|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
تقویم امروز
صدور فرمان تأسیس «عدالتخانه» توسط «مظفرالدینشاه قاجار» ـ 1284 ش ارسال به دوستان
تجهیز ۳۶هزار کیلومتر راه به دوربین ثبت تخلف
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: بزودی تمام ۳۶ هزار کیلومتر راههای شریانی کشور به سیستم مکانیزه ثبت تخلفات عبور و مرور و سرعت مجهز میشود. به گزارش مهر به نقل از وزارت راهوشهرسازی، داوود کشاورزیان با بیان اینکه هم اکنون ۶۸۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری جهت نظارت بر وضعیت جادهها، بازبینی و کنترل سرعت در راههای شریانی کشور وجود دارد، گفت: نصب این دوربینها نهتنها به مکانیزه شدن کنترل راهها منجر شد، بلکه بسیاری از نهادهای ذیربط مانند پلیسراه، سازمان امدادونجات و هلالاحمر و مراکز مدیریت بحران در استانها نیز با اتصال به این سامانه، امکان دستیابی به اطلاعات راهها را داشته و خدمات خود را انجام میدهند. وی در ادامه به نصب سامانههای ثبت تخلفات عبور و مرور در راههای کشور اشاره کرد و گفت: طی ۸ سال گذشته ثبت تخلفات سرعت در بخشی از راههای اصلی کشور توسط دوربینها انجامشده ولی بزودی تمام ۳۶ هزار کیلومتر راههای شریانی کشور به سیستم مکانیزه ثبت تخلفات عبور و مرور و سرعت مجهز میشوند. کشاورزیان همچنین به مشکل کمبود اعتبارات جهت خدمات راهداری نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه از سال گذشته بودجه و اعتبارات مورد نیاز به بخش راه و حملونقل اختصاص نیافته و عملاً این بخش از سال گذشته برای تأمین بودجه پروژهها با مشکل مواجه بوده است. معاون وزیر راهوشهرسازی همچنین اعلام کرد: با ادغام حوزه راهداری با حملونقل و پایانهها در استانها و تشکیل ادارات کل راهداری و حملونقل جادهای در سراسر کشور طی ماههای اخیر مسؤولیت نگهداری، بهسازی و ارتقای ایمنی راهها تحت مسؤولیت کامل این سازمان انجام میشود. رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای با اشاره به اهمیت راهها در توسعه کشور تصریح کرد: در صورت تحقق بودجههای کافی از طریق منابع پایدار میتوان امید داشت ضمن افزایش ایمنی در سفرهای بینشهری و سرعت در ترددهای کشور، راهها بهعنوان سرمایههای ملی بخوبی نگهداری و بر ظرفیت اشتغالزایی کشور نیز افزوده شود. ارسال به دوستان
هشدار شدید نسبت به مصرف مرغ
آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ۱۱ استان را فرا گرفت
گروه اقتصادی: با وجودی که علائم شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان حدود یک ماه پیش در غرب استان تهران و در چند واحد مرغداری شهرستان ملارد مشاهده شد کسی فکر نمیکرد این بیماری خطرناک که سلامت انسان را تهدید میکند با پیشروی سریع اکنون 11 استان کشور را درگیر خود کند. سازمان دامپزشکی با صدور اطلاعیه اعلام کرد بیماری آنفلوآنزای فوقحاد پرندگان تاکنون در ۱۱ استان کشور در پرندگان وحشی، طیور روستایی و واحدهای صنعتی شناسایی شده است. به گزارش تسنیم، در اطلاعیه اخیر سازمان دامپزشکی آمده است: بدینوسیله به اطلاع میرساند بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تاکنون در 11 استان تهران، البرز، قزوین، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، گلستان، مازندران، گیلان، قم، مرکزی و لرستان در پرندگان وحشی، طیور روستایی و واحدهای صنعتی پرورش طیور مورد شناسایی و تایید آزمایشگاهی قرار گرفته است. همچنین در برخی استانها از جمله آذربایجان شرقی، البرز و گلستان موارد جدید بیماری طی 10 روز گذشته شناسایی نگردیده است. از آنجا که ورود آلودگی به کشور در ابتدا از سوی پرندگان وحشی مهاجر صورت پذیرفته، لیکن ادامه انتشار آلودگی به دلیل رفتار پرخطر پرورشدهندگان روستایی و صنعتی (از جمله خرید طیور زنده از بازارچهها و دورهگردها، ورود خودرو و افراد به شکلهای مختلف به واحدهای پرورش طیور صنعتی و رفتوآمد یک مالک در چند واحد تحت مالکیت و...) صورت گرفته است. بنابر این گزارش، بهرغم اعلام ممنوعیت صید، شکار و عرضه پرندگان وحشی متأسفانه شاهد عرضه این دسته از پرندگان و خرید آن توسط برخی شهروندان بویژه در مناطق شمالی کشور هستیم. لذا بدینوسیله اعلام میدارد مقابله با بیماری مستلزم رعایت دقیق موارد اعلام شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور بویژه ضوابط امنیت زیستی بوده و در صورت عدم رعایت آن خسارت جبرانناپذیری به صنعت طیور کشور وارد خواهد شد. همچنین سازمان دامپزشکی در این راستا توصیههایی به این شرح داده است که مردم با توجه به شرایط کنونی جدا از خرید هرگونه طیور بومی و پرندگان صید شده خودداری کنند. در ضمن به روستاییان خصوصا در استانهای شمالی توصیه کرده است نسبت به محصور کردن طیور خود به منظور قطع ارتباط طیور اهلی با وحشی اقدام کنند. علاوه بر این تاکید شده است که پرورشدهندگان طیور صنعتی ضمن باور به نقش رعایت ضوابط امنیت زیستی، همه موارد را (کنترل ورود و خروج افراد، خودروها، نهادههای مورد استفاده در مزرعه، خودداری از انتقال کود مرغی و...) با جدیت و دقت اجرا کنند. در توصیههای سازمان دامپزشکی آمده است شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه تلفات غیرعادی طیور، ضمن گزارش بیماری، دفن یا امحای بهداشتی لاشههای طیور تلف شده را با هماهنگی نزدیکترین شبکه دامپزشکی انجام دهند. در این گزارش آمده است سازمان دامپزشکی کشور چون گذشته و به صورت شبانهروزی حتی در ایام تعطیل نظارت خود را بر روند تولید گوشت مرغ و تخممرغ اعمال میکند و شهروندان میتوانند با تهیه این اقلام از مراکز معتبر تحت نظارت این سازمان از سلامت آن اطمینان خاطر داشته باشند. در همین ارتباط رعایت نکات بهداشتی در هنگام کار با محصولات طیور و پخت کامل این محصولات از اصول اولیه بهداشت فردی است. بدیهی است اطلاعات تکمیلی لازم در اطلاعیههای بعدی ارائه خواهد شد. ارسال به دوستان
دبیر کانون سراسری انبوهسازان:
کمر تولید مسکن در کشور شکسته است
دبیر کانون سراسری انبوهسازان با پیشبینی افزایش قیمت مسکن در سال آینده و تشریح دلایل آن به شکستهشدن کمر تولید مسکن در کشور اشاره کرد و گفت: مسؤولان در حوزه مسکن فقط گفتاردرمانی میکنند. فرشید پورحاجت در گفتوگو با تسنیم، درباره آینده بازار مسکن اظهار کرد: اگر شاخصهایی را کنار هم بگذاریم افزایش قیمت مسکن را به چند دلیل خواهیم داشت؛ یکی اینکه نهادههای تولیدی بهواسطه افزایش نرخ ارز گران شده است. مصالح ساختمانی طی یکی، دو سال اخیر گران شده، علاوه بر اینکه عوارضی که سازنده به دستگاههای خدماترسان پرداخت میکرد بشدت افزایش یافته است. وی ادامه داد: تولید مسکن متناسب با نیاز جامعه نبوده و کاهش صدور پروانه ساختمانی داشتهایم. تولیدکنندگان مسکن در بدترین شرایط از سال 90 به این سو قرار داشتهاند. وی بیان کرد: وقتی تولیدکننده مورد حمایت قرار نگیرد از چرخه خارج میشود و تا دوباره بازگردد زمانبر است. این موارد روی بازار مسکن تأثیرگذار است. دبیر کانون سراسری انبوهسازان با ابراز اینکه «باید ببینیم سال آینده اتفاقی برای این حوزه روی میدهد یا خیر» گفت: آیا یک سیاستگذاری و برنامهریزی منسجمی برای مسکن در دستور قرار میگیرد. پورحاجت یادآور شد: 3 سال است کانون سراسری انبوهسازان به نیابت از بخش خصوصی مشکلات را اعلام کرده است، خسته شدهایم از بس گفتیم مثلاً قانون پیشفروش ایراد دارد. در پاسخ به این دغدغه ما همه میآیند و فقط گفتاردرمانی میکنند و میگویند «میدانیم این قانون ایراد دارد». وی تأکید کرد: اگر این قانون ایراد دارد باید اصلاح شود. انبوهسازان نظر کارشناسی در این رابطه دادهاند اما جواب کارشناسی را نگرفتهایم. وی با طرح این پرسش که چرا ایراد این قانون اصلاح نمیشود، اظهار کرد: تکلیف قانونگذار نیست که در حوزه تولید تسهیلگری را دنبال کند. وی با بیان اینکه با بخشنامه خلقالساعه کمر تولید در حوزه مسکن، صنعت و... خواهد شکست، افزود: مشکلات و موانع باید اصلاح شود و از بین برود، ما حرف کارشناسی میزنیم و میگوییم براساس منطق تصمیمگیری شود. دبیر کانون سراسری انبوهسازان با تصریح بر «تا الان اتفاق مثبتی را در بخش مسکن مشاهده نکردهایم»، گفت: همه صحبت میکنند اما پای عمل که میرسد آثار مثبتی را در این حوزه نمیبینیم. ارسال به دوستان
کاهش چشمگیر حجم تردد کالا از ایران
ترانزیت ایران ۲۷ متولی دارد
بهرغم موقعیت کمنظیر جغرافیایی ایران، وجود ۲۷ متولی در بخش ترانزیت، به یکی از موانع بزرگ رونق حملونقل بینالمللی از مسیر ایران تبدیل شده است. به گزارش مهر، کارشناسان صنعت حملونقل معتقدند که دلیل کاهش میزان ترانزیت در سالجاری را میتوان علاوه بر افت حجم تجارت جهانی، در مشکلات موجود در این صنعت و حملونقل کالا جستوجو کرد، موضوعی که عضو علیالبدل هیاترئیسه انجمن شرکتهای حملونقل بینالمللی هم به آن اشاره میکند و میگوید: حجم ترانزیت کالا از ایران نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است که یکی از دلایل آن را میتوان در قوانین گمرکی کشور جستوجو کرد و اگرچه قوانینی برای ترانزیت کالا وجود دارد اما گمرک با بخشنامههایی آنها را نادیده میگیرد. علیرضا پاسبان در گفتوگو با مهر، میگوید: در ایران فعالیت در حوزه ترانزیت با مشکلات بسیاری همراه است و گاهی برای عبور کالای ترانزیتی در مرز بندرعباس و بازرگان ۳ تا ۴ روز زمان نیاز است و مواردی مانند بهداشت و استاندارد کالاهای عبوری مورد بررسی قرار میگیرد. به گفته پاسبان، بررسی موارد بهداشتی کالا قابل توجیه است اما پیگیری استاندارد کالاهای ترانزیتی زمانبر بوده و انجام آن لزومی ندارد. این فعال حوزه حملونقل بینالمللی اضافه میکند: از دیگر مسائلی که فعالان حوزه حملونقل بینالمللی با آن مواجه هستند افزایش قیمت هر تن کیلومتر (واحد اندازهگیری قیمت بار) طی یک سال گذشته است که حدود ۲ برابر شده است؛ این مبلغ در سالهای گذشته یک تومان بوده، سپس 2 تومان و هماکنون ۱۵ تومان شده است. پاسبان به تلاش کشورهای همسایه برای کسب سهم ایران در ترانزیت کالا اشاره میکند و میگوید: هماکنون کشور آذربایجان از طریق دریای خزر به کامیونهای ترکیهای خدماترسانی میکند. کامیونهای ترک از دریای خزر به گرجستان وارد شده و از آنجا با کشتی در بندر ترکمنباشی پیاده میشوند که این مسیر ارزانتر و کوتاهتر بوده و استقبال خوبی هم از آن شده است. این فعال حوزه صنعت حمل ونقل، اضافه میکند: یکی دیگر از اقدامات کشورهای همسایه برای کاهش نقش ایران در ترانزیت کالا مربوط به ترکمنستان است که این کشور تعرفه گمرکی کالا از مرز ایران را افزایش داده است تا از این طریق میزان ترانزیت کالا از ایران افت کند. وی ادامه میدهد: ترانزیت کالا در ایران، ۲۷ نهاد و ارگان متولی دارد که این موضوع مشکلات متعددی را برای فعالان این حوزه ایجاد کرده که زمان و هزینههای ترانزیت را افزایش و تعداد مشتریان را کاهش داده است. پاسبان بیان میکند: آمار ترانزیت کالا از ایران همواره پایین بوده است و در سالهایی که این آمار بالا بوده سهم حداکثری آن مربوط به ترانزیت سوخت بوده که حملونقل سوخت مقطعی است و نباید در آمار لحاظ شود. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|