|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
گفتوگو با حمید نیلی، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاعمقدس درباره جزئیات همایش ملی تئاتر سردار آسمانی
تئاتر مقاومت زنده است
گروه فرهنگ و هنر: انجمن تئاتر انقلاب و دفاعمقدس پس از شهادت مظلومانه و ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دست بهکار شد و حرکت مردمی و ملی تئاتر «سردار آسمانی» را آغاز کرد. با حمید نیلی، مدیرعامل این انجمن که حدود یک ماه است عهدهدار این مسؤولیت شده، درباره فعالیتهای این روزهای انجمن تئاتر انقلاب و دفاعمقدس به گفتوگو نشستیم. ***
* آقای نیلی! درباره مهمترین فعالیت این روزهای انجمن تئاتر انقلاب و دفاعمقدس یعنی «همایش ملی تئاتر سردار آسمانی» و میزان استقبال مردمی از این رویداد بفرمایید.
خیلی متشکرم از اهمیتی که شما برای حوزه تئاتر مقاومت قائل شدید. باید عرض کنم همایش ملی تئاتر سردار آسمانی پس از شهادت سردار سلیمانی با فاصله کمتر از چند روز بعد از ترور ایشان توسط دوستان خوشفکر و صاحبنام این عرصه طرحریزی شد و درواقع با کار جهادی دوستان و همکارانم در ستاد برگزاری همایش، مقدمات این رویداد ملی را رقم زدیم. جا دارد همینجا از حمایتهای بیدریغ مدیرعامل محترم بنیاد فرهنگی روایت فتح، آقای دکتر نادری صمیمانه تشکر کنم، چراکه در این مسیر بسیار به ما کمک کردند. الحمدالله با کار رسانهای و تبلیغاتی مناسبی که شد این همایش ملی مورد استقبال هنرمندان سرشناس تئاتر در سراسر کشور نیز قرار گرفت.
* درباره جزئیات این رویداد بیشتر توضیح میدهید.
پس از شهادت سردار سلیمانی همه اقشار جامعه ارادت و حس درونی خود را به ایشان به نحوی ابراز کردند. هنرمندان تئاتر نیز از این قاعده مستثنا نبوده و بهنوعی با ارائه اثری درخور شأن سردار به این موضوع واکنش نشان دادند. ما در انجمن تئاتر انقلاب و دفاعمقدس که درواقع مرکزیت و محوریت هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی است، این هنرمندان را شناسایی و در قالب یک طرح منسجم ملی هماهنگ و مدون کردیم.
استقبال خیلی خوب بود و حدود ۴۰ اثر در مدتزمان کمی پس از شهادت سردار به دبیرخانه همایش رسید که از این تعداد ۱۶ اثر برای مرحله نهایی گزینش شد و به مرحله اجرای عمومی در سراسر ایران رسید.
* محلها و اماکنی که این آثار در آنها اجرا شد چگونه بود؟ آیا بازخورد خوبی میان اقشار مردم داشت؟
بله! خوشبختانه در تمام استانها و شهرهایی که آثار این همایش ملی در آنها اجرا شد با استقبال خوبی از جانب مردم مواجه شدیم. مدارس، مساجد و مصلاها، دانشگاهها، پارکها و فرهنگسراها و بهطورکلی مراکزی که مردم تجمع بیشتری دارند مدنظر ما بود که با اقبال عمومی هم مواجه شدیم. این نوع اجرا باعث شد حتی از دستگاهها و نهادهای دیگر نیز برای اجرای آثار، از صاحبان اثر دعوت به همکاری شود.
* چه دستگاهها یا نهادهایی به شما در برپایی این همایش ملی کمک کردند؟
این کار طرح و برنامه انجمن تئاتر انقلاب و دفاعمقدس بود و اساساً متولی این برنامه در اصل انجمن تئاتر بود ولی با همکاری و مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی و دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر، تعدادی از آثار این همایش در جدول برنامههای فجر نیز گنجانده شد که جا دارد از برگزارکنندگان مراسم افتتاحیه این همایش نیز که در جوار مزار شهید سلیمانی و در شهر کرمان برگزار شد تشکر کنم. در همان مراسم نیز استقبال بسیار خوبی شده بود و مردم کرمان انصافاً حضور و مشارکت بسیار بینظیری داشتند. کانون فرهنگی- هنری مساجد کشور هم در برگزاری این همایش با ما مشارکت خوبی را داشتهاند.
* گویا برنامههای مختلفی در این همایش تدارک دیده بودید. اگر ممکن است کمی دراینباره توضیح دهید.
با برنامهریزی که توسط دوستان و همکارانم در ستاد برگزاری همایش داشتیم مقرر شد مراسم افتتاحیه در شهر کرمان و در جوار مزار شهید سلیمانی برگزار شود. این مراسم با حضور مسؤولان تراز اول تئاتر کشور نظیر مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، برخی مدیران روایت فتح و بسیاری از هنرمندان برگزار شد. در این مراسم بهطور نمادین از خانواده شهید پورجعفری، دوست و همراه دیرین شهید سلیمانی هم با اهدای تندیس جشنواره فجر تقدیر شد. فکر کنم سابقه نداشته است که قبل از آغاز جشنواره تندیس جشنواره به خانواده شهدا اهدا شود ولی این دوره تندیس جشنواره تئاتر فجر با کمال افتخار از سوی جامعه بزرگ و خانواده فرهیخته تئاتر کشور به دختر و پسر این شهید بزرگوار تقدیم شد. البته برنامه دیگری که تدارک دیده شد این بود که چون به دلیل محذورات امنیتی و حفاظتی در زمان حیات سردار سلیمانی دسترسی به منابع درباره ایشان ساده نبود و نمایشنامهنویسان و صاحبان اثر خیلی کم توانسته بودند جلوات گوناگون زندگی و مبارزات وی را ترسیم کنند، لذا بنا را بر این گذاشتیم که در محفلی صمیمی با حضور یکی از فرماندهان ارشد نظامی کشور و نمایشنامهنویسان، مواردی را که برای نمایشنامهنویسان مفید است و قابلیت تبدیل شدن به درام را دارد بازگو شود تا بتوانیم به آثار و متون قابلتوجه و قابل استنادی درباره سردار دست یابیم. نام این برنامه «محفل نمایش خاطره» است که روز شنبه ۱۹ بهمنماه(امروز) در تئاتر شهر برگزار خواهد شد. همچنین قرار است با همکاری دوستان در کانون فرهنگی- هنری مساجد، تعدادی از آثاری را که قابلیت اجرا در مساجد دارند منتشر و حمایت کنیم.
از آثار نمایشنامهنویسان حرفهای نیز حمایت خواهیم کرد و آثارشان توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاعمقدس چاپ و منتشر خواهد شد. در آیین اختتامیه این همایش ملی نیز در 23 بهمنماه هم قرار است از برگزیدگان این همایش تقدیر کنیم. اختتامیه این همایش در تماشاخانه سرو انجمن تئاتر انقلاب و دفاعمقدس با حضور مسؤولان فرهنگی- هنری کشور و هنرمندان و همچنین حضور خاص و ویژه خانواده معظم شهدا برگزار میشود.
* از تماشاخانه سرو نام بردید. اگر ممکن است درباره این تماشاخانه و نوع کارکردش در شهر تهران نیز برای ما بفرمایید؟
از خیلی سالها قبل، هنرمندانی که دغدغه کار دفاع مقدسی، انقلابی و ارزشی داشتند در پی یافتن سالن نمایش برای اجرا آثارشان بودند. البته به دلیل تعدد آثار و کمبود اماکن نمایشی خیلی از این آثار به مرحله اجرا نمیرسیدند و به هدر میرفتند یا اگر هم به اجرا میرفتند در سالنهای نهچندان معتبری اجرا میشدند که با استقبال کمی مواجه میشدند. از این دست نمایشها متأسفانه کم نداشتیم ولی خوشبختانه با تلاشهای مدیران قبلی و اسبق بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن تئاتر انقلاب و دفاعمقدس، تماشاخانه سرو راهاندازی شد که امروز با ظرفیت ۱۵۰ نفر در زمره تماشاخانههای اصلی شهر تهران محسوب میشود. قصد داریم تماشاخانه سرو بهعنوان پایگاه تخصصی ارائه آثار ارزشی و مفید برای جامعه و خانوادهها مطرح شود تا هنرمندان فعال این حوزه دیگر دغدغه داشتن سالن تخصصی برای آثارشان را نداشته باشند.
* شما بهعنوان مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاعمقدس شرایط کنونی انجمن را چگونه ارزیابی میکنید و چه نقطه ایدهآلی را برای انجمن و جریان تئاتر انقلاب متصور هستید؟
شرایط کنونی انجمن با توجه به اینکه از سابقه و تاریخچه ۲۳ ساله برخوردار است، در قیاس با تئاتر امروز ایران و ساختارهای موجود در آن باید تقویت و اصلاح شود. ما در شهرستانهای کشور و در استانها افراد کار بلد زیادی داریم که با صرف هزینه و هدایت صحیح میتوانند چه در استان خودشان و چه در سطح کشور جریانساز باشند. از این دست نمونهها کم نداریم.
در زمینه نمایشنامهنویسی کلاً در تئاتر کشور ضعف داریم و این شامل حال تئاتر مقاومت نیز میشود. تئاتر مقاومت جدا از شرایط تئاتر کشور نیست و بههرحال تا حد زیادی متأثر از شرایط و حال و روز خانواده بزرگ تئاتر است.
* آقای نیلی! آنچه امروز ما از تئاتر ارزشی یا اصطلاحاً انقلاب و دفاع مقدسی متصور هستیم همان آثار دهههای ۶۰ و ۷۰ است که بیشتر مبتنی بر وقایع دفاعمقدس و جنگ تحمیلی بودند. آیا امروز با همان رویکرد به این مقوله نگاه میکنید یا نگاه جدیدی وارد این حوزه شده است؟
به نکته خوبی اشاره کردید. ببینید ما در دهههای ۶۰ و ۷۰ به دلیل وقوع جنگ تحمیلی و تبعات ناشی از آن در حوزههای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مبتلا به جنگ و پیامدهایش بودیم. در این هیچ شکی نیست و اینیک حقیقت تاریخی است. حوزه فرهنگ و هنر نیز همراه شئون دیگر جامعه از این رخداد متأثر بود و با نگاهی به فیلمها و تئاترهای آن دوران مشاهده میکنیم که رگههای سینما و تئاتر دفاعمقدس جریان بیشتری داشت و پررنگتر بود. ولی امروز بهدرستی مفهومی طرحشده است که جهانشمولتر است و گزارهها و مفاهیم بیشتری را دربر میگیرد و آن تئاتر مقاومت است. تئاتر مقاومت امروز دیگر تنها انقلاب اسلامی و دفاعمقدس را دربر نمیگیرد، بلکه مفاهیم بهروزتر و جامعتری را بویژه در حوزههای اجتماعی دربر میگیرد. شاید برای دوستان این مطلب جالب باشد که ما در مقوله تئاتر مقاومت بسیار با میدان وسیع و گستردهای مواجهیم. بحث حمایت از تولید ایرانی و تکریم کار و کارگر ایرانی، بیانیه گام دوم انقلاب، مفاهیم مرتبط با استکبارستیزی، دستاوردهای انقلاب، امید و ترسیم آینده روشن انقلاب اسلامی، تحکیم بنیان خانواده و ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی، شخصیتها و جریانهای تاریخ معاصر ایران، شخصیتهای دوران دفاعمقدس و انقلاب اسلامی، دشمنشناسی، معضلات و آسیبهای اجتماعی و شقوق متفاوت ایثارگری همچون شهدای آتشنشانی، جنگلبانی و حراست از محیطزیست، شهدای مبارزه با تروریسم و مبارزه با قاچاق موادمخدر و... ازجمله مواردی است که با آن مواجهیم. تئاتر مقاومت زنده است. این ارائه مفهوم گسترده از مقوله مقاومت کارکرد بسیاری دارد و هنرمندان زیادی از آن استقبال کردهاند. انشاءالله ثمرات این استقبال در هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت بیشتر جلوهگری میکند.
* بهعنوان سؤال آخر، اگر نکتهای باقیمانده بفرمایید.
عرض خاصی ندارم و امیدوارم در آینده انجمن تئاتر انقلاب و دفاعمقدس همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله) فرمودند، بتواند از گنجینه و ذخایر ارزشمند انقلاب و دفاعمقدس که بهمثابه گنجی در اختیار ما است، درست بهرهبرداری کند و آنها را با حفظ اصول و امانتداری کامل به دست آیندگان و نسلهای بعدی برساند.
ارسال به دوستان
گزارش «وطن امروز» از متن و حاشیه ششمین روز جشنواره فیلم فجر در سالن رسانهها
وقتی «داربی» از فیلمهای فجر بیشتر درخشید!
احسان سالمی: احتمالا هیچکس فکر نمیکرد روزی فرا برسد که نمایش بازی فوتبال در سینما از نمایش فیلمهای جشنواره فجر برای مخاطبان سینما جذابتر باشد! اما وضعیت فیلمهای نمایش داده شده در چند روز ابتدایی جشنواره فیلم فجر بویژه در روز ششم این رویداد به قدری خراب بود که علاقهمندان سینما به دیدن فوتبال بیشتر از فیلم علاقه نشان دادند تا داغترین سانس پردیس ملت در جشنواره امسال، سانس نمایش داربی در سالن رسانههای جشنواره فیلم فجر باشد.
***
کی گفته من فیلم اولی هستم؟!
فیلم سینمایی «کشتارگاه» ساخته عباس امینی اولین اثری بود که در روز ششم جشنواره فیلم فجر در سالن رسانههای این رویداد به نمایش درآمد. در این نشست عباس امینی در ارتباط با چگونگی رسیدن به سوژه این فیلم گفت: «در کار قبلی تصمیم گرفتیم یک فیلم با موضوع اجتماعی داشته باشیم، در این میان دلار موضوع روز بود و تصمیم گرفتیم این سوژه را انتخاب کنیم». اما یکی از اتفاقات جالب در جریان این نشست صحبتهای عباس امینی در پاسخ به سوال یکی از اهالی رسانه در ارتباط با حضور وی با فیلم «کشتارگاه» به عنوان چهارمین اثرش در بخش نگاه نو جشنواره امسال بود. او در پاسخ به این سوال گفت: «به شخصه خودم هم نمیدانم چرا اصرار داشتند فیلماولی باشم. در آییننامه سازمان سینمایی یک قانون آمده و در آییننامه ارشاد قانون دیگری آمده که به شخصه از آن سر در نمیآورم اما براساس آن من را فیلماولی حساب کردهاند».
***
«داربی» محبوبتر از فیلمهای جشنواره!
اما همانگونه که در ابتدای متن به آن اشاره کردیم یکی از اتفاقات خاص و ویژه جشنواره سیوهشتم فیلم فجر نمایش داربی استقلال و پرسپولیس در سینمای رسانهها بود. تصمیمی که موجب شد در روز ششم جشنواره امسال فقط 2 اثر «کشتارگاه» و «مردن در آب مطهر» در سالن رسانههای فجر به نمایش درآیند. البته نمایش داربی در سالنهای سینما و نمایشگرهای بخش فودکورت پردیس ملت با استقبال خوب اهالی رسانه روبهرو شد و شور و هیجان را به جشنواره امسال آورد. بویژه آنکه در 5 روز اول برگزاری جشنواره فیلم فجر جز چند اثر، سایر آثار نمایش داده شده در این رویداد نتوانستند آنگونه که باید نظر مثبت منتقدان و کارشناسان را به خود جلب کنند و استقبال از نمایش داربی در سالنهای سینما به قدری بالا بود که برخی اهالی رسانه به شوخی از «داربی» به عنوان جذابترین اتفاق جشنواره امسال یاد میکردند!
***
فیلم ضدایرانی نساختهایم
نشست خبری فیلم «مردن در آب مطهر» به نویسندگی و کارگردانی نوید محمودی آخرین نشستی بود که در روز ششم جشنواره فیلم فجر در سالن رسانهها برگزار شد. در این نشست نوید محمودی که در مدت اخیر از سوی بعضی منتقدان به ساخت اثری ضدایرانی متهم شده بود، در پاسخ به این انتقادات گفت: «من در 8 سینما با مردم فیلم را دیدهام، مخاطبان فکر نکردهاند مردم ایران در این فیلم بد هستند. من ۲ قاچاقچی را نشان دادم که در هر کجای دنیا چنین ویژگیهایی را دارند، در مهاجرت کسی با شما شوخی ندارد، فقط هدف رسیدن و مهاجرت است. قاچاقچی انسان در همه جای دنیا بد است. در همین فیلم پلیسی ایرانی پرونده یک افغانستانی را پیگیری میکند که غیرقانونی به ایران آمده است، یک زن ایرانی از دخترهای افغانستانی مراقبت میکند و... . بنابراین ایران و ایرانیها را بد نشان ندادهایم».
***
و ناگهان «خروج» حذف شد!
آرای مردمی جشنواره فیلم فجر همیشه مورد مناقشه بوده و هست. امسال نیز بحثهای زیادی پیرامون این بخش و شفافیت آرا در آن از سوی رسانهها مطرح شده است. اما این موضوع در جشنواره امسال وقتی بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفت که فیلم سینمایی «خروج» تازهترین ساخته ابراهیم حاتمیکیا به شکلی ناگهانی از رقابت آرای مردمی جشنواره فیلم فجر حذف شد. این اتفاق در شرایطی به وقوع پیوست که به گواه مخاطبان و سینماداران، طی 5 روز ابتدایی برگزاری جشنواره فیلم فجر این فیلم سینمایی با استقبال گستردهای روبهرو شده است و واکنشهای فضای مجازی نیز از استقبال مخاطبان از این اثر خبر میدهد. این در حالی است که همچنان امسال نیز به سیاق دورههای قبل خانه سینما به عنوان متولی اخذ آرای مردمی و اعلام فیلم برتر، آماری دقیق و لحظهبهلحظه از آمار آرای مردمی ارائه نکرده است.
«خوب، بد، جلف2؛ ارتش سری»، دیگر فیلم حذفشده از آرای مردمی است.
***
جشنواره را تحریم کردم ولی دیگه نه آنقدر!
روز ششم جشنواره فیلم فجر در سالن رسانهها یک حاشیه جالب دیگر نیز داشت که آن هم مربوط به ادعای یک بازیگر درباره تحریم نصفهونیمه و یواشکی جشنواره فیلم فجر بود. باران کوثری، بازیگر فیلم سینمایی «کشتارگاه» که در جشنواره امسال فیلم سینمایی «عامهپسند» را هم دارد؛ در شرایطی که در هر دو نشست خبری مربوط به این آثار که با حضور اهالی رسانه برگزار شد، شرکت کرده بود، روز گذشته در سخنانی در انتهای نشست خبری «کشتارگاه» گفت: «تنها جایی که من در این جشنواره حضور پیدا کردم جلسات مطبوعاتی بود. من هنوز فیلمهایم را روی پرده ندیدهام و پیش از جشنواره آنها را دیدم تا در جشنواره این اتفاق نیفتد؛ زیرا دل و دماغ آن را نداشتم و دلیل آن هم کاملاً شخصی است». او البته در ادامه با گرفتن پز استقلال، به انتقاد به برخی آثار جشنواره امسال پرداخت و گفت: «من تا پای جان، پای فیلمهایی که بازی کردهام میایستم و دلیلی نمیبینم سنگر آن را در مقابل فیلمهایی که با ایدئولوژیهای مختلف و امکانات و سرمایه بسیار تولید شدند، خالی کنم».
ارسال به دوستان
حذفیها از آرای مردمی به سانس فوقالعاده رسیدند!
مدیر امور رسانههای سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر به ارائه توضیحاتی درباره سانسهای فوقالعاده ششمین روز جشنواره پرداخت. به گزارش مهر، محمدرضا فرجی درباره سانسهای فوقالعاده این جشنواره گفت: ۱۷ بهمنماه فیلم سینمایی «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور در پردیس آزادی، «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان در ایرانمال، «روز صفر» ساخته سعید ملکان در فرهنگ و ایران مال، «شنای پروانه» ساخته محمد کارت در موزه سینما، استقلال و زندگی ۲ و «خروج» ساخته ابراهیم حاتمیکیا در موزه سینما و زندگی به سانس فوقالعاده رسیدند. 2 فیلم «سه کام حبس» و «خروج» طی 2 روز گذشته از ادامه رقابت در فهرست برترین فیلمها از نگاه تماشاگران جشنواره بازماندند.
ارسال به دوستان
تدارک «نفوذ» برای پاییز ۹۹
مدیر بخش جلوههای ویژه بصری سریال «نفوذ» از به کار گرفتن تکنیک فولکروماکی در این سریال سخن گفت. به گزارش مهر، سریال «نفوذ» به کارگردانی جواد شمقدری و تهیهکنندگی محسن علیاکبری یکی از تولیدات مرکز سیمافیلم به شمار میآید که این روزها بخشهای پایانی آن در حال تصویربرداری در شمال کشور است. محمدرضا نجفیامامی، مدیر بخش جلوههای ویژه بصری سریال «نفوذ» در توضیحاتی درباره این بخش از کار بیان کرد: حجم کار جلوههای ویژه بصری در این سریال بسیار بالاست؛ میتوان گفت بیش از ۸۰۰ دقیقه از این کار نیاز به جلوههای ویژه بصری دارد. وقتی فیلمنامه را خواندم فکر نمیکردم گروهی بتوانند این کار سنگین را جلوی دوربین ببرند اما این اتفاق افتاد. وی درباره حجم کار در این سریال تلویزیونی گفت: باید در این سریال از ویژوال افکت استفاده میشد، زیرا ساختوساز برای این سریال کار را به سمت یک اثر بیگپروداکشن عظیم هدایت میکرد و هزینهها را بالا میبرد. هم اینک گروه ۶۰ نفری روی کار متمرکز هستیم که ظرف روزهای آینده این گروه به ۱۰۰ نفر خواهد رسید و حدود ۱۰ ماه زمان برای ساخت جلوههای ویژه بصری این سریال نیاز داریم. سریال «نفوذ» در مرکز سیمافیلم برای پخش در پاییز ۹۹ از شبکه یک سیما آماده میشود.
ارسال به دوستان
مدیر کل هنرهای نمایشی خبر داد
استقبال مردم از جشنواره تئاتر فجر
مدیرکل هنرهای نمایشی درباره ارزیابیاش از کیفیت آثار جشنواره امسال تئاتر فجر عنوان کرد: تقریبا نیمی از جشنواره گذشته است و خوشبختانه مورد استقبال هنرمندان و مردم قرار گرفته است. به گزارش فارس، شهرام کرمی افزود: درباره ارزیابی کلی در راستای اهداف جشنواره میتوانم اشاره کنم خوشبختانه از جهت کیفی آثار بسیار متنوع و قابل دفاعی داریم، ضمن اینکه جشنواره با استقبال خیلی خوب مردم روبهرو شده و شور و انرژی و جنب و جوش بسیار زیادی بین آحاد مردم و جامعه هنرمندان ایجاد کرده است. کرمی درباره بودجه جشنواره هم گفت: ما حدود نیمی از بودجه جشنواره را توانستیم جذب کنیم، منتها جذب بقیه بودجه مصوب در دستور اقدام است و امیدواریم بتوانیم بقیه بودجه را هم دریافت کنیم. منتها اعتبار ما امسال کمتر از سال گذشته است و این هم چالشهایی را به لحاظ اجرایی قطعا ایجاد میکند. وی درباره بخش بینالملل جشنواره نیز گفت: من یکی از اتفاقات خوب این دوره جشنواره را بازار تئاتر و حضور میهمانان خارجی میدانم. معمولا تلقی ما از بخش بینالملل، اجراهای صحنهای است اما در شرایط حاضر و با تغییر و تحولاتی که در ارتباطات دنیا ایجاد شده و امکان فضای مجازی برای مراوده گروههای نمایشی، آنچه اهمیت دارد این است که ما از حضور میهمانان خارجی بهره ببریم.
ارسال به دوستان
درگذشت اسپارتاکوس در 103 سالگی
استیون اسپیلبرگ، کارگردان سینمای هالیوود در پی درگذشت کرک داگلاس گفت: «کرک کاریزمای خود به عنوان ستاره سینما را تا پایان عمر شگفتانگیز خود حفظ کرد و من افتخار میکنم بخش ناچیزی از ۴۵ سال آخر عمر او بودم». کرک داگلاس، بازیگر مشهور سینمای هالیوود و ایفاگر نقشهایی ماندگار از جمله «اسپارتاکوس» که یکی از بازیگران دوران طلایی سینمای آمریکا بود، در ۱۰۳ سالگی در شهر لسآنجلس درگذشت. وی با ایفای نقش در فیلمهای «قهرمان» ۱۹۴۹، «بد و زیبا» ۱۹۵۲ و «شور زندگی» ۱۹۵۶، سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد و در سال ۱۹۹۶ جایزه اسکار افتخار یک عمر دستاورد هنری را دریافت کرد. ایفای نقش «اسپارتاکوس» توسط کرک داگلاس یکی از به یادماندنیترین بازیهایش در عرصه سینماست. کرک داگلاس تا سال ۲۰۰۴ در ۸۰ فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|