|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
مدعیان سینمای مستقل پیش از تلاش برای اکران عمومی فیلمهایشان در ایران آنها را به جشنوارههای خاص میفرستند
به سفارش برلین؟
گروه فرهنگ و هنر: اگر روزی بشنوید ملاک انتخاب یک اثر برای حضور در یکی از مهمترین و قدیمیترین جشنوارههای فیلم در جهان، چیزی غیر از کیفیت و شاخصههای فنی و تکنیکی آن اثر بوده، احتمالا تصور میکنید گوینده آن عبارت در حال شوخی کردن با شماست! اصلا مگر میشود یک «رویداد حرفهای سینمایی» آبرو و اعتبار خود را کنار بگذارد و به چیزی غیر از شاخصههای فنی و کیفی یک اثر برای انتخاب توجه کند؟ اما ماجرای انتخاب فیلم سینمایی «یلدا» برای حضور در بخش فرعی «نسل» یا جنریشن (بالای ۱۴ سال) جشنواره برلین و رقابت این فیلم برای رسیدن به خرس کریستال این رویداد خود گواهی بر انتخابهای غیرسینمایی این رویداد است. اثری که تولید مشترک ایران، فرانسه، آلمان، سوییس، لوکزامبورگ و لبنان است و به نظر میرسد اصلیترین دلیل انتخاب آن برای حضور در این رویداد، شاخصی غیر از ملاکهای کیفی و سینمایی باشد، شاخصی که مخصوص انتخاب برخی از فیلمهای سفارشی است، البته نه از آن سفارشیها که جریان شبهروشنفکری سینمای ایران به کرات از آن برای تخریب برخی دیگر از آثار سینمای ایران استفاده میکنند!
* از آن سینمای سفارشی تا این سینمای سفارشی
«سینمای سفارشی» یا «حکومتی» تعبیری خودساخته از سوی جریان شبهروشنفکری سینمای ایران است که سالهاست برای سرکوب و تخریب تعدادی از آثار تولید شده در سینمای ایران از آن استفاده میشود. این عنوان به همه فیلمهایی اطلاق میشود که توسط نهادها و اشخاص وابسته به جمهوری اسلامی ایران ساخته یا تامین مالی شدهاند و منتقدان فیلمهای سفارشی به سازندگان اینگونه فیلمها لقب فیلمسازان حکومتی دادهاند. در واقع جرم اصلی فیلمسازانی که در تلاشند تا در سینمای ایران اثری در راستای دفاع از منافع ملی بسازند، از نظر منتقدانش آن است که چرا اثری را با حمایت و سرمایهگذاری نهادهای وابسته به جمهوری اسلامی ساختهاند.
این انتقادها در شرایطی مطرح شده که بسیاری از همین منتقدان طی سالهای گذشته یا آثارشان را با حمایت نهادهای غیرایرانی یا سفارتخانههای خارجی تولید کردهاند یا اینکه از مواهب حمایت جشنوارههای خارجی برای هر چی بیشتر دیدهشدن این آثار بهرهمند شدهاند. برای مثال همین فیلم سینمایی «یلدا» براساس خبر اعلام شده از سوی روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، تولید مشترک ایران، فرانسه، آلمان، سوییس، لوکزامبورگ و لبنان است و حالا به عنوان یکی از آثار راهیافته به جشنواره برلین امسال انتخاب شده است. آن هم در حالی که «یلدا» به گواه نقدهای منتشر شده در زمان برگزاری سیوهفتمین جشنواره فیلم فجر یکی از ضعیفترین آثار حاضر در این رویداد بود و هیچکس باور نمیکرد چنین اثری با این کیفیت پایین بتواند راهی جشنواره معتبری همچون جشنواره برلین شود. یا در نمونهای دیگر فیلمی با عنوان «نامو» که با سرمایهگذاری نوید محمدزاده و پژمان بازغی تولید شده و جعفر پناهی تدوینگر آن است؛ راهی بخش فروم جشنواره برلین شده است و ما هم باید باور کنیم که در جریان این انتخاب اساسا حضور جعفر پناهی به عنوان تدوینگر این اثر بیتاثیر است، فیلمسازی که حتی در دوره ممنوعالکاری و ممنوعالخروجیاش در ایران نیز گل سرسبد جشنواره فیلم برلین بود!
* سفارش از مردم یا سفارتخانههای خارجی؛ مسأله این است
برچسب «سینمای سفارشی» در حالی از سوی برخی سینماگران جریان شبهروشنفکری به آثار تولید شده در راستای موضوعات استراتژیک الصاق میشود که اساسا ساخت این قبیل آثار که به موضوعات استراتژیک و ملی میپردازند، در سایر کشورهای جهان نیز همواره با حمایت نهادهای متصل به حاکمیت انجام میشود. برخلاف جوسازیهای شکل گرفته از جانب جریان شبهروشنفکری و رسانههای حامی آنها، اتفاقا اکثر فیلمسازانی که به این موضوع متهم میشوند با دغدغههایی بزرگ وارد این گود میشوند؛ آنچنان که ابراهیم حاتمیکیا در پاسخ به اعتراضات برخی از همین مدعیان میگوید: «من سفارشپذیر هستم ولی سفارش از قلبم میگیرم». او البته به نکات جالبتری هم از پشت پرده جریان مالی برخی از آن فیلمسازان در ظاهر منتقد هم اشاره میکند. حاتمیکیا در این زمینه میگوید: «ترجیح میدهم منابع مالی فیلمم از بیتالمال همین مردمی که با تأییدشان حالا اسم و رسمی گرفتهام، تامین شود و حاضر نیستم در هیچ سفارتخانه یا مرکز فرهنگی بیگانه را دقالباب کنم.» او همچنین با اشاره به یک تناقض جالب توجه در رفتار برخی از این مدعیان پرمدعا برای تخریب فیلمهای مهمی که طی چند سال اخیر با برچسب «سینمای سفارشی» تخریب شدند، میگوید: «چرا تا وقتی با تلویزیون یا فارابی یا حوزه یا بنیاد مستضعفان یا کانون پرورش فکری، بزرگان سینمای ما کار میکردند، چنین بحثهایی مطرح نبود؟ چرا حالا که مؤسسهای به نام «اوج» آمده، این بازی آغاز شده است؟» آقا ابراهیم که تواناییهای کارگردانیاش در این سینما بر هیچکس پوشیده نیست، در ادامه از دلیل پافشاری چهرههای منتسب به جریان روشنفکری برای الصاق برچسب «سینمای سفارشی» به آثار مهم سینمای استراتژیک و ملی نیز صحبت کرده و میگوید: «آیا کسی به من سفارش ساخت فیلم «به وقت شام» را داده بود؟ بله! من سفارشپذیر هستم ولی سفارش از قلبم میگیرم. عافیتطلب نیستم؛ و الا به نصیحتهای خیرخواهانه دوستانم که من را از ساخت فیلمی درباره سوریه برحذر میکردند، گوش میکردم. فیلم «به وقت شام»، «بادیگارد» یا «چ» را نمیتوان در بخش خصوصی ساخت. چه کسی توانسته که من دومی باشم. من فیلمهایی را که امکان ساخت در بخش خصوصی داشته، ساختهام. اصلا بخش خصوصی و دولتی که فضیلت ذاتی ندارند. متأسفانه این برچسبهای مغرضانه و پر از حسادت، آدرس غلط به مخاطب میدهد».
* سفارشی پرمخاطب، سفارتی بیمخاطب
نکته مهم آن است که این گزارهها در شرایطی از سوی برخی مدعیان مطرح شده که 12 فیلم از فیلمهایی که در جشنواره سیوهفتم فجر حضور پیدا کرده بودند، در 9 ماه اول امسال به اکران درنیامدند. با نگاهی به فهرست فیلمهای اکران نشده، به اسامیای برمیخوریم که هیچ تلاشی برای اکران شدن نکردند و گویا تهیهکنندگانشان ارادهای برای نمایش آنها نداشتند. با اعلام اسامی فیلمهای پذیرفته شده در جشنواره برلین، نام یکی از این فیلمهای اکران نشده که گویی تهیهکننده و عوامل آن، فیلم را برای مخاطب و مصرف داخلی مناسب ندانستهاند و آن را پیش از اکران عمومی در ایران برای نمایش به برلین فرستادهاند، در میان فیلمهای این جشنواره دیده شد. فارغ از دلایلی که جشنواره برلین میتواند برای پذیرفتن «یلدا» داشته باشد، اینکه این اثر به چه موضوعی میپردازد و این موضوع در سینمای ایران چقدر طرفدار دارد، قابل تامل است. مسعود بخشی که پیش از این با کارگردانی «یک خانواده محترم» توانسته بود خود را به عنوان یکی «ضدایرانیساز» معرفی کند، در حالی فیلمش را به برلین میفرستد که میداند فیلمهایی مشابه فیلم او، در سینمای ایران مخاطب نخواهند داشت، چرا که مردم برای تماشای تحقیر خود به سینما نخواهند رفت. در نقطه مقابل این سینمای سفارشی، عوامل و نزدیکان فکری به سینمای سفارتی تلاش میکنند با برجسته کردن مسألهای انحرافی، فیلمهای کمپانیها و نهادهای داخلی را تخطئه و تخریب کنند. در حالی که فیلم ضدایرانی بخشی با بودجه سیمافیلم تولید شده بود، تلاش جریان روشنفکری برای نادیده گرفتن این مسأله و توهین و برچسب زدن به تولیدات سینمای ملی، قابل تامل است. سینمایی که توسط برخی گروههای روشنفکری با برچسب ارگانی مواجه میشود، در سالهای اخیر ثابت کرده اتفاقا در گیشه با استقبال مخاطب همراه است و میفروشد و بیشتر مواقع میتواند سرمایه خود را بازگرداند.
ارسال به دوستان
درباره کتاب «فاطمیون» که 40 حکایت شنیدنی از شهدای لشکر فاطمیون است
فرزندان افغانستانی بانوی دو عالم
محمد حسینآبادی: در میان همه شهدای مدافع حرم شاید باید شهدای افغانستانی لشکر فاطمیون و شهدای پاکستانی لشکر زینبیون را از مظلومترین آنها دانست؛ شهدایی که علاوه بر تحمل رنج دوری از خانه و خانواده به واسطه هجمههای انبوه تبلیغاتی، همیشه در مظلومیت بیشتری به سر میبردند. نام مقدس «فاطمیون» برای این گروه به این دلیل انتخاب شد که شکلگیری این یگان نظامی در ایام شهادت حضرت زهرا(س) بود و از آنجایی که آن حضرت در دفاع از ولایت، صدمات زیادی را به جان خرید و در غربت شهید شد، آنان نیز فدایی ولایت بوده و غریبانه وارد این عرصه شدند.
لشکر فاطمیون که بسیاری از آنها را در میدان نبرد با داعش به انجام سختترین ماموریتها میشناختند، خاطرات گفته و ناگفته بسیاری دارند؛ خاطراتی که هر کدام ارزش نگارش یک کتاب جداگانه را دارد. «فاطمیون» مجموعهای از 40 حکایت و خاطره شنیدنی از شهدای لشکر فاطمیون است که از زبان آنها و پیش از شهادت یا از زبان خانواده آنها گردآوری شده و به همراه تصاویری از این شهدا همراه شده است.
این کتاب که توسط انتشارات شهید ابراهیم هادی منتشر شده همچون اغلب کتابهای منتشر شده توسط این انتشارات در ارتباط با شهدا، مبتنی بر الگوی روان و سادهنویسی است. حکایتهای موجود در این کتاب در نهایت سادگی و به دور از پیچیدگیهای زبانی مرسوم در برخی از آثار ادبی مشابه روایت میشوند. اما آنچه این 40 حکایت را خواندنی و دلنشین میکند جذابیت موجود در اصل روایتها و رفتارهای مخلصانه این رزمندگان عزیز و مظلوم است. در بخشی از این کتاب در ارتباط با نگاه و تفکرات پدر شهید محمدحسین خداپناه یکی از شهدای مدافع حرم فاطمیون میخوانیم: «هرچند حضور فرزندش در تیپ فاطمیون در کنار دیگر مدافعان افغانی حرم برای او وجه تمایز بود اما وجه دیگری هم داشت، اینکه محمدحسین تک فرزند بود و خواهر و برادری نداشت و البته تنها ۲۱ سال از خدا عمر گرفته بود. پدر شهید خداپناه به عبارتی همه چیزش را در راه خدا داده بود؛ همه زندگیش را. با این حال چندین بار شنیده بودم که میخواست خودش هم به سوریه برود اما اجازه ندادند. ایشان مصاحبه را اینگونه آغاز کرد: «ما کوچکتر از آن هستیم که بخواهیم از شهدا حرف بزنیم. شهدای فاطمیون شهدای دفاع از اعتقادات بوده و هستند و اعتقاد و ایمان، هیچ مرز و محدودیتی نمیپذیرد. تمام کسانی که میگویند پول میدهند تا این فرزندان برای نبرد به سوریه اعزام شوند، به من بگویند که آدمی همچون من که تنها فرزندم و تنها پسرم را در این راه دادم چگونه میشود که یک مرد بعد از پنجاه و چند سال همه محصول زندگی خود را که تک فرزندش است برای مادیات بدهد؟!»
یکی دیگر از نکات جالب توجه در ارتباط با کتاب «فاطمیون» آن است که پیش از روایت هرکدام از خاطرات رزمندگان، بخشهایی از زندگینامه حضرت فاطمه زهرا(س) نقل شده است که در واقع این اثر را تبدیل به 2 کتاب کرده است؛ یکی مجموعه خاطراتی از شهدا و دیگری که روایتگر زندگانی و روایات حضرت زهرا(س) است.
ارسال به دوستان
تلویزیون
مدیر شبکه قرآن دبیر شورای معارف سیما شد
با حکم معاون سیمای رسانه ملی، جواد شیخاکبری به سمت دبیر شورای معارف سیما منصوب شد. به گزارش «وطن امروز»، در حکم مرتضی میرباقری، معاون سیما خطاب به شیخاکبری به برخی وظایف شورا، از جمله حفظ و ارتقای مرجعیت سیما در حوزه فرهنگ و معارف قرآنی و اسلامی با بهرهمندی از علما، روحانیت معظم و کارشناسان زبده معارفی و رسانهای، برنامهریزی منسجم، فعال و هدفمند برای حضور سخنرانان، کارشناسان مذهبی و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت(ع) و ارتباط با اماکن متبرکه تاکید شده است. جواد شیخاکبری هماکنون مدیریت شبکه قرآن و معارف سیما را بر عهده دارد.
***
آغاز مستندمسابقه «سفربازی» از شیراز
با پایان پیشتولید مستندمسابقه «سفربازی»، بزودی مقدمات ساخت جدیدترین رئالیتیشوی تلویزیون با موضوع گردشگری و جاذبههای توریستی ایران آغاز خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، فصل اول مستندمسابقه «سفربازی» از شهر شیراز آغاز و برای نخستینبار با ساختاری کاملا متفاوت، موضوع گردشگری و جاذبههای توریستی در رقابت بین 2 گروه شرکتکننده مطرح خواهد شد. هر فصل از مستندمسابقه «سفربازی» شامل 5 قسمت است که در هر قسمت 2 گروه 3 نفره وارد چالش خواهند شد و هنگام بازدید از مکانها و جاذبههای بدیع گردشگری هر شهر باید برای رسیدن به نقطه نهایی سفر با یکدیگر رقابت جذابی را در قالب آیتمهای مختلف تجربه کنند و در پایان هر فصل به گروه برگزیده مبلغ 30 میلیون تومان جایزه نقدی اهدا خواهد شد. فصل اول مستند مسابقه «سفربازی» از شیراز آغاز و بزودی فراخوان رسمی شرکت در برنامه اعلام میشود تا پس از ثبتنام گروههای علاقهمند، 2 گروه شرکتکننده نهایی انتخاب و وارد رقابت با یکدیگر شوند. مستند مسابقه «سفربازی» در استودیو نوبین تولید شده و محصول سازمان هنری - رسانهای اوج است.
ارسال به دوستان
برگزاری جشن دهه فجر در ۵۰ هزار مسجد کشور
حبیبرضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی - هنری مساجد کشور گفت: حدود ۷۹ هزار مسجد در کشور داریم که ۵۰ هزار مسجد در زمینههای فرهنگی و تبلیغی در ایام دهه فجر برنامه خواهند داشت. به گزارش «وطن امروز»، حجتالاسلام درباره برنامههای دهه فجر کارگروه مساجد افزود: در این کارگروه 16 دستگاه عضو هستند. امسال همچنین تمام فعالیتهایی انجام شده استانی درباره دهه فجر انقلاب اسلامی ، در سامانهای ثبت میشود. حدود 79 هزار مسجد در کشور داریم که 50 هزار مسجد در زمینههای فرهنگی و تبلیغی فعالند و در ایام دهه فجر نیز برنامههای متعددی خواهند داشت. برنامههای مساجد در سطح ملی و حتی بینالمللی به مناسبت دهه فجر برنامهریزی شده است و به طور دقیق و منسجم در سامانه مدنظر این ستاد ثبت و بارگذاری میشود.
ارسال به دوستان
انتشار فراخوان «نمایش خاطره» با محوریت شهید سلیمانی
دبیرخانه همایش ملی تئاتر سردار آسمانی جزئیات برنامه این محفل را اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز»، دبیرخانه ستاد اجرایی همایش ملی تئاتر سردار آسمانی جزئیات برنامه تخصصی ویژه این همایش را اعلام کرد. ویژهبرنامه همایش ملی سردار آسمانی با عنوان «نمایشخاطره» با محوریت خاطرهگویی و با حضور همرزمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرماندهان لشکری و مقامات کشوری و هنرمندان تئاتر کشور با همکاری دبیرخانه کانون فرهنگی - هنری مساجد کشور برگزار خواهد شد. در این محفل یکروزه با بررسی ابعاد و شخصیت این فرمانده مقتدر سپاه اسلام و مواجهه با خاطرات مستند از این شهید بزرگوار، زمینه برای خلق اثر و متون نمایشی بر اساس زندگی، سیره و مبارزات شهید حاج قاسم سلیمانی در مقاطع گوناگون همچون حضور وی در دوران دفاع مقدس، نقش برجسته وی در فرماندهی جبهه مقاومت اسلامی و خصوصیات اخلاقی و رفتاری وی فراهم خواهد شد. این برنامه دوشنبه 21 بهمنماه 98 ساعت10 صبح در مجتمع فرهنگی - هنری اسوه برگزار خواهد شد.
ارسال به دوستان
«عاشق داعشی من» از راه رسید
رمان «عاشق داعشی من» نوشته هاجر عبدالصمد و با ترجمه مهدیه داوودی از سوی انتشارات کتابستان منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، «عاشق داعشی من» تلاش میکند جنایتهای آشکار داعش را در سایه داستانی عاشقانه روایت کند و از این رهگذر برخی مسائل جامعه را از نگاه زنی مطلقه به چالش بکشد. نویسنده سعی کرده جنایتهای داعش را با سبک و سیاق هنری و در قالب رمان روایت کند و ماجرای دخترانی را بنویسد که با سرخوردگی از ظلم و بیداد جامعه خود، در دام اندیشههای مسموم داعش گرفتار شدهاند و زمانی به حقیقت ماجرا پی میبرند که دیگر دیر شده است و خود را در بند کسانی میبینند که هیچ بویی از انسانیت نبردهاند و هر یک دچار سرنوشتی خواندنی و عبرتآموز میشوند.
ارسال به دوستان
تازهترین خبرها از سیوسومین نمایشگاه کتاب تهران
17 میلیارد تومان بودجه نمایشگاه کتاب 99
قائممقام نمایشگاه کتاب از ابلاغ بودجه سیوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد. به گزارش «وطنامروز»، با نزدیک شدن به ایام برگزاری سیوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، خبرهای تازهای پیرامون این رویداد فرهنگی منتشر میشود. قادر آشنا در گفتوگو با تسنیم، از مشخص شدن رقم بودجه نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رقم بودجه نمایشگاه سیوسوم را ابلاغ کرده است. وی ادامه داد: بر این اساس بودجه نمایشگاه سیوسوم 17 میلیارد تومان تعیین شده است، سال گذشته نیز همین میزان تعیین شده بود که ما با در نظر گرفتن برخی موارد نسبت به سال گذشته آن، موفق به صرفهجویی 2 میلیارد تومانی شدیم. آشنا تصریح کرد: امسال نظر بنده بر این بود که با رقم 16 میلیارد تومان نمایشگاه را برگزار کنیم اما بعدا دوستان گفتند این رقم اندکی غیرواقعی است ولی تمام تلاشمان بر صرفهجویی خواهد بود. وی درباره میزان یارانه نمایشگاه سیوسوم نیز گفت: مبلغ یارانه هنوز مشخص نشده است. مدیر مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی درباره هزینه برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای تهران و رقمی که به مصلا پرداخت میشود نیز گفت: سال گذشته 4 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه برگزاری به مصلا پرداخت کردیم، مسؤولان مصلا امسال در نظر داشتند این میزان را افزایش دهند، ما از آنها خواستهایم که درصد اندکی افزایش دهند که البته هنوز میزان آن مشخص نشده است. هفته آینده هیاتی از اهالی فرهنگ ترکیه (میهمان ویژه نمایشگاه کتاب) به ایران خواهند آمد تا درباره جزئیات فعالیت و حضور آنها در نمایشگاه کتاب تهران صحبت کنیم. ارسال به دوستان
رایزنی برای اکران استانی فیلمهای فجر
کدام فیلمها و در چند سانس به نمایش درمیآیند؟
چند سال است همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر در تهران، برخی استانها نیز میزبان جشنواره میشوند، البته استانها فرصت نمایش همه فیلمها را ندارند و تنها تعدادی از فیلمها با موافقت تهیهکننده اجازه نمایش پیدا میکنند. به گزارش «وطن امروز»، ماجرای نمایش آثار جشنواره فیلم فجر در شهرستانها هر ساله مورد بحث و مناقشه گروههای مختلف قرار میگیرد. در این میان برخی تهیهکنندگان از اجرای چنین طرحی راضی نیستند و معتقدند نمایش فیلم در استانها آن هم با تعداد سانس بالا میتواند در اکران عمومی به فیلم صدمه بزند، البته برخی تهیهکنندگان نیز از این امر استقبال کرده و آن را اتفاقی خوب برای سینمای ایران میدانند ولی همچنان مشخص نیست که چه فیلمهایی در مراکز استانها در طول برگزاری جشنواره فیلم فجر به نمایش در میآید. بنا بر آنچه مهر گزارش کرده، این را باید به خاطر داشته باشیم که نمایش فیلمهای جشنواره فیلم فجر در استانها رایگان نبوده و براساس قراردادی که بین تهیهکنندگان و برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر بسته میشود، بخشی از هزینه فروش فیلمها در شهرستان در اختیار صاحبان فیلمها قرار میگیرد. ارسال به دوستان
تارانتینو از دلایل اصرارش برای بازنشستگی زودهنگام گفت
کارگردانی، بازی مردان جوان است
در حالی که کوئنتین تارانتینو با جدیدترین فیلمش «روزی روزگاری در هالیوود» نامزدی ۱۰ جایزه اسکار را کسب کرده اما همچنان بر بازنشستگی پافشاری میکند. به گزارش «وطن امروز»، کوئنتین تارانتینو که تابستان درباره این صحبت کرده بود تنها ۱۰ فیلم سینمایی خواهد ساخت و به این ترتیب فقط امکان ساخته شدن یک فیلم سینمایی دیگر توسط او وجود دارد، اکنون درباره دلایل این امر بیشتر توضیح داده است. وی در یک مصاحبه ویدئویی با پیتر تراورس از نشریه «رولینگ استون» درباره دلایل شخصیاش برای رها کردن فیلمسازی حرف زده است. تارانتینو گفته است: یک جورایی فکر میکنم وقت پرده سوم زندگیام است تا یک کمی بیشتر به ادبیات بپردازم که میتواند برای پدر جدید بودن خوب باشد و همین طور به عنوان یک همسر جدید بودن. تارانتینو گفت: نمیتوانم خانوادهام را بردارم و آنها را به آلمان یا سریلانکا یا هر جای دیگری که داستان بعدی آنجا رخ میدهد ببرم. باید یک کم بیشتر مرد خانه بشوم، یک کم بیشتر مرد نوشتن بشوم.
کارگردان «روزی روزگاری در هالیوود» افزود: حس من میگوید کارگردانی بازی مردان جوان است. حس میکنم سینما دارد تغییر میکند و من کمی متعلق به جماعت قدیمی هستم.
دانیلا پیک، همسر تارانتینو باردار است و اولین فرزندشان را به دنیا میآورد، البته تارانتینو خیلی پیش از این تصمیم به بازنشستگی گرفته بود و چشماندازش از نقش پدر بودن به نظر میرسد بیشتر او را متقاعد کرده باشد که صندلی کارگردانی را رها کند.
وی بتازگی برای فیلم جدیدش 3 نامزدی اسکار کسب کرده که شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اوریجینال است. این فیلم در مجموع ۱۰ نامزدی اسکار کسب کرده که برابر با تعداد نامزدیهای «مردایرلندی» ساخته اسکورسیزی است. «جوکر» با کسب ۱۱ نامزدی در راس امیدداران اسکار ۲۰۲۰ ایستاده است.
تارانتینو پیشتر جایزه اسکار را برای فیلمنامه غیراقتباسی «داستان عامهپسند» و «جانگوی از بند رها شده» دریافت کرده است. اگر قرار باشد او بازنشسته شود برای کسب اسکار بهترین کارگردان یا بهترین فیلم تنها ۲ شانس دارد، یکی با همین فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» و یکی با فیلم بعدیاش.
گفتنی است، تارانتینو با فیلم روزی روزگاری در هالیوود و با بازی ستارههایی چون آلپاچینو، لئوناردو دیکاپریو، برد پیت، مارگو رابی و دیمون هریمن یکی از شانسهای مهم اسکار 2020 محسوب میشود که در اکران سینماهای آمریکا نیز توانست به فروش نسبتا خوبی دست پیدا کند، همچنین این فیلم مربوط به یک بازیگر و بدلکار سریالهای وسترن است که دیکاپریو و بردپیت، ایفای نقش این 2 شخصیت را برعهده دارند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|