|
دولت خودرو را گران کرد
اعتراض خودروسازان به تصمیمات شورای رقابت
گروه اقتصادی: سرانجام بعد ازجلسات بسیار، شورای رقابت نرخ جدید خودروها را اعلام کرد تا قیمت پایه خودرو افزایش پیدا کند. این در حالی بود که نوبخت، سخنگوی دولت همواره از عدم افزایش قیمت خودرو سخن میگفت. نتیجه وعده گران نشدن از یکطرف و اصرار بر گرانی از سوی دیگر، گرانتر شدن خودرو بود. این در حالی است که خودروسازان اعتقاد دارند بهعلت عدمحمایت دولت از تولیدکنندگان، خودرو باید از قیمتهای جدید هم گرانتر بشود! دبیر انجمن خودروسازان ایران با تاکید بر اینکه خودروسازان قیمتهای اعلامی جدید شورای رقابت برای خودرو را اعمال نخواهند کرد، اعلام کرد: اجرای فرمول جدید قیمتگذاری خودرو که شورای رقابت تصویب کرده است، بر زیانهای خودروسازان خواهد افزود. احمد نعمتبخش در گفتوگو با مهر درباره فرمول جدید قیمتگذاری خودرو که مورد تصویب اعضای شورای رقابت قرار گرفت، گفت: خودروسازان این دستورالعمل را اجرا نخواهند کرد، چرا که در صورت اجرا، بر زیان آنان افزوده خواهد شد. وی گفت: در جلسه شورای سیاستگذاری خودرو که روز پنجشنبه هفته جاری برگزار شد، اعتراض و گلایههای خود را درباره دستورالعمل جدید قیمتگذاری خودرو به اطلاع وزیر و معاونانش رساندیم و مقرر شد آنان این موضوع را پیگیری و تعیین تکلیف کنند. دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه الان 15 ماه است که تورم بخشی در قیمت نهایی خودرو اعمال نمیشود، اظهار داشت: فرمول قبلی شورای رقابت هم 2 هزار میلیارد تومان زیان به خودروسازان وارد کرد، ضمن اینکه تصمیمات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در سال 91 نیز 4 هزار میلیارد تومان به این صنعت زیان وارد کرده بود. نعمتبخش ادامه داد: براساس قوانین موجود کشور، در سالهای اخیر دولت باید به خودروسازان به دلیل اینکه قیمت محصولاتشان را کمتر از قیمت واقعی عرضه کردند، زیان میداد که متاسفانه تاکنون آن را پرداخت نکرده است. وی در عین حال یادآور شد: مسؤولان شورای رقابت در جلساتی که با مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان پیش از نهایی شدن فرمول جدید قیمتگذاری خودرو داشتند، وعده دادند 10 تا 12 درصد قیمتها افزایش یابد اما براساس فرمول جدید، نهتنها قیمت خودرو افزایش نمییابد بلکه قیمتهای فعلی آنها از قیمتهای جدید بیشتر بوده و بعضا اختلاف چند میلیونی دارد. دبیر انجمن خودروسازان، ورود شورای رقابت به قیمتگذاری خودرو را «اشتباه» خواند و گفت: این شورا فقط باید دستورالعمل بدهد، نه اینکه در کنار تعیین فرمول، قیمت خودرو را هم تعیین کند. به گفته نعمتبخش، مگر میشود استانداردهای اجباری که دولت با محوریت سازمان حفاظت محیط زیست برای خودروسازان گذاشته است را برای مصرفکنندگان، آپشن اختیاری درنظر گرفت و به مشتریان، مثلا خودرو یورو 2 به جای یورو 4 تحویل داد! ارسال به دوستان
اخبار
تعرفه واردات برنج هندی به ایران ۴۰ درصد شد ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|