|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
چرا سیاست قرعهکشی برای اکران عمومی آثار سینمایی بعد از تجربه اجرای آن در جشنواره فیلم فجر اشتباه است؟
قرعهبازی اکران!
گروه فرهنگ و هنر: مسأله اکران در سینمای ایران همیشه یکی از جدیترین چالشها بوده است. چرخه معیوب اکران و چینش نامناسب آثار در حال اکران، همیشه مورد اعتراض کارشناسان سینمایی و دستاندرکاران سینمای ایران بوده است. در واقع تا اینجای کار هر کسی که زورش در سیستم پخش و اکران آثار سینمایی بیشتر بوده، بهتر توانسته از موقعیتهای طلایی اکران در سینمای ایران از جمله اکران نوروزی و اکران عید فطر استفاده کند اما این شرایط نامساعد نباید باعث شود دستاندرکاران اکران در سینمای ایران از چاله در بیایند و به چاه بیفتند؛ اتفاقی که به نظر میرسد اجرای پیشنهاد قرعهکشی آثار متقاضی اکران میتواند یکی از مصادیق این از چاله در آمدن و به چاه افتادن باشد.
* قرعهکشی به نفع چه کسانی است؟
ماجرای قرعهکشی آثار سینمایی برای حضور در چرخه اکران از مدتی پیش و در جریان انتشار خبرهایی در زمینه اصطلاح نظامنامه اکران در سال 99 به شکل غیررسمی منتشر شد؛ طرحی که گویا از سوی سازمان سینمایی پیشنهاد شده و بر اساس آن، فیلمهای متقاضی اکران که پروانه نمایش هم دارند، میتوانند متقاضی اکران در یکی از سرگروههای هفتگانه باشند و نکته مهم این است که تعیین سرگروه اکران از امسال یعنی سال 99 با قرعهکشی خواهد بود. همچون سالهای قبل استمرار اکران یا بر اساس قرارداد یا مبتنی بر کف فروش خواهد بود. فیلمهای متقاضی اکران در 3 سبد کمدی، عام و سایر توزیع میشوند و قرعهکشی برای هر سرگروه به صورت نوبتی از بین این سه سبد انجام میشود. اگر فیلمی از قرعهکشی انصراف دهد تا 6 ماه نمیتواند در قرعهکشی شرکت کند و مشمول اکران نوروزی هم نمیشود. اکران همزمان بیش از 2 فیلم کمدی و 2 فیلم کودک و نوجوان با همدیگر نیز مجاز نیست. این طرح که همچون هر طرح دیگری دارای معایب و مزایایی است، بیشتر از سوی گروه خاصی از سینماگران مورد اقبال قرار گرفت؛ سینماگرانی که معمولا سازنده آثاری هستند که شاخصههای لازم را برای فروش بالا ندارند و به نظر میرسد در این شرایط میتوانند فرصت بهتری را برای اکران به خود اختصاص دهند. طبیعی است که در این شرایط این سینماگران نسبت به این طرح اقبال نشان دهند.
* همه چیز وابسته به نظر ارشاد
اما ماجرای تصویب این طرح در آستانه رسیدن به اکران مهم نوروزی 99 هنوز به شکل کامل قطعی نشده است. 2 روز پیش بود که علی سرتیپی، سخنگوی شورای عالی اکران در گفتوگو با یکی از خبرگزاریها درباره قرعهکشی فیلمها برای اکران نوروزی گفته بود: «فیلمهایی که قرار است در نوروز ۹۹ اکران شوند، توسط وزارت ارشاد انتخاب و اعلام میشوند اما برای سایر فصلها فیلمها قرعهکشی میشوند. بر اساس آنچه در آییننامه پیشنهاد شده، فیلمهای متقاضی اکران در هر فصل و برنامه در ژانرهای مختلف مانند کمدی، اجتماعی، دفاعمقدس و... دستهبندی شده و در یک گروه قرار میگیرند و برای هر فصل 7 فیلم با استفاده از قرعهکشی برای اکران انتخاب میشود». سرتیپی البته در ادامه به این نکته اشاره کرده که این شکل اکران در صورت تصویب وزارت ارشاد اجرا خواهد شد.
* ظاهری جذاب برای مسیری غلط!
طرح قرعهکشی اکران آثار سینمایی شاید در ظاهر، پیشنهادی جذاب و عادلانه برای برقراری عدالت در چرخه اکران باشد و حداقل نکته مثبت آن این باشد که مانع از اکران همزمان بیش از 2 اثر کمدی یا کودک در یک بازه زمانی شود اما معایبی نیز دارد که اصلیترین آن اتفاقا به همان اجرای عدالت در چرخه اکران بازمیگردد. به عنوان مثال سیدغلامرضا موسوی که از تهیهکنندگان باسابقه سینماست، چندی پیش در گفتوگو با تسنیم، درباره این تصمیم گفت: «بیشتر از اینکه این کار بتواند عدالت در اکران را محقق کند، آن را اشتباه بزرگی در این جریان میدانم». او در ادامه با اشاره به مدل منطقی برای مدیریت فضای اکران در کشور گفت: «من با اکران رقابتی موافقم. افرادی که فیلمهای کممخاطب دارند، عموما دنبال این هستند تا بتوانند فیلمشان را دفتر پخش دیگری اکران کنند. واقعیت است که این موضوع حل شدنی نیست؛ سینما در دنیا در یک شرایط رقابتی قرار دارد. قاعدتا سیستم رقابتی دقیقی باید عملی شود و راههای متعددی هم که دیگران دنبال میکنند، عموما نتایج مثبتی را به بار نمیآورد». در واقع موسوی از این گفته که وقتی اثری شرایط فروش بیشتر را ندارد، اختصاص زمان بهتر برای اکران به آن نمیتواند تاثیر چندانی بر فروش آن بگذارد؛ در این شرایط باید منطق اکران در سینما منطبق بر همان منطق رقابتی و مرسوم اکران در سینمای جهان باشد.
* آزموده را چند بار بیازماییم؟!
چند سال پیش وقتی برای نخستینبار از سوی دبیرخانه جشنواره فیلم فجر اعلام شد برای رعایت «عدالت» در اکران آثار جشنواره فیلم فجر در سالن رسانهها میخواهیم قرعهکشی کنیم، بسیاری تصور میکردند این تصمیم میتواند پایانی بر جنجالها پیرامون نمایش آثار در جشنواره فیلم فجر باشد. اجرای این طرح شاید تا حدی توانست مانع از اعتراض اهالی سینما به چینش آثار نمایش داده شده در سالن رسانهها شود اما معایب بزرگی داشت که اتفاقا از سوی اهالی رسانه و منتقدان به مرور مطرح شد تا مشخص شود این طرح نیز نمیتواند پاسخگوی شرایط خاص اکران آثار سینمایی باشد. یکی از اصلیترین اعتراضها به شیوه اکران با مدل قرعهکشی آن بود که با این روش ممکن بود در یک روز چند اثر کمکیفیت و فاقد جذابیت چندان در کنار هم قرار بگیرند و از آن طرف ماجرا نیز ممکن بود 3 یا 4 اثر جذاب در یک روز به نمایش درآیند. در هر دو حالت نتیجه یک چیز بود؛ یا آن آثار منفی باعث خراب شدن ذهنیت مخاطبان نسبت به کلیت آثار جشنواره میشدند یا نمایش چند اثر خوب پشت سرهم باعث دیده نشدن آثار دیگر در برابر باکیفیتترین آنها میشد. هر دوی این شرایط همان چیزی است که ما از آن به عنوان دلایل فیلمسوزی در سینمای ایران یاد میکنیم.
* عدالت لزوما برابری نیست
تجربه جشنواره فیلم فجر در اجرای قرعهکشی آثار نمایش داده شده به عنوان یک نمونه کوچک و پایلوت از اجرای چنین طرحی در سینمای ایران بخوبی میتواند شاهد مثالی برای اشتباه بودن اجرای سیاست قرعهکشی آثار برای نمایش داده شدن در گیشه باشد؛ سیاستی که قرار است عدالت را به چرخه اکران سینمای ایران بیاورد اما واقعیت این است که آفتهای جدیای که در مسیر آن وجود دارد، میتواند وضعیت چرخه اکران سینمای ایران را وخیمتر از آنچه امروز است، کند. البته که متولیان فرهنگی کشور باید شرایط بهتری را برای دیده شدن آن دسته از آثار سینمایی که مخاطبان خاص دارند، فراهم کنند ولی این موضوع نباید شرایط رقابتی اکران در سینماها را که از ابتدای تاسیس و راهاندازی هنر هفتم بر آن حکمفرما بوده زیرسوال ببرد. بهترین راهحل برای خروج از وضعیت فعلی چرخه معیوب اکران در سینمای ایران در بلندمدت، گسترش زیرساختهای اکران سینماهاست. در کوتاهمدت نیز بدون شک بهترین راه، نظارت جدیتر وزارت ارشاد بر تصمیمات شورای عالی اکران و جلوگیری از اکران همزمان چند اثر پرفروش یا توزیع نامتوازن آثاری است که میتواند گیشه سینماها را در فصلهای مختلف داغ کند؛ راهی که قطعا بیشتر از اجرای سیاست قرعهکشی آثار، به اجرای عدالت در سینمای ایران کمک و چرخه اکران در سینمای ایران را نیز پویاتر میکند.
ارسال به دوستان
یادداشتی بر کتاب «بلند شو قهرمان» اثر تازه علیرضا جوانمرد
پستچی اصلا در نمیزند!
احسان سالمی: بعضی قصهها اصولا برای مخاطب خاص نوشته میشوند. خب! مگر قرار است همه کتابها و همه داستانها توسط عموم مخاطبان خوانده شود؟ بعضی وقتها باید فقط برای گروهی خاص نوشت؛ گروهی که به دنبال قصههایی خاص هستند. مگر آن موقع که «رابرت لوییس استیونسون» نویسنده اسکاتلندی کتاب معروف «مورد غیرعادی دکتر جکیل و آقای هاید» را درباره انسانی که اسیر دوگانگی شخصیتی شده بود مینوشت، به همه مخاطبان فکر میکرد؟ احتمالا نه! یا حداقل من دوست دارم اینطور تصور کنم! کتاب «بلند شو قهرمان» هم اثری از همین جنس است. داستانی بلند، زاییده خیال علیرضا جوانمرد که با همکاری نشر اسم روانه بازار نشر است؛ قصهای درباره یک پستچی تنها به نام «قهرمان یوسفی» که همسرش «ساقی» او را ترک کرده و حالا واگویههای ذهنی «قهرمان» درباره آنچه بر او گذشته و جهان پیرامونش، شده همین کتاب «بلند شو قهرمان».
اثر تازه علیرضا جوانمرد یک داستان پستمدرن است و اغلب ویژگیهای آثار ادبی پستمدرن را میتوان در آن مشاهده کرد؛ از عناصری چون «هجو» و «طنز» گرفته که معمولا از نقاط بارز این آثار هستند تا شیوه روایت تکهتکه و غیریکدست که در این اثر به وضوح میتوان آن را مشاهده کرد. همچنین داستانهای پستمدرنیستی همواره در لایهای از ابهام روایت میشوند تا به خوانندگان مختلف اجازه دهند برداشتهای متفاوتی از جهان قصه داشته باشند؛ روشی که برآمده از نگاه نسبیگرایی اینگونه آثار است و اتفاقا «بلند شو قهرمان» نیز از این نظر انطباق کاملی با معیارهای آثار پستمدرن دارد؛ آنچنان که شخصیت اصلی قصه در طول داستان و در واگویههای مختلف خود بارها شخصیتی به نام «آقای مرد» را مورد خطاب قرار میدهد که گویا اسمهای مختلفی دارد و در نهایت نیز مخاطب را در فهم دقیق این نکته که آیا همه آن شخصیتهای دیگر در واقع یک نفر هستند یا چند نفر، ناکام میگذارد تا هر کسی از ظن خود یار نویسنده و قصه «قهرمان یوسفی» شود.
«بلند شو قهرمان» ویژگیهای آوانگارد آثار پستمدرن را نیز در خود جا داده است؛ آنچنان که قصه کتاب در بخشهای مختلف با تصاویری هجوگونه همراه شده که شاید در نگاه اول برآمده از ذهن بیمار و پریشان شخصیت اصلی قصه یعنی «قهرمان یوسفی» باشد اما در واقع تکمیلکننده پازل کلی قصه اثر و همچنین عنصری برای فهم بهتر جهان داستان است.
مکانسازی هم از جمله ویژگیهای اصلی ادبیات پستمدرن است که هرگونه آرزو برای شبیهسازی متن با جهان واقع را از میان میبرد؛ «بلند شو قهرمان» نیز دقیقا دارای همین ویژگی است تا قصه قهرمان یوسفی به عنوان یک پستچی تنها، هیچ شباهتی با جهان واقعی ما نداشته باشد. به قول نویسنده «بلند شو قهرمان» که به نوشتههای جیمز جویس درباره نسبت داستانها با اتوبیوگرافی نویسندگان آنها اشاره کرده بود: «هر داستان اگر محصول زندگی جسمی نویسنده نباشد، حتما ماحصل دریافتهای ذهنی او یا به نوعی زندگینامه ذهنی او است... این داستانها هم زندگینامه خودنوشت ذهنی قهرمان است، اگر زندگینامه خودنوشت عینی او نباشد. پس تصور آقای قهرمان از نظر علمی بیمایه، پست و بیجاست».
ارسال به دوستان
اثری تازه از سیدمهدی شجاعی به بازار نشر آمد
روایتی از «سلام بر وحی»
تازهترین اثر داستانی سیدمهدی شجاعی با عنوان «سلام بر وحی» از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، این اثر داستانی برگرفته از روایتی داستانی درباره پیامبر و خاندانش است که منشأ ظهور آیاتی از قرآن مجید میشود. داستان به ماجرای بیماری حسنین(ع) و نظر حضرتعلی(ع) و حضرت فاطمه(س) و حسنین(ع) برای بهبودی بازمیگردد. این خانواده 3 روز روزهداری میکنند و در پایان هر روز مختصر افطار خود را نیز به مسکینی میبخشند و پس از روز سوم به دیدار پیامبر(ص) نائل میشوند و جبرئیل امین از جانب پروردگار بر آنها نازل شده و آیاتی از جانب خداوند بر پیامبر نازل میشود که در آن، این جمع «خوبان روزگار» معرفی میشوند و وعده حفاظت آنها از آسیب و جایگاه رفیع آنها در بهشت به آنها یادآوری میشود. شجاعی در این اثر داستانی خود با شناخت دقیق و درست از مخاطب روایت، با بیانی ساده و روان و استفاده از تصاویر روایی و جملات مالوف برای گروه سنی هدف، این واقعه تاریخی را بازآفرینی میکند و مخاطبش را مقابل قصهای لطیف و آسمانی قرار میدهد. این اثر با تصویرگریهایی ویژه از فرهاد جمشیدی نیز همراه شده است. وی دارای مدرک درجه یک هنری است و تصویرگری بیش از 400 عنوان کتاب و حضور در بیش از 20 نمایشگاه گروهی و انفرادی را در کارنامه کاری خود دارد. کتاب نیستان این اثر را با جلد سخت منتشر کرده است. ارسال به دوستان
جزئیاتی تازه از 2 سریال در حال تولید تلویزیون
بازیگرانی که به «کامیون» و «شاهرگ» اضافه شدند
با گذشت نیمی از تصویربرداری سریال «شاهرگ» به کارگردانی سیدجلال اشکذری، سیدجواد هاشمی و مسعود فروتن جلوی دوربین این سریال رفتند. به گزارش «وطن امروز»، همزمان با ادامه تصویربرداری این سریال ۳۰ قسمتی در لوکیشنهای سطح شهر تهران، تدوین «شاهرگ» توسط سودابه سعیدنیا نیز درحال انجام است. نیما رئیسی، عباس غزالی، مهدی سلوکی و سیروس گرجستانی از بازیگرانی هستند که در سریال «شاهرگ» نقشآفرینی میکنند. «شاهرگ» که به قلم کریم لکزاده به نگارش درآمده به روایتی داستانی از دهه 60 میپردازد. «کامیون» یکی دیگر از پروژههای فعلی تلویزیون است که فیلمبرداریاش در بندر انزلی ادامه پیدا میکند. نادر سلیمانی به گروه بازیگران سریال «کامیون» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی اضافه شده است. ۸۰ درصد از فیلمبرداری سریال طنز «کامیون» به پایان رسیده و تدوین چند قسمت اول این سریال نیز آغاز شده است. 2 گروه در تهران و انزلی مشغول فیلمبرداری این سریال هستند تا در نوروز ۹۹ این سریال از شبکه 2 سیما روانه آنتن شود. مجموعه طنز «کامیون» درباره یک پیشکسوت فوتبال است که مدتی روی کامیون باربری کار میکند و پس از آشنایی با 3 دانشجو که صاحبخانه به دلیل مشکلاتی اثاثیهشان را به خیابان ریخته است، درگیر ماجراهایی میشود. مهدی هاشمی، لعیا زنگنه، جهانبخش سلطانی، نادر سلیمانی و بیتا سحرخیز از بازیگران اصلی این سریال نوروزی محسوب میشوند. ارسال به دوستان
در مراسم تجلیل از چهرههای مردمی سال 97 عنوان شد
تندیس سردار سلیمانی برای برگزیدگان 98
چهرههای مردمی سال 97 طی مراسمی به همت برنامه «فرمول یک» با حضور مسؤولان تقدیر شدند و طرح انتخاب چهره مردمی سال 98 کلید خورد؛ چهرههایی که تندیس سردار سلیمانی را دریافت خواهند کرد. به گزارش «وطن امروز»، مرتضی میرباقری، معاون سیما در این مراسم درباره طرح انتخاب چهره مردمی اظهار کرد: رسانه ملی بنا دارد زمینههای ظهور و بروز سرمایههای عظیم اجتماعی موجود در کشور را فراهم کند. این سرمایهها بشدت امتناع دارند که کارشان تبلیغ شود ولی وظیفه ما است که آنها را معرفی کنیم. میرباقری گفت: یکی از مزایای طرح معرفی چهره مردمی تقویت سرمایههای اجتماعی خرد است و بر همین اساس باید مورد توجه قرار گیرند. این وظیفه حاکمیت بوده که برای انجام وظایف بنیادین خودش به این امر بیش از پیش توجه کند و زمین شکوفایی این حرکت عظیم را فراهم کند. پرچم این حرکت به دست علی ضیا افتاده و باید کمک کنیم تا این حرکت را به مقصود برساند. ما افتخار میکنیم چنین مسؤولیتی را برعهده داریم و دست تمام کسانی را که در این زمینه یاریمان میکنند میفشاریم. همچنین محسن حاجیمیرزایی، وزیر آموزشوپرورش در این مراسم گفت: سردار شهید سلیمانی یک الگوی بینظیر بود که شهادتش شور عجیبی ایجاد کرد که برای آن تمام ایران قیام کرد. الگوها نقش مهمی در حیات اجتماعی ما دارند و این کار نقش مهمی در جامعه ما دارد. جامعه ما خوب یاد گرفته که مطالبهگر باشد اما ای کاش در کنار این موضوع، روح مسؤولیتپذیری نیز آموزش داده میشد. آنچه باقی میماند عمل نیکو است که در چهرههای مردمی وجود دارد و من با افتخار دست این دوستان را میفشارم و میبوسم. در این مراسم، سعید اوحدی، دبیر شورای سیاستگذاری و هماهنگی نیز گفت: همه مسؤولان درخواست داشتند چهره مردمی سال به صورت ملی برگزار شود. همچنین این درخواست مطرح است که معرفی چهره مردمی پایان راه نباشد، بلکه آغاز راه باشد. همچنین همه میدانند که شهید سردار سلیمانی نیز الگوی واقعی و چهره مردمی بوده و از این جهت تندیس چهره مردمی سال قرار است تندیسی از سردار سلیمانی باشد. در این مراسم از چهرههای برتر مردمی سال گذشته همچون یوسف اصلانی، عصمت احمدیان، طناز بحری، نورالدین توسلی، حاج کاظم کبیر و مجتبی محمدی تقدیر شد. ارسال به دوستان
از سری جدید «کودکشو» تا «خندوانه» در نوروز «نسیم»
مدیر شبکه نسیم، برنامه تلویزیونی «چهل تیکه» را به عنوان ویژهبرنامه نوروزی این شبکه اعلام کرد و از پخش سری جدید برنامههای پرمخاطبی چون «خندوانه» و «کودکشو» از نوروز 99 خبر داد. به گزارش «وطنامروز»، محمد احسانی، مدیر شبکه نسیم درباره زمان پخش برنامه «خندوانه» به کارگردانی رامبد جوان گفت: به دلیل مشکلاتی از قبیل دکور، این برنامه قبل از نوروز به پخش نمیرسد. وی در گفتوگو با فارس، درباره ویژهبرنامه تحویل سال این شبکه تلویزیونی گفت: امسال برنامه تحویل سال شبکه نسیم برنامه «چهل تیکه» با اجرای محمدرضا علیمردانی است که به دلیل همزمانی با شهادت امام موسی کاظم(ع) با روز تحویل سال، این برنامه را انتخاب کردیم. او همچنین اعلام کرد در کنار 2 برنامه «دورهمی» و «خندوانه»، سری جدید مسابقه «کودک شو» هم از ویژهبرنامههای این شبکه در ایام نوروز ۹۹ خواهد بود.
ارسال به دوستان
انتصاب رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهید آوینی
مدیر بنیاد فرهنگی «روایت فتح» روحالله رفیعی را به عنوان رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سیدمرتضی آوینی منصوب کرد. به گزارش «وطن امروز»، سیدمحمدیاشار نادری، مدیر بنیاد فرهنگی روایت فتح، در حکمی روحالله رفیعی را به عنوان رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سیدمرتضی آوینی منصوب کرد. مراسم بزرگداشت بیستوهفتمین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم؛ سیدمرتضی آوینی (رحمهالله)، 20 فروردین 1399 از سوی بنیاد فرهنگی «روایت فتح» برگزار میشود.
ارسال به دوستان
کتاب
انتشار جدیدترین کتابهای یک شاهنامهپژوه
جدیدترین کتاب میرجلالالدین کزازی با عنوان «دمی با جادوی زیر و بم» در انتشارات مکتبخانه یحیی منتشر شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، میرجلالالدین کزازی، پژوهشگر ادبی و شاهنامهپژوه درباره کتابهای جدیدش گفت: تازهترین کتابم با موضوع خنیا و موسیقی «دمی با جادوی زیر و بم» نام دارد که این کتاب را نشر مکتبخانه یحیی چاپ کرده است. همچنین دومین جلد کتاب «خردنامه خرمی» منتشر شده که جلد نخست آن با نام «نهاد نامه داد» در نشر گویا به چاپ رسیده است. سومین جلد آن را هم تا پیش از سال جدید با نام «رزمنامه رهایی» چاپ خواهم کرد. هر کدام از این کتابها ۱۰ گفتار دارد که من در دوره شاهنامهشناسی نوشتهام، سپس از گفتار به نوشتار درآمده است. چهارمین جلد هم بزودی با نام «فرخنامه فرهی» به زیر چاپ خواهد رفت. همچنین در کتاب «دیر مغان» ۲۰ غزل از آغاز دیوان حافظ از دید زیباشناسی و باورشناسی، بیت به بیت بررسی شده است. 2 جلد دیگر این کتاب پیش از آنکه در نشر گویا چاپ شود، در نشر دیگری چند سال پیش چاپ شده بود و قصد داریم چهارمین جلد را هم در آینده نزدیک به یاری خداوند منتشر کنیم.
***
«پیراهن دوستی» به چاپ دوم رسید
مدیرعامل «بهنشر» از چاپ دوم کتاب «پیراهن دوستی» در بازه زمانی کمتر از یک ماه همزمان با استقبال مخاطبان از مسابقه کتابخوانی «ریحانه» خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، حسین سعیدی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی «ریحانه» با محوریت کتاب «پیراهن دوستی» گفت: «انتشارات بهنشر ذیل بسته برنامههای ریحانه آستان قدس رضوی برای سومین سال و پس از تجربه برگزاری مسابقه کتابخوانی «ریحانه ۱» و «ریحانه ۲» در ایام فاطمیه سالهای ۹۵و ۹۶، سومین دوره از این مسابقه را همزمان با ایام فاطمیه در سال ۹۸ آغاز کرد. بر همین اساس به دلیل استقبال علاقهمندان از کتاب «پیراهن دوستی» و پویش کتابخوانی «ریحانه»، این اثر تاکنون به چاپ دوم و مجموع شمارگان 4 هزار نسخه رسیده است». کتاب «پیراهن دوستی» از جدیدترین آثار حوزه ادبیات دینی بهنشر که شامل 8 قصه از زندگی حضرت زهرا(س) است، روایتگر داستانهایی کوتاه از زندگی این بانوی بهشتی است و برای مخاطب کودک و نوجوان تولید شده است.
ارسال به دوستان
رمبو رکورد خود را می شکند؟
بازیگر سرشناس هالیوود که امسال نیز نامزد دریافت جایزه تمشک طلایی شده، رکورددار کسب جوایز بدترین بازیگر است. به گزارش مهر به نقل از گلد دربی، سیلوستر استالونه یک بار دیگر با فیلم «رمبو: آخرین خون» در لیست جوایز تمشک طلایی یا بدترینهای سال قرار گرفته و ممکن است دوباره بتواند رکورد این جوایز را که متعلق به خودش است جابهجا کند. او به خاطر این فیلم نامزد دریافت جایزه بدترین بازیگر و بدترین فیلمنامه شده است. تا به امروز استالونه 4 بار برنده جایزه بدترین بازیگر شده که بیش از هر کس دیگری است. این بازیگر همچنین به عنوان بدترین بازیگر دهه 90 میلادی و بدترین بازیگر قرن بیستم شناخته شده و تا به حال ۱۵ بار نامزد دریافت جایزه بدترین بازیگری شده که بیشترین تعداد نامزدی است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|