس آماری که از سوی کام اسکور منتشر شده، تعداد سینماهای ماشینی در انگلستان در طول دوره همهگیری ویروس کرونا، از ۳ سینما به ۴۰ سینما افزایش یافته است. پیش از شیوع ویروس کرونا، در این کشور تنها ۳ سینمای ماشینی وجود داشت که یک مورد از آنها نیز گاهی سینمای روباز و گاهی سینمای ماشینی بود اما حالا حدود ۴۰ سینما از ماه ژوئیه تا ماه سپتامبر با نگه داشتن مخاطبان سینما در فضای اتومبیلهای خود و ارائه سرویسهای دیگر، امنیت و سلامت آنها را تامین میکنند. این سینماها تنها در پارکینگهای اتومبیل نیستند و در زمینهای بزرگ دیگر مثل زمینهای دولتی، موزهها و پارکها نیز ایجاد شدهاند. بلیتهای این سینماها عموما با قیمت بین ۲۷ الی ۳۵ یورو (۳۴ الی ۴۵ دلار) به فروش میرسند. ارسال به دوستان
تهیهکننده سریال «از سرنوشت» از طراحی قصههای فصل 4 این مجموعه خبر داد
پخش فصل سوم «از سرنوشت» بعد از ماه صفر
تهیهکننده سریال «از سرنوشت» گفت: صحبتهایی درباره تولید فصل چهارم به بعد سریال شده است و نویسندهها در تدارک طراحی قصهها هستند تا بزودی نگارش آن آغاز شود. به گزارش «وطن امروز»، علیاکبر تحویلیان، تهیهکننده سریال «از سرنوشت» درباره آخرین وضعیت تولید فصل جدید این سریال به فارس گفت: هنوز زمان دقیقی برای پخش فصل سوم این سریال به ما اعلام نشده است. وی ادامه داد: برخی رسانهها اعلام کردند این سریال ممکن است در ماه محرم پخش شود اما اینطور نیست و پخش ما به بعد از ماه صفر موکول خواهد شد. این تهیهکننده همچنین افزود: تصویربرداری فصل 3 این سریال سال گذشته به پایان رسید.
تحویلیان درباره تولید ادامه این سریال نیز گفت: صحبتهایی درباره تولید فصل چهارم به بعد سریال شده است و نویسندهها در تدارک طراحی قصهها هستند تا بزودی نگارش آن آغاز شود. فصل 2 «از سرنوشت» به کارگردانی علیرضا بذرافشان به اتفاقات دوران نوجوانی 2 شخصیت اصلی این سریال یعنی هاشم و سهراب اختصاص داشت که ایفای نقش آنها در این فصل به عهده دارا حیایی و کیسان دیباج بود. «از سرنوشت» در ۵۰ قسمت به قلم محمدمهدی سلطانی، روحالله صدیق و سارا خسروآبادی نگاشته شده است. این سریال کاری است از گروه فیلم و سریال شبکه 2 که در 3 فصل تولید شده و داستان آن از رفاقت هاشم و سهراب 2 پسربچه پرورشگاهی آغاز میشود. آنها از کودکی در این مرکز زندگی میکنند تا به مرحله نوجوانی و جوانی میرسند. این دو که آرزوهای بزرگی را در سر میپرورانند، فرازونشیبهای زندگیشان محور روایت اتفاقات این سریال قرار میگیرد. علیرضا بذرافشان کارگردانی فصل 2 و محمدرضا خردمندان کارگردانی فصول یک و 3 این سریال را به عهده داشتند.
در فصل دوم این سریال بازیگرانی چون حسین پاکدل، علیرضا آرا، پوریا پورسرخ، علیرضا استادی، مجید واشقانی، لیلا بلوکات، شبنم فرشادجو، مائده طهماسبی، سیدمهرداد ضیایی، فاطیما بهارمست، مرضیه موسوی، دارا حیایی و کیسان دیباج (در نقش هاشم و سهراب) نقشآفرینی کردهاند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|