|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
ابراهیم داروغهزاده در مراسم رونمایی از پوستر و تندیس سیمرغ جشنواره فیلم فجر: همه سینماگران در «فجر ۳۸» حضور دارند
شروع فجر ۳۸ با سیمرغ ایرانی
گروه فرهنگ و هنر: واپسین اتفاق قبل از آغاز ماراتن امسال جشنواره فیلم فجر، برگزاری نشست دبیر این رویداد با اهالی رسانه و رونمایی از سیمرغ ایرانی این دوره از جشنواره بود که صبح روز پنجشنبه برگزار شد. به گزارش «وطنامروز»، در بخش ابتدایی نشست سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر از تندیس ایرانی سیمرغ جشنواره فیلم فجر و پوستر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر که توسط حمیدرضا بیدقی طراحی شده است، رونمایی شد.
* همه سینماگران در جشنواره حضور دارند
ابراهیم داروغهزاده، دبیر جشنواره سیوهشتم فجر در سخنانی در ارتباط با ماجرای انصراف برخی هنرمندان از حضور در جشنواره فیلم فجر امسال گفت: امسال دیماه سختی را داشتیم که از آن جمله شهادت سردار سلیمانی بود؛ سردار سلیمانی و سربازانش در خارج از مرزهای وطن از کشور دفاع میکردند. اتفاق بعدی سقوط هواپیما بود و در چنین شرایطی برخی سینماگران اعلام کردند نمیخواهند در جشنواره حضور داشته باشند، با هنرمندان صحبت شد و در نهایت همه سینماگران در جشنواره حضور دارند. امیدوارم رسالت سینما که به تصویر کشیدن مظلومیت مردم ایران است، بخوبی انجام دهند.
* فضاسازی «تحریم جشنواره» از خارج از کشور بود
داروغهزاده درباره فضاسازیهای شکل گرفته از سوی برخی چهرههای فعال در خارج از کشور برای تحریم جشنواره فجر و حمایت برخی سینماگران داخلی از این تصمیم اظهار کرد: درباره تحریم باید گفت یک فضاسازی رسانهای از خارج از کشور بود، شاید برخی هنرمندان به دنبال حضور و شرکت در جشنواره نبودند و این امر را نمیتوانیم تحریم بدانیم و در عین حال ما نیز هیچ تحریمی ندیدیم.
* فشاری از بیرون برای ممیزی آثار فجر نبوده است
داروغهزاده در بخش دیگری از صحبتهای خود با رد این شایعه که فشارهای بیرونی بر جشنواره امسال باعث انتخاب نشدن برخی آثار شده است، اظهار کرد: هیأت انتخاب فیلمهایی را که پروانه ساخت سینمایی داشته بررسی میکند. هیچ نهادی دخیل نیست و هیأت انتخاب خودش انتخاب کرده و هیچ فیلمی قبل از اینکه هیأت انتخاب آن را ببیند از جشنواره کنار گذاشته نشده است. امسال هیچ اعمال نظری از هیچ نهادی نداشتیم. این نکته را باید بگویم که برخی فیلمها موضوعشان ارتباط مستقیمی با یک نهاد دارد و این فیلمها خودشان از قبل به لحاظ تخصصی مشاوره میگیرند. حتی فیلمی که مدنظر شماست از نظر قوهقضائیه هیچ مشکلی نداشته است.
* اضافه شدن جایزه شهید سلیمانی با خواست اهالی سینما
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره افزایش تعداد داوران گفت: خواستیم داوری تخصصیتر شود و برای بخش فنی ۲ داور انتخاب کردیم و در نهایت تعداد داوران به ۹ نفر رسید. او همچنین در ارتباط با اضافه کردن جایزه شهید سلیمانی به جشنواره فجر امسال نیز توضیح داد: جایزه سردار سلیمانی هم خواست خود سینماگران بوده و قرار است برای بزرگداشت نام و یاد ایشان برگزار شود.
* کیمیایی هم به فجر میآید
دبیر جشنواره سیوهشتم فیلم فجر درباره حضور مسعود کیمیایی در جشنواره فجر امسال در شرایطی که پیش از این اعلام کرده بود قصدی برای حضور در جشنواره امسال ندارد، اظهار کرد: کیمیایی نیز در جشنواره حضور دارد. کیمیایی یکی از خاطرهانگیزترین کارگردانهای سینمای ایران است و همیشه فیلمهایش در جشنواره مورد استقبال قرار میگیرد و بیشک امسال نیز همین اتفاق رخ میدهد.
* فقط خریدهای الکترونیک در آرای مردمی حساب است
دبیر جشنواره درباره آمار استقبال مردمی از جشنواره و افزودن به سالنهای مردمی و کاهش پیدا کردن سهمیه نهادها و ارگانها توضیح داد: امسال ما ظرفیت سالنهای مردمی را افزایش دادیم. پارسال ۷۵۰۰ صندلی بود اما امسال بیش از ۹ هزار صندلی است و مثل سال قبل بلیتها در همان ساعتهای اولیه به فروش رفت. نهادهایی که برای کارمندانشان بلیت میخواهند در اختیارشان قرار داده میشود اما جزو آرای مردمی به حساب نمیآیند و فقط خریدهای الکترونیک در آرای مردمی حساب است.
* انصراف از جشنواره از اختیارات تهیهکننده است
داروغهزاده درباره فیلمهایی که ممکن است به جشنواره نرسند و الزام حضور فردی که اعلام کرده در جشنواره حضور ندارد، بیان کرد: آقای معادی هیچوقت نگفتند جشنواره را تحریم میکنند و طی صحبتی که شده ممکن است در مراسم و نشست فیلمشان حضور یابند. ما فیلمها را فارغ از این مسائل بررسی میکنیم و بررسی فیلمها جزو حقوق تهیهکننده است و در صورتی فیلمی از داوری خارج میشود که تهیهکننده اعلام انصراف دهد. ما امیدواریم همه هنرمندان در جشنواره حضور داشته باشند. اگر هم فیلمی به جشنواره نرسد، بر اساس اولویت از رزروها استفاده میکنیم.
* مسأله حل نشده فیلمهای ویدئویی برای فجر
داروغهزاده در ادامه این نشست درباره بحث مجوزهای فیلماولیها تاکید کرد: بحث مجوز فیلماولیها نیز هنوز در خانه سینما و سازمان سینمایی و حتی کانون کارگردانان حل نشده است و به همین دلیل نیز هنوز تکلیف معلوم نیست و ما هم نمیدانیم باید فیلم کارگردانانی که اثرشان پروانه ویدئویی دارد، انتخاب کنیم یا نه. از همین رو باید این مشکل از سوی این نهادها برطرف شود. در پایان مراسم دبیر سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر از مدیریت پردیس ملت تشکر و عنوان کرد: به جای مراسم افتتاحیه هزینه آن صرف خرید کالا و وسایل مورد نیاز برای سیلزدگان شده است و برخی سینماگران نیز در این پروژه شریک خواهند بود. شنبه ساعت یک بعد از ظهر کاروان وسایل به مناطق سیلزده ارسال میشود.
***
[بازی در جشنواره]
این شماره روزنامه در اولین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر و زمانی منتشر میشود که هنوز هیچ فیلمی در جشنواره اکران نشده است. اطلاعات عمومی از خروجی فنی و تکنیکی و محتوایی فیلمها هم آنچنان مشخص نیست. حداقل این است که برآوردی کلی از کارگردانیها، بازیها و دیگر مولفههای مهم فیلمها و میزان برتری یکی بر دیگری وجود ندارد. با این همه، حرف و حدیثها درباره داوری بخشهای مختلف از همین روزهای اول در میان اهالی رسانه کم نیست. بازی جواد عزتی در چند فیلم به عنوان نقش اول و نقش مکمل، بازی پیمان معادی در «درخت گردو»، نقشآفرینی امیر جدیدی در «روز صفر» و البته نقشآفرینی فرامرز قریبیان در شمایلی متفاوت در «خروج» ابراهیم حاتمیکیا، در میان بازیها و بازیگران دیگر، در رسانهها برجسته شدهاند. در میان این بازیگران البته پیمان معادی به صراحت از عدم تمایل برای داوری شدن بازیاش در جشنواره صحبت به میان آورده و انتخاب را برای هیأت داوران راحتتر کرده است. معادی چندی پیش در صفحه شخصیاش نوشته بود: «من با کدام دل شاد بروم جشنواره که جشن بگیرم؟! نمیتوانم».
ارسال به دوستان
یادداشتی بر رمان «روز داوری» اثر سجاد خالقی
پلیسی- معمایی؛ اما ایرانی!
علی ششتمدی: اگر در اطرافتان دوست یا آشنای خانوادگی خاصی دارید که دنبال یک کتاب جذاب و پرماجرا میگردد، کتاب روز داوری، پیشنهاد بسیار خوبی خواهد بود. اگر این دوست یا آشنای شما، میخواهد کتاب خواندن را شروع کند و عادت به ادامه دادن صفحات کتاب ندارد، یا اگر کتابخوان هست اما به روایتهای جنایی و معمایی و... علاقه دارد، میتوانید این کتاب را با خیال راحت بهعنوان یک نمونه ایرانی خوب، معرفی کنید. برجستهترین ویژگی و عنصر داستانی این کتاب، قوت «تعلیق» است. قصه، پر از ماجرا و تقریباً خالی از عاطفه و احساس است. روایت بهجای پرداختن به توصیف یا تعمق در احساسات شخصی، خط به خط و صفحه به صفحه، شخصیتها را درگیر ماجراهای مختلف میکند. تصاویر گیرا و گرههای باورپذیر، در گذر زمان، مخاطب را در خلسهای جذاب غرق میکند و او را- حتی اگر اهل خواندن نباشد- تا صفحات آخر میکشاند. نثر کتاب، مسلط و هنرمندانه نگاشته شده و به شکلی روان، به تعلیق اثر کمک میکند تا مخاطب همراه آن تا انتها پیش برود. اشکالات کم، جملات کوتاه و در خدمت داستان، دایره واژگانی مناسب و آشنا برای مخاطب و یکدستی و همگنی نثر، بخشی از عوامل این قوت هستند. این داستان طبق تقسیمبندیهای موضوعی رمان که امثال تدوروف به آن معتقد هستند، جزء ژانر پلیسی قرار میگیرد. شکل و ساختار تعقیب و گریزها در روایت، بازنمود «کشف» و غافلگیریهای پیدرپی مخاطب، از جنس همین رمانهاست. بخشی از داستان در سایه میگذرد و شخصیتها؛ همگام با مخاطب، تا صفحات پایان کتاب، در جستوجوی کشف حقیقت، تلاش میکنند. بیان بخشهایی از این روایت، لذت خوانش آن را از بین میبرد، بنابراین در این نوشته، هیچ بخشی از روایت بیان نمیشود اما لایه محتوایی روایت و تمرکز آن، بر مقوله و مسالهای مهم در تاریخ معاصر ایران، خاورمیانه و حتی جهان است: مساله صهیونیزم و یهودیت با خوانش خاص این گروه. جای تردیدی نیست که چنین محتوای ویژهای، نیاز به تحقیق و پژوهش عمیق و مطمئن دارد. کتاب برای ادعاهایی که دارد و برای آنکه مخاطب باور کند چنین جریان زیرزمینی و مخفی در تاریخ معاصر ما وجود داشته است، نیاز به مدارک و استنادات دقیق و مدونی خواهد داشت. این محتوا در بعضی پژوهشها و سخنرانیهای دهه اخیر بیشتر و بیشتر مطرح شده و محققانی به پژوهش درباره شبکه مخفی خاصی در جهان پرداختهاند که خارج از جریانات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... در یک ملت، به دنبال تحقق اهدافی خاص است. اهدافی که برآمده از باورهای مذهبی و دیدگاه آخرالزمانی مذهبشان محسوب میشود. «روز داوری» شاید جزو آثار پیشرویی محسوب میشود که سراغ این مقوله رفتهاند و نویسنده سعی کرده در قالب یک اثر جنایی و پلیسی، درباره این شبکه خاص و مخفی، روایتی جذاب ارائه دهد. در کنار نقاط قوت مختلف کتاب، بعضی مسائل و نکات به لحاظ فنی از دیدگاه وجوه روایت وجود داشتند که تقویت آنها میتوانست موجب و عامل خلق اثری هنرمندانهتر و قویتر شود. دیالوگهای این داستان بهاندازه کافی (به لحاظ لحن، واقعنمایی، پردازش و...) قوی نیستند و گرهها گاهی شکل سینمایی و مصنوعی به خود میگیرند. شخصیتپردازی به شکل مناسبی انجام گرفته و شخصیتها متناسب با عمقشان حرف نمیزنند. در زمان حرف زدن بیشتر شبیه تیپهای سریالهای خانوادگی میشوند. بعضی گرهها نیز- احتمالاً به خاطر ضعف در همان پژوهشی که گفته شد- بهراحتی به باور مخاطب نمینشینند و روایت را از آن خوشساختی کلی، بیرون میآورند. در مجموع و با تمام نقاط قوت و ضعف، کتاب ظاهرا طولانی «روز داوری» بسیار راحت و سریع خوانده میشود و برای دایره خاصی از مخاطبان، یک نمونه خوب از داستانهایی است که کمتر نمونه فارسی آن را پیدا میکنند و عموماً در آثار ترجمه با آن روبهرو شدهاند. ارسال به دوستان
بیشترین مؤلفههای شعر انقلاب در سرودههای حمید سبزواری است
هشدارهای شاعرانه آقای حمید درباره هزینه سازش با دشمنان
تازهترین قسمت از برنامه دانشجویی «رادیکال سه» سراغ بررسی شخصیت و دیدگاههای استاد حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب اسلامی رفت. مصطفی محدثیخراسانی از دوستان نزدیک آن مرحوم، میهمان این قسمت از «رادیکال سه» بود. به گزارش «وطن امروز»، محدثی در این برنامه در ارتباط با جایگاه بسیار مهم مرحوم سبزواری در جریان شعر انقلاب گفت: اگرچه شاعران بسیاری در پیشرفت شعر انقلاب تاثیر داشتند اما آنچه ما امروز به عنوان شعر انقلاب میشناسیم و برای آن مولفههایی را معرفی میکنیم، قطعا بیشترین وجه اشتراکش با شعر حمید سبزواری است و بیشترین تعداد این مولفههای شعر انقلاب، چه به لحاظ محتوایی و چه به لحاظ رویکردهای فرمی را میتوان در شعر او دید. این شاعر معاصر همچنین با اشاره به دغدغه مرحوم سبزواری نسبت به افق جهان اسلام و کشورهای اسلامی اظهار کرد: ایشان همیشه در ارتباط با این موضوع دغدغه داشتند و یکی از درخشانترین کارهای ایشان مثنوی بلند «حکم جلودار» است که مصرع معروف آن «جانان من برخیز بر جولان برانیم» است که تبدیل به بخشی از حافظه جمعی ملت ما شده است. ایشان چنین نگاهی به جهان اسلام داشت و اتفاقاتی را که ممکن بود بعدها در جهان اسلام بیفتد ایشان از پیش در اشعارش نسبت به آنها هشدار میداد. مثلا موضوع سازش با دشمنان که هزینهاش بیشتر از مقاومت است و مقام معظم رهبری بارها در صحبتهایشان به آن اشاره کردند و در بسیاری از اشعار مرحوم سبزواری بویژه آخرین شعری که ایشان در حضور مقام معظم رهبری خواندند، به شکلی جدی و پررنگ دیده میشود. ارسال به دوستان
معامله قرن یعنی اسرائیل هارتر از گذشته!
واکنش کاریکاتوری به معامله قرن
سیدمسعود شجاعیطباطبایی، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و هنرمند کاریکاتوریست، طرح جدیدترین کاریکاتور خود را با شعار «معامله قرن یعنی اسرائیل هارتر از گذشته!» منتشر کرد. به گزارش مهر، شجاعی طباطبایی درباره این موضوع گفت: ترامپ از طرح خود «معامله قرن» (century deal) و یک هدیه به نتانیاهو و یک شانس برای انتخابات (با کمک لابی صهیونیستی) رونمایی کرد. در پس این اقدام، حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری، موافقت با حاکمیت اسرائیل بر شهرکها، وتوی احتمالی هر قطعنامهای علیه اسرائیل در شورای امنیت، شناسایی قدس به عنوان پایتخت بلامنازع اسرائیل، خلع سلاح حماس، اعلام غزه به عنوان منطقه عاری از سلاح، شناسایی اسرائیل به عنوان دولت یهودی و شناسایی مرزهای جدید اسرائیل نصیب رژیم صهیونیستی شده است. وی بیان کرد: نقشه جدیدی هم ارائه کردهاند که ابودیس با مساحتی حداکثر ٤ کیلومتر مربع یعنی ٢ در ٢ کیلومتر به عنوان پایتخت دولت آینده فلسطین مشخص شود! ارسال به دوستان
برگزیده شدن شاعر ضد مردم در جشنوار شعر فجر خبرساز شد
جایزه به شاعر ضدانقلاب در فجر انقلاب!
«سارا متقی» که با تاسف فراوان به عنوان یکی از شاعران برگزیده جشنواره شعر فجر انتخاب شده، طی سالهای اخیر با انواع و اقسام اظهارات توهینآمیز درباره آرمانهای مردم ایران جنجالآفرین شده بود. به گزارش «وطن امروز»، هیأت داوران بخش «ویژه شعر جوان» چهاردهمین جشنواره شعر فجر در حالی فهرست برگزیدگان این بخش را اعلام کرد که پس از اعلام برگزیدگان، بیش از آنکه درباره سطح کیفی و کمی آثار شاعران در این بخش بحث و تبادل نظر شود، حضور یکی از شاعران هتاک مسالهساز شده. این شاعر طی چند وقت اخیر با انواع و اقسام اظهارات توهینآمیز در فضای مجازی خبرساز شده بود، همه چیز را درباره اختتامیه جشنوار تحتالشعاع قرار داده است. وی که با تاسف فراوان به عنوان یکی از شاعران برگزیده بخش شعر جوان انقلاب (مخصوص شاعران با سن کمتر از 25 سال) انتخاب و معرفی شده است، طی چند مدت اخیر با اظهارات توهینآمیز درباره شهید سلیمانی و حضرت فاطمه(س) جنجالآفرین شده بود، از سوی دیگر وی به صراحت در صفحه شخصیاش ضمن اعلام تنفر از جمهوری اسلامی ایران، بارها مواضع ضدانقلابی و توهینآمیز گرفته که در کمال تعجب همه این موارد از چشم مسؤولان جشنواره شعر فجر دور مانده. وی در اظهارات خصمانه توئیتری نسبت به کشورش، انقلاب و حتی مذهب مردمش نهتنها دست کمی از دشمنانی چون ترامپ ندارد بلکه در برخی توهینهای بیشرمانه از امثال وی هم پیشی گرفته است. اما هیأت داوران این بخش شاید در وهله نخست درباره انتخاب سارا متقی در جمع یکی از برگزیدگان جشنواره شعر انقلابی این توجیه را بیاورند که ما فقط به کیفیت آثار شرکتکنندگان توجه میکنیم که شاید این توجیه برای جشنوارههای آزاد در منطقهای گمنام قابل قبول باشد اما در مهمترین جشنواره شعر کشور که با عنوان شعر انقلاب و به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار میشود، این اهمال جای هیچ اما و اگری نمیگذارد. شایسته است مسؤولان جشنواره شعر فجر هر چه سریعتر اعلام کنند بر چه اساسی به کسی که بدترین و شنیعترین توهینها را به مقدسات کشور و مردمش در صفحه شخصیاش داشته است، جایزه جشنواره شعر فجر میدهند.
ارسال به دوستان
ولیالله شیراندامی درگذشت
ولیالله شیراندامی، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون پس از سالها تحمل بیماری در 88سالگی درگذشت.
به گزارش «وطن امروز»، مرحوم ولیالله شیراندامی که ۳ فروردین ۱۳۱۰ در مرو به دنیا آمد، در دهها اثر سینمایی و سریال تلویزیونی از جمله مختارنامه به ایفای نقش پرداخته بود.
همچنین آخرین نمایش به کارگردانی این هنرمند فقید با عنوان «هنر کمدی» نوشته ادواردو فیلیپو سال ۹۱ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت. وی همچنین بعد از اجرای این نمایش، کتاب «تحلیل کارگردانی نمایشنامه مرگ پیشهور» را تالیف کرد که توسط انتشارات نمایش چاپ شد.
ارسال به دوستان
پاسداشت «حاج قاسم» در تئاتر فجر
نمایش خیابانی و یک اثر رادیو تئاتر در سیوهشتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با محوریت رشادتهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا خواهد شد. به گزارش «وطنامروز»، نمایش «سرباز» به نویسندگی امیرحسین شفیعی و کارگردانی پژمان شاهوردی از روز پنجشنبه ۱۷ بهمن تا روز یکشنبه ۲۰ بهمن ساعت ۱۸ در محوطه تئاتر شهر اجرا میشود. همچنین نمایش «همنفس» به نویسندگی و کارگردانی علیمحمد رادمنش روز شنبه ۱۹ بهمن ساعت ۱۰:۳۰ در ایستگاه متروی میدان ولیعصر و ساعت ۱۶:۳۰ در محوطه تئاتر شهر اجرا میشود. «سردار پرچمدار» به نویسندگی و کارگردانی سیدپویا امامی نیز روز شنبه ۱۹ بهمن ساعت ۱۶ در محوطه تئاترشهر و ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران به صحنه میرود. رادیو تئاتر «سردار عشق» به کارگردانی بهرام ابراهیمی نیز روز یکشنبه ۲۰ بهمنماه ساعت ۱۸:۳۰ در تالار رودکی روی صحنه میرود.
ارسال به دوستان
۱۴ بهمنماه؛ آخرین فرصت ثبتنام ناشران در نمایشگاه کتاب تهران
مدیر کمیته ناشران داخلی سیوسومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران گفت: ناشران داخلی تا ۱۴ بهمنماه فرصت دارند نسبت به ثبتنام اقدام کنند. به گزارش «وطنامروز»، سیدرفیع احمد جواهری، مدیر کمیته ناشران داخلی سیوسومین نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به آغاز ثبتنام ناشران داخلی برای حضور در این رویداد فرهنگی گفت: ثبتنام ناشران از روز سهشنبه (۸ بهمنماه) آغاز شده و تا روز دوشنبه (۱۴ بهمنماه) ادامه خواهد یافت. این بازه زمانی با توجه به 2 روز تعطیلات در نظر گرفته شده است تا روی زمان ثبتنام تاثیری نداشته باشد. ناشران متقاضی میتوانند برای ثبتنام به سایت www.tibf.ir مراجعه و نسبت به ثبتنام اقدام کنند.
ارسال به دوستان
سینما
شب پیشتازی «سرخپوست» در جشن انجمن منتقدان
مراسم سیزدهمین شب منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران روز پنجشنبه برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، در بخش بهترین دستاوردهای فنی، تندیس این بخش به محسن نصراللهی برای طراحی صحنه فیلم «سرخپوست» تعلق گرفت. همچنین دیگر تندیس این بخش به جواد مطوری برای جلوههای بصری فیلم «مسخرهباز» اهدا شد و تندیس بهترین دستاورد فنی به محسن خیرآبادی، رضا میثاقی و شهاب نجفی برای جلوههای بصری فیلم «غلامرضا تختی» تعلق گرفت. همچنین جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به علی نصیریان برای فیلم «مسخرهباز» و بهترین بازیگر مکمل زن به فرشته صدرعرفایی برای «شبی که ماه کامل شد» رسید. دیپلم افتخار بهترین موسیقی متن به مسعود سخاوتدوست برای «شبی که ماه کامل شد» و تندیس این بخش به کریستف رضاعی برای «ناگهان درخت» اهدا شد و جایزه بهترین تدوین هم به بهرام دهقانی برای «متری شیشونیم» رسید. همچنین هومن بهمنش چهرهای بود که جایزه بهترین فیلمبرداری این دوره از جشن انجمن منتقدان را برای 2 فیلم «سرخپوست» و «متری شیشونیم» به دست آورد. 2 جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد و بازیگر نقش اول زن به ترتیب به حامد بهداد برای «قصر شیرین» و الناز شاکردوست برای «شبی که ماه کامل شد» اهدا شد. در بخش بهترین فیلمنامه نیز دیپلم افتخار به محسن قرایی و محمد داوودی برای «قصر شیرین» رسید و تندیس این بخش هم به نیما جاویدی برای فیلم «سرخپوست» تعلق گرفت. دیپلم افتخار بهترین کارگردانی به نرگس آبیار برای «شبی که ماه کامل شد» و تندیس ویژه کارگردانی به سعید روستایی برای فیلم «متری شیش و نیم» تعلق گرفت و البته تندیس این بخش به نیما جاویدی برای فیلم «سرخپوست» رسید. تندیس بهترین فیلم نیز به نیما جاویدی برای فیلم سینمایی «سرخپوست» تعلق یافت.
***
همایون اسعدیان مجری«کافه آپارات» شد
فریدون جیرانی، مجری برنامه «کافه آپارات» به دلیل قبول داوری جشنواره فیلم فجر، اجرای این برنامه را بر عهده نخواهد داشت و همایون اسعدیان، کارگردان مطرح سینما میزبان میهمانان برنامه خواهد بود. در ۱۰ شب برگزاری این برنامه، همایون اسعدیان با ۱۰ کارگردان و بازیگر برتر و سرشناس جشنواره گفتوگو خواهد کرد. این برنامه را پیش از این چهرههایی چون علی معلم، احسان کرمی و فریدون جیرانی اجرا کردهاند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|