|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
جایزه بهترین انیمیشن سال به «روح» رسید
انیمیشن «روح» محصول کمپانی پیکسار با کسب ۷ جایزه در جوایز آنی ۲۰۲۱، به عنوان یکی از موفقترین انیمیشنهای سال انتخاب شد.
به گزارش «وطنامروز»، با معرفی برندگان جوایز آنی، بهترین انیمیشنهای سال انتخاب و معرفی شدند. انیمیشن «روح» علاوه بر کسب عنوان بهترین انیمیشن بلند، جایزه بهترین موسیقی، فیلمنامه، انیمیشن شخصیت، افایکس، استوری بورد و تدوین را هم از آن خود کرد. این چهلوهشتمین بار بود که جوایز آنی که از سوی انجمن فیلمهای بینالمللی انیمیشن اهدا میشود، بهترینهای سال پیش را انتخاب کرد. «گرگرانها» هم موفق به کسب ۵ جایزه شد که جایزه بهترین فیلم بلند مستقل از جمله آنها بود. جایزه بهترین کارگردانی انیمیشن بلند، طراحی تولید، طراحی شخصیت و بهترین صداپیشگی هم به این فیلم رسید. در بخش تلویزیونی هم برنده برتر سریال «هیلدا» از نتفلیکس بود که ۳ جایزه را از آن خود کرد. جایزه بهترین سریال برای کودکان پیشدبستانی نیز به «ماجراهای پدینگتون» اهدا شد و سریال «مندالورین» دیزنیپلاس نیز بهترین انیمیشن شخصیتمحور لایو اکشن شد.
ارسال به دوستان
اعلام آمار مجوزهای موسیقی در سال ۹۹
دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار گزارشی، آمار صدور مجوز در حوزههای مختلف آلبوم، تکآهنگ و نماهنگ را اعلام کرد.
به گزارش «وطنامروز»، آمار آلبوم، تکآهنگ و اثر تصویری موسیقی که سال ۱۳۹۹ از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار گرفتهاند، اعلام شد. سال گذشته ۴ هزار و ۵۱۴ تکآهنگ، ۳۷۷ آلبوم موسیقی، ۳۵۷ اثر تصویری موسیقی (۳۵۰ نماهنگ و ۷ آلبوم تصویری) و ۸۳ کتاب گویا مجوز انتشار گرفتند. سال ۹۹ به طور میانگین در هر روز، ۱۲ تکآهنگ از دفتر موسیقی مجوز انتشار گرفته و آمار مجوزهای تکآهنگ، آلبوم و اثر تصویری در این سال نسبت به سال 98، افزایش داشته است؛ سال ۱۳۹۸، ۳ هزار و ۷۱ تکآهنگ، ۳۵۷ آلبوم، ۲۶۵ اثر تصویری موسیقی (۲۵۹ نماهنگ و ۶ آلبوم تصویری) و ۷۰ کتاب گویا از دفتر موسیقی مجوز انتشار گرفتند.
ارسال به دوستان
برد پیت به فیلم ساندرا بولاک پیوست
بازیگر سرشناس هالیوود با ساندرا بولاک در یک فیلم همبازی میشود.
به گزارش «وطنامروز»، برد پیت نقشی کوتاه در فیلم اکشن- کمدی «شهر گمشده دی» بر عهده گرفت. به این ترتیب بازیگر ۵۷ ساله به ساندرا بولاک و چنینگ تیتوم در این فیلم میپیوندد.
گفته شده پیت برای جبران حضور ساندرا بولاک در فیلم «قطار سریعالسیر» این نقش را پذیرفته است. بولاک ۵۶ ساله در این فیلم برای نخستینبار در فیلمی با حضور پیت ظاهر شد. «شهر گمشده دی» یک کمدی ماجراجویی با بازی بولاک در نقش یک رماننویس منزوی است که با شخصیت حامی کتابش به یک تور معرفی کتاب میروند و درگیر یک آدمربایی میشوند.
بولاک بتازگی نقش کوتاه خود را در فیلم «قطار سریعالسیر» به پایان برد. این فیلم اکشن و دلهرهآور را دیوید لینچ ساخته است و برد پیت نقش اصلی آن را بر عهده دارد. گفته شده بیشتر صحنههای اکشن را نیز خود پیت بازی کرده است. در این فیلم که با اقتباس از رمانی از کیتارا ایساکا ساخته شده، ۵ آدمکش حرفهای خود را در یک قطار ژاپنی میبینند و میفهمند که مأموریت همه آنها مشترک است. «شهر گمشده دی» قرار است سال ۲۰۲۲ اکران شود.
ارسال به دوستان
فروش بیش از 4 میلیارد تومانی «شنای پروانه» در اکران آنلاین
کرونا هم حریف شنای پروانه نشد
عباس اسماعیلگل: ابتدای سال گذشته همزمان با شیوع کرونا، خط «اکران آنلاین» در کنار سالنهای سینما به راه افتاد؛ خطی که با فیلم «خروج» ابراهیم حاتمیکیا شروع شد و در ادامه با فیلمهای «طلا»، «زیرنظر»، «خوب، بد، جلف» و... ادامه یافت. شاید این فیلمها که میتوانستند در اکران عمومی پرمخاطب باشند، هزینه خطشکنی خود را دادند اما فروش همینها هم کم نبود. خروج حاتمیکیا بیش از 5/2 میلیارد در اکران آنلاین کسب درآمد کرد. در آن سوی ماجرا، ۳ فیلم «کشتارگاه»، «تیغ و ترمه» و «بُهت» که درباره شکست اقتصادیشان در سالنهای سینما تردیدی نیست، در اکران آنلاین توانستند در مجموع 5/1 میلیارد تومان کسب درآمد کنند. رونق گرفتن اکران آنلاین و ایجاد بستری وسیع برای توزیع فیلمهایی که در چرخه اکران سالنها قدرت رقابت ندارند، برای سینماداران نیز مفید است، چرا که آنها فرصت بیشتری برای استفاده از فیلمهای پرفروش روی پرده خواهند داشت. اکنون فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت با فروش بیش از ۴میلیارد، لقب پرفروشترین فیلم اکران آنلاین را از آن خود کرده است. این فیلم سینمایی که طی یک سال و نیم اخیر فراز و نشیبهای بسیاری را در راه اکران پشت سر گذاشته است با فروش قابل توجه تنها 17 روز پس از اکران آنلاین، دوباره بارقههای امید را به این چرخه نوپای سینمای ایران در دوران سخت کرونا باز گرداند. اما انگار قسمت «شنای پروانه» با کرونا گره خورده است، زیرا این فیلم سینمایی که جزو فیلمهای اکران نوروز 99 بود، همان چند روز اول اکرانش با شیوع ویروس کرونا مواجه شد و سازندگانش تصمیم گرفتند فیلم را از روی پرده سینماها بردارند و در فرصتی مناسب پس از شیوع کرونا اکران عمومی کنند تا اینکه چند ماه پیش با بهبود نسبی شیوع کرونا در کشور و باز شدن نصف و نیمه سینماها، سازندگان «شنای پروانه» این فیلم را مجددا راهی اکران، کردند که تنها چند روز پس از اکران، سینماهای کشور به خاطر شیوع مجدد کرونا با تعطیلی مواجه شد و همان روزها بود که خبر انتشار نسخه قاچاق «شنای پروانه» در رسانهها درج شد. حالا 3-2 ماه پس از انتشار نسخه قاچاق این فیلم، «شنای پروانه» راهی اکران آنلاین شده است. البته درباره قاچاق فیلمهای سینمایی باید خیلی کوتاه و گذرا به این نکته اشاره کرد که طی یکی دو سال اخیر پس از قاچاق هر فیلم که با اعتراض سازندگان آن مواجه میشود، برخیها انگشت اتهام را به خاطر سهلانگاری مسؤولان سینمایی به سمت آنها نشانه میگیرند که عدم پاسخگویی مسؤولان سینمایی نیز به شبهات این اتفاق دامن زده است و همچنان سوالهای بسیاری پیرامون سونامی قاچاق فیلمهای سینمایی در ایران برای اهالی رسانه و سینما در این زمینه وجود دارد که در زمان مناسب به آن خواهیم پرداخت. شاید در ابتدا بسیاری بر این باور بودند که با توجه به پخش نسخه قاچاق فیلم «شنای پروانه»، این اثر در اکران آنلاین هم با شکست مواجه شود اما عدم استقبال اغلب مخاطبان این فیلم از نسخه قاچاق «شنای پروانه» تمام معادلات را به هم زد و افزایش قیمت بلیت اکران آنلاین به 30 هزار تومان هم مانع استقبال مخاطبان از این اثر تحسین شده نشد و «شنای پروانه» با گذشت تنها 17 روز از آغاز اکران آنلاین رکورددار فروش شد و بنا بر پیشبینیها، این افزایش فروش همچنان ادامه خواهد داشت و احتمالا با ادامه همین روند فروش، شاهد انتقادات ناجوانمردانه جریان روشنفکر خواهد بود. البته اینکه این فیلم به مذاق نومحافظهکاران کارگزارانی و روشنفکر خوش نیامده است، دلایل روشنی دارد که «وطنامروز» در گزارش هفته گذشته خود مفصل به آن پرداخت اما طبیعی است ساختارگرایی افراطی و «مغزهای کوچک زنگزده» جریان روشنفکری، مخالف این گزاره باشد و آن را نپسندد. سینمای اجتماعی این سالها به ویژگیهای دیگری نیز معروف است؛ کندی و نداشتن ریتم و کشش. اصرار بر کلیشههایی چون «این همه اختلاس شده»، تاکید بر اعتیاد، سیاهنمایی در توصیف وضعیت و حتی طراحی صحنه و دوری از کنشمندی شخصیتها به طور طبیعی شرایطی به وجود میآورد که سینمای موسوم به اجتماعی را شبیه سینمای بیمخاطب اروپای شرقی میکند. «شنای پروانه» اما با تکیه بر قهرمان و قصهگویی، مسیر دیگری را پیش گرفته و برخلاف قواعد سینمای اجتماعی، از ابتدا بنای سینمای غیرکلیشهای را میگذارد. اما همانطور که مطلعاید «شنای پروانه» به تهیهکنندگی رسول صدرعاملی سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم را از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است. بدون شک بر اساس همین پشتوانه، اکران آنلاینش را از ۱۱ فروردین آغاز کرده بود و در کمتر از ۲۰ روز رکورددار فروش شد. بنا بر اعلام سامانههای پخش آنلاین، «شنای پروانه» ساخته محمد کارت، پس از گذشت تنها ۱۷ روز با فروش بالای ۴ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان رکورد فروش در اکران آنلاین را شکست. گفتنی است، پیش از این فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف: ارتش سری» رکورددار فروش آنلاین سینمای ایران بود و فیلمهای سینمایی «خروج»، «زیر نظر»، «طلا»، «زنها فرشتهاند»، «لتیان»، «بیحسی موضعی»، «حکایت دریا» و «بنفشه آفریقایی» در ردههای بعدی فروش قرار دارند. اما «شنای پروانه» که از حضور بازیگرانی چون جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، علی شادمان، مهدی حسینینیا، مهلقا باقری، ایمان صفا، ناهید مسلمی، نادر شهسواری، بهروز پناهنده، روحالله مهرابی، محمد مطهریپور، نیلوفر شهفری، علیرضا داوودنژاد، پانتهآ بهرام و آبان عسکری بهره برده است، به اصطلاح توانسته است بدجور دل مخاطبان را به دست بیاورد که بهرغم در دسترس بودن نسخه قاچاق فیلم در فضای مجازی، بسیاری از مخاطبان تصمیم گرفتند از این فیلم شریف سینمای ایران بخوبی حمایت کنند تا برگ زرینی در ارتقای فرهنگی مخاطبان سینما رقم بخورد.
در پایان ناگفته نماند در سایر کشورهای دنیا بهرغم انتشار دانلود غیرقانونی فیلمها، طرح «اکران آنلاین» سالهاست با موفقیت ادامه پیدا میکند و این موضوع تنها یک علت دارد که آن هم به عدم استقبال بالای اغلب مخاطبان از نسخههای قاچاق و غیرقانونی دانلود فیلمها بازمیگردد؛ مسألهای که معمولا توسط اغلب مردم کشورمان رعایت نمیشود (به استثنای ماجرای لورفتن «شنای پروانه»). در نتیجه باید گفت اکران آنلاین سینمای ایران اگر در ادامه راه خود با حمایت مردم و عدم استفاده آنها از نسخههای قاچاق همراه شود، میتواند مسیر تازهای را پیشروی سینمای ایران قرار دهد.
ارسال به دوستان
نگاهی به متن و حاشیه سریالهای رمضانی پس از پخش چند قسمت ابتدایی
شروع لرزان
گروه فرهنگ و هنر: همزمان با ماه مبارک رمضان، شبکههای مختلف تلویزیون اقدام به پخش سریالهای ویژه این ماه کردهاند که البته قسمتهای اولیه هیچ کدام از این سریالها آنچنان که باید انتظارات مخاطبان را برآورده نکرده است. از سوی دیگر نکته بارز سریالهای رمضان امسال این است که هیچ کدام از مجموعههای حاضر، به عنوان سریال طنز تولید نشدهاند. با وجود این، شبکههای «تماشا» و «آیفیلم»، در اقدامی قابل توجه، پخش مجموعههای پرطرفدار سالهای گذشته تلویزیون را شروع کردهاند که احتمالا با اقبال مخاطبان مواجه خواهد شد. در ادامه نگاهی کوتاه و گذرا به 4 سریال ماه رمضانی شبکههای مختلف صداوسیما در این چند شب گذشته داشتهایم که از نظرتان میگذرد. علیرضا افخمی که سالها پیش در ماه مبارک رمضان سریال ماورایی «او یک فرشته بود» و بعدها «پنج کیلومتر تا بهشت» را در همان فضا کارگردانی کرده بود، امسال سریال «احضار» را در همان حال و هوای ماورایی و در نقد عرفانهای کاذب برای ماه رمضان شبکه اول آورده است. در این مجموعه آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، افسانه چهرهآزاد، على دهکردى، خیام وقارکاشانى، صالح میرزاآقایى به همراه تعدادی نوبازیگر حضور دارند. پس از تماشای چند قسمت ابتدایی این سریال، نابازیگر بودن همین چند بازیگر جوان بدجور با اعصاب مخاطبان بازی میکند. باید منتظر ماند و دید در ادامه پخش، تغییری در روند بازی این بازیگران بینام و نشان رخ خواهد داد یا خیر. اما فصل چهارم مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» به کارگردانی احمد کاوری و تهیهکنندگی سعید سعدی در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه دوم سیما با بازی ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، محمدرضا رهبری، مهشید جوادی، عبدالرضا اکبری، سهند جاهدی، عباس جمشیدیفر، سیاوش چراغیپور، شیوا خسرومهر، عزتالله مهرآوران، شهین تسلیمی، محمدرضا هدایتی و امید روحانی روی آنتن رفته است. شاید تغییر مهم این سریال نسبت به فصلهای گذشته، تغییر بازیگر نقش «جواد» و کارگردان این مجموعه باشد که در این فصل محمدرضا رهبری جایگزین روزبه حصاری برای نقش «جواد جوادی» شد. روزبه حصاری که به علت اختلاف با تهیهکننده مجموعه از فصل چهارم سریال کنار گذاشته شد، در فصل سوم سریال «بچه مهندس» بخوبی توانسته بود به کاراکتر محبوبی میان مخاطبان این سریال بدل شود؛ این بازیگر به همراه ۲ بازیگر اصلی فصل سوم در فصل جدید سریال کنار گذاشته شدهاند و همانطور که پیشبینی میشد در چند قسمت پخش شده، بازیگران جایگزین، آنچنان که باید نتوانستهاند کاراکترهای باورپذیری از خود ارائه دهند.
جدیدترین اثر سعید سلطانی به نام «یاور» با بازی داریوش ارجمند در این نقش، سریال شبکه سوم سیما برای این شبهاست. سریال «یاور» به تهیهکنندگی آرمان زرینکوب، ملودرامی ۳۰ قسمتی است که بدون شک، داستان و تیپهای بازیگران آن، تماشاگر را به یاد سریال «ستایش» میاندازد. در کنار داریوش ارجمند، ارسلان قاسمی، محمد حاتمی، زهرا سعیدی، شبنم فرشادجو، امید علیمردانی، فقیهه سلطانی، مهوش افشارزاده و اسماعیل محرابی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور دارند. اما نگرانکنندهترین مسالهای که در همان قسمتهای ابتدایی به وضوح نمایان بود، تکرار کلیشهای و خستهکننده کاراکتر حشمت فردوس در این سریال است و مخاطبان امیدوارند سعید سلطانی در ادامه بتواند از این چالش بخوبی عبور کند و سریال «یاور» هویت مستقل خود را برای مخاطبان پیدا کند. اما بهروز افخمی بعد از یک دهه دوری از تلویزیون در مقام کارگردانی سریال، سال گذشته مجموعه «رعد و برق» را در مناطق سیلزده جلوی دوربین برد تا این سریال برای شبکه 5 برای این شبها آماده شود. با توجه به گفتههای عوامل «رعد و برق»، این سریال تمام تلاشش را میکند تا جزئیات ماجراهایی که در ایام سیل سال ۱۳۹۸ برای مردم اتفاق افتاد را به نمایش بگذارد و گوشهای از زحمات و مجاهدت افرادی را که در کمکرسانی به مردم از هیچ کمکی دریغ نکردند، نشان دهد. به گفته افخمی، بخشهای زیادی از سریال در خوزستان و لرستان میگذشت ولی به دلیل شیوع گسترده کرونا در این استانها، فیلمنامه قبلی را کنار گذاشتیم و فیلمنامه جدیدی نوشتیم. افخمی معتقد است استان گلستان به دلیل اینکه نخستین استانی بود که ۲ سال پیش درگیر سیل شد، به قدری روایت قصه و مشکلات داشته که برای سریال کافی باشد، به همین دلیل متمرکز روی استان گلستان شدهاند و الان فصل اول سریال را میسازند. او احتمال میدهد که بعدا برای سیل خوزستان و سیل لرستان که ابعاد آن هم خیلی بزرگتر از سیل گلستان بوده، فصلهای بعدی را در نظر بگیرد و ساختن آن را به دوستان دیگری محول کند. شهرام قائدی، محمد فیلی، مرتضی کاظمی، مهدی زمینپرداز، محمد مختاری، شهین تسلیمی، مزدک رستمی، حسن اسدی، ویدا موسوی، سپیده موسوى، امیر موسوی، ابراهیم یوسفی، پوریا منجزی، مجید درستی و ابراهیم امیرخانی، بازیگرانی هستند که در این سریال تلویزیونی به ایفای نقش میپردازند. یکی از مهمترین نکاتی که درباره این سریال ماه رمضامی باید گفت، بینظمی در پخش سریال است و تاکنون تنها یک قسمت از سریال روی آنتن رفته است و در همین یک قسمت هم ۲ موضوع بیشتر از هر چیزی به چشم منتقدان آمده است که میتواند زنگ خطر را برای بهروز افخمی به صدا در آورد؛ نخست آنکه شخص بهروز افخمی در این سریال به نریشنخوانی میپردازد و برای برخی مخاطبان تجربه تلخ سریال «سرباز» شبکه سه در نریشنخوانی را تداعی میکند با این تفاوت که نریشخوانی سریال سرباز توسط یکی از بهترین گویندگان کشور اتفاق افتاد و دوم آنکه روایت مستندگونه این سریال هم خیلی به مذاق مخاطبان ثابت سریالهای ماه رمضانی خوش نمیآید.
اما این پایان حواشی سریال جدید بهروز افخمی نبود و طبق اعلام روابط عمومی شبکه ۵ سیما در آخرین ساعات شب گذشته (شنبه) این سریال از کنداکتور این شبکه حذف شد. در بیانیه شبکه ۵ سیما آمده است: «بهرغم برنامهریزی در بیش از یک سال گذشته برای پخش سریال «رعد و برق» به دلیل سنگینی پروژه، حجم زیاد جلوههای ویژه و تروکاژهای زیبا (تصویر پیوست)، عوامل سازنده رعد و برق موفق نشدند این سریال را بموقع و در زمان تعیین شده به آنتن برسانند، لذا این مجموعه تلویزیونی به صورت موقت از کنداکتور ماه رمضانی شبکه ۵ سیما حذف شد. این تصمیم گروه فیلم و سریال شبکه ۵ سیما، در راستای احترام به مخاطبان حرفهای و به دلیل افزایش کیفیت سریال رعد و برق و انتظام در پخش تلویزیونی اتخاذ شده است».
گفتنی است شبکه ۵ سیما یک سریال چینی را جایگزین سریال افخمی کرده است. سریال «با هم» محصول ۲۰۲۰ چین با موضوع شیوع بیماری کرونا و برخورد با این بیماری در کشور چین روی آنتن میرود. در این سریال اتحاد ملی و مبارزه برای ریشهکن کردن ویروس «کووید-۱۹» به تصویر کشیده میشود.
به هر حال در مجموع باید گفت سریالهای ماه رمضانی امسال تا این جای کار آنطور که باید انتظارات را برآورده نکرده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم این سریالها در ادامه پخش تا چه اندازه میتوانند شرایط را تغییر دهند و نظر مساعد مخاطبان را جلب کنند.
ارسال به دوستان
تأثیر نگاه شهید مدافع حرم دهه هفتادی
شهدای مدافع حرم، موج جدیدی از اسلامخواهی را نه تنها در ایران که در سراسر جهان اسلام ایجاد کردهاند. آنها داشتههای دفاعمقدس را غنی کردند و فصول دیگری بر کتاب قطورش افزودند. شهید «عباس دانشگر» یکی از شهدای مدافع حرم دهه هفتادی است که روی نسل جوان امروزی تاثیرگذاری ویژهای داشته است؛ شهیدی که خود مصداق بارز تعبیر «جوان مؤمن انقلابی» در کلام مقام معظم رهبری شد. «تاثیر نگاه شهید»؛ مجموعه روایتهایی است از اثرگذاری ویژه شهید عباسدانشگر که به همت پدر بزرگوار شهید گردآوری و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شده است. عباس متولد اردیبهشتماه سال ۱۳۷۲ در شهرستان سمنان است. حضور او در پایگاه و بسیج باعث شد که رفتار و گفتارش با اخلاق اسلامی آراسته شود و رابطهای صمیمی و عاطفی با دوستانش پیدا کند. سال ۱۳۹۰ در کنکور سراسری شرکت کرد و با رتبه عالی در دانشگاه سمنان و در رشته مهندسی کامپیوتر (نرمافزار) قبول شد اما به خاطر دوراندیشی و البته علاقهای که به سپاه پاسداران داشت، در آزمون دانشگاه امام حسین علیهالسلام هم شرکت کرد و قبول شد. پنجم مهرماه سال ۱۳۹۰ وارد دانشگاه امام حسین علیهالسلام شد و دوره آموزش عمومی افسری را پشت سر گذاشت. دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به جبهه مقاومت در سوریه پیوست و سرانجام در بیستم خرداد در روستای هویز حومه جنوبی شهر حلب سوریه با موشک تاو آمریکایی به شهادت رسید. در معرفی ابعاد شخصیتی این شهید، کتاب «آخرین نماز در حلب» سال 1399 به چاپ رسید که استقبال گسترده مخاطبان از این اثر باعث شد در زمره پر فروشترین کتابهای سال نیز قرار بگیرد. اما دومین کتاب از شهیددانشگر در نشر شهیدکاظمی به نام «تاثیر نگاه شهید» است که بهتازگی منتشر شده است. این کتاب که شامل 7 بخش و حاوی خاطراتی است که در رفتار و سبک زندگی اشخاص بالاخص جوانان تاثیرگذار بوده است به قلم پدر شهید (مومن دانشگر) و محسن حسنزاده به رشته تحریر در آمده است. مطالعه این خاطرات هر انسانی را به یقین میرساند که شهدا زندهاند و هر فردی اگر شهدا را الگوی رفتاری خود قرار دهد، قطعا شهدا هم دست هدایت و یاری به سوی آنان دراز خواهند کرد. «تاثیر نگاه شهید»، مجموعه روایتهایی است از اثرگذاری ویژه شهید عباسدانشگر در رفتار و سبک زندگی جوانان که در قطع رقعی و 216 صفحه و به همت پدر بزرگوار شهید (مومن دانشگر) و محسن حسنزاده به رشته تحریر درآمده و همزمان با ایام سالروز تولد شهید، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد. ارسال به دوستان
محمد معتمدی: مناجاتخوانی کمرنگ شده است
سید محمد معتمدی درباره حال و هوای ماه رمضان امسال و تفاوت آن با سالهای گذشته سخن گفت. به گزارش «وطنامروز»، سید محمد معتمدی، خواننده مطرح موسیقی سنتی ایران، درباره حال و هوای ماه رمضان امسال اظهار کرد: به نظرم انسان هر قدر که در شرایط سخت قرار میگیرد، به همان میزان به خداوند نزدیکتر میشود. به سبب سال کرونایی پرفراز و نشیبی که پشت سر گذاشتیم، به نظرم ماه رمضان امسال پرشورتر و مردم هم به خدا نزدیکترند. این خواننده که ماه رمضان سال گذشته تیتراژ سریال «سرباز» را خوانده بود، درباره کمرنگ شدن آهنگهای خاطرهساز در ماه رمضان گفت: شاید یکی از دلایل آن، جایگاه کمرنگ موسیقی در رسانه است. از طرفی مشکلاتی هم به سبب نگرش و عملکردهای مدیران دامنگیر موسیقی شده است که در حال حاضر از آن رنج میبریم. وی در ادامه درباره آلبوم مناجاتخوانیاش به باشگاه خبرنگاران توضیح داد: ما یک موسیقی اصیل ایرانی داریم که میراث معنوی گذشتگان است. فرمهای مختلفی در آن داریم و یکی از آنها مناجاتخوانی است اما متأسفانه چند دهه است مناجاتخوانی کمرنگ شده و من به سبب علاقهای که خودم به این حوزه داشتم، چندین سال پیش یک قطعه را ضبط کردم. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|