|
در گفتوگو با تهیهکننده و کارگردان فیلم سیاسی «ترمینال غرب» مطرح شد
ثبت سینمایی یک تجربه تلخ
گروه فرهنگ و هنر:«ترمینال غرب» فیلم داستانی 75 دقیقهای به کارگردانی قربانعلی طاهرفر است که با موضوع اتفاقات هستهای سالهای اخیر و حواشی اجتماعی آن بتازگی مراحل پایانی آماده سازی خود را پشت سر گذاشته است. به گزارش
«وطن امروز»، این فیلم پنجشنبه گذشته در هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار به اکران درآمد. قربانعلی طاهرفر، کارگردان سینما و تلویزیون آثار شاخصی در شبکههای استانی و مخاطبان فراوانی در استانهای آذری زبان دارد. او در نخستین تجربه سینمایی خود سراغ موضوعی اجتماعی- سیاسی رفته است و به حوادث بعد از انتخابات 92، مذاکرات هستهای و چالشهایی که این مذاکرات در صنعت هستهای ایجاد کرده، پرداخته است. حامد بامروتنژاد نیز تهیهکنندگی این کار را بر عهده دارد. گفتوگوی «وطن امروز» با کارگردان و تهیهکننده «ترمینال غرب» را در زیر میخوانید:
ایده «ترمینال غرب» چگونه شکل گرفت؟
طاهرفر: انتخابات 24 خرداد 92 و پیامدهای آن، مذاکرات هستهای و اتفاقاتی که بعد از مذاکرات رخ داده ، ایده اولیه فیلمنامه بوده است. بعد از فیلمنامه و پیشنهاد آقای بامروتنژاد به بنده برای کارگردانی این کار چندجلسه با نویسنده در ارتباط بودیم و جلسه داشتیم و دیدگاههایمان را به تعامل گذاشتیم. وی درباره فرآیند انتخاب بازیگران نیز میافزاید: مراحل پیشتولید را از آبان 94 آغاز کردیم، انتخاب بازیگران و عوامل را انجام دادیم و کار کلید خورد.
بامروتنژاد: طبیعی است که هنرمند نسبت به اتفاقات پیرامونی خودش واکنش نشان بدهد. در سالهای اخیر اتفاقاتی در جامعه ایرانی افتاد که شاید در نگاه اول سیاسی بود ولی هم ریشههای اجتماعی و فرهنگی داشت و هم تاثیرات اجتماعی را با خودش میآورد. مذاکرات هستهای بویژه در دور جدید در دولت یازدهم به سمت و سویی رفت که به قول رهبر انقلاب تجربهای تاریخی برای ملت ایران به حساب میآید. ثبت این تجربه یکی از دلایلی بود که به سمت این ایده و این فیلم رفتیم. نشان دادن مابهازاهای اجتماعی و تاثیرات اجتماعی آن نگاه برای ما مهم بود. ما نباید این تفکر سیاسی و اجتماعی که غرب را قبله آمال خودش میداند، نادیده بگیریم و فراموش کنیم. همیشه این نگاه و این تفکر باید در نگاهمان باشد تا بتوانیم از خسارتهایش درس بگیریم. ترمینال غرب ثبت این تجربه تاریخی ملت بود؛ تجربهای که شاید تلخ باشد ولی عبرتآموز و آیندهساز است.
کار در حوزه سینمای سیاسی هم سخت است و هم ممکن است مشتری نداشته باشد. ارزیابی شما در فرآیند تولید کار و اینکه تا چه اندازه میتواند مخاطب را درگیر کند، چیست؟
طاهرفر: چون این ژانر، ژانر متفاوتی است، بخشی از بازخوردهای مردم در ارزیابی ما از خود فیلم هم تاثیر دارد، چرا که ما باید بدانیم تا چه حد به خطوط قرمز نزدیک شدهایم و توانستهایم مخاطب را جذب کنیم. به نظر من مخاطب عام با کار ارتباط خوبی برقرار میکند. البته به زعم اکیپ تیم به خطوط قرمز نزدیک شدیم. من با توجه به داشتههایی که پشت دوربین و جلوی دوربین داشتیم و امکانات موجود از روند و محصول کلی کار راضی هستم اما یکی از نکات نهاییام بازخوردهایی است که از مخاطبان میگیرم.
آقای بامروت فرآیند انتخاب عوامل برای شما چگونه بود؟ چه شد که به آقای طاهرفر رسیدید؟
وقتی فیلمنامه توسط محمد نیکدل نوشته شد دنبال کارگردان میگشتیم. طاهرفر از فیلمسازهای خوشسابقه تبریزی است که بعد از مطالعه فیلمنامه با فضای کار ارتباط گرفت. طی چند جلسه فیلمنامه بازنویسی شد و به نسخه نهایی رسیدیم و پیش تولید کار شروع شد. بازیگرهای کار هم متناسب با شخصیتهای فیلمنامه انتخاب شدند که فکر میکنم انتخابهای خوبی بود و تقریبا انتخابهای اولمان بود.
«ترمینال غرب» عنوان بامسمایی باید باشد. درباره این انتخاب صحبت میکنید؟
طاهرفر: در روایت داستانی ما که یک درام اجتماعی- سیاسی است، نقد همه فرجامهای منتهی به غرب بود و گره داستان در واقع همین موضوع بود.
اینکه درام در دل یک فضای سیاسی شکل میگیرد، در سینمای ایران بیسابقه نیست اما آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته و کمتر به آن پرداخته شده است. برای شما این فضا چگونه بود؟
طاهرفر: بسترسازی دراماتیک برای یک موضوع سیاسی کمی سخت است، چرا که در میان روایت، دیدگاههای سیاسی شخصیت هم مطرح میشد. ژانر سینمای سیاسی یکی از ژانرهای مغفول در سینمای ایران است. یکی از دلایلش به نظرم عدم تضمین گیشه است، مگر اینکه با نگاه طنز و هجو به سیاست پرداخته شود. معمولا وقتی که در فیلمها صحبت از سیاست و سینما میشود، یک جناح در حد تحقیر و تمسخر پیش رفتند اما وقتی کار جدی میشود و به یک مناظره سیاسی دراماتیک تبدیل شود، مخاطب کمی پیدا میکند و مشتری ندارد. دوقطبی شدن این فضا را به وجود میآورد. بازخوانی قصه و درام در فضای سیاسی کمتر شکل گرفته است. کارگردانان بیشتر یکطرفه به قاضی رفتهاند یا تلاش کردهاند با نگاه طنز و هجو و تمسخر بپردازند و به سیاست جدی نگاه نمیکنند. اگر کسی هم بخواهد جدی به این فضا وارد شود، کسانی هستند که او را بایکوت میکنند، چون از واقعیت هراس دارند. سینمای ایران اینطور رقم نخورده است که کسی بخواهد بر مبنای باورهای هنری خودش یک نقشی را انتخاب کند. در نقاط دیگر دنیا و سینمای حرفهای بازیگرها با آرامش بیشتری نقشها را انتخاب میکنند. اما فضایی که برخی در سینما به وجود آوردهاند، باعث میشود این آرامش برای سینمای سیاسی وجود نداشته باشد. این اتفاقات دارد میافتد و معلوم هم نیست چه زمانی به پایان خواهد رسید.
آقای بامروتنژاد، بازخورد مردمی که بعد از اکران در جشنواره عمار از مخاطبان داشتید چگونه بود؟
بامروتنژاد: به دلیل طولانی شدن پستولید کار، اولین اکران فیلم در جشنواره عمار اتفاق افتاد و تا قبل از آن برای مخاطب عمومی و مردم اکران نداشتیم. در جشنواره عمار فیلم با استقبال خوبی از طرف مخاطب عام مواجه شد و با بازخوردهای مناسبی از طرف مردم مواجه شدیم. انشاءالله در اکرانهای مردمی جشنواره عمار بیشتر با نظر مخاطب و مردم مواجه شویم.
ارسال به دوستان
اعلام اسامی ۲۸ فیلم بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر ۳۵
محمد حیدری، دبیر سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر عصر جمعه ۱۷ دی ماه در جمع تعدادی از اهالی رسانه حاضر شد و اسامی فیلمهای راه یافته به بخش سودای سیمرغ را قرائت کرد. به گزارش مهر، حیدری در سخنانی گفت: از مجموع فیلمهایی که هیات انتخاب دیدند امسال بخش چشمانداز سینمای ایران را داریم که در نهایت ۴۴ فیلم دارد. از مجموع این ۴۴ فیلم، ۲۸ فیلم برای سودای سیمرغ معرفی شدند که هم سینمای حرفهای، هم انیمیشن و هم فیلم اولی را شامل میشود. وی افزود: همه این ۴۴ اثر در بخش سیمرغ مردمی داوری میشوند. یک سیمرغ مردمی داریم و 2 اثر دیگر هم با اولویت دوم و سوم معرفی میشوند ولی فقط یک اثر سیمرغ میگیرد. «کارگر ساده نیازمندیم» به کارگردانی منوچهر هادی، «مادری» به کارگردانی رقیه توکلی، «ایتالیا ایتالیا» ساخته کاوه صباغزاده، «انزوا» به کارگردانی مرتضی علیعباس میرزایی، «نگار» به کارگردانی رامبد جوان، «سدمعبر» ساخته محسن قرایی، «چراغهای ناتمام» کاری از مصطفی سلطانی، «ماه گرفتگی» به کارگردانی مسعود اطیابی، «یک روز بخصوص» همایون اسعدیان، «کمدی انسانی» محمدهادی کریمی، «ویلاییها» به کارگردانی منیره قیدی، «گشت ۲» ساخته سعید سهیلی، «صوفی و دیوانه» از مهدی کرمپور، «پشت دروازه بهشت» نوریاسکویی، «اسرافیل» آیدا پناهنده، «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمتالله، «فراری» علیرضا داوودنژاد، «ماجرای نیمروز» ساخته محمدحسین مهدویان، «بدون تاریخ، بدون امضا» کاری از وحید جلیلوند، «سارا و آیدا» ساخته مازیار میری، «زیر سقف دودی» ساخته پوران درخشنده، «پشت دیوار سکوت» به کارگردانی مسعود جعفریجوزانی، «آذر» ساخته محمد حمزهای، «خفگی» به کارگردانی فریدون جیرانی، «قاتل اهلی» مسعود کیمیایی، «تابستان داغ» ابراهیم ایرجزاده، «بیست و یک روز بعد» ساخته محمدرضا خردمندان و «شماره ۱۷ سهیلا» به کارگردانی محمود غفاری به عنوان ۲۸ فیلم بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر ۳۵ اعلام شدند. دبیر سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر به حضور ۹ فیلم اولی در فجر اشاره کرد و افزود: هیات انتخاب براساس چیزی که دیدهاند نظر دادهاند و به اسم صاحبان آثار کار نداشتهاند. مهران مدیری، تهمینه میلانی، کیانوش عیاری، هاتف علیمردانی و چندکارگردان دیگر که در ماههای اخیر اخباری درباره حضور فیلمهایشان در جشنواره سیوپنجم منتشر شده بود، از غایبان این دوره از جشنواره فیلم فجر هستند.
ارسال به دوستان
حسین زندباف، تدوینگر سینما و تلویزیون:
مشکل سینمای ایران قصه است
حسین زندباف، تدوینگر سینما و تلویزیون با اشاره به این نکته که نگاه تدوینگر باید همراه با کارگردان باشد، گفت: کارگردان و تدوینگر باید قبل از کار به تفاهم برسند و نگاهشان به هم نزدیک شود. من به شخصه تدوین هیچ کاری را به صورت همزمان انجام ندادم مگر اینکه با کارگردان اثر پیش از این کار کرده باشم و به نگاه ایشان شناخت داشته باشم. در کار آقای صمدی و آقای تبریزی تدوین همزمان را پذیرفتم. به گزارش فارس، وی ادامه داد: مشکل اصلی سینمای ما در قصهپردازی درست توسط نویسندگان فیلمنامه است. چرا سریال حضرت یوسف مورد توجه میلیونها مخاطب قرار میگیرد زیرا سالها درباره قصه اثر تحقیق شد و مدتها نگارش آن به طول انجامید. از سوی دیگر هر قدر قصهها به واقعیت نزدیکتر باشد بهتر میتواند با مخاطب همراه شود. وی درباره تدوین فیلمهای مستند توضیح داد: تدوینگر و کارگردان باید با هم تعامل داشته باشند و تصویربرداری کار کاملاً به اتمام رسیده باشد تا بتوان روایتی درست از مستند را به مخاطب ارائه داد. به عقیده من، جشنوارهها ملاک خوبی برای ارزیابی اثر و تأثیرگذاری آن بر مخاطب نیست. مخاطب جشنواره معمولا مخاطب حرفهای است. کارگردان فیلم زمانی میتواند تأثیر فیلمش را بر مخاطب ببیند که به همراه مخاطب عام وارد سینما شده و فیلم را در کنار آنها مرور کند؛ کاری که من سالها انجام میدادم. وی درباره تفاوت تدوین به شیوه گذشته و سینمای دیجیتال گفت: ابزار، کار را سریعتر و راحتتر کرده. پیش از این برای هر قطع باید فکر میکردیم و در برخی لحظات خود را جای مخاطب میگذاشتیم. من برای قطع برخی صحنههای «از کرخه تا راین» (حاتمیکیا) بغض میکردم یا برای قطع برخی صحنههای «مارمولک» (تبریزی) میخندیدم. کار سریعتر پیش میرود اما باید تدوینگر قبل از اینکه از ابزار استفاده کند به تمام لحظات فیلم فکر کند و اندیشه خود را به اثر اضافه کند. ارسال به دوستان
عباس صالحمدرسهای، مستندساز جشنواره عمار:
جشنواره عمار کلیشههای سینمایی را شکست
کارگردان 4 مستند اکران شده در جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: جشنواره عمار کلیشههای سینمایی را شکست و همه فیلمسازانی را که فیلمهایشان در جشنوارههای دیگر بایکوت شده بود، به خود جذب کرد و آثارشان را نمایش داد. به گزارش فارس، عباس صالحمدرسهای، کارگردان 4 مستند «داستان تقدیر»، «خاطرات روزهای دا»، «12 نفر» و «زنده به گور» عنوان کرد: در همه کارهای فیلمسازیام همیشه سعیام این بوده که به موضوعات مذهبی و دفاع مقدس توجه داشته باشم. در این مسیر ملاکم این بود که آموزههایی را یاد بگیرم و به زبانی آنها را نیز به دیگران آموزش بدهم. وی در ادامه گفت: امروز سینما نقش پررنگی در جامعه ایفا میکند، زبان تصویر، زبان سینماست، موثرترین رسانه نیز سینما محسوب میشود. امروز، در اقصی نقاط دنیا سینما محور توجه است. من از نوجوانی فیلم کوتاه ساختهام و علاقهام به تصویر موجب شد در همین عرصه مستندسازی نیز ادامه دهم. صالحمدرسهای اظهار داشت: خوشبختانه جشنواره عمار کلیشههای متعارف جشنوارههای سینمایی را شکسته و انقلابی در نمایش آثار مستند به پا کرده است، حرکت جشنواره عمار در سطح کشور توسط هیچ سازمان و مجموعهای انجام نشده بود. امروز ما در کشور شاهد بزرگترین تا کوچکترین فضاها برای پخش آثار عمار از سینما گرفته تا مسجد و مدرسه هستیم. این مستندساز جشنواره عمار گفت: بنابراین عمار یک آشتی بین مردم و فیلم مستند برقرار کرد. جشنوارههای دیگر گزینشی عمل میکردند، راه را بر خیلی از فیلمسازان میبستند و اجازه ورود برخی آثار را نمیدادند، عمار همه بچههای فیلمساز را که فیلمهایشان در جشنوارههای دیگر بایکوت شده بود به خود جذب کرد و آثارشان را بررسی و نمایش داد. وی در پایان گفت: بنابراین این جشنواره مردمی است، قواعدش نیز با دیگر جشنوارهها متفاوت و داوریهایشان نیز متفاوت از سایر جشنوارههاست. ارسال به دوستان
اخبار
حاتمیکیا: لهجه فیلمساز بعد از حضور در جشنواره خارجی تغییر میکند!
ابراهیم حاتمیکیا در یک گفتوگوی تلویزیونی گفت: سینمای جشنواره بیش از آنکه کمک به سینمای ملی و بومی ما کند، به ما ضربه زده است. نه صرفا به خاطر وجوه فرهنگی که آنجا اسم ایران و فرهنگ ایران و... مطرح میشود، بلکه از این جهت که ما در این سمت مخاطب توده را از دست میدهیم. فیلمساز ما همچنان به فکر این هست که اگر برود آنور آب چه اتفاقی برایش میافتد. من نه یکی، دو تا و سه تا بلکه بالای 10 نفر از نیروهای تازهنفس را رصد میکردم؛ قبل از رفتن به جشنواره و بعد از جشنواره، اصلا لهجهشان هم عوض میشود. وقتی فیلم ساخته میشود و بعد توری در کشورهای مختلف برگزار میشود؛ اصلا دغدغههایشان هم عوض میشود. این تاثیر را چه کسی میتواند رد کند؟
به بهانه برگزاری نکوداشت استاد سلیم مؤذنزاده
پاسداشت بیقراری روحی عاشق
آیین نکوداشت استاد سلیم مؤذنزادهاردبیلی همزمان با چهلمین روز درگذشت این ذاکر فقید اهلبیت(ع) در حوزه هنری برگزار میشود. به گزارش فارس، آیین پاسداشت زندهیاد استاد سلیم موذنزادهاردبیلی مداح اهل بیت(ع) دوشنبه ۲۰ دی ماه با عنوان «مرصعخوان خورشید» در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار میشود. محسن مومنیشریف، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، در یادداشت کوتاهی به بهانه برگزاری این مراسم آورده است: «بزرگداشت زندهیاد استاد سلیم موذنزادهاردبیلی، پاسداشت بیقراری روحی عاشق است در پیوستن به مبدأ کل زیباییها و شکوفاییها؛ پاسداشت جانهای شایق و شکفتهای که در حماسه عاشورا جز زیبایی و جمال ندیدهاند و هنر خویش را وقف روایت آن عشق ناب کردهاند. اکنون که «مرصعخوان خورشید» به ملاقات یار، بار یافته است، در یادبود آن نادره دوران با حضور هنرمندان و فرهیختگان، مجلس ذکری آراستهایم تا کام جان به تجرع نوای «سلیم» تازه کنیم.» براساس این گزارش، استاد سلیم مؤذنزادهاردبیلی دوم آذرماه گذشته در سن ۸۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.
در «داد» نگاه جستوجوگری وجود دارد
کارگردان مستند «داد» گفت: ما با افرادی که معترض بودند صحبت کردیم و متوجه شدیم آنها دلبسته نظام هستند. برخی از آنها از افرادی بودند که در جبهههای جنگ حضور داشتند اما نسبت به آنها بیعدالتی صورت گرفته بود. به گزارش مهر، حجت عدالتپناه افزود: «داد» یک اثر جستوجوگر اجتماعی با نگاه انتقادی درباره مسائلی است که در چند سال اخیر اتفاق افتاده است. اعتراضات صنفی اقشار مختلف که با آنها برخوردهای ناروایی میشود ما را کنجکاو کرد تا ببینیم علت اعتراض آنها چیست و اینکه حکومت چگونه با آنها برخورد میکند و علت برخوردی که مدیران با این اعتراضها در جاهای مختلف میکنند، چیست. این مستندساز با اشاره به اینکه در مستند «داد» نگاه جستوجوگری وجود دارد، بیان کرد: ما سراغ رانندگان کامیون، پرستاران و کارگران شلاق خورده رفتیم و با صاحبنظران عرصه کارگری، پرستاری و حمل و نقل صحبت کردیم که چه مشکلی به وجود آمده است. ما بلااستثنا از همه آنها شنیدیم که میگفتند ما میخواهیم قانون اجرا شود.
با حضور استاد یونانی
سومین کارگاه تخصصی جشنواره تئاتر فجر برگزار میشود
سومین کارگاه تخصصی جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با حضور مدرس یونانی روز چهارشنبه 22 دی ماه برگزار میشود. به گزارش روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر، کارگاه تخصصی «میراث ادبی و فرهنگی و الگوهای نوین ارائه آثار نمایشی» با حضور اکتور ساتسولی از کشور یونان در تاریخ 22 دی ماه در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار میشود. این کارگاه از ساعت 13 تا 19 روز 22 دی ماه در تالار مشاهیر مجموعه تئاتر شهر برپا میشود و ثبتنام متقاضیان همچنان ادامه دارد.در این کارگاه 6 ساعته زمینههای لازم برای یک گفتوگوی فرهنگی در راستای غنا بخشیدن به تجربه نوشتن و خلق نمایشی از میراث ادبی و فرهنگی با توجه به تجارب فرهنگی غنی و باستانی یونان فراهم میشود. گفتنی است، با عنایت به توانافزایی تخصصی هنرمندان تئاتر ایران و ارائه خدمات در جهت دانشافزایی به مخاطبان هدف این کارگاه، ضروری است علاقهمندان به ضوابط ثبتنام که در سایت رسمی جشنواره به نشانی
fitf.theater.ir قرار گرفته است، مراجعه کنند. سیوپنجمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا 12 بهمنماه برگزار میشود.
ارسال به دوستان
رویدادها
کامران قدکچیان:
«شهرزاد» باعث شد بازیگران به دستمزد بالا عادت کنند
کامران قدکچیان گفت: بریز و بپاشهای شبکه خانگی باعث افزایش غیرمنطقی دستمزد بازیگران شده است، یعنی ورود برخی پولهای بیمسؤولیت در این مدیوم سببساز جذب بازیگران چهره سینما به شبکه خانگی و خالی شدن سینما از این چهرههاست. در نتیجه این اتفاق بازیگران عادت میکنند به دریافت دستمزد بالا و البته بادوام برای یک بازه زمانی بلندمدت و طبیعی است بازیگری که دستمزد پر و پیمان سالانه میگیرد دیگر آمادگی کار در سینما را ندارد یا اگر هم بخواهد بیاید انتظار دستمزد بالایی را دارد که بخش خصوصی سینما از تأمین آن عاجز است. به گزارش نسیم، این کارگردان سینما، با اشاره به ورود پولشویان به شبکه خانگی بیان داشت: به عنوان کسی که چند دهه سینمایی را تجربه کرده است به شما میگویم که این ماجرای پولشویی و ورود سرمایهگذاران حیطههای دیگر به سینما برای استفاده از معافیتهای مالیاتی ابدا در دهههای ۶۰ و ۷۰ وجود نداشت. آن زمان هم عشق سینماهایی بودند که پول میآوردند به سینما اما برای علاقه شخصی و نه تطهیر درآمدهای بیزنس دیگرشان. قدکچیان با اشاره به سریال پرحاشیه «شهرزاد» گفت: این سریال در حیطه تولید سریال استاندارد و ارزشمندی بود اما برای سینما دردسرساز بود به همان دلیلی که گفتم؛ یعنی باعث شد بازیگران عادت کنند به دریافت حقوق هنگفت و طبیعی بود که در این شرایط بازگشت این بازیگران به سینما به این سادگیها رخ نمیدهد.
«از نگاه سینماگران دهه ۱۳۶۰» وارد بازار نشر شد
کتاب «از نگاه سینماگران دهه ۱۳۶۰» نوشته محمدعلی حیدری توسط انتشارات روزنه منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش مهر، کتاب «از نگاه سینماگران دهه ۱۳۶۰» نوشته محمدعلی حیدری به تازگی توسط انتشارات روزنه منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب در ادامه روند چاپ 2 کتاب «سینمای دهه شصت؛ از نگاه مدیران سینمایی» و «سینمای دهه شصت از نگاه منتقدان» منتشر شده است. «از نگاه سینماگران؛ دهه ۱۳۶۰» که آخرین کتاب از این مجموعه است، از نگاه سینماگران به سینمای دهه 60 میپردازد. این کتاب با ۳۰۰ صفحه مصور و قیمت ۱۸۰ هزار ریال منتشر شده است.
«صورتک» احسان عبدیپور در شبکه 3
قائم مقام مرکز امور نمایشی سیما اعلام کرد سریال «صورتک» به کارگردانی احسان عبدیپور به عنوان مجموعه نوروز ۹۶ شبکه 3 انتخاب شده است. علی حمیدی، قائممقام مرکز امور نمایشی سیما در گفتوگو با مهر با اشاره به سریال نوروزی شبکه 3 سیما گفت: شبکه 3 قرار است کاری با نام «صورتک» به تهیهکنندگی ایرج محمدی و کارگردانی احسان عبدیپور داشته باشد. وی ادامه داد: عوامل در حال بازبینی لوکیشنها هستند و به خاطر فیلمنامهای که این سریال دارد من اکنون هم میتوانم جذابیت آن را تضمین کنم. قائم مقام مرکز امور نمایشی سیما درباره داستان این سریال عنوان کرد: این کار درباره شخصیتی است که چند نقش را بازی میکند و فضایی کمدی دارد. وی درباره لوکیشنهای این سریال یادآور شد: فیلمنامه این سریال پیش از این نوشته شده بود و برای ساخت، دوباره بازنویسی شد. لوکیشنهای سریال هم بخشی در شهرک سینمایی غزالی و بخشی در مکانهای دیگر است.
سخنگوی شورای صنفی نمایش:
هیچ تصمیمی درباره اکران فیلمهای خارجی نداریم
سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: شورای صنفی نمایش هیچ تصمیمی برای اکران فیلمهای خارجی ندارد. به گزارش فارس، غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره اکران فیلمهای خارجی گفت: شورای صنفی نمایش هیچ تصمیمی برای اکران فیلمهای خارجی در سینمای ایران ندارد. پیش از اینکه تصمیمی درباره اکران فیلمها در سینماها صورت گیرد باید در شورا مطرح شود که این اتفاق نیفتاده و هیچ تصمیمی برای اکران فیلمهای خارجی در شورا صورت گرفته نشده است. وی ادامه داد: تصمیم شورا حمایت از سینمای ایران و فیلمهای ایرانی است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|