|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
با HD شدن برخی شبکههای صداوسیما مخاطبان با کیفیت بهتری به تماشای تلویزیون مینشینند
تلویزیونی مثل آینه
گروه فرهنگوهنر: روی پایگاه اطلاعرسانی صداوسیما در بخش نظرات مخاطبان، درباره HD شدن سازمان سوالات زیادی مطرح شده است. احتمالا در تماسهایی هم که با 162 گرفته میشود، یکی از درخواستها همین HD شدن شبکههاست. بویژه شبکههایی مانند ورزش و البته پویا که طیف مخاطبان ثابت و همیشگی خود را دارند. روز گذشته خبری پیرامون HD شدن برخی شبکههای تلویزیون مطرح شد. با فراهم شدن زیرساختهای فنی در صداوسیما، ۸ شبکه تلویزیونی HD میشوند. گفته شده است طبق برنامهریزیهای انجامشده و انجام زیرساختها، بناست ۸ شبکه تلویزیونی در آذرماه با کیفیت HD برنامههای خود را روی آنتن ببرند. شبکههای یک، ورزش، نمایش، نسیم، افق، کودک، خبر و ایران کالا در این فرآیند HD خواهند شد. به گزارش «وطن امروز» اما شبکههایی که به طور قطعی در آذرماه با کیفیت HD پخش میشوند ۳ شبکه یک، خبر و ورزش هستند که فرآیندهای فنی برای نمایش HD شان آماده شده است. این ظرفیت یکی از مطالبات مخاطبان تلویزیون بوده است، چرا که تصاویر را با 4 برابر کیفیت فعلی در اختیار بینندگان قرار میدهد. شفافیت و دقت بالای تصاویر، نمایش رنگ بیشتر و بهتر و افزایش وسعت طول و عرض تصویر، از ویژگیهایی است که ظرفیت اچدی شدن به وجود میآورد.
شبکه ورزش از شبکههایی است که به این کیفیت تصویر بیش از شبکههای دیگر احتیاج دارد. بسیاری از مخاطبان تلویزیون و فوتبال از ظرفیت HD شبکه 3 سیما استفاده میکنند. شبکه ورزش شبکهای برای نمایش انواع ورزشهاست و در فضای ورزشی، رنگها و پویایی تصاویر از اهمیت برخوردار است. اگرچه این امکان شاید امکانی طبیعی در بسیاری کشورها و شبکهها باشد اما به دلیل تحریمهای گستردهای که کشور ما با آن مواجه است، این تغییر وضعیتها کمی زمانبر شده است. گفته میشود مهندسان بومی بسیاری از فناوریهای لازم برای این تغییرات را در داخل فراهم کردهاند.
شبکه خبر نیز که میتواند دارای وجههای بینالمللی باشد، در تغییرات پیشرو، HD خواهد شد. اصلاح کیفیت نمایش میتواند جایگاهی که این شبکه مدنظر دارد را فراهم کند.
شبکه اول سیما نیز که همواره به عنوان شبکهای ملی و فراگیرتر از شبکههای دیگر تبلیغ میشود، در گام اول اصلاح کیفیتها به طور قطعی HD میشود. یکی دیگر از شبکههایی که بعد از اصلاح و تقویت کیفیت میتواند مخاطبان بیشتری را جذب خود کند، شبکه پویا و نهال است. این شبکه به دلیل پخش انیمیشنهای زیاد، به این ظرفیت بشدت احتیاج دارد. در واقع تلاشهایی که انیمیشنسازان داخلی و خارجی انجام میدهند در این قالب دیدنیتر خواهد بود.
بالا رفتن کیفیت تصویر شبکهها پیش از این تاثیرات مستقیمی بر جذب مخاطب داشته است. یکی از شبکههایی که از این ظرفیت برای افزایش تعداد مخاطب بهره برده، شبکه مستند است؛ شبکهای که به دلیل پخش تصاویر زنده و پویا از حیات وحش و همچنین پخش مستندها با این کیفیت توانسته در جذب مخاطب موفق عمل کند. در واقع قرار دادن برنامههایی که مؤلفه تصویر در آنها مولفهای حیاتی و تاثیرگذار است در کنداکتور، استفاده درست از این ظرفیت است.
در کنار طرحهایی که برای HD شدن شبکهها افتتاح میشود، نسل دوم تلویزیون دیجیتال نیز رونمایی خواهد شد که از مزیتهای آن میتوان به کیفیت بالاتر و بهرهوری بالا از فضای فرکانسی اشاره کرد. همچنین نخستین شبکه 4K فارسی زبان دنیا که فیلم و سریال پخش میکند و قابلیت دریافت در 31 استان را دارد، در هفتههای آتی معرفی و رونمایی خواهد شد؛ شبکهای که هماکنون نیز در حال فعالیت است. تسنیم در این رابطه نوشته است: تنها تلویزیونهایی که قابلیت نمایش 4k را دارند میتوانستند از کانال 218 تلویزیونهایشان این شبکه را دنبال کنند. به تعبیر مشاور معاون مرکز تولید و فنی سیما، فرکانس شبکه IRIB UHD، نخستین شبکه 4K رسانه ملی روی ماهواره قرار دارد و به صورت پخش زمینی از روی کانال 54 سیستم دیجیتال زمینی (DVBT2) در شهر تهران قابل دریافت است. شبکه IRIB UHD نخستین شبکه فارسی زبان جهان با کیفیت 4K و فناوری رنگی HDR است، این مجموعه توسط کارشناسان فنی رسانه ملی با حفظ کیفیت از SDR به HDR تبدیل شد. همچنین این شبکه قابلیت پخش صدای دالبی را هم داراست که انتظار میرود تولیدات داخل کشور به این سطح از فناوری صداگذاری نیز ارتقا یابند. پیشتر در اردیبهشت ماه امسال خبر آغاز پخش آزمایشی شبکه IRIBUHD از طریق کانال ۵۷ در سیستم دیجیتال تهران توسط خبرگزاری صداوسیما منتشر شد. تصاویر UHDK4 با رزولوشن ۲۱۶۰×۳۸۴۰ پیکسل، ۴ برابر تصاویر Full HD رزولوشن دارند.
ارسال به دوستان
اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند به تعویق افتاد
برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، به دلیل شرایط خاص کرونایی کشور به زمان دیگری موکول شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی میرتیموری، دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، درباره برگزاری اختتامیه این جشنواره گفت: کار داوری آثار این جشنواره به اتمام رسیده است. قرار بود اواخر آبانماه اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند برگزار شود اما با شرایط موجود و شیوع کرونا این رویداد به تعویق افتاد. زمان جدید برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند متعاقبا اعلام خواهد شد. اردیبهشت و خرداد امسال به مدت ۲ ماه ارسال آثار به جشنواره ادامه داشت. در این بازه زمانی بالای ۸۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد و از میان آثار، ۶۹ مستند به بخشهای مختلف مسابقه راه پیدا کرد. این جشنواره در ۳ بخش اصلی رقابتی عکس، مستندنگاری و فیلم، پذیرای آثار است که این ۳ بخش هر کدام بخشهایی را شامل میشوند. فیلمها هم در ۳ دسته کوتاه، بلند و نیمهبلند قرار میگیرند.
ارسال به دوستان
فیلم کوتاه «اتاق عقد» جلوی دوربین رفت
فیلم کوتاه «اتاق عقد» به کارگردانی حسن حبیبزاده جلوی دوربین رفت. به گزارش «وطن امروز»، این اثر که نخستین فیلم کوتاه حسن حبیبزاده است، دومین فیلم کوتاه باشگاه فیلم سوره در سال 99 به حساب میآید که در گروه هنری کات تولید شده است. «اتاق عقد» فضایی دراماتیک دارد و مجید نوروزی، هستی فرحی و مهری آلآقا بازیگران اصلی این فیلم هستند. گفتنی است حسن حبیبزاده دستیار احمدرضا معتمدی در فیلم سینمایی آلزایمر بوده و کارگردانی فیلم کوتاه «قرار؛ رستوران لفونتن»، مستند «جلال به روایت اسالم » و مجموعه «دورت بگردم ایران» از جمله آثار او است.
ارسال به دوستان
معرفی هیأت انتخاب سیوششمین جشنواره موسیقی فجر
دبیرخانه سیوششمین جشنواره موسیقی فجر اسامی اعضای هیأت انتخاب گروهها و آثار این دوره را برای بررسی آثار بخش رقابتی و غیررقابتی معرفی کرد. به گزارش «وطن امروز»، مرتضی امیریاسفندقه، بهداد بابایی، محمدرضا چراغعلی، احسان ذبیحیفر، امیرعباس ستایشگر، کارن کیهانی، محمدعلی مرآتی و امین هنرمند به همراه حسن ریاحی، دبیر جشنواره به عنوان هیأت انتخاب گروهها و آثار سیوششمین دوره جشنواره موسیقی فجر معرفی شدند. این هیأت طبق آییننامه جشنواره موسیقی فجر، وظیفه انتخاب گروههای شرکتکننده و داوری آثار را بر عهده دارند. سیوششمین جشنواره موسیقی فجر ۲۸ بهمن تا ۳ اسفند سال جاری به دبیری حسن ریاحی برگزار میشود.
ارسال به دوستان
زنان درباره زن در «سه نقطه» هفدهم
هفدهمین شماره ماهنامه سه نقطه (مکتوب طنز [+ جد] فارسی) منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، این شماره از سه نقطه با پروندهای با موضوع «زن» منتشر شده است و تمام نویسندگان این پرونده از بانوان نویسندهاند. شماره هفدهم سه نقطه با یادکردی از محمدرضا شجریان آغاز میشود. در این فصل احسان حسینینسب، مریم حسننژاد و فاطمه خسروانی از نسبت شخص و نسلشان با محمدرضا شجریان نوشتهاند. در قسمت پرونده مریم حسننژاد، مریم نظامدوست، کوثر محبی، فاطمه خسروانی، فاطمه کلهر، فاطمه فهیمی، شیدا اعتماد و مریم فردی «درباره زن» نوشتهاند. در بخش نیمخط «سه نقطه» هفدهم هم که ضمیمه کمی تا قسمتی جدیتر سه نقطه است، ۴ یادداشت میخوانید که به بررسی موضوعاتی چون مساله بدبختیها و خوشبختیهای یک زن ایرانی در طول زندگیاش، تاریخچه حجاب از زمان هخامنشیان تا امروز، واکاوی فمینیسم و مقایسه زنان نامدار دیروز در کنار نمونههای مشابه امروزی میپردازد. هفدهمین شماره ماهنامه «سه نقطه» در 216 صفحه، در این شماره افزایش قیمت داشته و با بهای 40 هزار تومان در کتابفروشیها، دکههای روزنامهفروشی و فروشگاههای آنلاین عرضه شده است.
ارسال به دوستان
یکهتازی «عجیب و غریب» در گیشه هالیوود
فیلم تازهوارد «عجیب و غریب» با بازی وینس وو و کاترین نیوتون در بدو اکران در رأس باکس آفیس آمریکا نشست. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، فیلم «عجیب و غریب» در نخستین آخر هفته اکرانش با فروش 7/3 میلیون دلار فیلم اول گیشههای آمریکا شد. فیلم ترسناک یونیورسال پیکچرز و بلومهاوس در شرایط خاص کرونایی و در حالی که مردم هنوز تمایلی به رفتن به سینماها ندارند، با همین میزان فروش رأس باکس آفیس را از آن خود کرده است. این فیلم با نمایش در ۲۴۷۲ سالن سینما در آمریکای شمالی این جایگاه را کسب کرده است. در خارج از آمریکا نیز «عجیب و غریب» 9/1 میلیون دلار فروخته و از فروش در ۲۰ بازار بینالمللی در مجموع در سطح جهان میزان فروشش را به 6/5 میلیون دلار رسانده است. «عجیب و غریب» داستان یک قاتل سریالی با بازی وینس وو و یک دختر دبیرستانی با بازی کاترین نیوتون است. سازندگان فیلم این فروش را افتتاحیهای خوب در دوران پاندمی خواندهاند.
ارسال به دوستان
دبیر سیونهمین جشنواره تئاتر فجر:
هیچ قطعیتی درباره بخشها و تاریخ اجراها نداریم
دبیر سیونهمین جشنواره تئاتر فجر با توجه به شرایط و محدودیتهای کرونایی اعلام کرد هنوز هیچ قطعیتی درباره بخشها و تاریخ اجراهای این دوره از جشنواره وجود ندارد. به گزارش «وطن امروز»، در شرایطی که چند روز پیش وزیر ارشاد در گفتوگو با یکی از رسانهها از این گفته بود که همه جشنوارهها و رویدادهای فرهنگی تا آخر سال برگزار خواهد شد، حالا «حسین مسافرآستانه»، دبیر سیونهمین جشنواره تئاتر فجر در گفتوگو با مهر، درباره اینکه آیا با توجه به محدودیتهای جدید کرونایی و تأثیر آن بر تولید آثار و روند شکلگیری بخشهای مختلف جشنواره تغییری در زمان برگزاری و بخشهای جشنواره سیونهم ایجاد خواهد شد یا نه، گفت: «در حال بررسی تمام این شرایط هستیم و باید ببینیم جمعبندی به کجا میرسد. به موضوعات فکر میکنیم ولی به نتیجه قطعی نرسیدهایم و قصد داریم در جلسه آتی شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر فجر این موضوعات را مطرح کنیم. قطعیت هیچ کدام از بخشها و تاریخ اجراهای سیونهمین جشنواره تئاتر فجر برای ما مشخص نیست. ما طبق برنامهریزی قبلی خودمان کار را پیش میبریم. تا الان ما پیشبینی هیچ تغییری را نمیکنیم و در عین حال به همه تغییرات هم فکر میکنیم». او درباره روند فعالیت دبیرخانه جشنواره سیونهم تئاتر فجر گفت: «برنامهریزیمان بر اساس آن چیزی است که از قبل تعریف کرده بودیم؛ هم تاریخ مشخص و هم بخشهای مشخص. در حال حاضر بر همان منوال کارها را پیش میبریم». دبیر سیونهمین جشنواره تئاتر فجر در پایان سخنان خود تصریح کرد: «اگر ضرورتی بر تغییر وجود داشته باشد و به ما اعلام شود، از پیش در حال بررسی راهکارهای آن هستیم». ارسال به دوستان
نگاهی به «سازهای ناکوک» که نخستین ساخته علی حضرتی است
ناکوکتر از آن ساز!
احسان سالمی: «خوب نیست اصلا نبینید»، «داستانش کشش خاصی نداشت»، «افتضاح بود»، «افتضاح و بسیار بیمعنی»؛ اینها بخشی از واکنشهای مخاطبان در سامانه اکران آنلاین فیلم «سازهای ناکوک» است؛ اثری که استفاده از عنوان «سینمایی» برای آن را باید نوعی توهین به سینما دانست، چراکه «سازهای ناکوک» حتی در حد و اندازه یک تلهفیلم هم نیست!
اولین ساخته علی حضرتی روایتی از زندگی ۲ خواهر است که در کودکی مادرشان را از دست دادهاند و حالا با ورود یک مرد به دایره زندگی آنها، روابط این ۲ خواهر دستخوش اتفاقاتی میشود. خواهر بزرگتر با اصرار قصد دارد ثابت کند خواهر کوچکترش دچار یک بیماری روانی و افسردگی ناشی از اتفاق تلخ رخ داده در دوران کودکی آنهاست، در حالی که در انتهای قصه مخاطب به زاویه نگاه متفاوت از این ۲ شخصیت میرسد.
اما مساله دقیقا به عدم توانایی فیلمساز در معرفی درست شخصیتها و نمایش عقبه آنها برای مخاطبان بازمیگردد. فیلمساز با ادعای بزرگ ساخت یک فیلم روانشناسانه، دست روی قصهای تکراری گذاشته اما حتی در نمایش همان هم ناتوان ظاهر شده است. «هلیا» به عنوان یک روانشناس به مخاطب معرفی میشود بدون آنکه مخاطب کوچکترین کنشی از او به عنوان یک روانشناس ببیند و نهایت دقت فیلم برای نمایش چنین مسالهای، نمایش چند سکانس با حضور کاراکتر «هلیا» در آسایشگاه روانی و با لباس پزشکی است. از آن فاجعهبارتر اینکه وقتی در انتهای قصه گره باز میشود و مخاطب به این موضوع پی میبرد که در واقع خود «هلیا» یک بیمار روانی است، از اساس متوجه نمیشود فیلمساز در کدام بخش قصه کدهای لازم را برای باز کردن چنین گرهای به مخاطبش داده است؛ چرا که از اساس فیلمساز فراموش کرده باید چنین کاری را انجام دهد!
از سوی دیگر شخصیت «هدیه» با بازی غزل شاکری که از ابتدای فیلم به عنوان یک شخصیت بیمار روحی- روانی معرفی میشود، در روند فیلم به هیچوجه به شکلی معرفی نمیشود که بتوان فهمید چرا او باید این همه سال آشفتگی را تحمل کند و اگر او تا این حد آشفته است، چگونه وارد یک رابطه عاشقانه با «پارسا» شده است. فارغ از این ایرادات محتوایی که میتوان نمونه دیگر آن را در ماجرای عشق شخصیتهایی دید که «غزل شاکری» و «حامد کمیلی» نقششان را بازی میکنند، فیلم از منظر فرمی نیز اثری بشدت عقبمانده و ضعیف است. کل تلاش فیلمساز برای ایجاد فضایی روانشناسانه در فیلم، ایجاد فضایی کمنور و سرد در اتمسفر کلی فیلم است، بدون آنکه هیچگونه تلاشی برای استفاده از این ظرفیت در قصه دیده شود. فیلمساز حتی از ظرفیت حضور چهرهای همچون مسعود امینیتیرانی به عنوان فیلمبردار نیز بدرستی بهره نبرده تا نهایت خلاقیت فیلم در حوزه بصری، نمایش تعدادی قابهای کارتپستالی و چشمنواز باشد.
فیلم ریتم بشدت کندی دارد و مخاطب را خسته میکند؛ بویژه که فضای مرده و خلسهگونه فیلم تحمل تماشای آن را حتی در خانه نیز سخت میکند، چه رسد به اینکه بخواهی چنین اثری را در سینما تماشا کنی! عجیبتر آنکه فیلمساز از ابتدای فیلم نشان میدهد شخصیت «هدیه» به دنبال ساخت یک آهنگ جدید و اجرای آن در یک کنسرت است و به حدی به این کار علاقه دارد که به خاطر گم شدن سازش بشدت بدحال میشود اما درست در انتهای قصه به یکباره و بدون دلیلی مشخص، صرفا به دلیل بیحوصلگی بیخیال حضور در این کنسرت میشود. گویا همه چیز کنار هم چیده شده تا اشتباهی بودن این اثر را فریاد بزند.
ارسال به دوستان
گزارش «وطن امروز» از کتاب «تفسیر معنوی» که بتازگی با موضوع تفسیر قرآن کریم به چاپ رسیده است
تفسیری برای معنویتر شدن
امین خیام: کتاب تفسیر معنوی، نوشته حجتالاسلاموالمسلمین «مصطفی نیکاقبال» با نگاهی نو به آیات قرآن کریم و روشی نوین در تفسیر آیات این کتاب آسمانی، وارد بازار نشر شد.
به گزارش «وطن امروز»، یکی از بهترین توصیفات از قرآن کریم، در کلام امیرالمومنین علی علیهالسلام آمده است، آنجا که فرمود: ظاهره انیق و باطنه عمیق، لاتفنی عجائبه و لاتنقضی غرائبه؛ قرآن، ظاهرش زیبا و خیرهکننده و باطنش عمیق و ژرف است، عجایبش به پایان نمیرسد و اسرارش منقضی نمیشود. سالیان سال است که هزاران نفر از علما و اندیشمندان و متفکران، در ژرفای این اقیانوس حکمت و اسرار هدایت دست به کاوش میزنند و هر بار یافتههای این کاوش خود را به دیگران عرضه میکنند و با این حال این معدن عمیق، جواهراتش تمام شدنی نیست.
یکی از جدیدترین کاوشها در معدن حکمت قرآنی به دست حجتالاسلاموالمسلمین مصطفی نیکاقبال انجام شده که حاصل این کندوکاوها را در مجموعهای به نام «تفسیر معنوی» گرد آورده است. حجتالاسلاموالمسلمین مصطفی نیکاقبال که هم دانشآموخته رشته پزشکی از دانشگاه تهران است و هم مدارج حوزوی را تا سطح خارج فقه و اصول گذرانده، استفاده از محضر اساتیدی چون آیتالله خوشوقت، آیتالله مرتضی تهرانی و آیات عظام بهجت، جواد تبریزی و وحید خراسانی را در کارنامه حیات علمی خود ثبت کرده است. حجتالاسلام مصطفی نیکاقبال در مقدمه کتاب تفسیر معنوی، با استناد به هدف اصلی نزول قرآن کریم یعنی هدایت بشر، تاکید میکند که در شرح و تفسیر آیات سعی کرده بر امر «هدایت» متمرکز شود، به طوری که پیام اصلی آیه برای رشد معنوی، روحی و اخلاقی فرد را استخراج کرده و به مخاطب آیات عرضه کند. تفسیر معنوی چند ویژگی مخصوص و شاید منحصربهفرد دارد که آن را در بین سایر تفاسیر چهرهای ویژه میبخشد و جایگاهی ویژه میدهد. نخستین ویژگی این تفسیر، سادگی، روانی و صمیمیت قلم نویسنده است. خواننده گویی خود را در فضایی خصوصی، مخاطب دوستی صمیمی میبیند که از زبان او شرح آیات قرآنی را میشنود. حجتالاسلام مصطفی نیکاقبال سعی کرده وارد پیچ و خمهای تفسیری نشود، بسیاری از دعواهای اهل فن در شرح آیات را رها کند و نتیجه آخر که نزدیکترین احتمال به تفسیر آیه است را شفاف و روشن به خواننده عرضه کند. این امر باعث شده است ذهن خواننده دچار تشتت نشود و برای فهم معانی آیات، آماده و پذیرا باشد.
ویژگی دوم تفسیر معنوی که آن را منحصربهفرد کرده است، شروع تفسیر از جزء سیام قرآن کریم است. نویسنده در مقدمه کتاب توضیح میدهد که عامدانه این انتخاب را کرده است. حجتالاسلام مصطفی نیکاقبال توضیح میدهد که جزء 30 قرآن شامل سورههایی میشود که اوایل بعثت بر پیامبر نازل شده، لذا اصل و اساس و روح و جان پیام دعوت پیامبر به روشنی در این سورهها بیان شده است. پیامبر دین خود را با همین سورههای جزء 30 معرفی میکرد و کسانی که به پیامبر ایمان میآوردند، پیام همین سورهها را میشنیدند و دلبرده آن میشدند.
ویژگی سوم تفسیر معنوی، رویکرد تفسیری آن است. حجتالاسلام نیکاقبال در مقدمه تفسیر خود بیان میدارد که در طول سالهایی که از نزول قرآن میگذرد، ورود جریانهای فکری، فلسفی و عرفانی مختلف در فضای جوامع اسلامی باعث شده فهم قرآن، از بیرنگی خارج شده و رنگ اصطلاحات و مفاهیم سایر مکاتب را به خود بگیرد. به عبارت دیگر ذهنیتهای فلسفی، عرفانی، کلامی و حتی در دوره اخیر گرایشهای علمی و تجربی، باعث شده تفسیر آیات قرآن به مفروضات بشری آلوده شود و پیام اصلی آن از شفافیت و زلالی ابتدای نزول فاصله بگیرد. لذا مفسر تلاش کرده بدون پیشفرضهای علوم متداول در فضای تمدن و فرهنگ اسلامی، خود را در فضای نزول آیات قرآن قرار بدهد و به همان فهم اولیه از آیات که در زمان صدر اسلام بوده است، دست یابد. همین امر باعث شده تفسیر آیات چهرهای جدید و بدیع به خود بگیرد که در نوع خود کمنظیر است. ویژگی آخری که درباره این تفسیر قابل ذکر است، توجه ویژه به طراحی جلد و نحوه ارائه و توزیع کتاب است. متاسفانه یکی از مشکلات اصلی در حوزه نشر دینی، بیتوجهی به جذابیتهای ظاهری در عرضه کتابهای مذهبی است. تفسیر معنوی سعی کرده است از این نقیصه به دور باشد. طراحی روی جلد که کاشیکاریهای حرم امام رضا علیهالسلام را در ذهن خواننده تداعی میکند، آرامش و گیرایی ویژهای را در چشم بیننده القا میکند. نحوه انتشار این کتاب نیز به نوبه خود قابل توجه است؛ نویسنده محترم جهت تسهیل دسترسی مخاطبان به کتاب تفسیر معنوی، نسخه PDF آن را در سایت اینترنتی شخصی خود با نام www.nikeghbali.ir در بخش تالیفات قرار داده است. همچنین نسخه نرمافزاری این کتاب از طریق اپلیکیشن بازار قابل دسترسی است. این نحوه توزیع و انتشار کتاب باعث شده در دوران عسرت و سختی اقتصادی که خرید کتاب برای خیلیها مشکل شده و بیشتر هزینهها صرف تامین مایحتاج اولیه زندگی میشود، غنیمتی بس بزرگ باشد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|