|
رونمایی از کتاب فرمانده اطلاعات جبهه مقاومت
کتاب «تیدا» روایت داستانی از مادرانههای شهید موشکی مدافع حرم حیدر جلیلوند، همزمان با دومین مراسم سالگرد شهادت این شهید عزیز رونمایی میشود. این کتاب با حضور خانواده و همرزمان شهید، روز پنجشنبه ۲۳ خرداد در محل مسجد جامع المهدی شهرستان فردیس رونمایی میشود. ارسال به دوستان
گزارش «وطن امروز» درباره اهمیت ساخت سریالهایی با مضمون امنیتی به بهانه پخش سریال «گاندو»
امنیت فراموش شده!
محسن شهمیرزادی: این شبها سریال «گاندو» با مضمونی امنیتی روی آنتن شبکه 3 رفته که در همین قسمتهای ابتدایی مورد توجه مخاطبان سیما قرار گرفته است و اگر از بعضی نقاط ضعف آن چشمپوشی کنیم، میتوان آن را سریالی کمنظیر در موضوع امنیتی دانست که از پردهپوشی سریالهای پیشین تلویزیون با همین مضمون فرسنگها فاصله دارد؛ روایتی از میان نیروهای امنیتی که چالش آقازادگی، فساد اقتصادی و مساله امنیت ملی را مورد توجه قرار داده است. آغاز نمایش «گاندو» بهانهای شد تا نگاهی داشته باشیم به خلق سریالهایی با مضمون امنیت ملی که کمتر مورد توجه مدیران رسانه ملی و سریالسازان قرار دارد. ارسال به دوستان
گاندو، یک قدم به عقب 2 قدم به جلو
گاندو در فضای مجازی با «سکانس زنان بیحجاب» در هواپیما مطرح شد؛ سکانسی که حکایت از واقعیتی داشت که در تلویزیون پیش از این به چشم نیامده بود؛ زنانی که به محض نشستن در هواپیما حجاب از سر خود بر میدارند. درست است که این مساله چندان به عنوان امری حیاتی برای جامعه فرهنگی به حساب نمیآید و مقولهای مهم نیز در سریال نیست اما نشان داد که «گاندو» بناست از پردهپوشیهای پیشین سریالسازی در تلویزیون فاصله بگیرد و به سمت واقعنمایی گام بردارد؛ روایتی نزدیک به واقعیت که تصور مشخصتری از نیروهای امنیتی و شیوه فعالیتشان را به مخاطب ارائه میکند. از سوی دیگر پرداخت جدی به موضوعاتی همچون آقازادگی که پیش از این عمدتا به صورت طنز و هجو مطرح میشد، باعث شده گاندو مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. هرچند خلق اثری مرتبط با موضوعات واقعی و پروندههای حقیقی میتواند خلاقیت را در پرورش داستان محدود و اثر را به شعار نزدیکتر کند اما گاندو تلاش دارد این امر اتفاق نیفتد؛ تلاشی که باید دید مثمر ثمر بوده است یا خیر. آنچه تاکنون مشاهده شده، این است که گاندو در دیالوگهای تصنعی و شخصیتهای نه چندان واقعی دچار اشکال است؛ اتفاقی که همواره در فیلمهای مشابه به چشم میآمد. گاندو هنوز در اول راه است و باید دید در ادامه داستان این انتظار برآورده میشود یا خیر ولی اگر بخواهیم همین الان گاندو را قضاوت کنیم، یک قدم به عقب و 2 قدم به جلو در عرصه سریالسازی بوده است. ارسال به دوستان
در نشست خبری عوامل برنامه سحرگاهی «سر سفره خدا» چه گذشت؟
خرق عادت سحرگاهی
عوامل ویژهبرنامه رمضانی «سر سفره خدا» در نشستی رسانهای درباره رویکرد محتوایی و ساختاری این برنامه توضیحاتی ارائه کردند. به گزارش «وطنامروز»، «سر سفره خدا» یکی از موفقترین برنامههای سحرگاهی امسال بود که بهواسطه مخاطبان خاص خود یعنی کودکان و نوجوانان با بازخوردهای خوبی نیز همراه شد. نشست خبری عوامل این برنامه روز گذشته با حضور حمیدرضا عطارد تهیهکننده، حسن محسنی نویسنده، احسانمهدی امیرسهیلی بازیگر، حامد مدرس مجری و محمدحسین بخشیزاده سردبیر برنامه برگزار شد. حمیدرضا عطارد درباره میهمانان این برنامه با توجه به سن کودکان اظهار کرد: ماهیت این برنامه از دیگر برنامهها متفاوت است، هر میهمانی را نمیتوانید دعوت کنید؛ هم بهخاطر جنس برنامه و هم زمان برنامه که سحرهای رمضان روی آنتن میرفت. ما میهمانان زیادی را دعوت کردیم که مجوز حضور آنها صادر نشد، بنابراین همه مولفههای انتخابی در دست تیم برنامهساز نیست. از طرفی تعداد میهمانانی که به برنامه کودک بیاید کم است. در برنامه کودک مگر چند نفر را میتوانید بیاورید که روی آنتن حرف بزنند و کار ویژهای هم انجام داده باشند. با این حال لیست میهمانان ما چند برابر بیشتر از آنچه بود که روی آنتن دیده شد. در بخش دیگر این نشست حامد مدرس، مجری برنامه در پاسخ به دلیل پخش زنده برنامه عنوان کرد: من از برنامه زنده حمایت میکنم، هر چند اجرای برنامه، مدیریت بخشهای نمایشی و پلاتوها بسیار سخت است اما تاثیرگذاری چنین اجرایی نسبت به برنامه تولیدی بسیار بیشتر است. برنامه تولیدی طراوت ندارد اما نفس به نفس بودن با مخاطب به ما انرژی میدهد. محمدحسین بخشیزاده، سردبیر برنامه نیز در این نشست بیان کرد: ما بیشتر در حوزه مسؤولیت اجتماعی به موضوعات مورد نظرمان پرداختیم. مسؤولیت نسبت به طبیعت یا کشور و... از جمله موضوعات ما بود. درباره میهمان باید گفت بچهها وقتی الگوهای رفتاری را میبینند برایشان باورپذیر میشود. اولیایی از دیگر عوامل تیم محتوایی برنامه نیز گفت: بحث محتوا را از دیگر تهیهکنندگان مطالبه کنید، آقای عطارد 2 سردبیر آورده است. کاش از مهران مدیری و رامبد جوان پرسیده شود سردبیر محتوایی آنها کیست و بر چه مبنای علمی و روانشناسی صحبت میکنند. عطارد نیز در پایان جلسه گفت: خیلی تلاش کردیم سحر در رمضان بچهها را بخندانیم و این یک خرق عادت بود که پیش از این در تلویزیون نداشتیم. این مجموعه تازه شکل گرفته است و 4 سال هنوز زمان زیادی نیست و نباید با برنامههایی مثل عمو پورنگ مقایسه شود. ارسال به دوستان
پرتره قهرمان پارالمپیکی کشور در «به اضافه مستند»
مرحوم بهمن گلبارنژاد به قاب تلویزیون بازگشت
مستند «بهمن عزیزم» به کارگردانی مصطفی پورمحمدی در بیستوششمین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطنامروز»، در این قسمت و پس از پخش مستند، محمود خسرویوفا، دبیرکل کمیته ملی المپیک و مصطفی پورمحمدی، کارگردان این مستند میهمان برنامه خواهند بود و به بررسی ابعاد مختلف حادثهای که برای بهمن گلبارنژاد، دوچرخهسوار تیم معلولان جمهوری اسلامی ایران پیش آمد، میپردازند. مستند «بهمن عزیزم» پرترهای از بهمن گلبارنژاد، قهرمان پارالمپیکی کشورمان است که در پی سانحهای در پارالمپیک ریو درگذشت. این مستند، داستان زندگی او که جانباز 8 سال دفاعمقدس و دوچرخهسوار تیمملی معلولان جمهوری اسلامی ایران بود را به تصویر کشیده و سراغ خانواده او میرود. بهمن گلبارنژاد سال 1367 و در جریان یکی از عملیاتهای والفجر، روی مین میرود و پای چپش را تا زانو از دست میدهد. این مستند 45 دقیقهای به کارگردانی مصطفی پورمحمدی و به تهیهکنندگی مهدی مطهر تولید شده است. این قسمت از برنامه روز سهشنبه 21 خرداد ساعت 20:30 از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه 22 خرداد ساعت 9 و جمعه 24 خردادماه ساعت 13:30 است. ارسال به دوستان
اسکار تئاتر 2019 برندگانش را شناخت
جایزه همراه با مقدار زیادی سیاست!
مراسم اهدای جوایز تونی که به اسکار تئاتر مشهور است، با بیشترین تجلیل از «هیدستاون» و «فریمن» در فضایی سیاسی برگزار شد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، در این مراسم «هیدستاون» یک نمایش موزیکال درباره اسطوره یونانی اورفه و اوریدیس به عنوان برنده بزرگ هفتادوسومین جوایز تونی شناخته شد و ۸ جایزه اصلی را به خانه برد که جایزه بهترین نمایش موزیکال از جمله آنها بود. «اوکلاهما» نمایشی بازسازی شده درباره آمریکا نیز جایزه بهترین بازسازی یک نمایش موزیکال را برد و جایزه بهترین بازسازی یک نمایش غیرموزیکال به «پسران در گروه» رسید. این مراسم به مجریگری جیمز کوردن برگزار شد؛ مراسمی که با سخنرانیها و اظهارنظرهایی درباره برابری جنسیتی و احقاق حقوق رنگینپوستان برگزار شد. او از بازیگران نمایش «اوکلاهما» بود. برایان کرانستون نیز دومین جایزه تونی خود را برای ایفای نقش هاوارد بیل، خبرنگاری مجنون در نمایش «شبکه» برد. وی هنگام دریافت جایزه گفت: «در نهایت پیرمرد سفیدپوست شکست میخورد» و بعد از این شوخی با لحنی جدی به سیاستهای ضدمطبوعاتی ترامپ اعتراض کرد و گفت: «رسانه دشمن مردم نیست. آدم عوامفریب دشمن مردم است». ارسال به دوستان
آیا اسپیلبرگ نسبت به مواضع قبلی خود درباره کمپانیهای اینترنتی عقبنشینی کرده است؟
سریال ترسناک اسپیلبرگ فقط برای گوشیهای هوشمند!
احسان سالمی: دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم، بالا برویم و پایین بیاییم، دنیای امروز در قبضه رسانههای نوین و دیجیتال است. همه چیز از سینما تا کتاب و موسیقی و سایر ابعاد هنر و فرهنگ در سیطره تکنولوژیهای نوین قرار گرفته است و با آمدن این تکنولوژیهای جدید همچون مثل معروف «نو که اومد به بازار، کهنه میشه دلآزار» بالاخره همه قدیمیها باید برای تازهواردها جا باز کنند! سینما هم از این قاعده مستثنا نیست و حضور کمپانیهایی که در حوزه تولید آثاری برای تماشا در موبایل و تلویزیون فعالیت میکنند، موجب شده است سالنهای سینما به عنوان اصلیترین پناهگاه هنر هفتم در خطر اساسی در حاشیه ماندن قرار گیرد. ورود کمپانیهای بزرگی همچون نتفلیکس به صنعت سینما و تولید فیلمهایی که بیش از نمایش در سینما به تماشا شدن توسط مخاطبان در موبایلها و تبلتها و تلویزیونهای خانگی وابسته هستند، آغازی بر جدل 2 تفکر مهم در سینمای جهان شد. یک تفکر که حضور این رقیب تازه را نمیپسندد و آن را عاملی برای به حاشیه رفتن سالنهای سینما میداند و گروهی دیگر که این تغییرات را جزئی از دنیای جدید میدانند و معتقدند باید با آن همراه شد. اما در این میان بدون شک استیون اسپیلبرگ را باید سرشناسترین عضو تفکر اول دانست. کسی که سال گذشته بارها خبرهای مختلفی از اعتراض او به گسترش فعالیت کمپانیهای اینترنتی و رقابت آنها با کمپانیهای سینمایی و حضور تهدیدآمیزشان در صنعت سینما منتشر شد. حالا اما گویا شرایط جدید حتی آقای اسپیلبرگ را هم وادار کرده تا به شکل زیرپوستی و غیرمستقیم(!) از مواضع تند و تیز خود علیه کمپانیهای اینترنتی عقبنشینی کند و در دنیایی که همه چیز در اختیار «تاجران» و «کاسبان» است، او هم برای عقب نماندن از کاسبی خود تن به تولید سریالی ترسناک مختص تماشا در گوشیهای هوشمند برای کمپانی رسانهای «کوییبی» بدهد. براساس آنچه ورایتی منتشر کرده، جفری کاتزنبرگ، تهیهکنندهای که در جشنواره «بانف ورلد میدیا» در کانادا شرکت کرده بود در پاسخ به برنامههای آینده خود در رسانه کوییبی فاش کرد اسپیلبرگ در حال نوشتن سریالی برای تماشا در گوشیهای هوشمند است که فقط شبها میتوان آن را دید. به گفته وی، اسپیلبرگ تاکنون ۵ یا ۶ اپیزود از سریالی را که در مجموع قرار است ۱۰ یا ۱۲ قسمت باشد، نوشته است. از این سریال به عنوان «اسپیلبرگ پس از تاریکی» یاد شده است. اما در عین حال گفته شد اسپیلبرگ یک درخواست غیرمعمول هم دارد؛ اینکه تماشاگران تنها بتوانند این برنامه را پس از نیمهشب ببینند. کاتزنبرگ با کمک مهندسانش تلاش دارد این ایده را عملی کند. نتیجه این چالش این بوده که تصویر یک ساعت روی صفحه ظاهر میشود و با دیدن آن برنامه در دسترس خواهد بود و زمانی که سپیده بزند و صبح شود، ساعت دوباره ظاهر میشود و برنامه تا شب بعد از دسترس خارج میشود. هر چند اسپیلبرگ پیش از این نیز برای شبکههای تلویزیونی سریالسازی کرده است ولی ساخت اثری که مختص تماشا در موبایل باشد، میتواند نشانهای از عقبنشینی او نسبت به گسترش فزاینده فعالیت کمپانیهای اینترنتی در صنعت فیلمسازی و سینما باشد. ارسال به دوستان
اخبار
«انرژیهای تجدیدپذیر» آماده پخش شد ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|