|
آخرین جزئیات کارت بلیت مترو خبرنگاران
عمار سعیدیانفر، مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرحهای ترافیکی با اشاره به اینکه پس از اتمام ارائه طرح ترافیک خبرنگاران، فرآیند بررسی مدارک آنها برای ارائه کارت بلیت مترو را آغاز کردهایم، گفت: تاکنون 2 هزار و 62 کارت بلیت خبرنگاری تخصیص داده شده است. وی با بیان اینکه پیامک تخصیص کارت بلیت مترو برای واجدان شرایط که مدارکشان در سامانه کامل بوده ارسال شده است، گفت: چنانچه خبرنگاری درخواست کارت بلیت داشته اما پیامک تخصیص برایش ارسال نشده به طور حتم نقص مدرک داشته است.
ارسال به دوستان
گزارش میدانی از وضعیت کار و صنعت در لالجین، پایتخت سفال جهان
دنبال کارگریم!
میکائیل دیانی: در 30 کیلومتری همدان، شهری واقع است که مردمانش با خاک هنر به پا میکنند؛ «لالجین» که به پایتخت سفال جهان معروف است این روزها حال و هوایی متفاوت دارد. برخلاف تمام کشور که بیکاری بیداد میکند، مسؤولان کارگاههای سفالگری دنبال کارگر میگردند اما نیروی کار پیدا نمیشود!
به گزارش «وطن امروز»، از آقبلاغ به سمت لالهجین میروم، از همان ابتدای جاده کارگاهها و مغازههای سفالگری شروع میشود، بیش از 1000 کارگاه و 350 فروشگاه سفالگری در سبکهای مختلف در لالجین فعال است. بعد از چند صد متر به یکی از مغازههای لوکس میرسم؛ محصولاتش بهروزتر است. وارد مغازه میشوم. «محمد» جوانی 35 ساله به همراه برادر بزرگترش کارگاهی دارند که دیگر طرحهای قدیمی را کار نمیکنند. میگوید: «تا دورهای سفالهای میناکاریشده مشتریهای زیادی داشت اما حالا دیگر اینها طرفدار ندارد، مردم طرحهای جدید را میپسندند و ما هم سراغ طرحهای بهروز رفتهایم». او میگوید: «مشتریهای ایرانی ما حالا کمتر شده است و بیشتر از همه عراقیها، سوریها و کویتیها مشتری ما هستند، ما هر چقدر تولید کنیم آنها میخواهند و همین هم باعث میشود کمتر به تنوع فکر کنیم!»
کمی جلوتر، مغازه بزرگی است که انگار طرحهایش اختصاصی است، همه سرویسهای بشقابش با طرحهای خاصی است که در مغازههای دیگر پیدا نمیشود، با صاحب مغازه سر صحبت را باز میکنم. میگوید: «من یک میلیون و 500 هزار تومان فقط هزینه زینک و فیلم طرحها را میدهم، قبلا این قیمت یکچهارم میزان فعلی بود. قبلا لعاب را 50 هزار تومان میخریدم، حالا شده 150 هزار تومان اما قیمتهایمان را نمیتوانیم چندبرابر کنیم». درباره طرحهای اختصاصیاش سؤال میکنم و میگوید: «هزینههای اینها و هزینه نقاشیهایمان خیلی بالا میشود، با این حال نیروی کارمان کم است. من برای طرح نقاشیهای سفالم روزانه به یک خانواده 4 نفره یک میلیون و 200 هزار تومان میدهم اما باز هم راضی نیستند، البته هنر است و مشقت دارد!» درباره وضعیت نیروی کار در این شهر سوال میکنم و میگوید: «در لالجین تا دلتان بخواهد کار هست اما کارگر نیست! با اینکه کارگر ساده سفالگری حالا حدود 4 میلیون تومان با حق بیمه و... درآمد دارد اما کسی حاضر نیست بیاید سر کار، چون باید هر روز در کنار کوره 70 درجه کار کند!» این شاید یکی از دلایل باشد، چرا که در گزارشهای علمی مشخص شده است «سلامت کارگران صنایع دستی سفالی به علت استنشاق ذرات گردوغبار در معرض خطر است که لازم است تحت نظارت بهداشتی و معاینات پزشکی قرار گیرند» و همین مساله باعث میشود جوانان کمتر به فعالیت در این حوزه علاقهمند باشند.
مغازههای دیگر لالجین هم همین مشکل را داشتند، با وجود آنکه در کارگاهها نیاز به کارگر وجود دارد و کف حقوق آن نیز به نسبت کارگری در حوزههای دیگر بالاتر است اما مهاجرت از لالجین و نبود کارگر در این شهر محسوس است، به گونهای که اگر جستوجویی اینترنتی بکنیم در همه سایتهای کاریابی تعداد زیادی کارگر ساده برای این شهر مورد نیاز است. سال 95 لالجین به عنوان پایتخت سفال جهان ثبت شد و قرار بود «دهکده سفال لالجین» هم راه بیفتد تا کار به سمت صنعتیتر شدن و رشد و شکوفایی پیش برود اما هنوز وضعیت شهر با شرایط ایدهآلی که در پی ثبت جهانی انتظار آن میرفت، فاصله دارد. صنعتگران کوچکترین شهر جهانی جهان برای آنکه فروش مناسبی داشته باشند، حجم زیادی تولید دارند و نتیجه آن ایجاد روزانه 65 تن ضایعات سفال و سرامیک است که در پیرامون شهر لالجین روی هم انباشته شده است.
داریوش رضاییمشکین از هنرمندان و صنعتگران لالجینی است که سفالگری میکند. او معتقد است: «جلوگیری از واردات سفال چینی به استان در حوزه فروش و رونق تولیدات طی سالهای اخیر نقش مؤثری داشته است، به طوری که اکنون در کمتر مغازه یا کارگاهی سفال چینی یا حتی سرامیک چینی یافت میشود».
علی، مغازهدار دیگری است که در حال خالی کردن روزنامه از نیسان است. مقدار زیادی روزنامه جلوی مغازهاش دپو شده است. از او به شوخی میپرسم چقدر اهل مطالعهای؟ میخندد و میگوید: «ما به اندازه تولیدی که داریم، روزنامه هم برای بستهبندی سفالها مصرف میکنیم». میگویم روزنامهنگارم و سریع میپرسد: «باطلهاش را کیلویی چند میفروشید؟» حالا من میخندم و میگویم: «من در تحریریه کار میکنم و از قیمت باطله خبری ندارم». انگار حرف من را نشنیده باشد، ادامه میدهد: «ما الان کیلویی 10 هزار تومان میخریم، مدتی قیمتش خیلی بالا رفت و ما نخریدیم، دوباره پایین آمد!» میگویم: «برای خارج هم همینطور روزنامهپیچ صادر میکنید؟» میگوید: «بله! همینطور بار میزنیم و میبریم». این صحنه نشان میدهد، کار هنوز آنقدر هم صنعتی نیست. میگویم: «خب! به فکر این نیستید که کار شکیل پخش شود و به فروش برسد؟» میگوید: «از آنجایی که در سفال شاهد تنوع شکل محصول هستیم، ورود برای تولیدکننده در این عرصه به دلیل هزینه بالا، مقرونبهصرفه نیست؛ پس مجبوریم برای انتقال و حملونقل محصول به صورت عمده از کارتنهای تخممرغ استفاده کنیم». این صحبت علی به این معناست که قرار نیست خیلی هم این شهر صنعتی شود و رشد پیدا کند.
لالجین میتواند تبدیل به یکی از شهرهای صنعتی و بزرگ کشور شود اما هنوز سفالگریاش سنتی است، به تبلیغات و تجاریسازی محصولاتشان هم فکر نمیکنند، البته جالب توجه است که در این شهر مشکل کمبود نیروی کار دیده میشود.
ارسال به دوستان
ستاد مبارزه با کرونای استان تهران خواستار افزایش محدودیتها شد
تهرانیها دورکار شوند
گروه اجتماعی: شیب کرونا در روزهای اخیر دوباره رو به افزایش است و به گفته کارشناسان بهداشتی، هماکنون در حال ورود به موج سوم کرونا هستیم. رئیسجمهور اما هنوز شرایط را چندان نگرانکننده نمیداند و گفته است: «در صورت بروز موجهای جدید کرونا، ناچار به اعمال برخی محدودیتها خواهیم بود».
به گزارش «وطن امروز»، روز جمعه بعد از 55 روز دوباره تعداد مرگ ناشی از کرونا به بالای 200 نفر بازگشت، این در حالی است که تعداد مبتلایان نیز رو به افزایش است.
* وضعیت بحرانی در پایتخت
کارشناسان بهداشت و درمان در روزهای اخیر که کرونا وارد موج سوم و شیب ابتلا و مرگ کرونا صعودی شده است، خواستار افزایش محدودیتها هستند. در حالی که رئیسجمهور هنوز به افزایش محدودیتها اعتقادی ندارد، کمیته مقابله با کرونا در تهران برای افزایش محدودیتها تشکیل جلسه داد. غلامرضا عباسپاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران با اشاره بر لزوم ایجاد محدودیتهای بیشتر در پایتخت برای جلوگیری از شیوع کرونا، گفت: «بزودی کمیته ستاد کرونای استان تهران تشکیل میشود و با بررسی پیشنهادات ارائه شده، تصمیم نهایی را اتخاذ میکنند». معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران افزود: پیشنهاد و تاکید ما این است که فعالیت کارکنان به صورت دورکاری باشد و تنها از یکسوم ظرفیت کارکنان استفاده شود».
همچنین علیرضا زالی، رئیس ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه شهر تهران در وضعیت کاملا بحرانی و پرخطر قرار دارد، گفت: «بر این اساس به همراه استانداری تهران طی نامهای به وزیر بهداشت و وزیر کشور، درخواست اعمال محدودیتهای کرونایی برای استان تهران را تهیه و ارسال کردیم».
وی درباره واگذاری اختیار تعطیلی استانها به ستادهای استانی کرونا، اظهار کرد: «آن چیزی که در ستاد ملی مصوب شد، سقف و بازه زمانی یک هفتهای برای محدودیتها بوده که بر این اساس ما نیز در بازه زمانی یکهفتهای خواستار اعمال محدودیتها در استان و شهر تهران هستیم و طبیعتا در انتهای هفته با تحلیل آماری و اپیدمیولوژیک بیماری در استان تهران، راجع به استمرار، ادامه یا تعلیق محدودیتها اعمالنظر خواهیم کرد».
* 800 بستری در بیمارستانهای تهران در 24 ساعت
زالی دیروز با بیان اینکه متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بیماران جدید بستری در بیمارستانهای تهران به ۸۰۰ نفر افزایش یافته است، گفت: از این تعداد حدود ۱۲۵ نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری شدهاند. در واقع شرایط جدید بیماری در تهران کماکان به گونهای است که وضعیت شهر تهران را در وضعیت کاملا بحرانی و پرخطر قرار داده است.
* رطوبت هوا انتقال کرونا را تشدید میکند
همه اینها در حالی است که هنوز رفتار این ویروس برای دانشمندان ناشناخته است و محققان میکوشند با مطالعات خود ابعاد مختلف رفتاری و عوارض این بیماری را کشف کنند اما بتازگی محققان به شواهد جدیدی درباره رفتار این ویروس دست یافتهاند. بر این اساس، دانشمندان دانشگاه نیکوزیای قبرس تاثیرات دما و رطوبت را در شیوع «کووید-۱۹» مورد مطالعه قرار دادند. در این مطالعات، دانشمندان به بررسی بخار قطرات تنفسی و تاثیرات آن در شیوع ویروس کرونا در جامعه پرداختند. این تحقیقات نشان داد زمانی که درجه حرارت بالا و به طور همزمان رطوبت هوا کم باشد، به طور قابل توجهی از قدرت زیستپذیری (زنده ماندن) ویروس کرونا کاسته میشود. همچنین زمانی که رطوبت هوا بالا باشد، در هر دمایی توانایی ویروس کرونا برای انتقال از طریق هوا و رطوبت افزایش مییابد. وقتی رطوبت به ۹۰ درصد میرسد «کووید-۱۹» میتواند براحتی تا ۶ متر را طی کند؛ چنانکه همزمان با افزایش دمای هوا و رطوبت، شمار مبتلایان به کرونا در دهلینو افزایش یافته است. دانشمندان آمریکایی نیز میگویند ویروس کرونا میتواند بیش از ۲ متر در هوا حرکت کند و فاصله ۲ متری افراد از یکدیگر کافی نیست و هر چقدر افراد بتوانند فاصله خود از دیگران را افزایش دهند، میتوانند بیشتر به کاهش شیوع ویروس کرونا کمک کنند.
* مرگ 172 نفر در 24 ساعت
در این میان تعداد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا همچنان بالاست. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ضمن تشریح آخرین آمار بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در ۲۴ ساعت ۱۷۲ نفر بر اثر کرونا جان باختند. به گزارش «وطن امروز»، سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز [5 مهر 99] و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و 204 بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که یکهزار و 274 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به 443 هزار و 86 نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت، 172 بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به 25هزار و 394 نفر رسید، البته خوشبختانه تاکنون 372 هزار و 51 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شدهاند. به گفته لاری، 4041 نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۳ میلیون و 905 هزار و 352 آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است.
* آمریکا با 2/7 میلیون مبتلا و ۲۰۸ هزار کشته در صدر
طبق آخرین آمار تاکنون ۳۲ میلیون و ۷۶۹ هزار نفر در جهان به بیماری کرونا مبتلا شدهاند که کشور آمریکا با ۷ میلیون و ۲۴۴ هزار مبتلا و ۲۰۸ هزار و ۴۴۰ کشته در رده نخست جهان قرار دارد. بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی «worldometer»، 32 میلیون و 769 هزار و 112 نفر در جهان به ویروس کرونا «کووید-۱۹» مبتلا شدهاند که از این تعداد، 993 هزار و 542 نفر جان خود را از دست دادهاند. از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 24 میلیون و 178 هزار و 437 نفر بهبود یافته و توانستهاند این بیماری را شکست دهند. کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 58 هزار و 668 مبتلا در 24 ساعت، به مجموع 7 میلیون و 244 هزار و 184 نفر رسیده است؛ همچنین تاکنون 208 هزار و 440 آمریکایی مبتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادهاند.
***
[مرگ ۱۲ هزار تهرانی بر اثرکرونا]
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران از فوت ۱۲ هزار نفر در پایتخت به دلیل کرونا خبر داد. ناهید خداکرمی درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: متأسفانه همزمان با آغاز موج سوم کرونا در تهران، آمار فوتیهای ناشی از این بیماری همچنان رو به افزایش است. وی افزود: از زمان آغاز موج سوم کرونا، تعداد فوتیها در طول روز به 90 هم رسیده که البته هنوز وارد پیک موج سوم نشدهایم و احتمال افزایش فوتیها بیشتر از موج اول و دوم وجود دارد. عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همه ظرفیت بیمارستانهای خصوصی و دولتی در حال حاضر به دلیل افزایش آمار مراجعات، تکمیل شده و بسیاری از شهروندان از این بیمارستان به آن بیمارستان به دنبال تخت بستری برای برخی از اعضای خانواده خود به دلیل ابتلا به این بیماری هستند. خداکرمی گفت: درمان کرونا پیچیده است و در بخش خصوصی نیز هزینه بستری بسیار گرانتر از بخش دولتی است، بنابراین رعایت پروتکلهای بهداشتی هر چه بیشتر باید مورد توجه شهروندان قرار گیرد. خداکرمی اظهار داشت: در تهران تاکنون 12 هزار نفر به دلیل کرونا جان خود را از دست دادهاند، این در حالی است که با درایت میتوان جلوی آن را گرفت.
ارسال به دوستان
اخبار
پرداخت 25 درصد بیمه معلمان مدارس غیردولتی تا پایان مهر
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی گفت: با هدف شفافیت میزان پرداختی حقوق معلمان، سامانهای را راهاندازی میکنیم تا در جریان پرداخت حقوق معلمان توسط مؤسسان باشیم. وی افزود: گلهمندی معلمان مدارس غیردولتی را شنیدیم و با تعدادی از نمایندگان آنها جلسه داشتیم؛ امسال خیلی سعی کردیم این موضوع را مرتفع کنیم و در این باره کارهای زیادی انجام دادیم. در سامانه الگوی شهریه، قبلا از مؤسسان، نظرات را گرفتیم و میزان پرداختیشان به معلمان را در سامانه خوداظهاری ارائه کردند اما خوداظهاری مدیران را باید در قالب یک سامانه بیاوریم که در حال پیگیری هستیم تا بدانیم حقوق یک معلم در هر منطقه چقدر است و آیا بیمه آنها پرداخت میشود؟ ما امسال 200 میلیارد تومان اعتبار صندوق حمایت را داریم و تلاش میکنیم 25 درصد از بیمه معلمان را تا پایان مهرماه پرداخت کنیم.
***
هیچ تفاوتی بین زندانیان وجود ندارد
رئیس سازمان زندانها با تأکید بر اینکه هیچ تفاوتی بین زندانیان وجود ندارد، گفت: نباید شرایطی ایجاد شود که عدهای که از راه کلاهبرداری و چپاول اموال مردم به ثروتهای بادآورده رسیدهاند، آن ثروت را در زندان خرج کنند و خود را متفاوت از دیگر زندانیان بدانند. محمدمهدی حاجمحمدی، رئیس سازمان زندانها به اتفاق دبیر ستاد حقوق بشر از ندامتگاه تهران بزرگ بازدید کردند و روند فعالیتهای این مرکز را مورد ارزیابی قرار دادند. رئیس سازمان زندانها در بازدید از ندامتگاه تهران بزرگ گفت: در حاکمیت دینی، هیچگونه تبعیضی در اجرای عدالت قابل قبول نیست و مبادا در زندان طوری عمل شود که بین زندانیان تفاوت وجود داشته باشد. وی با تأکید بر اینکه هیچ تفاوتی بین زندانیان وجود ندارد، افزود: نباید شرایطی ایجاد شود که عدهای که از راه کلاهبرداری و چپاول اموال مردم به ثروتهای بادآورده رسیدهاند، آن ثروت را در زندان خرج کنند و خود را متفاوت از دیگر زندانیان بدانند. حاجمحمدی در جمع کارکنان ندامتگاه تهران بزرگ اظهار داشت: یکی از اولویتهای ما رسیدگی به وضعیت اقتصادی و حل مشکلات و پیگیری مطالبات کارکنان و رفع دغدغههای ایشان است که به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.
***
کددار شدن ۱۸ هزار تابلوی مزین به نام شهدا در تهران
در حالی که یک سال از ماجرای حذف کلمه شهید از روی تابلوی برخی معابر شهر میگذرد، یکی از مدیران شهری اعلام کرد تا پایان سال جاری 18 هزار تابلوی مزین به نام شهدا نصب و کدگذاری میشود. معاون توسعه و برنامهریزی سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه خانه طراحان انقلاب این تابلوها را طراحی کرده است، گفت: اسم شهدا هم توسط اساتید خوشنویسی دستنویس شده است تا به عنوان یک اثر هنری باشد. جعفری با تأکید بر این موضوع که 18هزار تابلوی شهدا در تهران داریم، گفت: بر سر هر کوچه، معبر، خیابان یا بزرگراه اسامی شهدا را درج کردهایم و قرار است در گام اول یکهزار تابلوی جدید را نصب کنیم. تا پایان سال 18هزار تابلوی مزین به نام شهدا نصب و بارکدگذاری میشود و به عبارتی 18 هزار تابلوی شهید در تهران تغییر کرده و کددار میشود.
***
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان:
۸۰ هزار سالمند در کشور دچار پدیده تجرد قطعی هستند
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: ۸۰ هزار سالمند در کشور دچار پدیده تجرد قطعی هستند. حسامالدین علامه درباره سن سالمندی گفت: سالمندی در کشورهای کمتر توسعه یافته ۵۵ سال و در کشورهای در حال توسعه که معیار سازمان بهداشت جهانی است ۶۰ سال و در کشورهای توسعه یافته ۶۵ سال در نظر گرفته شده است. جمعیت سالمندان در ایران در سال ۱۳۶۵، ۵ درصد جمعیت کشور بود و در سال ۹۷، به ۱۰ درصد جمعیت کشور رسید و پیشبینی این است که سال ۱۴۲۱، جمعیت سالمند ایران ۲ برابر میشود و در سال ۱۴۳۵، جمعیت سالمندی از ۳۳ درصد عبور میکند. این شتاب سالمندی در جهان کمنظیر است. وی افزود: بحث تجرد قطعی از مقولههای مهمی است که باید به آن توجه کنیم؛ در حال حاضر حدود ۸۰ هزار سالمند داریم که دچار تجرد قطعی هستند و ۷۰۰ هزار نفر بین ۳۵ تا ۴۰ سال و ۷۰۰ هزار نفر بین ۴۰ تا ۴۵ سال هستند که ازدواج نکردهاند و در کل یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر میانسال داریم که ازدواج نکردهاند و با این شرایط در ۲۰ سال آینده حدود یک میلیون نفر به تعداد افرادی که تجرد قطعی دارند، افزوده میشود.
ارسال به دوستان
تفاوت آمار آلایندگی اتوبوسها در گزارشهای شهرداری و اتوبوسرانی
فرسودگی 62 درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران
برخلاف آنچه در کمپینهای شهرداری تهران درباره آلودگی هوا مانند سهشنبههای بدون ماشین و دوچرخهسواری شهردار، تبلیغ میشود عمده آلودگیهای شهری ناشی از اتوبوسهای فرسوده شهری است که درباره آن تغییری صورت نمیگیرد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به سهم اتوبوسها در تولید ذرات معلق میگوید: «بیش از 62 درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده است و باید از رده خارج شود». محمود ترفع درباره تدابیر ناوگان اتوبوسرانی پایتخت برای فصل پاییز اظهار داشته است: «معمولا با ورود به فصل پاییز به دلیل افزایش ترددهای درونشهری و وقوع پدیده اینورژن، آلودگی هوای تهران تشدید میشود، البته سهم اتوبوسهای شرکت واحد در تولید ذرات معلق هوای تهران 5 درصد و در تولید آلایندههای گازی تنها نیم درصد است». این درحالی است که بر اساس گزارش سال گذشته شهرداری «بیش از 30 درصد از آلودگی هوای تهران ناشی از اتوبوسها شامل 25/18 درصد آلودگی اتوبوسرانی خصوصی و 64/12 درصد آلودگی اتوبوس شهری اعلام شده است». شهرداری در 4 سال گذشته حتی یک اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی اضافه نکرده است و واقعیت این است که بیش از 62 درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده شده و باید از رده خارج شود اما اتوبوسرانی به دلیل محدودیتهایی که شهرداری برای آن به وجود آورده است، چارهای جز استفاده حداکثری از همین ناوگان فرسوده ندارد. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه به دلیل فرسودگی ناوگان، بازسازی و بهسازی اتوبوسهای فرسوده موجود را در دستور کار قرار دادهایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 3600 دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده هستند که آلودگی آنها از اتوبوسهایی که هنوز به سن فرسودگی نرسیدهاند، به مراتب بیشتر است. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|